A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Twingo (2007-2011)

Twingo 1.6 RS Cup 

Az ítélet értékelése
4,1(9 db)

A tökéletes autó

Szöveges ítélet

Több mint két éve vettem hirtelen felindulásból. Némi alku után 2.3 mega volt átírással, eredetiségvizsgálattal, 3 és fél évesen 36000 km-rel. Olaszországból származik, a km realisztikus, egy anyuka használta előttem, akinek gondolom elege lett a betonkemény futóműből és az utód hátsó ülésre pakolásából. A szétjárdázott 17-es felnik is erre utaltak, bár én is karcolgattam már őket.

Ez az autó egy brutális ordenáré varacskos disznó. A 133 lóerőhöz 7000 környékére kell forgatni, amikor is a fordulatszámmérőben egy ZÖLD lámpa villan fel, jelezvén. hogy jól nyomod öreg, most már felkapcsolhatsz. Nyugis városi mászkáláshoz viszont nem kell 2000 fölé forgatni. A motor hangja sornégyes létére vicces, röfögős és gyönyörű, kiforgatva némi túraautós felhangokkal.

A már említett futómű betonkemény, csodásan csillapítva, a beállítása tökéletes kompromisszum. Télen kicsit orrtolós, de nyáron kanyarba fékezéssel vagy gázelvétellel szépen megindul a feneke. Gyakorlatilag folyamatosan vihogok benne, mint egy hülyegyerek.

A váltó nagyon rövid, ami jó, de autópályán mégsem, 120-as utazó felett túl hangos. Mégis voltam vele síelni, bejártam vele Észak-Olaszországot, és soha semmi baja nem volt. Az első sportülések tökéletesek, és 4-en egész kényelmesen elférnek benne. Vigyázat, csak 4 személyes!

A Baumgartnerről hallott horror-sztorik miatt inkább a cégnél szervizeltük autógépész kollégákkal, az olajszűrőhöz két nőgyógyász és egy célszerszám kell, az olajleeresztőhöz egy 8mm-es négyszögfejű kulcs (M10-es csavarból köszörülve), a pollenszűrőhöz meg egy szabadulóművész, de amúgy egyszerű :-)

Megjárta kétszer az Euroringet, ahol a hátsó jobb-bal kanyarkombó első gyors jobbosát végig féken és keresztben csúszva lehet vele venni, anélkül hogy meg akarna ölni. A szűkebb fordítókban viszont elkelne bele egy Torsen difi.

A pályázás ellenére a nyári gumiszett 2 év után még mindig tart, viszont a vizsgára a féktárcsák szinte láthatatlanra koptak. Inkább gokartozni járok ezután. Olcsóbb.

Ha majd elkopik a téli vagy a nyári gumiszett, lecserélem a gyári 17-es felniket 15-ösre, mert a 205/40 R17-es gumik elég drágák, és az egyik téli gumin lett is egy apró szálszakadás. Amúgy a futómű meglepően jól bírja a rossz utakat.

Egyetlen baja van: bal oldali motortartó bak. Lásd szerviztapasztalat.

Összefoglalva: ez a (majdnem) tökéletes autó. Egy gokart, ami teljesen megbízható, praktikus, nem kajál sokat, kívül apró, belül nagy. Mi kell még? Jaaaa, és a KGFB meg a Casco is olcsó rá.

Hibalista

- Bal oldali motorfelfüggesztés. Típushiba. Nem rángatni, vissza duplakuplung-gázfröccs ajánlott. Az eltört alkatrészt nem is lehet kapni, viszont a szervízben azonnal esztergáltattak nekem egyet, bár az első nem sikerült és megint eltört. A második már fél éve jó. - - Hidegen félgázra megállt. Upstream Lambdaszonda. Először cserélték (nem Renaultra, hanem harmadáron azonnal kapható Bosch-ra). De nem javult. Második kör: kiderült hogy az előzőleg lógó motor a lambdaszonda vezetékeit szétgányolta. Javítva.

Ide hordtam szervizbe

Én és a kollégék a cégnél.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Imre Szervíz, Mártonhegyi út.A motorfelfüggesztéssel kapcsolatos problémák megoldása nem sikerült elsőre, de megvolt a megfelelő kreativitás és a Renault gyári szervízhálózattal szembeni egészséges ellenállás.Ajánlom.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 36000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Astra 1.9 cdti 150 Következő autója? Mégane RS
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Twingo 2007 (2008)

További ítéletek (6 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)