Sprinter Killer :)
Szöveges ítélet
Nemzetközi fuvarozással foglalkozom. Az autót használtan vettük, ismerőstől, jó vétel volt tavaly év elején...egészen idén Januárig. Idén mintha parancsszóra tette volna; 3 hónap alatt megkövetelt fél millió forintot.
A címhez annyit fűznék; a 3 literes motor teszi a dolgát, hiába csak 140 lóerő, megeszi a 160 lovas Sprinter-t. Hazafelé, ahogy Bécs elött elérjük a dombokat, rakottan (1080kg) is elmentem az emlegetett Sprinteres cimbora mellet (igaz, ő 1140kg-ot cipelt). Szóval engem megnyert. :)
Az önsúlya 1,9t, igy 1,6t-val terhelhető, ami kevés furgonról elmondható. Eddig karrierje során egyszer jöttem már haza - illetve Linzig - Birmingham-ből 4450kg-al is, ez kivitelezhető, de senkinek nem ajánlom.
Az autót az előző tulajdonos szinte minden extrával felszerelten rendelte - erre akkor jöttem rá, amikor kipróbáltam egy 2.2-est, és még ködlámpát sem találtam, valamint a vezetőülés lapja és támlája mindössze előre-hátra állitható, stb ... -, szóval van tempomat, klima, kormányról vezérelhető audio, fütőtt hátsó szélvédő, és még sorolhatnám.
Mivel nyugodtan mondhatom, hogy az autóban élek, ezért ki merem jelenteni, hogy van egy két igazán zavaró dolog.
Először is maga a műszerfal teteje; képtelenség bármit is lerakni rá. Két memóriakártyám veszett el a Renault szellőzőrendszerében, mindkettőt a műszerfal tetején lévő nyilás nyelte el. Mivel volt már tapasztalatom egy vezetéknélküli billentyűzet dongle-ját is menteni onnét, a két kártyának már neki sem álltam; darabokra kell bontani mindent, és még mindig fogja valami... :)
Másodszor a tempomat gombjai nem a kormányon, hanem a váltó elött a műszerfalon találhatóak, igy mindig el kell engednünk a kormányt ha változtatni akarunk a sebességen.
Harmadszor - és számomra ez a legzavaróbb - alig van tárolórekesz az autóban. Ebből az szempontból a legrosszabb az autó. Van egy két részre osztott tároló/ajtó, van egy kesztyűtartó, illetve középen lennt egy irattartó (aminek az alsó patentja kb. minden 10.percben leugrik, és irataink már potyognak is .. ). Azt azért el kell mondanom a korrektség jegyében, hogy az én autóm tachográffal rendelkezik, és ez elvesz egy süllyesztett tárolót, de akkor is...
A fogyasztásom általában 10-11 liter, de ez csak az én hibám, szeretek tempósan (140km/h) közlekedni. Az autó végsebessége óra szerint 180 felett, GPS szerint 183km/h. Amit még normálisan elvisel utazósebességnek az a 160, de itt a fogyasztás már 13-15liter is lehet.
A futóművét szeretem, nagyon jól eltalálták, lehet vele haladni, de nem töri ketté a gerincünket semmiféle kátyú. Mint minden furgon, ő is rakottan érzi az utat, üresen pattogósabb - de még így is klasszisokkal kényelmesebb a Jumper/Ducato/Boxer triónál.
Mindezek ellenére szeretem az autót, és bizok benne, hogy ismét lesz egy nyugis, 200.000 kilométerünk. :)
Hibalista
- EGR szelep&légtömegmérő - 200.000 ft munkadíjjal - Almádi Truck Biatorbágy - Feszitő csere - 70.000 ft + munkadíj - Almádi Truck Lébény - Jelenleg injektorcsere zajlik - 2hete várok az alkatrészre ( Ez nem feltétlen a szerviz hibája, több szálon is futott a dolog és mindenkitől negativ visszajelzések jöttek első körben) Az árról még nem tudok nyilatkozni. - Váltóbowden - 35.000 ft (+4.000 ft expressz) Ez egy vicc volt. Úgy rendeltük meg az alkatrészt, hogy expressz, ami 4.000 ft pluszköltséget jelent, és a szerviz garantálja, hogy az alkatrész legkésőbb 4 munkanapon belül megérkezik. 4.nap délután telefonáltak, hogy megérkezett. - Kuplung munkahenger - 7.000 ft plussz munkadíj, amit csak azért emlitek mert az egész váltót szét kellett szedni a cseréhez. - Váltóproblémák - szinkrongyűrű valamint kúpos csapágyak (recsegve venné csak a 2.est ) - erre még csak ajánlatot kértem, amig nem muszáj nem lesz kicserélve. - Légzsák visszajelző lámpa - A szervizben ingyen kiütötték, és meg is mutatták mi okozza; mivel az ülésen alszunk, az anyósülés biztonsági öv csatját letűrjük a felnyitható ülés alá, és ez vezet kontakthibához. - ZÁR - mindezidáig csak azt csinálta az autó, hogy amikor békésen lefekvéshez készülődve belülről, a központi zár gombjával zártam magamra, másnap reggel nyitott autóval ébredtem. Mivel sok spanyolt járok, ezért elég hamar rájöttem, hogy az ajtóhoz nem szabad hozzáérni, és igy nem nyitja ki magát. - Valószinüleg egyébként a kasztni csavarodik, mert ha féloldalasan állok fel valahova, állandóan és magától is kinyitja az autót, valamint terhelten autópályán nagyobb kanyarokban menet közben is rányit a központi zárra. - - Raktér világitás - Az egyik folyamatosan világit, a másik pedig kapcsolóállástól függetlenül azt csinál amihez épp kedve van. - Francia :) - - - - -
Ide hordtam szervizbe
Almádi Truck - LébényÉrtenek az autóhoz, jól és relatív gyorsan dolgoznak, lelkiismeretes fiúk, javitás alatt is a kocsi mellett lehetünk, elmagyarázzák ha valami nem tiszta, szóval szakszerű és emberi a kiszolgálás.Viszont mivel hivatalos márkaszerviz, ezért nem a legolcsóbb.:)
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Almádi Truck - BiatorbágyItt nem tartózkodhatunk a kocsi mellett, de ugyanaz a kiszolgálási színvonal és szakértelem vár.
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 170000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 150000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Transit | Következő autója? | Daily |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.0/10) |