A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Scenic Ii. (2003-2008)

Scenic Ii. Grand 2.0dci aut 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Dönci, a villám

Szöveges ítélet

Előző autóm Mondeo kombi volt, azelőtt meg szintén Scénic. A Scénic magas üléspozíciója, buszos, a legnagyobb luxuskocsikat is verő belső térérzete nekem nagyon bejött, a praktikum úgyszintén, így némi vacilálás után (gondolkodtam Espace-n, és más egyterűkön is) úgy döntöttem, hogy újra kísérletet teszek minden egyterűk atyjával, a Scéniccel.
A választásom egy ötüléses Grandra esett, a legmagasabb Privilége felszereltséggel, az új 2.0dci motorral, automatával. A kocsi még igen új nálam, két és fél hónap alatt futottam vele 10 ezer kilométert, így hosszú távú tapasztalatom még nincs - majd ha lesz, folytatom az értékelést.

Addig is: a kényelem jó. A Mondeohoz képest egészen más az üléspozíció, magas, a Mondeo felett például pont ellátok. :-)) Nekem ez tetszik, és számomra kényelmesebb is nem behuppanni a kocsiba, hanem "felszállni" rá. Az ülés kézi állítású félbőr, megfelelően kényelmes, és bár hűteni nem lehet, de a szövet betétbe így sem izzadtam jobban, mint a Mondeo teljesen bőr ülésébe hűtéssel együtt. A fűtés viszont rendkívül hatásos, most már szükség is van rá, pillanatok alatt sütögeti a fenekemet, ez tökéletes - a kapcsológombjáért viszont a tervező egy körmöst feltétlenül megérdemelne. Teljesen lehetetlen helyen van, alig lehet hozzáférni, az ülés mellett kell kotorászni. Ezt a középkonzolra kellett volna tenni, mint a Mondeoban.
A kényelmére viszont nincs sok panaszom, kemény tömésű, de jó, kicsit kicsi az üléslap hossza és picit lehetne nagyobb a lábtér, de nem rossz, nem zavar (eddig még minden autómat koppig hátratolt üléssel használtam).
Az ergonómia általában jó, egyedül az ablakemelők gombjai vannak kicsit hátul. Az elcsúsztatható középső tárolódoboz kész űrhajós ötlet, hihetetlenül finoman csapágyazva siklik a sínjén, és belefér egy fél háztartás.
A kocsit navigációval és 6 CD-s rádióval rendeltem, ami abszolút high-tech szerkentyű. Sajnos a Navtec térkép csak a nagyvárosokat-Budapestet és a főúthálózatot ismeri részletesen, kis falvak sehol sincsenek rajta, ez hiba, hiányosság, az ígéretek szerint egyszer majd lesz a PNA-kban már rég elérhető teljes részletességű térkép, de mivel eddig valóban csak Budapesten ill. nagyvárosokban használtam célkeresésre, így használhatónak mondható. Amúgy nagyon informatív, ügyesen vezet célhoz, közben karattyol, mutogat, ha nem követem, rögtön kínál alternatív útvonalat, színes, látványos. A képernyője nélkül amúgy a digitális műszerfal eléggé sivár is lenne.
Apropos műszerfal: minden megvan rajta, ami kell, de inkább techno, mint elegáns. Az egész kocsira nem az elegancia, hanem a bumfordi célszerűség, és a jó hangulat jellemző, és végülis erről is szól. Amúgy a műszerrendszer mindent tud, amit kellhet. Tudja, melyik ajtó maradt nyitva, a kerekek nyomását is figyeli, már a hőmérséklet miatti 1-2 tizedes nyomáscsökkentésre is figyelmeztet. A kijelző mindenfélét kiírogat, mutatja az olaj szintjét, kiírja, ha bekapcsolom az ülésfűtést, néha már szinte zavaró. Az elektromos vezérlésű kézifék nekem nagyon tetszik. Praktikus, jópofa. Az automatikusan elsötétedő visszapillantó itt is jól működik, az esőérzékelős ablaktörlő meg itt is olyan, mint a többi hasonló kocsin volt - legtöbbször eltalálja, mi a dolga, de azért időnként kézzel kell munkára bírni.
A 6 CD-s rádió jól szól, fülre teljesen egyenértékű a Mondeoban dolgozó Sonyval, sem jobb, sem rosszabb. Viszont beállítható módon a sebesség függvényében szabályozza a hangerőt, ez praktikus, és végre némítható a kormányról is, általában nagyon jól és egyszerűen kezelhető. Zseniális, ahogy a navigációval összekötve figyeli a forgami információkat, ha vannak, akkor jelzi, ha dugó van az utamban stb.. Idehaza sajnos még ez eléggé gyerekcipőben jár, de szerintem hamar lesz itt előrelépés.

Az egész rendszer része a bluetooth kihangosító is, ami szintén nagyon XXI. századi dolog, ha nem akarok hívást kezdeményezni, elő sem veszem a telefont az övtáskából, beülök, indítok, és működik. Viszont egy dolog zavar benne: a mobilnak prioritása van a navigációval szemben, így ha éppen mobilhívásom van, akkor mindenképpen a kihangosító információs ablakát teszi ki a képernyőre (hívószám, opciók, beszélgetési idő stb..), és a navigáció eltűnik. Ha pont akkor hívnak, amikor zavaros forgalmi helyzetben keresek valami mellékutcát, akkor bizony bosszantó.

Hasonlóan remek dolog a kártyás zár és indítógombos rendszer. A kártyát a táskámban tartom, és ha egy méternél közelebb állok a kocsihoz, akkor az ajtók nyithatók, a motor meg már gombnyomásra indul is. Rettentő kényelmes, egy hét után már őskorinak tűnt mellette a kulcsos-távirányítós "hagyományos" megoldás.
A klíma egyzónás automata, szerintem teljesen megfelelő, ami meglepő, hogy a Mondeohoz viszonyítva sokkal csöndesebben és komfortosabban végzi a dolgát. Nincs süvítő szélvihar, mégis gyorsan hűti-fűti a kocsit (gondolom van elektromos rásegítés, mert hideg reggeleken mire kiállok már meleget fúj, holott értékelhető vízhőmérséklet csak jóval később van).
A kormányszervo nagyon könnyen jár, a picike-ducika bőrbevonatú automata váltógomb is olyan kis aranyos. 6 sebességes, van kézi üzemmódja is, ami teljesen felesleges (az volt a Mondeoban is). Mivel elektronikusan vezérelt automata, nyilván szinte semmibe nem került megvalósítani (a váltó kapcsolójába meg programmódosításba), de szükség akkor sincs rá. Észrevétlenül, jól kapcsol. A fék brutális, érzetre erősebb, mint a Mondeoban volt (de lehet, hogy csak mert új).
A motor erős, nyomatékos, 150LE, valamivel jobban fut, mint a 130LE-s Mondeo futott, igaz nehezebb is majd egy mázsával nála, meg jóval magasabb is, így végsebességben nagyjából egyenértékűek lehetnek, mivel úgy gondoltam, már be van járatva, így most nem korlátozás alatt álló külhoni autópályán kipróbáltam, és 212km-t tudtam belőle kihozni saját óra szerint, bár úgy érzem, még ment volna, de már a forgalom nem engedte. A Mondeohoz képes egyértelműen csöndesebb, általában melegen nagyon csöndes. Alapjáraton van némi kerregés és vibráció, menet közben szinte semmi, a futóműzaj is kisebb, a futási komfort hasonló, érzetre nem lényegesen jobb, de biztosan nem rosszabb. A stabilitás jó, persze a magasabb felépítés miatt kicsit dülöngélősebb. A ment közbeni fordulatszámok is alacsonyak, az autópályás 130km-nél bekapcsolva a tempomatot szépen 2000/min fordulat körül utazik. Ilyenkor a fogyasztás is zuhan rendesen.
Ami amúgy eddig átlagosan 7.9 liter, ez remélem még megy majd lejjebb, nem sokallom, de mérhetetlenül elégedett sem vagyok vele - igaz, sok a városi használat, kb: 60%, és a kocsi nehéz. És részecskeszűrős, semmiféle füstölés nincs, terhelés alatt sem - a korábbi dízelekben bizony ha jól odaléptem egy előzéshez még bentről, a visszapillantóból is láttam, hogy fújja a füstöt a motor. Itt semmi, ez pár decit talán meg is ér. Mivel azért sokat futok országúton, így feltehetően eltömődni sem fog soha. Remélem legalábbis...

