A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Saab » 9-5 (1997-2009)

9-5 2,0 LPT SE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az (auto) álmom (szinte) megvalósult

Szöveges ítélet

Nagyon szeretem a "vasat". Régi álmom volt, nagy beruházás, amikor/amióta megvettem (eredetileg 9.3-t akartam, de a presztizs... :) ).
Sokat utazok, felét autópályán, nagyon kényelmes, bár a szélzaj lehetne kisebb is. Biztonságosnak érzem (minden jel szerint az is!), ami nem elhanyagolható szempont, ha 3 gyerek ül az ember mögött v. várja haza!
Teljesítménye eléggé ott van, bár ez csak a 150 lovas, de nem nagyon kell vele szégyenkeznem. Alacsony ford-ról is jól húz, az automatával meg egyenletesen gyorsít. A turbó sokat jelent, látom nap, mint nap. "katalógusszökevény" tádék füstőlve kinlódnak ott, ahol ez megy lazán. (aki nem tudja: a turbót hűteni kell erősebb használat után!) Bőrős, ez szép is strapabíró is, az ülésfűtést nagyon imádom!! Nyáron jó lenne a szellőztetés is bele, na de majd a következőben (Aero a terv, a teljesítmény miatt is. Hiába, ha az ember belejön. Addig esetleg egy kis chip tuning..)
Fogyasztás (fele város, fele országút ill. autópálya): 11,5 gyakorlatilag télen-nyáron. Igaz ha van hely nem szoktam 140-150 alatt menni, ilyenkor kb. 3000-t forog automatával a motor. (egyszer hajtottam egy Merdzso clk-t, 4000 felett kavargott hasonló tempónál.) A futómű kissé lágy (előtte Honda Accord aerodeck-em volt), de a pesti utakon nem is akkora hátrány (azért az 9.5 aeroé jobb)
A Hifi-je szépen szól, bár ebben nem vagyok profi. Csomagtare bőven oké, 4 személy nyaraló cuccát állja.
Biztos vannak jobb autók, de nekem ezt tetszik. A műszerfal páratlan, aki ezt megszokta nehezen vált, szerintem.. :)
Ami jó lenne, (az aero felszereltségen túl), esetleg a négykerék hajtás, úgy hallom lassan eljön a Saab-nál is ez a kor. Talán megérem (pénzzel...)
Ja, 2002-ben (nyáron) vettem 4,2M-ért (akkor ez jó ár volt), ma kb. 1,5M-t ér, a hitel lassan lejár.
kiegészítés:
Az aero tervekről letettem. Elég sok a széthajtott, ezt már nem kockáztatom. A chiptuning is kimarad (úgy látszik), amire "tellene", ahhoz nincs elég bizalmam, amiről tudom, hogy jó, annyit nem szánok már rá. Azt hiszem kihúzom inkább az Új 9.5-ig (hátha lesz valamikor..), főleg, ha lesz hibrid. Igazából már csak arra vágyom. (igen, pl. a 3 gyerek: nem mindegy hova nőnek fel).
A vad hajtásokról egyre inkább leszokok, bár a tempo nem csökken, csak a stílus szelidebb.
Az azért jó érzés, hogy 9 évesen is dícsérik, hogy milyen szép.
A Megérte a pénzét? -re igazán nincs őszinte válaszom, mert q. sokat költöttem rá, de így se cserélném másra (de pl. a Lexustól irigylem a megbízhatóságát!), Imádom (mint autót).

Hibalista

- DI-panel (130eFt mentéssel), Turbó (130e, felújítás, nem gyári...), termosztát (4e), szellőző ventillátor (90e, ha jól emlékszem), izzók, fékbetétek stb. ami természetes, ill. már jelentkezik a kipufogó (55-60e körül mondják.) fényszóró üveg (12e), kormány szervó cső (asszem´: 40e), A Nagy Falat: vezérműszíj, dugattyú, főtengely, [megforgott a főtengely csapágy], szilentek [tonnaszám], egy halom "apróság" +motor ki-be..., stb. (summa: 706e!!!), rá két hétre a főtengely-szög jeladó (30e). Lassan meghal a kipufogó is... :(
- Kicsit már kezd elegem lenni a szervíz számlákból...

Ide hordtam szervizbe

1, Polár: jó színvonal (pl. autómosás 15ekm-snél, kv-üdítő-újság-taxi, stb) de NAGYON VASTAGON FOG A CERUZA! Visszahívásos-garancia hosszabbításos témánál sunnyognak! (4)
2, Rácz Mobil: Jók és korrektek, de nekem nagyon messze vannak.(7)
3, [most már évek óta ide hordom] Sziki car: korrektek, kedvesek, kedvező ár, rugalmasság.(8), ami hiányzik az a normális munkalap, csak "sajtpapirok" vannak, ami nem illik a jó minőségű munkájukhoz.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 1998
Kényelem (10) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 78000
Megbízhatóság (4) Vezetett km 167000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? Honda Accord Aerodeck Következő autója? Saab New 9.5 (hybrid), majd...
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Saab 9-5 1997 (2005)

További ítéletek (77 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)

h i r d e t é s