Második otthonom
Szöveges ítélet
Próbálom nem elfogultan jellemezni a gépet, mert nagyon szeretem. Az előző céges 2.5d hez képest nagyságrendekkel jobb vele dolgozni, bár az elődje erőátvitele jobban viselte a gyöngébb motorokat. A lomha 2.5d eredeti kuplungal és nem egy esetben gyári f.tengelyekkel (450000, 550000km után!!!) vonult nyugdíjba a cégtől. Egy valamit meg kell szívlelni: A forgalmiban a max össztömegre nem szabad lazán legyinteni. Sajnos én is láttam "szétrobbant" váltóházat, kiszakadt hátsó futóművet, idő előtt kapitulált kuplungot és egyéb horrort. Érdekes ezekkel a gépekkel vagy húst vagy tejterméket furikáztak amiből ugyanúgy belefér 3-4raklap(ez húsból bőven 3t felett van)csak éppen nem erre tervezték a titántulok használók által sokat ócsárolt franciák. Ha rajtam múlna a "KPM"esek mérnék a 3.5 ös autókat is, bizony nagyot kockáztatnak a 2x3x túlterhelt gépek pilótái. Aki meg erre kényszeríti a beosztottját közönséges barom.
Eddig még nem hagyott cserben a master,a régi sem, mindíg megérkeztem vele. A régi trafficomat is beleértve bőven 500e km felett járok. 90-100 fölé ritkán megyek 7,5 körül fogyaszt, igaz a gyógyszer nem a legnehezebb portéka. Kb fél terheléssel járok. Sajnos kb két év múlva VWre kell átülnöm ha megleszek még.Az LT35 és a Crafter35 ellen nem lenne kifogásom ha a Transithoz hasonlóan lenne fronthajtásos változata. Bűn magas a rakterük és 5cm hóban 1%°°°°es emelkedőn már nem indulnak el. Azt nem is ecsetelem,hogy a 9 LT ből 1éves koruk táján menteni kellett már hármat. vicc!
Egyszóval jó kocsi a MASTER, de öreget csak ismert előéletűt vennék. Aki ütni vágni szeretné az vegyen valami létraalvázas fostalicskát inkább.
Hibalista
- Az eredeti ékszíj nedves időben megszólalt (csere), a kitámasztó gömbfejek kb150000 bírtak(az újak eleve lógtak, 2x csere). A H7 es izzók közel nem bírnak annyit mint a H4.
- Az 1.2.fokozat szinkronja~230000nél kimúlt. Visszakapcsoláskor ügyesen még használható. Jobb féltengely csuklók cseréje+ a kerékcsapágyaké is(elsők).150000nél.
- A kuplung munkahengereket még a visszahiváskor cserélték. A kuplung cserére szorult 300000-et bírt.
Ide hordtam szervizbe
Kaposvári márkaszervízbe, a garancián túl pedig a cégünk által választott szervízbe. Ha saját lenne a gép, a mester barátom javítaná kb fél áron. Horror árakon dolgoznak a márkaszervizek. A múltkor láttam egy számlán a köv. tételt: Próbaút 15000,- Viccnek is durva de igaz! :(
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 300000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Master 2.5d | Következő autója? | VW CRAFTER(sajnos) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |