Francia IFA
Szöveges ítélet
Első tulajtól vettük az autót 8 évesen, 750 000kmrel. Mint kiderült nem volt túl jó választás, mert a garancia lejárta után valszeg szervízt nem látott az autó. A közel két év alatt minden kopó alkatrészt cserélni kellett rajta, amit az elmult 8 évben elfelejtettek ( igazából ez nem az autó hibája ). Cserés volt az összes lengéscsillapító, gumibakok, rugócsapszegek, csapszegperselyek, váltórudazaton a gömbfejek, a kormánykar, kormányösszekötők. Az intercooler lyukas volt amikor megvettük, az is csere lett, igaz utána vissza is jött a Mack motor ereje.
A fülkeszintvezérlő szelepek tönkremenetele tipushiba, mint ahogy a kiegyenlítő tartály felső elrepedése is. Csere.
A 430as Mack motor nagyon megbízható, eddig még nem kellett hozzányúlni,a saját teljesítménykategóriájában elég jól is megy, a sebességhatárokat betartva nem is eszi le az ember haját. Nyáron 27,5-29l/100km volt a fogyasztás ( lábméret és raksúly függvényében ), mivel dupla teljesítményű 4kWattos kályha van benne, meg hidegen nem gyilkolom a motort, így télen 30-33liter között fogyaszt.
Ami nagyon bosszantó, hogy francia autó, francia minőségben. A vezetékek, saruk, érintkezők rohadnak ahol tudnak. Előjött egy testzárlat a műszerfalban, így minnél több "fogyazstót"használok, annál mellegebbnek jelzi a vízhőfokot ( ablakemelő, ventillátor, tükörfűtés). Az elektronika tervezésénél is kötöttek mindent mindenhova, egy biztosítékra a tűkörfűtést, a tolatófényt, féklámpakapcsolót és a műszerfal tápot...
Miután rendbe tettük a gépet, megbízható autó lett, végülis megszerettem, ha gázolaj, fagyálló és motorolaj van benne akkor kimegy a világból is.
Annyagilag nem volt remek vétel, mert a fent felsorolt szervíz valamivel többe került mint az autó vételárának a fele, enyiből vehettünk volna Volvót vagy Scaniát is , kérdés az milyen állapotú lett volna ..
Hibalista
- Alsó kuplung munkahenger,B tengely szintezőszelep, fülkeszintező szelepek,kipufogófék,tápszivattyú,fűtőventillátor, műszerfaltestzárlat. intercooler
Ide hordtam szervizbe
Almádi Truck Biatorbágy
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 750000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 149000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 30 l |
Előző autója? | Iveco Eurostar 240E42 | Következő autója? | Scania R580 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
