A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Saab » 9-5 (1997-2009)

9-5 2.0t 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Családbarát

Szöveges ítélet

2013-ban jött el az idő, hogy saját autót vegyünk, korábban céges kocsikkal megoldottam amit kellett. Jön a gyerek és már nem is 20 éves vagyok ne villogni vegyem az autót. Ez volt a gondolat ami hajtott és ekkor villant be gyerekkori álmom, a SAAB. Tudtam rohadt drága autók voltak, de azért megnéztem és meglepődve láttam, hogy milyen "megfizethető" áruk lett. Mivel semmit nem értettem a márkához, ezért hónapokig csak nézelődtem olvasgattam és közben vettem fel a kapcsolatot Győri-Dani Gáborral e-mailben aki - ismeretlenül is - nagyon kedves és türelmes volt és minden buta kérdésre megnyugtató, őszinte választ adott. Novemberre jött el az idő, hogy cselekedjek is végre, amit kinéztem Edelényben volt egy 9-5 2.0t 2004-es típus. Tök egyedül voltam, de Gábor mondta, hogy ha nem szerdán hanem csütörtökön megyek, akkor levisznek ők és ott helyszínen átvizsgálják és még mindig eldönthetem, hogy kell vagy sem. El se hittem, hogy van ilyen, de tényleg és ott voltak és levittek és próbaút és átvizsgálás és őszinte összefoglalás, aztán mentek is tovább. ( az mondjuk gáz volt, hogy egy Renault-val jöttek... de kidumálta miért :) )

Egész nap Edelénybe voltam és vártam, hogy "kész" legyen(átírás, vizsgáztatás stb.). Délután 17 órára lett kész, az időjárás közben elromlott, esett is az eső.
Megkaptam, elindultam. Fingom nem volt hol vagyok, majd a GPS segít. Első út tankolás, mennyit tankoljak... na mindegy. 10 perc sem telt el és már jól éreztem magam benne, szerencsére gyér forgalom volt, így tudtam "nézelődni" menet közben is. Minden működik ahogy kell. Autópálya, szuper, kényelmes, csendes.

Hulla fáradt voltam mire hazaértem, de nem a vezetéstől, hanem az egész napos várakozástól és a vacak időtől(ja és nem is ettem szinte semmit :(). Másnap alig vártam, hogy ismét beülhessek. Második utam a SAAB szervizbe vezetett, előzzük meg amit meg lehet ( Gábor említette, hogy az ékszíj már cserére szorul ) így olaj csere és ékszíj csere. Szerencsére semmi olyan nem történt a két év alatt ami váratlan lett volna, ami meg kopik az kopik.

Teltek a kilométerek és kezdtem/kezdtük megszokni, hogy van Autó. Megszületett a fiam és nagyon büszkén álltam a kórház udvarán a kocsival és nagyon nyugodt voltam, hogy a kocsiban biztonságban leszünk. Azért van egy nagyon jó érzés benne. Nyugodt, higgadt biztonság és tiszteletet sugároz. Igen, tud fogyasztani 11-14 liter között is akár városban, de ez a 2004-es konstrukciónak tudható be. Talán egy 6 gangos automata már kevesebbel is beéri.

Idő közben egyszer volt, hogy megállt és félre kellett tolni. Gondoltam nesze neked hülye gyerek minek ilyen autó, de nem így van amíg vártam és telefonálgattam visszahűlt a motor és be is indult. Mint másnap kiderült a főtengely jeladó adta meg magát. Ezt egy "bontott" darabra cserélték és azóta is rendben muzsikál.

Meg kellett szoknom, hogy "nagy" autó, így minden méltóságteljességgel kezelendő benne. Szuper választás volt, nagyon remélem, hogy sokáig lesz még társunk.

Most lassan itt a vizsga ideje és nyugodtan megyek.

Frissítés 2016.07.
Volt egy kis elektormos gond a világításnál, itt vezetékcsere, izzócsere. (36eFt) Aztán DI panel csere megelőzés végett (135eFt)


Frissítés 2017. 05.
Az elmúlt évek és kilóméterek nem sokban változtattak az eddigieken. Ahogy múlik az idő kezd látszani a kor(fakulnak az ablak körüli peremek, a tetőantennát megrágcsálta valami vérengző vadállat, de szerencsére semmi komoly. Most a legfrissebb, hogy a kipufogó csonk egyk tőcsavarát, az egyik gyertyacsere kapcsán a szerelő kézzel kihúzta a helyéről :) Még szerencse, hogy a másiknak semmi gondja. Erre kértem ajánlatot és bevallom kevesebbre számítottam (63eFt), de remélem csak egyszer kell megcsináltatni.


Frissítés 2017. 05.
Ha egyszer egy üzlet beindul. Épp büszkén indultam útnak Zánkára, mikor is a 710-es elkerülő úton egy lakókocsis előzése után hirtelen kivillant az akksit ábrázoló lámpa és az infópanelen pedig a felirat, hogy alacsony a hűtőfolyadékszint.
Szernecsére semmi komolyabb jel nem volt(füst és egyéb hang), de tudtam ebből már nem lesz Zánka. Szépen begurultam ALmádiba az első kútra. Víz nem forrt, de töltés nincs. Próbáltam utánatölteni és akkor láttam, hogy az egyik vízcső simán repedt. Frankó generátor meghalt, vízcső kampec és még a bal első gumi is tropára ment csak úgy.... (105eFt)

Frissítés 2017.07.

