A tökéletes autó
Szöveges ítélet
Több mint két éve vettem hirtelen felindulásból. Némi alku után 2.3 mega volt átírással, eredetiségvizsgálattal, 3 és fél évesen 36000 km-rel. Olaszországból származik, a km realisztikus, egy anyuka használta előttem, akinek gondolom elege lett a betonkemény futóműből és az utód hátsó ülésre pakolásából. A szétjárdázott 17-es felnik is erre utaltak, bár én is karcolgattam már őket.
Ez az autó egy brutális ordenáré varacskos disznó. A 133 lóerőhöz 7000 környékére kell forgatni, amikor is a fordulatszámmérőben egy ZÖLD lámpa villan fel, jelezvén. hogy jól nyomod öreg, most már felkapcsolhatsz. Nyugis városi mászkáláshoz viszont nem kell 2000 fölé forgatni. A motor hangja sornégyes létére vicces, röfögős és gyönyörű, kiforgatva némi túraautós felhangokkal.
A már említett futómű betonkemény, csodásan csillapítva, a beállítása tökéletes kompromisszum. Télen kicsit orrtolós, de nyáron kanyarba fékezéssel vagy gázelvétellel szépen megindul a feneke. Gyakorlatilag folyamatosan vihogok benne, mint egy hülyegyerek.
A váltó nagyon rövid, ami jó, de autópályán mégsem, 120-as utazó felett túl hangos. Mégis voltam vele síelni, bejártam vele Észak-Olaszországot, és soha semmi baja nem volt. Az első sportülések tökéletesek, és 4-en egész kényelmesen elférnek benne. Vigyázat, csak 4 személyes!
A Baumgartnerről hallott horror-sztorik miatt inkább a cégnél szervizeltük autógépész kollégákkal, az olajszűrőhöz két nőgyógyász és egy célszerszám kell, az olajleeresztőhöz egy 8mm-es négyszögfejű kulcs (M10-es csavarból köszörülve), a pollenszűrőhöz meg egy szabadulóművész, de amúgy egyszerű :-)
Megjárta kétszer az Euroringet, ahol a hátsó jobb-bal kanyarkombó első gyors jobbosát végig féken és keresztben csúszva lehet vele venni, anélkül hogy meg akarna ölni. A szűkebb fordítókban viszont elkelne bele egy Torsen difi.
A pályázás ellenére a nyári gumiszett 2 év után még mindig tart, viszont a vizsgára a féktárcsák szinte láthatatlanra koptak. Inkább gokartozni járok ezután. Olcsóbb.
Ha majd elkopik a téli vagy a nyári gumiszett, lecserélem a gyári 17-es felniket 15-ösre, mert a 205/40 R17-es gumik elég drágák, és az egyik téli gumin lett is egy apró szálszakadás. Amúgy a futómű meglepően jól bírja a rossz utakat.
Egyetlen baja van: bal oldali motortartó bak. Lásd szerviztapasztalat.
Összefoglalva: ez a (majdnem) tökéletes autó. Egy gokart, ami teljesen megbízható, praktikus, nem kajál sokat, kívül apró, belül nagy. Mi kell még? Jaaaa, és a KGFB meg a Casco is olcsó rá.
Hibalista
- Bal oldali motorfelfüggesztés. Típushiba. Nem rángatni, vissza duplakuplung-gázfröccs ajánlott. Az eltört alkatrészt nem is lehet kapni, viszont a szervízben azonnal esztergáltattak nekem egyet, bár az első nem sikerült és megint eltört. A második már fél éve jó. - - Hidegen félgázra megállt. Upstream Lambdaszonda. Először cserélték (nem Renaultra, hanem harmadáron azonnal kapható Bosch-ra). De nem javult. Második kör: kiderült hogy az előzőleg lógó motor a lambdaszonda vezetékeit szétgányolta. Javítva.
Ide hordtam szervizbe
Én és a kollégék a cégnél.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Imre Szervíz, Mártonhegyi út.A motorfelfüggesztéssel kapcsolatos problémák megoldása nem sikerült elsőre, de megvolt a megfelelő kreativitás és a Renault gyári szervízhálózattal szembeni egészséges ellenállás.Ajánlom.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 36000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Astra 1.9 cdti 150 | Következő autója? | Mégane RS |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |