Sir Rover, az Angol Concerto!!!! (10 év tapasztalata)
Szöveges ítélet
Szeretem, mert egyedi és nem futkározik ezer darab az utcán belöle. Végsebesség kb. 190km/h és folyamatosan lehet 150km/h körül haladni vele, persze nem hegyekben. Keveset fogyaszt, vezetem a tankolási füzetet ( átlagom 7,2 l/100km sok város-előváros úttal). Nagy a csomagtér (limusine) és a lökhárítóig nyílik. Hátrány, hogy a hátsó ülés nem dönthetö, mint az 5 ajtós Honda Civic Concerto-ban, ami az alapját szolgáltatja.
Hegyekben nem mindig tudtam használni a klímát, mert ahhoz már kevés az ereje családdal, megpakolva (Horvátország).
Szeretném nagyobbra cserélni, de csak hasonló felszereltségü autó jöhet számításba és nehezen válok meg egy már megbízható kocsitól.
Legjobb lenne újonnan hozzájutni egy ilyen Roverhez s ha megadjuk neki az alapvetö dolgokat, szerintem megbízhatóan szolgál.
A gyűrűzés óta megszűnt probléma az alapjárat ingadozása, mert érzékeny a kartergázra az elektronika és a fojtószelep környéke.
Hiába olvasok itt fikázó írásokat, engem csak a tapasztalat győz meg. Normális használat és szakszerű szervizelés mellett nincs probléma ezzel a kocsival. Már három vizsgán felelt meg úgy, hogy nagy költségráfordítást nem igényelt.
Most jártam (2006) Karinthiában és pl. a fogyasztás 5-6l/100km körül alakult a hegyek, völgyek között. Kényelmes és gyors, az autó és motorja méretét figyelembe véve.
2008 május: Három napos női használat alatt (nejem) kinyomta a vizet és azóta sem marad meg benne. Szét kell szedni és fel kell újítani. Pál gépműhely (XVIII.ker.) ajánlata:
"A levelében leírt munkákból az alábbiakat tudjuk elvállalni :
- 4 db hüvely fúrása 16800 ft
- 4 db dugattyú gyártása 48000 ft
- 4 db csapszeg 3840 ft
- 4 heng. gyűrű 38160 ft
- főtengely köszörülés 7200 ft
- hajtó+nyugvó csapágy 40800 ft
Vállalási idő: 2hét"
Ebben nincsen benne a tömítéskészlet, a hengerfejcsavarok és a munkadíj. SZUM cca.:200.000.-HUF
Szép.... Most használt, de jó állapotú komplett motoron gondolkodom. Már, ha van ilyen egyáltalán....
2009.12.30.
A múltkor (2008. december 2009.01.
) belekerült a keveset futott import bontott motor. Elmentünk vele Karintiába és visszafelé a hengerfejtömítés tönkrement. A hűtővíz akadály nélkül juthatott az olajteknőbe. Azért lábon hazajutottam vele. Tömítéscsere után gondoltam minden rendben lesz, de nem. A hiba előtt nem ette az olajat, de ezt követően az 1-es henger elég rendesen csipegette. Pár nappal ezelőttig így jártunk. Most azonban kitalálta, hogy nem indul be az 1-es henger. Hibaszűrés után kiderült, hogy ebben a hengerben 2 bar a kompresszió, míg a többiben 13 bar. Most megint szedhetem szét és talán utoljára megcsinálom. 2 hete vizsgázott a kocsi és a 8 év alatt most kellett rá egy pár első lengőkar is. Összegezve, eddig a főbb gondok mindig azzal voltak, ami Angol a kocsiban. Elsősorban a motor. Ha újra kezdhetném, akkor megvenném, de csak a Honda 1,6-os motorral (ebben a típusban még volt). Így viszont, ezzel a motorral rémálommá kezd válni a dolog, mert egyáltalán nem üzembiztos konstrukció. Őkényessége okozott már pár kellemetlen pillanatot számomra. Ez a 14K4F motor szolgál az újabb Roverekben is (25, 45) és a problémáik mit sem változtak. Ha valakinek van jó szerelője és sok pénze a legjobb alkatrészekkel, aprólékosan megjavítani, akkor biztosan jobb lehet az üzembiztosság, de akkor is vigyázni kell rá, mert kényes pontja a hűtés és a hengerfej környéke.
Upgrade 2012.07.hó
Mint írtam, a motorcsere óta (az MLS tömítéssel), csak a normál szerviz kell. A fenti elkeseredett írásomat nem változtattam meg. Tartom magam ahhoz, hogy ez a motor jó! De ehhez az kell, hogy normálisan odafigyeljenek rá. Nem tűri azt a fajta ütés-vágást, amikor csak kizsigerelés megy és nincs rendes hűtés és kenés. Tehát, ami a legfontosabb, az a kocsi előéletének ismerete!!!!
Hibalista
- - Elozo tulaj megfozte a hengerfejet és javíttatta, de rosszul csinálták, ezért Nekem egy év használat után ki kellett cseréltetnem (használt, de újszeru hengerfejet sikerült vennem kompletten 50000Ft-ért) - - összes féktárcsa és betét csere (bontott féktárcsa szabályozva 10000Ft, 2500Ft felújított fékbetét garnitúra a 1142 Tahi u.95-böl, /mert bevált/ ) - - tengelykapcsoló tárcsa felújítás szintén a Tahi u.-ban filléres szinten és jó. - - egyúttal féltengely - szimmeringek és nyelestengely- szimmering csere a váltón szimmeringboltból filléres szinten. - - thermostat csere (Honda Civic lett beletéve, mert megbízhatóbb 3-4000Ft) - - kormány - szervoszivattyú szimmeringek cseréje (filléres áron szimmering szaküzletböl méret szerint vásárolva) - - rendszeres olajcserék (szintetikust tettem, mert ugyan nem kellene neki, de nem sárosodik és jól megy vele) szürökkel, gyertyákkal (NGK bevált) - - gyújtótrafó csere (a filléres Lada szamara trafónak a jellemzöi ugyanazok és tökéletesen müködik) - - klímatöltés (egyszer kellett) - - egy éve 2006-ban újra le kellett venni a hengerfejet, mert akik cserélték a tömítést, a vezérlés rossz összerakása után szétszedték és ugyanazt a h.f. tömítést tették vissza. Eközben sérült a tömítésen lévő szilikon gumi, ezért jött a víz a hengerfej alól. Szétszedtem és egyben gyűrűztem is a motort. - Azóta voltam vele hosszú utakon is és semmi gondom. - - Egyetlen állandó probléma van, ami bosszant, hogy a motortartó bakok áthoznak rezgéseket, amit többszöri cserével sem tudtam orvosolni. Biztosan van megoldás, de még nem találtam meg. Bizonyos fordulatszámokon nagyon bosszant. 140-150km/h-nál pl. nem gond, de 90-100 környékén nagyon jön. - - 2009.01.09. Megint a motor...(227660km) Az előző tulaj átkát eddig bírta a motor elviselni. A hengerfej jó, de valószínűleg a hüvelyek meg vannak süllyedve a blokkban, illetve a hüvelyek amúgy sincsenek jó állapotban. A csere drága lenne, után-gyártottból pedig nem kérek. Csepelen vettem egy komplett motort, amire "Excellent", azaz kiváló felirat volt még Angliában felpingálva. Számlával megvettem és betettem, majd azonmód elindultunk Ausztriába (Bad Kleinkircheim - Karintia)telelni egyet. Odafelé semmi gond nem volt. Aztán részben a navigáció hibájából ( és kalandvágyból egy rövidebb, hegyi úttal teli és eddig nem ismert úton indultunk haza. Baromi meredek emelkedési szögű úton mentünk először hármasban. A sógorok toltak le az útról a TDI VW-kkel, mert egyre erőtlenebb lett a kocsi. Visszaváltottam 2.-ba és bekapcsoltam a fix hűtőventilátort is, de egyre lassultam és emelkedett a víz hőfoka. Hátul a két gyerek, mellettem a nejem, aki eléggé kétségbeesett arcot vágott. Pár száz km-re Magyarországtól pakkokkal, gyerekekkel, az Isten háta mögött. Félreálltam és visszafordultam. 