Szürke szamár.
Szöveges ítélet
Első új autónk volt. Szerettük. Előző autók: (Wartburg, BMW 732M (E23), Golf-2 dízel) bár ezt az utolsót inkább letagadnám.
Autópályán 100km-t mentem naponta. Elvileg ez ideális egy dízelnek.De 100 ezer után
kicsit kihívásnak tekintettem azt, hogy vajon a delphi rendszer a kezem alatt meddig fog menni. Mindenki szidta. És valóban az alapjárat olyan "döcögős lett", de ugye nem használtam alapjáraton, nem érdekelt.Ám 230-nál a reggeli hidegben már nemigen volt üzemanyagnyomás.
A motorba 100e felett 50-ezrenként Xado revitalitalizáló (orosz/ukrán fémkerámia csodaszer) került bele.
Mivel mindenki mondta, hogy úgyis tönkremegy, ezért minden mindegy alapon beletettem.
Nem ecsetelném a motor változásait eme szer hatására, még reklámnak vennétek. De tény, hogy nagyon sok akarat lett benne ezután.
Na de a folyamatos száguldozás miatt az üzemanyagrendszer beadta a kulcsot.
Szóval 230-nál a dízelszervízben 170-ért kaptam egy marék alkatrészt egy dobozban amit kicseréltek a szivattyúban és a csúcsokban. A lakásban tárolom, rohadtul gázolaj szaga van, de ez egy drágaszág, őrizgetem. Ez akkor fájt egy kicsit.
300 környékén volt a turbó felújítás (Dunakeszi) és a gyűrű/csapágycsere.
Most 345 van benne, vettem egy új autót, 80ezerért beszámították volna a Thalicskát,de ennyiért inkább ott fog állni az udvarban. Most jobb állapotban van mint 5 éves korában, kint állt mindig, de nagyon jó a korrózióvédelme. Csak a motorháztető alján van egy korróziós hiba, de ez nem látszik és úgyis az őzike már behorpasztotta egy kicsit egyszer. Valami rejtélyes ok miatt a kuplung még mindig az eredeti.
Soha nem állt meg, nem hagyott ott sehol.
Ami nem tetszett benne:
-a kicsi csomagtartó betöltő nyílás.
-az ablakemelő gomb
-a pohártartók teljes hiánya.
Hibalista
- Generátor 3x 100e, 200e, 300e (csapágy, surlódás, meleg, zárlat, égés. A vicces, hogy a 2db műanyag gázolajvezeték felette megy). Végül is nem gyulladt ki az autó, de ez nem egy jó megoldás. Ha figyelek a hangokra akkor megelőzhető lett volna. - kb 60 ezret költöttem erre - Generátor szabadonfutó (gondolom a meleg betett neki) - Most egy újratekercselt generátor van benne 5 éve semmi baja. - 200e-nél EGR szelep. 30ezer. Szerintem csak koszos volt és mechanikailag szorult, de mindegy. - - kerékcsapágy 20e - klímafeltöltés - futóműalkatrészek - féktárcsa, fékpofa, fékbetét. - kormányszervó szivattyú elektomos motor (ebay, olcsón, új). Tulajdonképpen csapágyat és szénkefét kell cserélni, de a felújított ugyanannyiba kerül nálunk. - - 230 ezernél már nem indult többet. 170e Ft porlasztócsúcs + szivattyú felújítás(Csomád) - 280 ezernél elkezdte enni az olajat és csúnyán füstölt nagyobb gáznál (meg kisebbnél is). Turbó felújítás 80e-ért nem oldotta meg, de most már jó a turbó is. - 320 ezernél megoldottam a füstölést 70ezerért (helyi szervíz, szelepszárszimering, gyűrűk, hajtókarcsapágy csere). - (csak zárójelben jegyzem meg, hogy tapintásra, körömmel kaparászásra semmilyen kopás nem volt érzékelhető a hengerfalon a felső holtpont környékén.) A gyűrűk viszont nagyon vékonyak voltak. - - - kb 500e/14év
Ide hordtam szervizbe
Renault Képe Kft Hatvan.Kötelező szervízek
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Balázs Autószervíz Kartal.Garancia utáni kisebb és nagyobb és javítások.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 14 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 340000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Golf | Következő autója? | Swift 2017 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.9/10) |