A sok rakodórekesz fantasztikus! Mindegyik ülés előtt a padlóban, az ülések alatt (a jobb első ülés alattit elfoglalja a navigációs rendszer elektronikája és DVD olvasója), az ajtókban az ajtózsebeken túl is, hátul a két oldalfalban, a padló alatt meg egy bőröndnyi, plusz a hűtött kesztyűtartó, meg a középdoboz, meg a kormánytól balra is egy dobozka - a csempészek álma. :-))
Nagy a csomagtartó amúgy is (elvégre ötüléses Grand), jól hozzáférhető, a hátsó ablak külön is nyitható apróságokhoz. A hátsó ülések lábtere is jóval nagyobb, mint szokásos, az ülések külön mozgathatók-kivehetők, az első üléstámlákban asztalkák, a hátsó ajtókban felhúzható napfényroló a gyerekeknek - hallatlanul praktikus az egész.
Ez az első xenonlámpás kocsim, és az első tapasztalataim nagyon jók. A világos-sötét határ ugyan nagyon éles, de ami azon belül van, az sokkal jobban látható, mint a hagyományos lámpákkal, az automatikus magasságszabályozó meg még az úthullámokra is reagál.
A gyári tolatóradar előre is, hátra is néz, elöl magasabb, hátul mélyebb hangon csipog, de még arra is figyel, hogy azon az oldalon csipog, ahol az akadályt észleli. És végre egy tolatóradar, ami 25cm-nél kezd folyamatosan sípolni, nem pedig akkor, amikor még befér mögém egy Smart. :-)) Ennél már csak a tolatókamera lenne jobb, tekintve, hogy a képernyő a navigáció miatt rendelkezésre áll, nyugodtam be is építhették volna, gondolom, előbb-utóbb meg is teszik.
A pótkerék ott van, ahol lennie kell - a kocsiszekrényen kívül-alul.

Meghibásodásról ezidáig nem tudok beszámolni, minden tökéletesen működött, és természetesen így a fenntartási költségekről sem. Majd úgy menetközben, folytatom. Igazán a szervizt sem tudom értékelni, egy tartókonzol beszerelése miatt vettem eddig igénybe őket, a jó minősítést így egyelőre megelőlegeztem - meg a korábbi Scénicem, amelyet szintén náluk szervizeltem, tapasztalata alapján remélem, most sem hagynak cserben.

------------------------------------------------------------------------

Folytatás: No, közben belegurult a kocsiba egy év alatt 40 ezer kilométer, összerázódtunk. Egyszer össze is törtem, kijavították. Ettől eltekintve azonban összesen annyi meghibásodást produkált, hogy kiégett az egyik helyzetjelző lámpa - ezt akár semminek is értékelhetem. Az autó megbízható. Az illesztések nem nyöszörögnek, egyelőre még semmi nem zörög, minden korrekt módon funkcionál. Ergonómiailag változatlanul kifogásolom az ülésfűtés teljesen lehetetlen helyre dugott gombját, és nekem kicsit alacsonyak a könyöklők is, amúgy az autó rettentő praktikus. Erejét még mindig elégségesnek, szolgáltatásait bőségesnek tartom. Még mindig nem bántam meg. :-))
A szervizek között hozzáállásban igen nagyok a különbségek. A Budaőrsi Baumgartnerék igen nagyurak lettek, hosszú bejelentkezési idő után, jól megváratva dolgoznak, rettentő drágán. Kereken háromszoros áron adják a motorolajat ahhoz képest, mint amennyiért szó szerint bárhol a neten beszerezhető, és amikor én magam akartam vinni olajcserére (azért 50 ezer ide-oda nem mindegy), még plusz pénzt akartak emiatt felszámolni - többet nem is megyek arrafelé. A szűrők-kiegészítők is töredék áron megvásárolhatók.
Az Érdi szervizbe szinte rögtön kaptam időpontokat, megérkezve általában perceken belül be is vitték a kocsit, olcsóbban is dolgoztak, egy szót nem szóltak, hogy a szűrőket-olajat én hoztam. Csak azért nem 10 pontos, mert a kávéautomatájuk egyszer egészen fertelmes lét csorgatott elém, másodszor meg semmit, csak lenyelte a tantuszt. :-)))
Az autó 30 ezres gyári olajcsere-intervallumját változatlanul aggályosan soknak tartom, inkább 15 ezrenként cseréltetek olajat és levegő/pollen szűrőket. Megjegyzem, nem túl szép, ahogy ennyi idő után a szűrők kinéztek, képzelem, mennyire láthatják el a feladatukat dupla idő után...