2.-ban lefelé motorfékkel jöttem, vagy 70-80km/h -val, annyira nagy lejtő volt. lent egy városban félreálltam, hagytam lehűlni. Ezután pótoltam a vizet és elindultunk a megszokott úton haza. Az út során többször pótoltam a vizet, de szinte rögtön eltűnt a hűtőrendszerből. A víz és olaj nem képezett trutyis barna krémet. Hazavitt. Aztán otthon leengedtem a vizet az olajteknő tartalmát. Először lejött kb. 3-5 liter víz, majd a benne lévő 4,5 liter olaj. Szépen fajsúlykülönbség szerint. Szétszedtem a motort és láttam, hogy a hengerfejtömítésen lévő tömítő gumi giliszta elöregedett, nem sérült semmi, a hüvelyek fala szép, a dugattyúk szépek. Mindent szétkaptam, meggyűrűztem, a hengerfej olajjáratait kitakarítottam és szépen összeszereltem. Van azonban egy trükk! MLS tömítésnek hívják. Többrétegű, amit ezekhez a motorokhoz fejlesztettek ki az évtizedek során nyert tapasztalatok alapján. Ilyet kapott! Nagyon jó és mással nem is javasolom összeszerelni!(http://www.ptp-ltd.co.uk/shop/367_8/1/special_offers/mls_(multi_layer_steel)_head_gasket_for_mg_f___mg_tf.htm?) Az ismert webáruházakból, vagy a Rover Indexes közösségi fórumán keresztül (http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9096312) be lehet szerezni. Azóta a motor tényleg excellent! Most (2012.07.hó) durván a 300000. km-nél járok és csak szerviz kell a motornak. - - 2011.11.hó - Vizsgára felkészítettem a kocsit. Fékek felújítása, kormányösszekötők, stabilizátor pálcák cseréje, olaj és szűrők cseréje, a teljes kipufogó rendszer javítása, alvázkezelés. "Excellent"! :) - - 2012.07. hó (szabira készülve...) - A klíma rendszer elengedte a gázt, ezért kivettem a klímahűtőt javításra. Közben a váltóm egy kicsit szétesett belül. :( Van egy menetes furat, ami kiszopódott, majd az elengedte a csapágy biztosítását, amitől kidobogatta a fokozatot. Kivettem, majd betettem egy bontott váltót. Sajnos nem teljesen tökéletes, de 1,6-os benzinesé lehet, mert kisebb fordulattal forog a motor a megszokotthoz képest. Gömbölyű Roverből lett bontva... Eddig a 4000-es 1/min-nél mentem 140km/h -val. Most ez kb. 150km/h lett. Sokkal jobb! Utazni tökéletes! Ráadásul egy bosszantó hiba megszűnt! Nem zajos a kocsi belül. Ezek szerint már elég kopott volt a váltóm, pedig minden szinkron tökéletes volt. Sajnos ezen a váltón az 1. és 2. fokozat szinkronja kicsit kopott, ezért nem lehet gyorsan reccsenés nélkül váltani őket. Őszintén szólva zavar, de a másik oldalon annyival jobb, hogy egyelőre nem bántom. Ha beesik egy tuti ilyen váltó, akkor kicserélem, de műszakilag teljesen OK! A gyárban ezen a váltón egy konstrukciós hibát kijavítottak. A fedelet levettem, amikor kimostam belül is a váltót és láttam, hogy a fogaskerék biztosítása megváltozott. Nem fog széthullani! Kapott jó olajat és hajrá! - Aztán, ha már szétszedtem az elejét, akkor úgy döntöttem, hogy az eredeti és egyszer már javított réz vízhűtőt kicserélem. Kapott egy újat(Nissens alumínium) új gombákkal. Sajnos a felső csövet nem tudtam kicserélni, mert nem egyezik a gömbölyűével, ehhez pedig ritka. Hűtés klassz! A klímahűtőt vissza kell vinnem a javítónak, mert az egyik menet rossz és sajnos egy két klímacső préselése is elöregedett. Kiszerelem az egész rendszerrészt és megcsináltatom. A kompresszor jó és tiszta belül, a vezérlése és kuplungja is jó, így működni fog. - - 2012.07.27. Kapott egy kis karosszéria javítást az íveken és komplett külső fényezést, mert a gyári lakkréteg elöregedett. Egyszerűen a nap leégeti a lakkot. Sok hasonló Rovert láttam már, amin dettó ez volt a probléma. Most szerintem bárhol meg lehet jelenni vele :) - A tankoló füzetemet folyamatosan vezetem és a kezdetek óta minden rendben van a fogyasztással. Nem takarékos vezetés mellett is rendre 6-7liter/100km a fogyasztása. Az olajat nem eszi, jól megy. - - Ami gondom van pillanatnyilag: - - az egyik ABS jeladóval van valami, most nem megy az ABS. Nem nagy gond és néha nem is szeretem (pl. lejtős murvás úton), ha működik, de meg fogom javítani - - az említett klímajavítás - - a decemberben cserélt egyik kormányösszekötő gömbfej lóg :( (miféle cuccok ezek?) - - az első lengéscsillapítókat ki kellene cserélnem (nem sürgős, de már gyengék) - - a fényezést követően vissza kellene tennem a gyári első sárfogó gumikat és a hátsó emblémákat - - a két hátsó ajtóról leestek, vagy lelopták az emblémákat - - a téli időszakra legalább két új gumit kell vennem előre - - Upgrade 2012.08.hó: - A klíma újra jó. :)Klímahűtő, csövek, szelepek felújítva. Élvezet! :) - -
Ide hordtam szervizbe
1., Egyszer vittem a hengerfej javítás miatt szervizbe (PILISKÓ Kft. XVIII: Nagyk?rösi út), de soha többet. Rosszul rakták össze az új hengerfej felszerelése után a vezérlést (DOHC) és elgörbítettek majdnem minden szelepet, egy szelepvezet? pedig eltört. Egyáltalán azért vittem oda, hogy ne nekem kelljen alkatrészek után rohangálni és szerelni, de mégis én vittem a tömítéseket és ha kellett improvizáltam, hogy mivel lehet kiváltani a hiányzó anyagot. Enyhén fogalmazva nem voltam elégedett!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 2., A Váci úti Rover szervizbe alapjárat ingadozással, gyorsításkori rángatás miatt vittem be. A hibakód kiolvasással nem boldogultak, nem volt hiba. Megvizsgálandó leöntötték a gyújtótrafót vízzel és közölték valószín?leg zárlatos. Aztán 20 percet kellett várnom, hogy kiszárítgassák, mert nem akart beindulni. Alkatrészük alig van a raktáron, szinte mindenre egy, másfél hónapot kellene várni. Nem voltam elégedett!!!!!! Otthon aztán kitakarítottam és beállítottam az alapjárati motort, a folytószelep környékét, a bypass furatot, a komputerre men? vákumcsövet. Ezek után nincs probléma...
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Saját Magam!!!!! Ha nem magad csinálod, akkor nincs benne köszönet! Mindent cserélnének, de csak próbálkoznak és a hiba marad. Ezért lassan ismerem, mint a tenyeremet és csak azt cserélem, amit valóban kell.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 147000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 150000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | REGATA 1,9DS | Következő autója? | Nem tudom.... Sok hosszabb (külföldi) kirándulást tervezek, ahogy eddig is. Ingadozom egy felső kate |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.6/10) |