A romlott francia szerelem... (SENKI NE VEGYEN ILYET!)
Szöveges ítélet
Imádtam. Első autó. Vétele a szülők "férjen bele 1 láda alma" szempontjának maximális figyelembevételével. Kényelmes, első VW meg se közelítette (Ellenben még működik). Dinamikus, gyors, keveset fogyaszt, bár a reklámbéli 4,5-öt sosem érte el. Valójában 5,5 alá sosem ment, ha pedig épp romlófélben volt a 7-8l-et is bevágta. A csomagtartó max. 4-szer volt kihasználva 1,5 év alatt, és a városi közlekedésben sajnos nem oly furakodó, mint a Clio lett volna.
Lényeg: sorozatosan ugyanazon alkatrész hibája: elviselhető volt, míg cserélték. De ma már nem. A márkaszerviz gépészei szerint technológiai rés van a dízel üzemanyagszűrőjének finomsága, és a porlasztócsúcs kopásállósága közt. (Persze ezt csak 4szemközt)
Szerintem 1 nagy kalap Sz@(r)móca.
Megutáltam. Meggyűlöltem. Perelek a vételárért.
AfterParty: Vételárat nem kaptam, 4 hónapnyi szenvedés után, át kellett vinnem (Vontatva! Micsoda reklám!) Debrecenből Nyíregyházára, hátha a vétel helyén komolyan vesznek. 10 napon belül hívtak, Pest Főmufti előtt olajminta-vétel (üzemanyag), majd 2 héten beül értesítés, hogy vihetem a kocsit, kicserélik garanciában: a befecskendezőszelpeket! Nem a kocsit! (Jogi adalék: 2éves koráig a kereskedőt terheli a bizonyítási kötelezettség, utána még 1 évig saját bizonyítással lehet ugrálni.) Szval azóta átlépte a mágikus 12.000km-es romlási határt, többször ténylegesen hasznát vettem a csomagtartónak, és semmi gond, de! deciliterre el tudok számolni a beletankolt üzemanyaggal, hogy ha mégis baja lenne az utolsó csere utáni egy évig (fődarab: +1 év garanciával) bizonyítékom legyen, hogy igenis MOL, nem étolaj, nem ukrán pancs.... mint azzal vádoltak...
Lehet, hogy ezúttal télleg kifogták a megfelelő alkatrészt, megfelelő odafigyeléssel?
Lényeg: akkora értékvesztése van, hogy 2,5 év alatt a vételár felét(!) éri... igy ujabb szóba se jöhet...
Szval óvatosan hajtogatok, és bízom a szerencsében, meg megkértem a környezetemben élőket, hogy imádkozzanak érte...
Ha mengint elromlik, eladom bagóért; veszek az árából gumistokit ( http://index.hu/homar/index.php?p=1064&more=1&c=1&tb=1&pb=1 ), és azzal közlekedek...
El kellett volna adni: 44.000-et bírt az utolsó porlasztócsúcs: ugyanazok a tünetek, bár még diagnózis nincs...
Ma búcsúztunk: még elvitt Pestre, majd vissza. Kapott egy simogatást a csomagtartójára, de nem könnyeztem meg...
MEGSZABADULTAM TŐLE!!!!!
(Utólag kiderült, hogy a 2 hónappal "szabadulás" előtt elvégzett ellenőrzéskor hazudtak a szerelőik: újabb 2 bef.szelep volt kimenve....)
Hibalista
- Nr.1. Befecskendező szelep (porlasztócsúcs) Garanciális csere 12.000km
- Nr.2. Befecskendező szelep (porlasztócsúcs) Garanciális csere 24.000km
- Nr.3. Motorháztető: Metálfény felpattogzott 50%sajáter?-50% RenaultHungária
- Nr.4. Befecskendező szelep (porlasztóscúcs) 36.000km Garanciális csere megtagadása (per folyamatban)--> per elmaradt, csere, még megy. 50.000km-nél járok...
- Nr. 5. Befecskendező szelep (porlasztóscsúcs) 90.000, nincs több garancia, saját költségre keresek töröttből alkatrészt...
- (Mikor eladtam, a beszámítás előtt gagyogtak valamit, hogy a bal kerékkel vmi bibi van, kiment a beltér-világítás, ill "rázott" a motor. Nem kívántam megtudni, hogy a lendkerék-e a hibás... mint a kollégám Lagunájában!!!/az 800.000HUF volt/)
- Nr.6. Befecskendező szelep (porlasztócsúcs) 104.000: eladás után a beszámító cég hívott fel, hogy ismét kiment 2 db...
Ide hordtam szervizbe
Renault Kalydi, Debrecen: Pozitív hozzáállás, sajnálkozás a hibák sora miatt, szerviz gyors, szereléseket hamar befejezték. A Garancia megtagadása az importőr (Renault Hungária) felelőssége.
"Optimistán" állnak az alkatrészek romlásához: még elmegy egy darabig.... :))
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Renault GoldCars, Nyíregyháza: lehet, hogy jobbak, vagy szerencsésebb kezűek a szerelőik? Még megy a kocsi. (Update1: ez is elromlott, csak később!!!)
Csak a felragasztott vadriasztót tökítették el róla: azóta sem tudom levakarni a koszfoltot...
Koszfolt azóta lejött, de ismét elromlott (igaz most 44.000km-t bírt az alkatrész) ezúttal olcsóbb szervízbe megyek (nem márkához...) Aki a falumbeli szerelő, és király. Gyors, olcsó.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 104000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Toyota Corolla (2.0 D4D) |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.6/10) |