A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Saab » 9-3 (2002)

9-3 1.9 TIDS 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A szürke K@bbe

Szöveges ítélet

Először is az előző autóról. Egy rover 600-as 2 literes dízel autó volt. Kényelemre nagyon szerettem, nagy volt és jó volt benne utazni. Ugyan sok probléma övezte már az autót és feneketlen pénz nyelőnek nézett már ki, mikor beláttam hogy mennie kell. A felismerés előtt már nézegettem a Saabokat mert nagyon tetszettek és elsőnek egy BioPower felé húzott a szívem, de ennek több éve volt akkoriban még nagy újdonság volt az Etanol üzemanyag. Mikor úgy döntöttem hogy a rovernek mennie kell, tudtam hogy továbbra is dízelt szeretnék. Nem az alacsony üzemanyag fogyasztás volt a cél, persze ez is meghatározó tényező volt, hanem a teljesítmény és a nyomatékosság. Van egy H astra 1.4 benzines motorral és egyszerűen vérszegény volt számomra, mellette a 6 literes vagy esetleg klímázással még a 6 liter feletti fogyasztás is felcsillant. Tehát maradt a dízel. Napi 90-110 km-ert teszünk meg átlagosan + ha vidékre utazunk akkor 200-400km, valamint az elmúlt nyaralási tendenciánk szerint 800-1300 km. Rövid távokra továbbra is a benzines gyötrődik, a hosszú utakra pedig az olajkályha.

A hahun sokáig nézegettem a Saabokat, kezdetben csak sedan-t tudtam elképzelni de a páromnak mindig az volt a szavajárása hogy sedanba nem fér be a babakocsi. Persze viccelt, meg nincs még gyerek, de tervek szerint rövid időn belül várható lesz. (1-2 év). Szóval a bogarat ültetett, ami fogékony táptalajra talált, mert elkezdtem nézegetni a kombikat. Szerencsére a Saab kombija tetszett (egyébként sosem voltam kombi párti), így nem tántorodtam el a márkától. Fura kör ez, de a 2002-es modell jobban tetszett mint a 2008-as, így ezekből mazsoláztam. Adagolós dízelt nem szerettem volna, így az 1.9-es jöhetett szóba. Mivel szerettem volna azért egy erősebb autót így abból is a 150 lóerős változatot preferáltam. Tudtam igazából hogy mikkel kell számolnom ezzel a motorral mint típus hibák, így ezeket mérlegelve döntöttem úgy hogy számomra belefér. Az autót egy budapesti kereskedésben néztem, mellette egy S60-as volvót is, ami tény hogy szebb volt, de sedan, illetve állt alatta az olajtócsa meg a bölcső mélyedéseiben is, valamint nagyon ki volt takarítva a motortér. Minden műanyag csillogott villogott mint a tücsök valaga. Sejtéseim szerint máshol is szivárgott a kenőanyag, illetve talán más problémája is volt. A próba alatt rögtön feltűnt hogy iszonyatosan nagy a fordulóköre, ami nagyon nem tetszett. Visszatérve a Saab-ra.

