Szolíd "szürke" igásló
Szöveges ítélet
Egy szomorú halált halt 3 ajtós 1.2-es Fiat Punto I. CULT törmelékének árából vettem meg a török "csodát".
Igazából egy könnyen kezelhető, kényelmes "családi" kocsira volt szükségem, ami nem csócsálja le rólam a gatyát.
Inenn jött az ötlet, hogy Thalia-t. Néztek is rám, hogy 28 éves egyedülálló - barátnős - pasi létemre képes vagyok egy ilyen szart megvenni????
Apósjelöltem már a 3. Thalia-ját hajtja eddig semmi probléma nem volt velük, pedig az utolsót még egy szarvasborjú is "letesztelte". A borjú vesztett. Az életét. A kocsi egy új szélvédővel, egy tükörrel meg némi horpadással megúszta.
Na akkor jöjjön a lényeg. 2008. februárjában nagyon rövid - 1 órás - keresgélés után megtaláltam ŐT. Egy márkakereskedés udvarán szomorkodott. Nemrég cserélte le a gazdája egy egyterűre. Mentem egy kört egy szaki ismerősömmel vele, megcibáltuk, megkergettük. Majd megvettem.
2002. augusztusi évjáratú, szerencsére már az új arcú, 1.4-es 8 szelepes, 75 LE-s. A Renault terminológiában korallpiros metál, szerintem mezei metálborbó. Exxpression felszereltségű de Alizée-nek anyakönyvezték.
Kényelmes, viszonylag tágas, bár vállban a Punto jobb volt. A csomagtartójában lakni is lehetne, de nagyon mély és kicsi a rakodónyílása. 2x légzsákja, 2x motoros ablaka, klímája van. Emellett fényszóró-, kormány- és vezetőoldali ülésmagasság állítást is tud, gyári ködlámpái is vannak.
A fogyasztásától kicsit tartottam. 4 személlyel klímával 110-130 Km/h utazóval be is nyalt átlagban 11 litert, de 80-90 Km/h-rel járva, klíma nélkül 3 személlyel számoltam már ~5,7l/100 Km-t is...
Szal nagy átlagban 6-8 l/100 Km szokott kijönni. Ez szerintem rendben is van.
Szumma szummarum, kényelmes, eléggé tágas, EDDIG kellően megbízható is. Február óta beletettem 5.000 Km-t, év végéig lehet belemegy még 5.000. Vélelmezhetően nagyobb összezördülésektől mentes lesz a kapcsolatunk.
Nekem bevált. Az összeszerelési minősége elfogadható. Sajnos jellemző rá is, hogy attól függ a minősége, hogy Mohamednek mennyi baksist adtak. Ha kapott rendesen a kocsi a világból kimegy, ha nem minden utcasarkon lerohadhat. Mellesleg a tulajoktól is nagyban függ. Ha vigyáznak rá örök életű, ha rugdossák, tapossák, gyilkolják nem kell sírni ha megbosszulja magát.
Update 2010.
2008-óta 25.000 Km vándorolt bele. Ebben volt jópár Kaposvár-Pest, Kaposvár-Székesfehérvár, Kaposvár-Pécs, Kaposvár-Balaton út, sok város környéki vidéki út túlnyomórészt azonban városon belül van használva. A vén 1.4-es fogyasztásával köszönhetően az emelkedő benzináraknak, egyre kevésbé vagyok kibékülve, ettől függetlenül ugyanúgy 6-8 l/100 Km között kajcizik, ami télen inkább 8-12 l/100 Km.
A segge akkora, mint egy olasz mammmáé, hihetetlen mi mindent képes elnyelni. Megfelelően pakolva egy 4 tagú család TESCO-s havi nagybevásárlása úgy tűnik el benne, hogy még hely is marad, bár a vége eléggé messze van.
A futóműve elnyűhetetlen. Sokat járok vele minősíthetetlen állapotú, néha erősen bakhátas földutakon és még soha sehol sem akadt fent az alja. Akkor sem ül fel, ha a hasával tolja a havat. Ez tényleg a keleti piacra való.
Egyszerűen imádom! Párom néha féltékeny is RÁ! :)
Mostanában kezdtem el gondolkodni egy fiatalításon, de szigorúan Thalia I-ben gondolkodok. Az új nem tetszik. :) Egy 1.5 dCi kerregését el bírnám hallgatni, csak félek, hogy kifogok, valami hétfői modellt. :S
A kocsi teszi a dolgát. Még 2010. végén elkezdett maga alá pisálni. Kilyukadt a fűtőradiátor. Kaposváron senki sem akarta vállalni, végül nagy nehezen találtam egy szakit aki 30 db ropogós Mátyásért megoldotta a problémát. Aztán következett 7 hónap békés krúzolás....
Update 2011:
Hat hónap nyugis használatot követően 2011 júniusában egy éjjel hazafelé tartva be nem tervezett közelebbi ismeretséget kötöttem egy őzbakkal.
Eredmény: -1 őzbak a társaságnak -1 kocsi nekem.
A szakérő szerint több milliós a kár a kocsiban (a per még tart...)
Szerencse a szerencsétlenségben, hogy egy vérömlenyt, meg a porrá tört lelkemet, ami azóta sem jött teljesen helyre, leszámítva megúsztam. Rá egy hónapra halt meg kísértetiesen hasonló körülmények között egy férfi Győr közelében. (Jól dolgozik az őrangyalom)
Hibalista
- A szerelőm szerint csereérett lett az axiálcsukló... :S - Átvétel előtt a márkaszervízben kapott egy grátisz fékfelújítást. - Szakikám felcsavarozta a katalizátor védőlemezét meg a légszűrőházat, mivel Mohamed elfelejtette... - Jah. Ázott lószagú a klíma, csikorog a hátsó ablakemelő, meg a kuffer lengőzsanérja. A klímát kipucolom, az ablakemelő szilikonzsírt kap, a zsanér meg WD40-et. - A kesztyűtartó műanyag "zsanérja" eltört, megragasztották, de megint eltört. Jóapámmal helyettesítettük WC-lánccal. Azóta tökéletesen működik. - - Update 2010. - Az axiálcsukló még a régi, zörögni zörög, de még bírja. - A hátsó fékek rakoncátlankodnak. Időnként illik beszabályoztatni őket. Hiába a dobfék, az dobfék... Döglődik az akkuja, ami nem is nagy csoda, hisz még a gyári. :) - Megmagyarázhatatlan zörgések jöttek jobb oldalról. Kidobáltam a CD tokokat a kesztyűtartóból, azóta kuss van. - A hátsó ajtók központi zárja rakoncátlankodik. Néha... - Átlyukadt a szervó nyomásmérő gombájának a gumimembránja és engedte az olajat a generátorba. Ebből a szarból naná, hogy csak gyári van.
Ide hordtam szervizbe
Lonkai Mester egy "öreg" szaki. Szerintem villáskulccsal a kezében született... Egy nagy kupac szarból is képes kocsit csinálni.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Márkaszervíz. 1x vittem be hozzájuk, akkor se voltak képesek megmondani mi a baja. Csak azért kapnak "2"-est, mert nem kértek pénzt, és a szétcsúszott légzsák vezetéket is összekendácsolták.
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 75535 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 45732 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Punto I. CULT | Következő autója? | Astra F 1.7TD |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
