Nem brit, nem japán, Rover!
Szöveges ítélet
2005. július 6.-án vettük meg ezt a Rover 214 Si-t. Olaszországból hozták be, 136.000 km.-rel. Az elülső lengéscsillapítók odavoltak, a hátsó ablaktörlő, pótféklámpa nem működött a vezetékek törése miatt, utóbbit viszonylag olcsón helyrehozattam. Volt néhány izzó csere is de nem az autó elektromos rendszere miatt. Büszke vagyok erre az autóra, a legtöbb azonos évjáratú és hengerűrtartalmú vetélytársat állva hagyja, remekül néz ki kívül-belül egyaránt, és az óriási értékvesztés miatt relative olcsón hozzá lehet jutni.
2007. január: vízpumpa, vezérműszíj és feszítőgörgőt cseréltek, mert a vízpumpa csapágya teljesen elvízkövesedett, és ha már úgyis meg kellett bontani, a szíj és a görgő is mehetett (bár azokkal semmi baj nem volt).
2007. május: elülső fékpofákat cseréltek. Sajnos mivel ezek nem gyáriak, menet közben nyikorognak, ha felforrósodnak. Beszereléskor oldalukat ajánlatos rézpasztával bekenni.
2007. június: a műszakin hátsó fékpofákat és munkahengereket cseréltek, ugyanis utóbbiak beragadtak.
Biztos sokan tapasztaltatok műszerfali zörejeket: nos azok nem azok, a motortérből jönnek, mégpedig a tűzfalon található fekete műanyag gégecsövek rezegnek. Én szivaccsal burkoltam őket, azóta zajtalanok. Rezeg még továbbá az első ajtók zárrudazata, mégpedig az, amelyik függőlegesen megy az ajtózáró pöcöktől a zárig. Szintén szivacsoltam, de itt már ragasztani kell, mert pár km után leesik. Zizeghet még a tetőablak kerete és a biztosítéktábla fedele is, valamint a műszerpult fekete kemény borítása is.
2008 január: A legjobb megoldás, Dynamat rezgés és hangcsillapító anyagok beragasztása.
• 1 Tacmat ment a motorháztetőre, a most fennlévő gyári szigetelés alá, mivel a motorzaj a második legnagyobb gond
• 1 Tacmat ment a tetőkárpit alá
• 1 tacmat ment a 2 elülső lábtérbe, a gyári hangszigetelő gumi (?) és a szőnyeg közé, mivel a gördülési zaj a legnagyobb gond
• Az ajtókat trunk kittel ragasztom tele, de a belső oldalt, (amelyikre az ajtókárpit felkerül) hogy ne csak a menetzajt, de az elektromos ablak motorját is elszigetelje.
• Ragasztóanyagnak a jól ismert Palmatexet használtam.
Az autó elkészült, kb. 20-22 órába tellett. A Dynamatok tényleg jók, mind a rezgés ill. a hangcsillapítás terén meg vagyok velük elégedve.
A tetőablak sínmehanizmusa és az ajtó belső alkatrészei már nem zizegnek 2300-as fordulatszámon és az ajtók csapódási hangja is szebb lett. A TacMat- ek is jók, ahogyan én észrevettem, az eredeti zajok kb. 50% - át nyelik el, és ez nekem már elég. Kár, hogy a lábtérbe nem tudtam tenni, mivel az eredeti szigetelés és a kárpit egy anyaggá van „sajtolva, és le is van ragasztva. Csak úgy lehetett volna kivenni, ha összebarmolom. De ehelyett a kerékjáratokba ragasztottam, azmögé a műanyag elemek mögé, amelyek kőfelverődés ellen vannak ott.
Összegezve, a próbaúton az volt a legfeltűnőbb – túl azon, hogy semmi nem zizeg - hogy mindhárom zajból (szél, gördülési, motor) feleannyi jut be az utastérbe, mint amennyi eddig volt és hogy az utastérnek alig van hővesztesége.
Bővebben itt olvashattok a Dynamatról: totalcar.hu/ Magazin / Hifi- Tuning / Legyen csend
2008. március: nem tudom, hogy mi az oka, de a kerékcsavarok menetei sorra mennek tönkre. Emiatt csak nagyon nehezen vagy nem lehet felcsavarni az anyákat. Amikor gumicserekor le akartuk venni, le is törött. A baj csak az, hogy csak úgy lehet cserélni a tőcsavarokat, ha a kerékagyat szétütik, az pedig csapágycserével jár: 9000.- De ha az ember már a hiba észlelésekor kijavítja egy menetmetszővel, minden jó lesz, és nem szorul rá.
2008. április: a tetőkárpit és a 6 oszlop borítását lecseréltem bézs textilbőrre. Ez elegánsabb, minőségibb és könnyebb tisztán tartani. Összesen egy 200x140-es darab kellett: 5800.- (+ ragasztó), na meg kb. 20 óra, ha egyedül látsz hozzá. (fényképek majd hamarosan)
Sajnos a márkaszervizek hiánya miatt gyári alkatrészekhez, így pl. sebváltó rudazathoz nem lehet hozzájutni. Az alkatrészek többsége azonban Honda Civic, tehát nem kell teljesen lemondani a minőségi alkatrészekről.
A motorra mindeddig nem volt panasz, csak olajat, szűrőket cseréltünk benne (Castrol Magnatec GTX 10W-40)
Sebességváltó olaj: SAE 75W-90 viszkozitású, API GL-4 minőségű hajtómű olaj, A feltöltési mennyiség 2 liter, és 60 000 km-enként érdemes lecserélni.
Tervben van: eredeti roveres felnik
Remek autó, egyáltalán nincsenek komoly problémák vele, kisebb gyermekbetegségei ugyan akadnak, de nem vészesek. Soha nem hagyott cserben, mindig elvitt oda, ahova kellett. Pörgős, dinamikusan vezethető, ez a 103 LE elég neki, szerintem ez a motor illik a legjobban hozzá. A váltó szintén jó, pontosan jár, nem akadozik, csak az áttételezése nekem egy kicsit rövid – gondolom hogy még jobban menjen. A futómű puritán (elöl: mcpherson, hátul: csatolt lengőkar), és inkább feszes mint kényelmes (ez az oka annak, hogy minden zizegett, na meg a km.- ek száma). A felszereltség spártai, vagy inkább furcsa: van rajta metálfény, tetőablak, dönthető ülés, de nincs semmi menetbiztonsági elektronika (ABS sem), nincs ködlámpa, klíma.
És itt jön a lényeg: élvezhető, szerethető, gyors, fürge autó, jó társ. Csak egy valamit nem tud: komoly, stílusos, brit utazóautónak lenni, márpedig ez egy nemes, patinás és arisztokrata ősöket maga mögött tudható Rovertől elvárható lenne.
Hibalista
- elülső lengéscsillapítók: 2 x 13.000 = 26.000.-
- vízpumpa + vezérműszíj és feszítőgörgő: 40.500.- (munkadíjjal)
- elülső fékpofák: 12.000.-
- hátsó fékpofák: 8000.-
- hátsó fék-munkahengerek: 2 x 6500 = 13.000.-
- elülső kerékcsapágy: 9000.-
-
Ide hordtam szervizbe
Autó Csibi Műszaki Állomás
Bonyhád
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 136 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 16 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 2101 | Következő autója? | Mazda 6, Toyota Avensis, Lexus IS |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |