Így húzzál le 3 millát a WC-n
Szöveges ítélet
Szóval azért vettem, mert ugye új autó, jó autó. Előtte egy Golf 2 GTD volt, azelőtt egy Lada 21053, de a Golf miatt beleszerelmesedtem a dízelbe. Vért izzadva összekapartuk a legolcsóbb dízelautó árát. A második legolcsób fél millával lett volna drágább, az Accent. 3000 km-nél elkezdett a kormány ciripelni. A szakszervízek nem tudták mire vélni, ilyet ők még nem láttak. Utólag az index fórumon, a Tháliás topicban olvasom, hogy 10-ből 8-nak benne van a tücsök a kormányban. Az "ingyenes" 15000 km-es szervíz kb 5000 forintban került. Ezek után tankoláskor észrevettem, hogy a kelekezett vákum miatt nehéz levenni fél tanknál a tanksapkát. Az egyik szervízben kicserélték a betöltő csövet, a tanksapkát, a vákum maradt, lövésük se volt róla, hogy mi a baj. Ezek után átnyargaltam egy másik szervízbe, ott kiderítették, hogy a tank tetején is van egy szellőző, az adta meg magát, de addigra úgy nézett ki a tankom, mint egy összeszívott nylonzacskó. Gariban tankcsere.Közben meg pesrsze sűrűn bizonygatták, hogy ez természetes. Mikor azonban üres tankkal mentem oda, és 3 szerelőnek negyed órájába telt leimádkozni a tanksapkát, akkor elhallgattak. Ezek után lefoszlott a kormány közepéről a műanyag borítás, gariban csere. Lejött kocsimosáskor a festék a dísztárcsáról, gariban csere. Haveroktól közben jött az ukáz: ketyeg az óra visszafelé, záros határidőn belül készülhetek a több száz ezres javításra, mert az egyötös dízel rönóknál elfelejtettek gázolajat szűrni. R.Hungária pánikszerűen felhív, azt mondták, hogy ritka az ilyen baj,mint a fehér holló. Biztos, ami biztos alapon megérdeklődtem egy autósboltban, hogy mik az árak, de ők megvigasztaltak, hogy utángyártottat ne is keressek. A befecskendező szelepnek 130 pénz darabja.És akkor jött is a várva várt esemény: A kocsi egyre nehezebben indul. Az eredmény: garancia lejárta után fél évvel 4 szelep cseréje. Ragaszkodtam hozzá, hogy a jelenlétemben cseréljék, mert mivel fogyóeszköz, több szerencsétlen is írta, hogy hamar lenyúlják az ára miatt, a paraszt meg fizessen, de a szervíz normális volt: reggel 8-ra beszéltük meg, hogy nekiállnak, 3/4 8-kor már azzal fogadtak, hogy vihetem a kocsit, mert előző délután kész lett.
Kegyes volt a R.Hungária, "csak" 130 ezret kellett otthagynom,mert élt még a szavatosság.
Újabban a hátsó keréken látom, hogy nyalja le mindkét oldalon kívül a bordázatot, de megnyugtattak, hogy ez hátul nem állítható, úgyhogy ez ilyen. De a kurva életbe: a szutyok Ladám miért nem nyalta 250.000 km-en keresztül? Na mindegy. Most ott tartok, hogy várom, mikor jár le az új bef.szelepk garanciája, hogy újra vihessem egy negyed millás javításra a kocsit. Ha a magas nyomású szivattyú is megelleik, akkor 3/4 milla. A tax alapján 1,6-ot ér most a kocsi. Másfél millába került nekem az, hogy 50,000 km alatt megtudjam, rossz lóra tettem. Az ugyanennyit fogyasztó Golfomat 4 kilóért adtam el, ezen a kocsin tehát szűk 3 év alatt 4 dízel Golf árát buktam el, és egy halom fos az egész. Ha a Renault Hungária olvassa a soraimat, tudom, hogy a hasát fogja a röhgéstől hogy egy újabb balektól nyúlt le 3 millát. Az egyik Corollás történetben olvastam, hogy 170.000 km-nél jött az első baj: kiégett az egyik izzó. Emberek!!!! Hol van a Thália ehhez képest? De hogy valami pozitívum is legyen: a kényelme, és az én nagypapás stílusomhoz a teljesítménye megfelelő. A teljesítményre csak azért nem adok 10-et,mert mentem már egy Testarossával 340 km/h-val, az azért más volt.
Hibalista
- tank nem szellőzött, kormánylégzsákról foszlik a borítás, befecskendező szelepek, ferdén kopó hátsó gumik
Ide hordtam szervizbe
nem nyilatkozom, mert ha kénytelen leszek menni hozzájuk, ott szívatnak, ahol akarnak.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | golf II GTD | Következő autója? | Toyota |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.8/10) |