Az előző javítás rendben, időre elkészült, hát irány a nyár :) Gondoltam.
Talán összesen 200Km mehettem a kocsival, amikor ismét a (korábban bontott cserével megoldott) főtengely jeladóra jellemező jelenségeket produkálta. Bár lábon hazahozott minket, de szar érzés. Most ezt még egyszer nem játszom el, így most egy új darabra cseréltetem. Ismét 36eFt pá pá :(

Most fogtam fel, hogy bontott alkatrészekkel csínyán, hisz amiből kijön az is korabeli darab lesz :)))

Frissítés 2018. 01.

Minden rendben van, de amit lehet előzzünk meg. Ezért cseréltem még egy-két dolgot.
9-5 h. futóműszilent, Lengőkar szilent, hátsó acélszilentek csere, első lengőkar szilentek csere, kartel cső. 115 eFt.
Remélem ezzel most kész és végre jöhet az esztétikai kör :)

Frissítés 2018. 04.

Most akkor az apró dolgok jönnek. Vezetőoldali ablakemelőből jött valami furcsa hang, egy műanyag távtartó elmozdult, javítva. A jobb első ajtó szorult megolajozták. A gyerkőc a táncoló pohártartót elrontotta, azt is cserélték és a klímakijelző baloldalán már szinte semmilyen kijelzés nem volt, most már az is pompásan néz ki.

Frissítés 2018. 05.

Úgy tűnik a végére értem, most azt mondták, hogy kifogástalan állapotban van :) Amiket most csináltak: 1 db Váltótartó Bak, Gumi távtartó légszűrőház 9-5, Irányjelző izzó sárga (állítólag nem volt elég sárga :)), 12V 5W fogl. nélk. sárga izzó, Műszerizzó.
Ennyi. Hurrá mehetünk nyaralni :)

Frissítés 2018.09.

Vége a nyári szezonnak, így folytattam a finomításokat. A GSM antennát már régebben megrágcsálta valami vadállat ezt cseréltettem. Aznap mikor tankoltam és mentem a szerviz felé, kivillant a motorellenőrző lámpa. Gyors vizsgálat után az első lampbdaszonda mondta fel a szolgálatot. Ezt is cserélték. Illetve lemaradt, hogy még nyár elején lett egy klímagáz töltés is.

Frissítés 2019. 06.

Kezdődik a nyári szezon, ellenőrzés. A megelőzés végett kicserélték az önindítót. És hoppá megint tölteni kellett a légkondit. Remélem kibírja a nyarat. :)

Frissítés 2019. 09.

Végre már kicsit a látszatra is adhatok. Kicserélték a jobb hátsó lámpabúrát ami törött volt már mikor megvettem. 22 eFt

Frissítés 2019. 11.

Vizsga és 250eKm-es nagyszervíz.
Mosóban leesett a hátsó 95 embléma ezt pótóltam. Stabilizátor pálca, O gyűrű, főtengely szimering első, kartergázcső. Ja és új téli gumik és a szokásos snagyszervíz tételek olaj, szűrők. 208eFt

Frissítés 2020. 02.

Végre a Tükör behajtó elektronika is javítva lett. Most már ismét működik mind a két tükör behajtás és nyitás 49.000Ft

Frissítés 2020. 05.

Most kapott új akkumulátort. 34.000Ft

Frissítés 2020. 07.

Kézifék bovden csere a megelőzés végett, a jobb oldali elég rozsdás volt már. 32.000Ft


Frissítés 2020. 09.

Most a motorháztető lett felújítva vásárlás óta pattogott fel a lakk egy sérülés miatt. 65.000Ft


Frissítés 2020. 11.

Most a jobb hátsó kerékív lett felújítva vásárlás óta volt egy apró rozsda a küszöbnél és egy parkolási sérülés. 45.000Ft

Frissítés 2020 12.

Most cserélve lettek a gázteleszkópok elől is meg hátul is.

Frissítés 2021 04.

Folytatva a karbantartást, most vízhűtő és vízpumpa csere volt és a velejárók. 160.000Ft

Frissítés 2021 11.

Ismét vizsga és ilyenkor a téli kerék csere és egy kis átvizsgálás. Egy jobb oldali stab pálca, egy kipufugó flex. 99.427 Ft.

Frissítés 2022. 03.

Időközi karbantartás és egy parkolási sérülés.
A ház előtt parkoltam és egy parkolást végző autó csúnyán meghúzta a bal első lökhárítót és az index lámpa búra is repedt. Szerencsére becsületes volt a tulaj így nem volt gond a biztosítóval intézni a javítást.

Az időközi karbantartás 60.405Ft
olaj, olajszűrő, pollenszűrő és egy kis állapotfelmérés. Hamarosan nyári kerekek.


Frissítés 2022. 04.

Nem várt kiadás, de a szélvédő eléggé berepedt emiatt csere lett. A költség 105.000Ft lett egy napos várakozással.


Frissítés 2022. 08.

Alapjárattal voltak gondok. Egy vákumcső repedt el. Csere 32.000Ft

Hibalista

- Főtengely jeladó, riasztó sziréna, hátsó nagy szilent, bal első izzó, vákumcső, kipufogó tőcsavar, generátor, vízcső, első lampbdaszonda

Ide hordtam szervizbe

Rácz Mobil Kft.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2004
Kényelem (9) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 222000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 42000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? Kadett Következő autója? 9-5
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Saab 9-5 1997 (2005)

További ítéletek (77 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)

h i r d e t é s