Szerethető útitárs Franciaországból (török gyártás)
Szöveges ítélet
A gépkocsi (Megane II Dynamique Plus, ASR kipörgésgátló, speciális szélvédő) elektronikai kiegészítőkkel gazdagon felszerelt típus volt, ami nem hagyott cserben – kivéve a két első ablakemelőt, ami hibás konstrukciónak tűnő mechanikai meghibásodás volt, bovden műanyag részek összegyűrődése. Mivel rendesen szervizeltettem, prémium dízel üzemanyagot és a gyári ELF kenőanyagokat használtam, meghálálta az együttműködést. Hosszú utakon 700-3500 km- en hű útitársnak bizonyult. Fogyasztására nem volt panaszom, télen 4 fő, tele csomagokkal (500l), tetőbox, igaz többnyire autópálya (2/3) 5,5-5,9 l/100 km. Nyáron klímával hasonló terheléssel, hegyi utakon ~6 l/100 km. Városban ~7 l/100 km. A 120 lóerő elegendően dinamikusan mozgatta a gépkocsit. Előzésnél nem kellett félni, dízel módjára húzott rendesen (katalógusban 340 Nm adtak meg rövid túltöltésnél). Igazán nem tudok rá rosszat mondani. A speciális hővédő szélvédője miatt utólagosan a szélvédőre szerelt GPS nehezen talált jelet.
Utólagos kiegészítés: az izzócsere elől egy kezet tönkretevő művelet . A kerékjáraton keresztül kicsavart csukló, alsókar, és még azt is kell tudni, mi hol van, és hogyan kell nyomni-húzni. Ez nem egy sérülésmentes tevékenység. Az igaz, hogy más típusokat is megtapasztaltam, és azoknál sem jobb a helyzet, kivéve, ha maga a lámpatest könnyen egészben kiszedhető. Ehhez viszont megfelelő 10-es kulcs és a patentek, fülek megfelelő ismerete szükséges a törések elkerülése végett.
Pozitívum, hogy a hátsó helykínálat fejedelmi. Kérdés, hogy a sí alagút az egy levédetett kiegészítés, hogy nem alkalmazzák minden márkánál?
Hibalista
- - kb. 29000 km, ~ 2005.06 (egy éves korában) izzító gyertya zárlat és ezzel együtt akkumulátor csere, első fejtámla tartó csere, garanciában, ekkor kellet egyszer szervizbe szállítani, mert nem indult az autó. - - 55400 km, 2007.07. csomagtartón gumiátvezetés törés középen, ami nem lett megjavítva, mert úgy tört meg, hogy a gépkocsi felé szigetelt, a két vége pedig összeért - - 74600 km, 2009.08 belső keringető szabályzó csere, 20 eFt, egy olcsó műanyag fogaskerék törött el benne, ami hozzáértéssel javítható lenne, de a szerviznek „egyszerűbb” cserélni - - 76100 km, 2010.07. jobb első ablakemelő szerkezet csere (motor nem), utánjárással ~30 eFt. - - 80800 km, 2011.07. akkumulátor csere, 20 eFt - - 85530 km, 2012.01. dudajavítás, 5 eFt - - 88300 km, 2012.07. kormányösszekötő rúd, gömbcsuklók csere 2 db + futómű beállítás (műszaki vizsga részeként), 45 eFt - - 90000 km, 2013.06. bal hátsó kerékcsapágy 25 eFt és bal első ablakemelő szerkezet, motor nem, 25 eFt - - Utólag hozzáírva: - - Izzócsere elől, ami egy rémálom! Azzal gyakoroltatnám, naponta ötször, aki ezt így megtervezte. - - - egyébként csak normál szervizek (2 év), gyakorított olajcserével (1 év) a 6. év után a csökkent futásteljesítmény miatt 2 év. - - 5. éves korában, 72000 km vezérmű szíj, ajánlott vízpumpa, ékszíjak, görgők cseréje, 70 eFt -
Ide hordtam szervizbe
Renault Budapest, Hunária krt., már nem létezik ott
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Renault Békési, Gödöllő Nem húzom le a márkaszervízeket, de a motorolajat sokkal drágábban adják, hordósan, mit máshol flakonos kiszerelésben, bár ez más márkáknál és máshol is jellemző.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 9 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 91000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra F, sedan, 1,6 Ecotec | Következő autója? | Mondeo |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |