A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Scenic, Mégane Scenic (1997-2003)

Scenic, Mégane Scenic 1,9 dCi Sportway 

Az ítélet értékelése
5,0(4 db)

Első Dieselem

Szöveges ítélet

A családunkban sajnos lett egy mozgássérült, a Golf ki-beszállás szempontjából nem volt jó, túl alacsony volt, kerestem hát valamilyen magasabb építésű autót.
Zafira-Picasso-Scenic amiket néztem ( használtakról van szó ), dieselt kerestem, a nagyobb bódé miatt féltem, a benzines sokat enne. Több autót megnéztem/lekérdeztem de nem egyszerű olyan kocsit találni, ahol stimmel a futásteljesítmény a km-óra állásával. De nem adtam fel.
És egyszercsak felkerült egy hírdetés: Scenic dCi, első gazda, sérülésmentes, szervízkönyv, sok extra, km sem vészesen sok, ár egy kicsit húzós, de majd alkudozunk :)
Megnéztük, körbemértük, Renaultnál lekérdeztük az előéletét, minden OK, próba, majd vétel.
Tetszik, hogy nem a "földön ülök", szépen kilátni pár autóval előrébb, ülések kényelmesek ( mind az 5 előre-hátra tologatható, hátul is állítható a háttámla dőlésszöge ), viszont a kormány kicsit lapos szögben áll, ez idővel megszokható.
Elég jól felszerelt az autó: digitklíma, ülésfűtés, ESP, félbőr ülések, hűthető box.
A 102 lovas dCi motor szépen viszi az autót, sőt nyáron az autó mögé kapcsolt 1 tonnás lakókocsival is könnyen elboldogul. Hidegen szigorúan 2000-es fordulat alatt használom, hosszabb úton megállás előtt 3-4 percig alapjáraton ketyegtetem, hogy lecsengjen a turbó, ezt a kíméletes bánásmódót hosszabb távon meghálálja a motor.
Jópár ezer gondtalan km után kopogni kezdett a hátulja. Hátsó lengéscsillapítók megadták magukat: csere.
Több hosszabb út, minden OK, sosem szálltam ki belőle fájó derékkal, fogyasztás 6 L körül.
A tanknyílás ajtaja felöl nyitáskor-záráskor néha zörgés hallatszott, kiszedtem a tankajtózár motorját, el volt törve egy műanyag rudacska, ami reteszeli a tankajtót. Megragasztottam azóta jó.
Egyik éjszaka Ausztriában, már hazafelé jövet, minden előjel nélkül erőtlen lett az autó, 1500-as fordulat fölött fulladozott, félreálltunk. Szerelőt felhívtam, mindjárt mondta a tüneteket hallva, EGR-szelep lesz a ludas. Mindez persze pénteken éjjel 11-kor. ÖAMTC felhív, kijön, semmit sem tud kezdeni vele ( majd hétfőn a Reanult megoldja ), lehúz egy parkolóba, majd ad egy ajánlatot, hogy 500 Euróért elvisz autóstól a határig. Nem éltem a lehetőséggel. Otthonról értem jött egy tréler, 350-ért otthon voltam ( majd 500 km ). EGR-szelep kiszerelés, le van törve a tányérja. Hegesztés, tisztítás, visszaszerelés, még mindig nem az igazi. Kipuffban eltömődött az oxidációs katalizátor. Kipuff le, tisztítás. Ezután jó lett a vas, szerelés 4000- huf.
Szerelő javaslatára nem dugtuk vissza a stekkert az EGR-szelepre, így az áram nélkül nem dolgozik, tehát elkormolódni és elromlani sem tud :)
A gyári olajcsereperiódust én hosszúnak tartottam, így azt megfeleztem 15000 km-re.
Nemrég megejtettük a nagyszervízt is, minden szíjjal, feszítő- és vezetőgörgővel, vízpumpával.
Azóta csak gyűlnek a kilóméterek, összességében nagyon szeretjük a vasat.
Praktikus a külön nyitható hátsó szélvédő, ha néha kiviszem a motoros fűkaszát a pincéhez, csak egyszerűen nyitva hagyom a hátsó szélvédőt és kilógatom a kasza alját, így a csomagtartó is tiszta marad.
A csomagtaróban hiányoltam egy 12 V-os csatlakozót a hűtőtáskánkhoz, így beépíttettem egyet ( a hátsó középső ülés alatt van egy, de nem akartam hosszabbítózni, meg féltem, hogy a gyerkőcök szétrúgják a dugót ).
A gyári 205/55-ös gumik helyett 195/65-ösök kerültek rá. Tudom, nem váltóméret, viszont sokat javít a komforton, még pont elférnek, valamint az áruk is kedvezőbb.
Az ESP akkor avatkozik be a vezetésbe amikor kell ( havon-jégen ), télen többször hasznát vettem a kipörgésgátlónak is.
Utazósebessége 130, ilyenkor 3000-et forog a motor. Így kimenne a világból is :)
Több 10ezer km átlagfogyasztása stabil 5,8 L/100 km.
Összességében nagyon szeretjük az autót, remélem még sok hibamentes km-t sikerül együtt töltenünk.

Az autót 178000 km-rel eladtuk, remélem az új tulaj is megelégedéssel fogja használni.
Az utód egy 2010-es évj. 7személyes Grand Scenic lett, szintén az 1,9-es dCi motorral, de már 130 lóerővel.

És akkor a szervízlista:

2007. 06. 08. 90000 km
2 db hátsó lengéscsillapító csere ( AL-KO gázos )30.000 -

----------------------------------------------------------------------------

2007. 06. 12. 93000 km
Vonóhorog elektr. csatl. átszerelés 13 pólusúra 6.000 -
4 db téligumi + 4 db felni 125.000 -
----------------------------------------------------------------------------

2008. 01. 07. 102000 km
EGR szelep meghibásodása miatt autómentő 80.000 -
EGR szelep javítás 4.000 -
Olaj ( ELF 5W40 ), olajszűrő, levegőszűrő,
pollenszűrő csere 20.000 -
Vezérmuszíj-készlet, vízpumpa, fagyálló generátorszíj-
készlet csere 95.000 -
munkadíj 10.000 -
----------------------------------------------------------------------------

2008. 08. 25. 117100 km
Olaj ( ELF 5W40 ), olajszűrő, levegoszűrő, üzemanyagszűrő,
pollenszűrő csere, 27.000 -
Generátor-szabadonfutó csapágy csere, 27.000 -
4 db izzítógyertya csere 16.500 -
AC pumpa csere 31.500 -
----------------------------------------------------------------------------

2009. 01. 28. 134100 km
Olaj ( ELF 5W40 ), olajszűrő, levegőszűrő csere 12.650 -
váltóolaj ( ELF NFJ 75W80 ), fékolaj ( DOT4 )csere 14.500-
első féktárcsa ( Brembo ) + betét ( gyári ) csere +
munkadíj 46.000 -

----------------------------------------------------------------------------

2009. 09. 01. 150200 km
Olaj ( ELF 5W40 ), olajszűrő, levegőszűrő csere 13.100 -
Klímagáz és kenőlaj csere 10.000 -
Munkadíj 9.500 -
Akkumulátor csere ( Banner Powerbull 62Ah, 510 A ): 17.400 -

----------------------------------------------------------------------------

2010. 03. 09. 165300 km
Olaj (ELF 5W40), olajszűrő, levegőszűrő, üzemanyagszűrő
csere: 21.200 -
Hátsó fékbetét ( Bosch ), alsó trapézgömbfej csere: 12000 -
futómű állítás, munkadíj: 3500 -

----------------------------------------------------------------------------

Hibalista

- 1 pár hátsó lengéscsillapító csere, AL-KO gázos: 24000 - - EGR-szelep, javítás + tréler: 80000- - Tanknyílás ajtó motorja: 300- ( pillanatragasztó ) SK - Nem az autó hibája, de: vonóhorog festés: 500- - Fehér oldalindexek: 5000- ( szerény optikai tuning :) - Generátorcsapágy: 22000- - AC pumpa: 35000- - Akkumulátor: 17400-

Ide hordtam szervizbe

Maszek ( régebben Renault márkaszervízben melózott ) SK

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2003
Kényelem (9) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 89145
Megbízhatóság (7) Vezetett km 80000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Golf4 Variant Következő autója? Grand Scenic 1,9 dCi
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Scenic, Mégane Scenic 1997

További ítéletek (153 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)