Első Dieselem
Szöveges ítélet
A családunkban sajnos lett egy mozgássérült, a Golf ki-beszállás szempontjából nem volt jó, túl alacsony volt, kerestem hát valamilyen magasabb építésű autót.
Zafira-Picasso-Scenic amiket néztem ( használtakról van szó ), dieselt kerestem, a nagyobb bódé miatt féltem, a benzines sokat enne. Több autót megnéztem/lekérdeztem de nem egyszerű olyan kocsit találni, ahol stimmel a futásteljesítmény a km-óra állásával. De nem adtam fel.
És egyszercsak felkerült egy hírdetés: Scenic dCi, első gazda, sérülésmentes, szervízkönyv, sok extra, km sem vészesen sok, ár egy kicsit húzós, de majd alkudozunk :)
Megnéztük, körbemértük, Renaultnál lekérdeztük az előéletét, minden OK, próba, majd vétel.
Tetszik, hogy nem a "földön ülök", szépen kilátni pár autóval előrébb, ülések kényelmesek ( mind az 5 előre-hátra tologatható, hátul is állítható a háttámla dőlésszöge ), viszont a kormány kicsit lapos szögben áll, ez idővel megszokható.
Elég jól felszerelt az autó: digitklíma, ülésfűtés, ESP, félbőr ülések, hűthető box.
A 102 lovas dCi motor szépen viszi az autót, sőt nyáron az autó mögé kapcsolt 1 tonnás lakókocsival is könnyen elboldogul. Hidegen szigorúan 2000-es fordulat alatt használom, hosszabb úton megállás előtt 3-4 percig alapjáraton ketyegtetem, hogy lecsengjen a turbó, ezt a kíméletes bánásmódót hosszabb távon meghálálja a motor.
Jópár ezer gondtalan km után kopogni kezdett a hátulja. Hátsó lengéscsillapítók megadták magukat: csere.
Több hosszabb út, minden OK, sosem szálltam ki belőle fájó derékkal, fogyasztás 6 L körül.
A tanknyílás ajtaja felöl nyitáskor-záráskor néha zörgés hallatszott, kiszedtem a tankajtózár motorját, el volt törve egy műanyag rudacska, ami reteszeli a tankajtót. Megragasztottam azóta jó.
Egyik éjszaka Ausztriában, már hazafelé jövet, minden előjel nélkül erőtlen lett az autó, 1500-as fordulat fölött fulladozott, félreálltunk. Szerelőt felhívtam, mindjárt mondta a tüneteket hallva, EGR-szelep lesz a ludas. Mindez persze pénteken éjjel 11-kor. ÖAMTC felhív, kijön, semmit sem tud kezdeni vele ( majd hétfőn a Reanult megoldja ), lehúz egy parkolóba, majd ad egy ajánlatot, hogy 500 Euróért elvisz autóstól a határig. Nem éltem a lehetőséggel. Otthonról értem jött egy tréler, 350-ért otthon voltam ( majd 500 km ). EGR-szelep kiszerelés, le van törve a tányérja. Hegesztés, tisztítás, visszaszerelés, még mindig nem az igazi. Kipuffban eltömődött az oxidációs katalizátor. Kipuff le, tisztítás. Ezután jó lett a vas, szerelés 4000- huf.
Szerelő javaslatára nem dugtuk vissza a stekkert az EGR-szelepre, így az áram nélkül nem dolgozik, tehát elkormolódni és elromlani sem tud :)
A gyári olajcsereperiódust én hosszúnak tartottam, így azt megfeleztem 15000 km-re.
Nemrég megejtettük a nagyszervízt is, minden szíjjal, feszítő- és vezetőgörgővel, vízpumpával.
Azóta csak gyűlnek a kilóméterek, összességében nagyon szeretjük a vasat.
Praktikus a külön nyitható hátsó szélvédő, ha néha kiviszem a motoros fűkaszát a pincéhez, csak egyszerűen nyitva hagyom a hátsó szélvédőt és kilógatom a kasza alját, így a csomagtartó is tiszta marad.
A csomagtaróban hiányoltam egy 12 V-os csatlakozót a hűtőtáskánkhoz, így beépíttettem egyet ( a hátsó középső ülés alatt van egy, de nem akartam hosszabbítózni, meg féltem, hogy a gyerkőcök szétrúgják a dugót ).
A gyári 205/55-ös gumik helyett 195/65-ösök kerültek rá. Tudom, nem váltóméret, viszont sokat javít a komforton, még pont elférnek, valamint az áruk is kedvezőbb.
Az ESP akkor avatkozik be a vezetésbe amikor kell ( havon-jégen ), télen többször hasznát vettem a kipörgésgátlónak is.
Utazósebessége 130, ilyenkor 3000-et forog a motor. Így kimenne a világból is :)
Több 10ezer km átlagfogyasztása stabil 5,8 L/100 km.
Összességében nagyon szeretjük az autót, remélem még sok hibamentes km-t sikerül együtt töltenünk.
Az autót 178000 km-rel eladtuk, remélem az új tulaj is megelégedéssel fogja használni.
Az utód egy 2010-es évj. 7személyes Grand Scenic lett, szintén az 1,9-es dCi motorral, de már 130 lóerővel.
És akkor a szervízlista:
2007. 06. 08. 90000 km
2 db hátsó lengéscsillapító csere ( AL-KO gázos )30.000 -
----------------------------------------------------------------------------
2007. 06. 12. 93000 km
Vonóhorog elektr. csatl. átszerelés 13 pólusúra 6.000 -
4 db téligumi + 4 db felni 125.000 -
----------------------------------------------------------------------------
2008. 01. 07. 102000 km
EGR szelep meghibásodása miatt autómentő 80.000 -
EGR szelep javítás 4.000 -
Olaj ( ELF 5W40 ), olajszűrő, levegőszűrő,
pollenszűrő csere 20.000 -
Vezérmuszíj-készlet, vízpumpa, fagyálló generátorszíj-
készlet csere 95.000 -
munkadíj 10.000 -
----------------------------------------------------------------------------
2008. 08. 25. 117100 km
Olaj ( ELF 5W40 ), olajszűrő, levegoszűrő, üzemanyagszűrő,
pollenszűrő csere, 27.000 -
Generátor-szabadonfutó csapágy csere, 27.000 -
4 db izzítógyertya csere 16.500 -
AC pumpa csere 31.500 -
----------------------------------------------------------------------------
2009. 01. 28. 134100 km
Olaj ( ELF 5W40 ), olajszűrő, levegőszűrő csere 12.650 -
váltóolaj ( ELF NFJ 75W80 ), fékolaj ( DOT4 )csere 14.500-
első féktárcsa ( Brembo ) + betét ( gyári ) csere +
munkadíj 46.000 -
----------------------------------------------------------------------------
2009. 09. 01. 150200 km
Olaj ( ELF 5W40 ), olajszűrő, levegőszűrő csere 13.100 -
Klímagáz és kenőlaj csere 10.000 -
Munkadíj 9.500 -
Akkumulátor csere ( Banner Powerbull 62Ah, 510 A ): 17.400 -
----------------------------------------------------------------------------
2010. 03. 09. 165300 km
Olaj (ELF 5W40), olajszűrő, levegőszűrő, üzemanyagszűrő
csere: 21.200 -
Hátsó fékbetét ( Bosch ), alsó trapézgömbfej csere: 12000 -
futómű állítás, munkadíj: 3500 -
----------------------------------------------------------------------------
Hibalista
- 1 pár hátsó lengéscsillapító csere, AL-KO gázos: 24000 - - EGR-szelep, javítás + tréler: 80000- - Tanknyílás ajtó motorja: 300- ( pillanatragasztó ) SK - Nem az autó hibája, de: vonóhorog festés: 500- - Fehér oldalindexek: 5000- ( szerény optikai tuning :) - Generátorcsapágy: 22000- - AC pumpa: 35000- - Akkumulátor: 17400-
Ide hordtam szervizbe
Maszek ( régebben Renault márkaszervízben melózott ) SK
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 89145 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Golf4 Variant | Következő autója? | Grand Scenic 1,9 dCi |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=.F6V77.CUXd7e6SwcJgR4tWZDtwZl4NSsiZfOcIf2EX.Y7&stparam=ocfrinqqgg&fastid=egmxhxafaouzbflkgvniggjpntkw&nc=0)