Hapci, a Kislányom kedvence
Szöveges ítélet
Elöljáróban annyit, hogy amióta megláttam, eszetlenül belezúgtam a formájába. Csakis azért nem vettem Saab 9-3-at, mert veszettül, indokolatlanul (és sajna elérhetetlenül) drága volt. Ez persze a gyár csődje után változott, úgyhogy amikor az egyébként imádott spanyol-német autóm karácsonyi meglepetésként egy klassz "kis" váltóhibával ajándékozott meg, eldöntöttem: most vagy soha, cserélek, nekem kell egy Saab. Persze csakis a 9-3, a legutolsó generációból, a többi Saab valahogy nekem bűnronda (bocs, tényleg bocs).
Nekiestem a böngészésnek, persze gyorsan kiderült, hogy az egyébként botrányosan dögös sedan csomagtere családos emberként használhatatlan; illetve az is, hogy a használtautó-piacot elárasztó 120 és 150 lovas dízelek nekem gyengék, a felpaprikázott Seat Altea-m után. Benzinesből pedig szimplán nem árultak egyet sem, szóval maradt a 180 lovas biturbo dízel. Találtam egy gyönyörű kombit, beleültem és beleszerettem, kegyetlenül lealkudtam és már mentem is vele haza.
Hogy milyen volt elsőre?
1. gyönyörű kívülről (leszámítva a semmilyen-kék Saab színt)
2. botrányosan ronda belülről (na jó, szép bent is, csak a műszerfal és a Chevrolet Aveo hifi ne lenne...jaaaaaj nekem)
3. megy mint a golyó (bár dízel létére eszik is...8-9L/100km)
Egészen pontosan: ment, amíg a DPF szűrőt meg nem ismertem. Botrány. Röviden: 2-3 nap városi használat után eldugul, leszabályoz (lehetőleg előzés közben), kormol, és persze közben max. 100-zal megy, arra is kb. fél perc alatt gyorsít fel (180 LE, 400 NM...vicc az egész). Forced regeneration = 40.000 Ft / alkalom, a normál kikormolás hébe-hóba, össze-vissza működött. Egy új szűrő kb 600.000 Ft, köszi, gyere máskor is. Kezdtem megutálni az autómat, amibe addig szerelmes voltam. Végül a DPF - től történő szoftveres megszabadulás mellett döntöttem, azóta gyorsabb mint valaha (tényleg, egy rakéta) és ami a legjobb: hiba mentes.
Ennyi :) Egy V6 Aero-t még talán el tudnék viselni, második autónak :) Egyébként valahogy más, mint egy Passat vagy A4...egyszerűen szeretjük, az egész család.
Hibalista
- Röviden és tömören: DPF szűrő, DPF szűrő, DPF szűrő, DPF szűrő, DPF szűrő... Ezt leszámítva apróbb elektronikai hibák: a jobb ködfényszóró és a bal LED fény szinte mindig egyszerre, kb. 2 havonta. Nagyjából ennyi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 130000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Altea 2.0 PD TDI | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |