A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Rover » 25, 200 (1995)

25, 200 214 Si 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Nem brit, nem japán, Rover!

Szöveges ítélet

2005. július 6.-án vettük meg ezt a Rover 214 Si-t. Olaszországból hozták be, 136.000 km.-rel. Az elülső lengéscsillapítók odavoltak, a hátsó ablaktörlő, pótféklámpa nem működött a vezetékek törése miatt, utóbbit viszonylag olcsón helyrehozattam. Volt néhány izzó csere is de nem az autó elektromos rendszere miatt. Büszke vagyok erre az autóra, a legtöbb azonos évjáratú és hengerűrtartalmú vetélytársat állva hagyja, remekül néz ki kívül-belül egyaránt, és az óriási értékvesztés miatt relative olcsón hozzá lehet jutni.

2007. január: vízpumpa, vezérműszíj és feszítőgörgőt cseréltek, mert a vízpumpa csapágya teljesen elvízkövesedett, és ha már úgyis meg kellett bontani, a szíj és a görgő is mehetett (bár azokkal semmi baj nem volt).

2007. május: elülső fékpofákat cseréltek. Sajnos mivel ezek nem gyáriak, menet közben nyikorognak, ha felforrósodnak. Beszereléskor oldalukat ajánlatos rézpasztával bekenni.

2007. június: a műszakin hátsó fékpofákat és munkahengereket cseréltek, ugyanis utóbbiak beragadtak.
Biztos sokan tapasztaltatok műszerfali zörejeket: nos azok nem azok, a motortérből jönnek, mégpedig a tűzfalon található fekete műanyag gégecsövek rezegnek. Én szivaccsal burkoltam őket, azóta zajtalanok. Rezeg még továbbá az első ajtók zárrudazata, mégpedig az, amelyik függőlegesen megy az ajtózáró pöcöktől a zárig. Szintén szivacsoltam, de itt már ragasztani kell, mert pár km után leesik. Zizeghet még a tetőablak kerete és a biztosítéktábla fedele is, valamint a műszerpult fekete kemény borítása is.

2008 január: A legjobb megoldás, Dynamat rezgés és hangcsillapító anyagok beragasztása.
• 1 Tacmat ment a motorháztetőre, a most fennlévő gyári szigetelés alá, mivel a motorzaj a második legnagyobb gond
• 1 Tacmat ment a tetőkárpit alá
• 1 tacmat ment a 2 elülső lábtérbe, a gyári hangszigetelő gumi (?) és a szőnyeg közé, mivel a gördülési zaj a legnagyobb gond
• Az ajtókat trunk kittel ragasztom tele, de a belső oldalt, (amelyikre az ajtókárpit felkerül) hogy ne csak a menetzajt, de az elektromos ablak motorját is elszigetelje.
• Ragasztóanyagnak a jól ismert Palmatexet használtam.

Az autó elkészült, kb. 20-22 órába tellett. A Dynamatok tényleg jók, mind a rezgés ill. a hangcsillapítás terén meg vagyok velük elégedve.
A tetőablak sínmehanizmusa és az ajtó belső alkatrészei már nem zizegnek 2300-as fordulatszámon és az ajtók csapódási hangja is szebb lett. A TacMat- ek is jók, ahogyan én észrevettem, az eredeti zajok kb. 50% - át nyelik el, és ez nekem már elég. Kár, hogy a lábtérbe nem tudtam tenni, mivel az eredeti szigetelés és a kárpit egy anyaggá van „sajtolva, és le is van ragasztva. Csak úgy lehetett volna kivenni, ha összebarmolom. De ehelyett a kerékjáratokba ragasztottam, azmögé a műanyag elemek mögé, amelyek kőfelverődés ellen vannak ott.
Összegezve, a próbaúton az volt a legfeltűnőbb – túl azon, hogy semmi nem zizeg - hogy mindhárom zajból (szél, gördülési, motor) feleannyi jut be az utastérbe, mint amennyi eddig volt és hogy az utastérnek alig van hővesztesége.
Bővebben itt olvashattok a Dynamatról: totalcar.hu/ Magazin / Hifi- Tuning / Legyen csend

2008. március: nem tudom, hogy mi az oka, de a kerékcsavarok menetei sorra mennek tönkre. Emiatt csak nagyon nehezen vagy nem lehet felcsavarni az anyákat. Amikor gumicserekor le akartuk venni, le is törött. A baj csak az, hogy csak úgy lehet cserélni a tőcsavarokat, ha a kerékagyat szétütik, az pedig csapágycserével jár: 9000.- De ha az ember már a hiba észlelésekor kijavítja egy menetmetszővel, minden jó lesz, és nem szorul rá.

2008. április: a tetőkárpit és a 6 oszlop borítását lecseréltem bézs textilbőrre. Ez elegánsabb, minőségibb és könnyebb tisztán tartani. Összesen egy 200x140-es darab kellett: 5800.- (+ ragasztó), na meg kb. 20 óra, ha egyedül látsz hozzá. (fényképek majd hamarosan)

Sajnos a márkaszervizek hiánya miatt gyári alkatrészekhez, így pl. sebváltó rudazathoz nem lehet hozzájutni. Az alkatrészek többsége azonban Honda Civic, tehát nem kell teljesen lemondani a minőségi alkatrészekről.

A motorra mindeddig nem volt panasz, csak olajat, szűrőket cseréltünk benne (Castrol Magnatec GTX 10W-40)
Sebességváltó olaj: SAE 75W-90 viszkozitású, API GL-4 minőségű hajtómű olaj, A feltöltési mennyiség 2 liter, és 60 000 km-enként érdemes lecserélni.

Tervben van: eredeti roveres felnik

Remek autó, egyáltalán nincsenek komoly problémák vele, kisebb gyermekbetegségei ugyan akadnak, de nem vészesek. Soha nem hagyott cserben, mindig elvitt oda, ahova kellett. Pörgős, dinamikusan vezethető, ez a 103 LE elég neki, szerintem ez a motor illik a legjobban hozzá. A váltó szintén jó, pontosan jár, nem akadozik, csak az áttételezése nekem egy kicsit rövid – gondolom hogy még jobban menjen. A futómű puritán (elöl: mcpherson, hátul: csatolt lengőkar), és inkább feszes mint kényelmes (ez az oka annak, hogy minden zizegett, na meg a km.- ek száma). A felszereltség spártai, vagy inkább furcsa: van rajta metálfény, tetőablak, dönthető ülés, de nincs semmi menetbiztonsági elektronika (ABS sem), nincs ködlámpa, klíma.

És itt jön a lényeg: élvezhető, szerethető, gyors, fürge autó, jó társ. Csak egy valamit nem tud: komoly, stílusos, brit utazóautónak lenni, márpedig ez egy nemes, patinás és arisztokrata ősöket maga mögött tudható Rovertől elvárható lenne.

Hibalista

- elülső lengéscsillapítók: 2 x 13.000 = 26.000.-
- vízpumpa + vezérműszíj és feszítőgörgő: 40.500.- (munkadíjjal)
- elülső fékpofák: 12.000.-
- hátsó fékpofák: 8000.-
- hátsó fék-munkahengerek: 2 x 6500 = 13.000.-
- elülső kerékcsapágy: 9000.-
-

Ide hordtam szervizbe

Autó Csibi Műszaki Állomás
Bonyhád

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1998
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 136
Megbízhatóság (9) Vezetett km 16
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 2101 Következő autója? Mazda 6, Toyota Avensis, Lexus IS
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Rover 25, 200 1995

További ítéletek (64 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)