Maga az autó kiválasztása nem volt a legjobb választás. (Nem a márka miatt és a gyártó csődje miatt.) Első látásra sajnos beleszerettem az autóba és képes volt a már előre látszó százezres szervizektől eltekinteni. A kettőstömegű lendkerék már akkor rossz volt, ez halható volt. Ami leginkább azért nem zavart mert az autó árához viszonyítva nekem + az alkatrész kedvezményemmel számolva úgy gondoltam hogy inkább én cseréljem / cseréltessem ki, mint venni közel egy millióval drágábban amiben azt mondják cserélve van, de nem tudni hogy esetleg mikor teszi le az arcát. Ezen kívül esztétikai hibái voltak az autónak, ami felett szintén szemet hunytam és az igazat belátva utólag azt mondom hogy nem kellett volna, mert azért vannak / voltak és lettek volna szebb példányok is a kínálatban. A szerelem erősebb volt és győzött. Az autót elhoztuk. Mint kiderült volt még egy két problémája. Mivel porzott az ablaktörlő folyadék tartálya a szemközti benzinkút mellett lévő tescoban mindjárt vettünk bele a tankolás után, mert ugye a magyar szokás szerint az üzemanyag szint is inkább minuszolt mint pluszban járt volna. A tankolás után megkapta az ablaktörlő folyadékot is, ekkor kiderült hogy a hátsó ablaktörlő azonnal ön vezérelte magát és folyamatosan törölt, meg minden egyes indításnál spriccelte a vizet. A jobb első elektromos ablak úgy döntött, hogy csak 3/4-ig hajlandó lemenni és a jobb első ülésfűtés sem kapcsolt. Ez követlenül az átvétel után jelentkezett és mivel a kereskedés nem volt már nyitva így elindultunk az autóval haza (200km). Másnap beszéltem a kereskedővel, akinek minden probléma bagatell volt és hogy szerinte nem érdemes nekem innen visszamenni. Én azért ezzel nem voltam ennyire szkeptikus és éltem a szavatossági jogommal, mert egy héten belül még kiderült hogy a termosztát nem jó, valahol erőteljesen kifúj és a részecske szűrő sem regenerálódik valami miatt. Így hát 2 héten belül visszavittem, de már ügyvédi megkereséssel, mert nem éreztem úgy hogy annyira segíteni szerettek volna rajtam és a problémáimon.
Miután még 1 hétig ott volt a kereskedésben az autó, a hátsó ablaktörlőt javították, az ablak emelőt szintén, valamint az ülésfűtést. A DPF-re azt mondták nem regenerálják, mert nem vállalják be, ezt beláttam hogy egy abból fakadó motorkárt én sem szeretnék, viszont törölték a hibakódokat és említésük szerint jobban kell hajtani az autót mert akkor jó lesz. A kifújó hang-ra a válasz hogy nem fogják érte szétbontani az autót, így méltányosságból adtak még 50 ezer forintot.

A maradék hibára visszatérve:
Mint fentebb említettem volt egy kifújó hang. Ami érdekes módon mikor visszakaptam az autót megszűnt, de kb 1-2 hónap használat után visszatért. Ekkor azt gondoltam hogy a szívósor megszorult örvénykeltő szelepjeinél fúj ki és úgy voltam vele, mivel vezérlést cseréltetek az autón azt is cseréltetem, akkor megoldódik a hang. Hát nem oldódott, szóval erről majd később írok. A szívósort egyébként egy másik forrásból származó felújított darabot szereltettem be, mert nekem meggyőzőbbnek és az első számú szerelőnek is ígéretesebben nézett ki mint a gyári. A termosztátra azt mondták cserélték, de szerintem csak valahonnan a kocsi lábterére mutatott darabra egy bontottat szereztek és azt rakták oda. Tehát azt "ismét" cserélni kellett amit én hajtottam végre és csodák csodájára a vízhőfok mérése és ingadozása kisimult. Ekkor úgy tűnt hogy már csak a kettőstömegű lendkerék cseréje lesz hátra, amit kuplung készlettel együtt cseréltem, mert úgy illik az ajánlások alapján, ezért ez azért került a hiba listába. LuK lendkereket kapott, ami a második szerelőnél került beépítésre. A lendkerékkel már akkor sem voltam megelégedve, mert érzésre nekem rázta a bódét és azóta is néha, néha nyikkan egyet. Mivel a kifújó hang visszatért és ugye írtam hogy erre külön visszatérek, elkezdtem vele külön foglalkozni. Az elsőnek azt gondoltam vezérműszíj csúszik tán valamelyik feszítőn, de nem ez okozta a problémát, így kicsit megkönnyebbülve a verejtéket letöröltem a homlokomról. Tovább keresve a probléma okát, így nyitott motorháztetős indításnál, mikor a motor takaró dísz burkolat sem volt rajta észrevettem hogy füst távozik vezérműház felőli oldalon. Valóban ott volt a probléma megoldásának kulcsa. A kereskedésben töltött idő alatt feltételezhetőleg egy M8-as csavar került a tőcsavar helyére ami nem hozott megfelelő hatást és kifújt mellette. Miután szétszedtem, illetve ismerőssel szétszedtük egy két tőcsavar kijött a hengerfejből, ami nem különösebben izgatott hiszen a készletben voltak új csavarok. Az M8-as csavar helyére szintén tőcsavart szerettünk volna behajtani, de abból az utolsó 4 menet kint maradt. Ekkor már szorult és nem húztuk inkább tovább, meg használtunk menetrögzítőt, így remélhetőleg sokáig jó lesz. Véleményem szerint az ott lévő tőcsavar beletört és nem szedték ki, hanem helyére inkább egy nem oda illő csavarral próbálták megoldani a problémát. Miután végeztünk a munkával a kifújás megszűnt és rendben van az autó. A DPF regenerálás problémát pedig a rossz szívósor okozta. Ám pár napja egyik pillanatról a másikra a belső ventilátor döntött úgy hogy nem dolgozik tovább. A nálunk kialakult szúnyog helyzet miatt nem fordítottam még rá szemrevételezést, de azt hiszem az ellenállás okozza a problémát, aminek nem kifejezetten örvendezek. Az autón ezen felül az első két kerékcsapágyat cseréltem, mert a jobb oldali már morgott. A vezérműszíj és hosszbordás szíj készletet a vétel után, meg persze az első olaj csere is akkor történt meg benne. A második olajcsere 2 héttel ezelőtt történt, amikor a kipufogósor tömítést cseréltük. Ezen felül pedig az ablaktörlő lapátokat cseréltem le, valamint a szélvédőn lévő kőfelverődésből származó repedéseket javíttattam, még decemberben. A kéttömegűvel mint írtam nem vagyok elégedett. Ezt valószínűleg cserélni fogom Sachs-ra, miután a teljes üzemanyag rendszert átvizsgáltattam.