------------------------------------------------------------------------

Hát, eltelt megint némi idő, túlléptük a 100 ezrest Döncivel. Ami jó: a kocsi változatlanul megbízhatóan teszi a feladatát. Még mindig nem fordult elő semmi igazán szóvá tehető meghibásodás, de már kezdenek jelei lenni, hogy azért az örökkévalóságig nem lesz ez a jármű hibátlan…
Bár az apró bosszúságok zöme bizony a „kiváló” szerviz munkájára vezethető vissza. Az autót sikerült „kissé” megtörni még rögtön az elején, tíz-egynehány ezer kilométernél. Törött az orra, a lámpák, meghúzódott mindkét oldala, ezért cserélgettek ajtókat-elemeket, de igazán szerkezeti kár nem érte, működőképes volt. Mostanra azonban szépen kijött, hogy nem igazán sikerült az elemeket jól illeszteni, nem vészes, de láthatók az egyenetlenségek. Az egyik első fényszóró időnként bepárásodik, a márkaszervizek vállat vonogatnak – vagy csillagászati összegért cserélnék az egészet. De ezzel együtt lehet élni. A navigációba került időközben frissített DVD, most már minden kis dűlőutat-tanyát ismer, végre tényleg használható. 100 ezer alatt viszont már eléggé kiverődtek a futómű szilentjei elöl. Lassan ideje lenne javítani őket – a márkaszervizek azonban csak bölcsővel együtt akarnák cserélni, kb: 300 ezres összegért. Vicc, majd fel lesznek újítva a tizedéből. Egyelőre jók még, csak rossz úton már van kopogás. A nyári gumigarnitúra a végét járja, ez a szezon lesz neki az utolsó, az egyértelmű. A jelek szerint ennyit bír.
50 ezer környékén a klíma egyszerűen megadta magát. Kiderült, tönkrement a kompresszor – és némi nyaggatásra az is, hogy az bizony picit megsérült annál az ominózus csattanásnál. Ám a tisztelt márkaszerviz (Baumgartnerék) nem cserélték, mert a karosszéria-elemek cseréjére olyan összeget állítottak be a biztosító felé, ami még éppen belefért a totálkár alatti kategóriába, és szó nem lehetett semmiféle nagyvonalúságról részükről.. Szóval pestiesen szólva elcsalták a javítást. Mindezt megtetézték azzal, hogy a több hetes előjegyzés után több órás várakoztatással elvégezni kívánt olajcserénél közölték, hogy ha az amúgy 3-4-szeres árakon mért olaj és szűrők helyett hozom a sajátomat (persze ezt tettem), akkor ők minden szűrő és minden liter olaj után felszámolnak cca. 1000Ft „megsemmisítési” díjat (mint ha nem lenne az árban már eleve benne a termékdíj..). Ki is fordultam az ajtón, az általuk eltolt klímakompresszort még kicseréltettem velük garanciában, de utolsó látogatásom volt náluk. Oda soha többé…

Az Érdi (Szabó) szervizzel elvagyok. Kicsik, kellően készségesek, az alkatrészek, olaj ott is rémesen drága, de nem csinálnak belőle problémát, ha viszek sajátot.

