A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Rover » 600 (1993-1999)

600 620 Si 

Az ítélet értékelése
3,0(6 db)

Angol Griff madár, japán lábakon

Szöveges ítélet

Előszó:
Az autóról múlt időben fogok írni, mivel épp eladás alatt van, melynek köszönhetően érzelmileg már nem kötődöm hozzá, és mivel már fix vevő is megvan rá, ezért aztán ez az ítélet tényleg objektív igyekszik lenni.

A történetünk úgy kezdődött, hogy 6 évvel ezelőtt egy hasonló 620-assal találkoztam kollégám édesapja révén. Akkor megismertem a típust, és nagyon megtetszett. A tény is; hogy egy rendkívül elegáns, jó megjelenésű, nagy autó, ami tulajdonképpen egy-két karosszéria elemet leszámítva, egy Honda Accord.

4 évvel ezelőtt egy klasszikus Suzuki Swift-et hajtottam. Budapest belvárosában egy éjszakai családi menettel (4-en ültek mellettem/mögöttem), épp nem adták meg nekünk a stop táblánál az elsőbbséget. Gyakorlatilag a jobbról érkező fényekre kaptam oldalra a fejem, és az utolsó pillanatban vészfékezve álltam meg, az előttem a stop táblánál 80-al átszáguldó, valószínűleg részeg Ford Fiestás előtt fél méterre. Leállítottam a motort, és 2 percig nem bírtam megmozdulni az ijedtségtől. Megúsztuk, de a mai napig nem értem, hogy hogy sikerült. Semmi nem maradt volna belőlünk, ezt tudtam én is, és a kocsiban ülők is. Hiába az elővigyázatosság, hiába az állandó figyelem, ha a másik hülye, mit csinálsz? Passzív védekezel.
Elhatároztam, hogy erősebb, masszívabb, biztonságosabb autót keresek. Eszembe jutott a Rover, és az anyagi helyzet úgy adta, hogy rá nem sokkal, sikerült is szert tenni egy 1998-as, sötétkék Rover 620-asra. 123.000km volt benne. 133 Lóerős, 2.0 literes Honda motor, vajbőr belső, Légzsákok, ABS, klíma, 4 elektromos ablak, szervókormány, központizár. És a lényeg: A suzuki 800kg önsúlyához képest: 1250 kg. Óriási tengelytáv, hihetetlen megjelenés, és ami a lényeg: megszűnt az állandóan a „beleállnak a fenekembe” effektus.
Griffmadárnak és Grófnak hívtuk, mert GRF volt a rendszáma. Mindkettő igaz volt rá.
Az első nagy utunk egy Erdélyi körtúra volt, amit nyáron, klímával végig az akkor még katasztrofális állapotú utakon megtéve, folyamatos előzésekkel karöltve, 7.5 literes átlagfogyasztással abszolváltuk.
Megismertük az autót; igazi hosszú utakra tervezett, cruising verda ez.
Egyébként városban 9,5 országúton 8 litert evett. Ezt követően nagyon keveset mozogtunk vele egy céges autó érkezése miatt. De az utóbbi 2 évben gyakorlatilag napi használatban volt.
Szenzációs hajós rugózás, mégis kemény felfüggesztés, ha kanyarodásról van szó. Egyetlen hátránya, ami a suzukihoz képest nem tűnt föl, (mivel az pont ugyanilyen), hogy rendkívül alacsonyan ülsz benne. Előre felé mindig csak a magad előtt haladó autót látod, elé már nem látsz. És ugyanez a probléma, ha kereszteződésből fordulsz ki. Vagy egy bokortól (ami kb derékig ér), vagy egy-egy parkoló autótól nem látsz ki normálisan. Észnél kell lenni.
És hát ugyanez a baj a ki-, és beszálláskor. Lentről tápászkodsz föl, és beszálláskor simán bevered a fejed, mintha egy sportkocsiba ülnél le, a földdel egy vonalban, szinte.
Ez főként gyerek ki-be rakásnál kellemetlen. De ezen kívül más negatívumot nem tudnék mondani a kocsiról. Volt egy nagyon jó cikk erről szériáról, „Járjon Ön is kastéllyal!” címmel. Ott nagyon jól leírnak mindent a kocsival kapcsolatban. Csak egy dolgot nem szabad elfelejteni; hogy a 618, a 620, a 623, ezekből a benzinesek, mind Honda motorok. (Tehát jók!). A 620 Diesel, valamint a 620 Ti Turbo benzin motorok Rover fejlesztések. Nagy mértékű odafigyelést és hozzáértést igényelnek a Honda igénytelenebb benzinmotorjaihoz képest.
Utána olvasva egyébként a sztorinak: Valahogy úgy volt, hogy a Rover 1994 környékén megvette a szintén Angliában is székelő Honda gyártól a gyártósorokat, vagyis annak használati jogait, és a Honda felügyeletével kezdték el a 400-ast a Civic, a 600-ast pedig az Accord mintájára elkészíteni. Ebből adódott, hogy a karosszéria elemek eltérésein kívül minden más rész, mindkét típusban Honda. Ennek a "fúziónak" gyakorlatilag csak jótékony hatását tapasztaltam meg az elmúlt 4 évben.
Csupán párat kiemelve:
- Minden alkatrész két irányból is beszerezhető
- Japán konstrukció, japán motor, váltó, kapcsolók, elektronika, stb. Vagyis MEGBÍZHATÓ
- Angol elegancia, vajbőr belsővel (accord-ból nem is volt ilyen belsejű)

- Örök élet (persze nem ráhagyva, hanem odafigyelve, és lelkiismeretesen – ez egyáltalán nem azt jelenti, hogy pénztemetőként - foglalkozva a korosodó gépjárművel).
Mindig biztonságban éreztük magunkat benne. Annak ellenére, hogy (FIGYELEM! ÖSSZEESKÜVÉS ELMÉLET KÖVETKEZIK!  „különös” módon a BMW, mielőtt megvásárolta a Rover márkát, az NCAP teszten gyenge eredményt ért el. A videókat azonban megtekintve számos külföldi szakértő is ráncolja a homlokát. Véleményem szerint is az autót nem a megadott 64 km/h órás sebességgel tesztelték, hanem többel. Így persze az 1300 kilogrammos, szedán autó még a levegőbe is ugrik, és komoly mértékben sérül és deformálódik az utascella.
SZVSZ ennek oka nemes egyszerűséggel a gyártó nevének még nagyobb lerombolása, melynek köszönhetően még olcsóbban juthatott hozzá a BMW. Majd kótyavetyélte el azt a 75/45 széria kihozatala után.

Persze 20 évvel ezelőtt még más paraméterek között igyekeztek megfelelni a biztonsági követelményeknek.
Szóval a pontozás:
Csak és kizárólag azért nem 10-es az összpontszám, mert öreg volt, és egy idő után, már nem éreztük jól magunk benne. Kezdetben tekintélye volt, a szembejövő ugyanilyen kocsiban elegánsan kiöltözött üzletembereket lehetett látni. Mára már ez "elkopott", és inkább suhanc-verda lett belőle. Nem csoda, ha már 200.000 Ft-ért kapsz ilyet. Ennek ellenére, nagyon elégedetten fejeztük be pályafutásunkat. Ki merem jelenteni, hogy sosem lesz ilyen autóm, ami ennyire őszintén kiszolgált volna.

Örülök, hogy megoszthattam gondolataimat a kocsimról, nekem/nekünk biztosan csak szép emlékek maradnak meg vele kapcsolatban. Emlékezzünk meg hát egy olyan márkáról, mely talán soha nem fog már föléledni hamvaiból. Köszönöm, Rover.

Hibalista

- Alsó és fölső kuplung munkahenger - Kuplung szett csere - Kipufogó - Hátsó futómű szilentek - Első kormányösszekötők - Hátsó fék munkahenger (típushiba) - Ablakemelő - Középső konzol világítás - klíma töltés 2X - Hátsó sárvédő ív javítás

Ide hordtam szervizbe

Maszek szerelőkhöz vittem. Egyszerűen orvosolható konstrukció.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Gyál-SzerOlajcsere, szűrők, fékbetétek, stb. Főbb dolgokat is megcsinálták rajta, rendben volt minden.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1998
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 123000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 87000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Swift 1.3 Következő autója? Sebring
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Rover 600 1993 (1993 - 1998)

További ítéletek (68 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)