Az autóról pár szót:
Magával az autóval nincs komolyabb problémám, lerobbanást és arra hajlamot eddig egyszer sem produkált, persze eddig a vele eltöltött közel egy év alatt java részt állt a problémák javítása miatt, de a 10 ekm alatt kimondott csalódást nem okozott. Kombi révén jól pakolható főleg az astrához képest vagy a roverhez képest, így ezt különösen szeretem benne. Az ülései számomra kényelmesek, bár a rovernek mintha kényelmesebbek lettek volna az ülései, de ebből sem fáj kiszállnom hosszabb távok levezetése után sem. Az első ablaktörlő reléje nem kifejezetten működik jól, mert törlés után az alapállás után még 5cm-ert megindul felfelé és ott áll meg. Még nem vészesen bosszantó, így ennek a relének a cseréje még várat magára. A tempomatot alapjában véve szeretem az autóban a kezelését annál kevésbé. Kezdetben indexelésnél mindig sikerült kikapcsolnom a rögzített sebességet, manapság fejlődő képességemnek köszönhetően már csak ritkán fordul elő. Ez lehet hogy a bajuszkapcsoló hibája, viszont egyelőre együtt élek ezzel. Az autó fogyasztását tekintve vegyes használatban az óra utolsó mért adatai alapján 5,1 l-t ír bár én ezt inkább 5,5-re datálom. A múlt hétvégén kocogtam végig vele az M1-en és M0-án Dunavarsányig és vissza Dunaszigetig, de 5,3 l-nél többet nem mutatott akkor sem. A tempót amennyire lehetett 130-on tartottam tempomattal.
Maga az autó a vételárát nem érte meg de biztosan vannak olyan példányok amik megérik az árukat.
Ha bármi változna az autóval vagy a megítélésemmel kapcsolatban akkor majd frissítek. Következő autónak ha rám szakadna hirtelen a bank egy 2011 utáni 9-5-ös kombit vennék.

Hibalista

- Első kerékcsapágy - Kipufogósor tömítés - Kipufogóleömlő tőcsavar - Kettőstömegű lendkerék - Kuplung készlet - Termosztát - Jobb első elektromos ablak - Jobb első ülésfűtés - Hátsó ablaktörlő - Első ablaktörlő relé - Szívósor - Szívósor sortömítés - Vezérműszíj készlet - Hosszbordás szíj készlet - Központi zár - Szélvédő kő felverődés - Belső ventilátor - Általános olajcserék + szűrők

Ide hordtam szervizbe

Magán szerelő, nem kívánom megnevezni, de nem voltam vele elégedett.

Értékelése: 3

Másik szerelő értékelése

Győr - Varga Ferenc Jó áron jól dolgoznak, kicsit hosszabb idővel, de a sok munkájuknak ez betudható.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2005
Kényelem (6) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 172000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 11000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Rover 620 SDI Következő autója? Talán 9-5 kombi 2011 utáni, ha majd cserélek, de ez nem valószínű a közel jövőre tekintve.
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Saab 9-3 2002 (2002)

További ítéletek (61 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)

h i r d e t é s