A motornak, a mechanikának semmi baja, állóképesnek tűnik. Még midig nem zörög belül, a burkolatok szépek, a kormányon semmi kopás. Az automata váltó karján még kevésbé, de persze sokat nem is kell hozzá nyúlkálni. Mostanra egyértelmű: a kézi váltási lehetőség szimpla geg, nem jó semmire. Inkább zavaró, mint hasznos a használata, bátran el is hagyhatták volna. Az ülésfűtés gombja azóta is nyomja a bögyömet. Ilyen ergonómiai szörnyszülöttet ritkán látni – azért használható, de nagyon „underclass” megoldás. Egy Trabantban szó nem érhetné, de egy nyolcmilliós kocsiban… 
A tolatóradarok mind elöl, mind hátul esős-latyakos időben szeretnek megkergülni. Ilyenkor rapszodikusan össze-vissza sípolgatnak. Meggyógyulnak ugyan maguktól, de valószínűleg a vezetékezések szigetelése hagy maga után kívánnivalót. Az a benyomásom, hogy ez egy 6-8 évig remek kocsi lesz, aztán az elektronika nünükéi ki fogják végezni…
Állandó, visszatérő kis bosszúság viszont, hogy az első helyzetjelzők igen hamar kiégnek. Az idő nagyobb részében félszemű emiatt a kocsi, külön ezért nem megyek szervizbe, az aktuális szerviznél cseréltetek - de egyszer öt nappal a csere után égett újra ki az egyik izzó. Itt valami konstrukciós bibi van. A xenon lámpák viszont mindig teszik a dolgukat, hiba még nem volt velük.
A hátsó ablaktörlő hajlamos lelazulni és lógni, emiatt csúnyán töröl. Az első lapátok viszont 90 ezerig bírták jól, erre panaszom nem lehet!
Az esőérzékelő - mint minden kocsin - kétes érzelmeket keltő extra. Vagy eltalálja a jó ritmust - vagy az esetek harmadában nem. És akkor töröl vadul már porszáraz ablakot is, vagy éppen már ki sem látni, még mindig nem. A többi, hasonló bigyóval felszerelt kocsimon is ilyen volt ez - nem kellene ezt erőltetni. Vagy meg kellene emellett is hagyni a manuális intervallum-kapcsolót, mert így még többet kell kézzel ki-be kapcsolgatni. De ha éppen jól eltalálja, akkor kényelmes...
De most, 3 éves kora előtt, 100 ezer után még azt tudom mondani: nincs ezzel különösebb gond, jó autó. A valós fogyasztás inkább olyan 7.8 körüli, kb: kétharmadrészt a fővárosi csúcsforgalomban, harmadrészt autópályán - ez nem világcsúcs, de nem is rossz. Nagyjából erre számítottam, tolerálható.
Már kacsintgatok az új Scénic III-ra, de még nem szántam el magam a cserére. Sokféle kocsi után-mellett is úgy érzem, ez az autó praktikumban telitalálat. Ennyi hely, ennyi rakodó-rekesz nincs semmi hasonló méretű-árú autóban, a magas üléspozíció nekem pont tetszik, a kocsi még mindig versenyképes erejű akár a „kopasz, tetovált urak vezette nagy fekete autókkal is”, 150-nél 2500-at forog a motor, csönd van és rezzenéstelenül szalad, ha kell, még visszavált kettőt is és nekilódul. Ez reálisan mindig, mindenhol elég.

Hibalista

- Egy klímakompresszor - de ez is baleseti sérülés volt, és a szerviz trehánysága miatt nem került ott rögtön cserére. Normál üzemben tulajdonképpen semmi nem romlott el. Viszont tömegesen haláloznak el az első helyzetjelző izzók.

Ide hordtam szervizbe

Renault Baumgartner - Budaőrs

Értékelése: 3

Másik szerelő értékelése

Renault Érd

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2007
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 102000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Mondeo Következő autója? Talán majd a Scénic III? Ki tudja?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Scenic 2003 (2003)

További ítéletek (147 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)