A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Laguna (2007)

Laguna Grandtour GT 2.0T 

Az ítélet értékelése
4,5(4 db)

Villámcsiga

Szöveges ítélet

Az elözö autómat az ötajtós Avensist már egy ideje le szerettem volna cserélni kombira, mert nagyobb túráknál passzentos volt a családomnak még az 500l-es csomagtér is. Sokáig csak a 2010-es új Avensis kombit nézegettem csak sokaltam egy kicsit az általam áhított típusra kiadni kb 8,5m forintot ezért csak húztam halasztottam Igaz ez az 1.8-as Executive Wagon kivitele volt több extrával. Szerencsére semmi sem késztetett sietésre, mert nem volt vele semmi bajom se. Így láttam meg az egyik internetes oldalom hirdetve a Lagunát 1.3M kedvezménnyel. Szerencsére a 2010-es év elsö fele kimondottan kedvezett szerintem a megfelelö pénzmaggal rendelkezö vásárlóknak, mert nagyon sok akciót lehetett látni és erösen is lehetett alkudni :-)
Mondjuk tetszeni mindig is tetszettek a francia kocsik, csak hát az a bizonyos megbízhatóság, meg a mendemondák ...

Így elöször még csak elméleti síkon gondolkodtam, hogy mi lenne ha ...
Aztán néztem a felhozatalt és elöször le is hangolódtam, mert használható felszerltségü Laguna csak dízel motorral volt én meg nem szeretem öket. Tudom, hogy racionálisan sokkal értékállób és kifizetödöbb lehet, de nem akarok olyat birtokolni még akkor sem ha a kettö között volt kb. 100.000 Ft különbség. A hidegen hallható traktorhangtól rosszul vagyok.
Az alap 2.0-as kivitel bár nagyon olcsónak tünt (igaz alapfelszerltséggel), de annyi extrát kellett volna belepakoltatni, hogy inkább átléptem felette és szerintem ahhoz a kasznihoz az a motor esetenként kihívásokkal küzdött volna.
A GT felszereltsége pedig közel a maximumot nyújtotta így csak egy-két kiegészítést kellett még hozzá rendelni (hátsó oldalsó légzsák, hövisszaverö üveg, metalfény és guminyomásellenörzö). Nem beszélve arról, hogy még így is majd egy misivel olcsóbb volt, mint a sokkal gyengébb motorú és navigációmentes Avensis. Az egészen slusszpoén, hogy erre akkor a hitel miatt +400.000 Ft kedvezményt és +2 év garanciát adtak, azaz többet mint a Toyotákra. Remélem feleslegesen :-)
Sok szónak is egy a vége csak eladtam az Avensist és megrendeltem a Renault-ot, ami másfél hónapos várakozás után megérkezett. Természetesen zuhogó esöben vehettem át akárcsak az Avensist akkor.

Így fél év után az elsö benyomások már megvoltak és ambivalens érzések kavarognak még mindig bennem esetenként és a tapasztalatok ellentmondásosak de még az elején leszögezem, hogy nem bántam meg a japán -> francia váltást és remélem ez nem is fog megváltozni.

Kezdjük a csomagtérrel, ami ugyanúgy 500 literes viszont plafonig lehet pakolni és a síkra dönthetö ülésekkel (ez hátulról is elvégezhetö) nagyon praktikus. Én rakattam bele még gumiszönyeget is, mert sokszor beledobálunk cipöt ill. vizes/saras dolgokat. Ez mondjuk az elosztó sínekkel nagyon ügyes és hasznos megoldás, de a két oldali "dugi" tárolórekesz használatát nagyon megnehezíti a magas pereme miatt.
Összegezve nyáron úgy mentünk kirándulni, hogy két felnött bicaj a tetön a gyerköcé állva a csomagtérben (16" monti) egy nagy és egy közepes börönddel egy nagy rekesz kajával + több karton víz és tej + egyéb apróságok és kényelmesen elfértünk, bár az tényleg bosszantó, hogy a nagyböröndöt nem lehet hátulról berakni, mert onnan nem lehet jól felállítani a lejtös áramvonalas tetörész miatt. Viszont hátsó ülés felöl meg lehetett oldani.

A beltérre és az ülésekre egy szavam nem lehet. Mondjuk a fél bör/fél szövet összeállítás nem túl vidám, de legalább a kiscserkész lába nyoma az anyósülés hátsó részén könnyebben mosható a börrész miatt.
A kezelöszervek mind kézre esnek de néhány nagyon nem logikus helyen van és értelmetlenül lett szerintem megtervezve. Ilyen például a tempomat középkonzol váltó megötti részére tett ki/be kapcsolója. Még belekötnék a navigáció kezelésére alkalmazott forgógombos/potméteres megoldására. Erre lehet, hogy egy megfelelö érintöképernyö sokkal alkalmasabb lett volna.
Üvegek tartására szolgáló tároló elég bár az ajtózsbbe nagyob dolgokat pakolni képtelenség.
A multimédiáról pár szó : A kormányra elé rakott irányítókonzol egy a nem túl szép és egy kicsit gagyi kategóriába esik nekem, de a funkcióját maradéktalanul betölti. Jó hogy alapból tud pendrive-t fogadni és onnan MP3-as zenét lejátszani és a másolt Cd-ket sem veti meg, de ez manapság már perifériára szorult. Jó, hogy nem kell keresgetni rádióadókat, mert azokat ö feltérképezi és csak válogatni kell közöttük. A bluetooth-os kihangosítója is jól müködik, bár néha félig teszi ezt (esetenként engem nem hallanak ill. lekapcsolódáskor lefagy a telefonom, de ez lehet, hogy a Nokiám miatt van). A hangzása az elözö Avensishez hasonlítva kifejezetten rossz. Olyan müanyaghangzású. Már bánom, hogy nem rendeltem meg az eggyel komolyabb többhangszórós rendszert.

A navigációja nagyon jó. Alapból teljes kelet európát + Ausztriát adták hozzá, de ezt hamarosan upgrade-eltem teljes Európára. Egy-két helyen szól magyartalanul, de azt meg lehet szokni. Ausztriában mikor voltunk vele elöször Eisenstad környékén és letértünk a föútvonalról, akkor kiderült, hogy ez a térkép csak humbug. Autópályákon és föútvonalakon kívül nem látszik semmi se rajta csak a nagy pusztaság. Ugyanez látszódott, mikor Salzburnál áttértünk Németországban, akkor látható volt, hogy közeledik a világvége, majd el is jutottunk oda. Szerencsére visszajöttünk :-) Így még ott Némethonban megvettem a teljes Európás csomagot és frissítettem a térképeit.
Apropó frissítés, nagyon hasznos, hogy számítógépen elvégezhetö a frissítés, csak annyit kell tenni, hogy az ember kiveszi az SD kártyát, feltelepítni a TomTom klienset és regisztrálja magát. Nem kell mindenféle DVD-kel CD-kel bohóckoni az autóban és szervízbe sem kell vinni miatta. Mondjuk elöször mindenféle frissítés ellenére továbbra is a nagy semmit mutatta, majd amikor az egyik olasz autópálya benzinkútjánál már kezdtünk kétségbe esni, hogy hol is vagyunk, mert se a régi PDA-m se a Nokiámba épített E52-es nem találta meg azokat a fránya müholdakat a papírtérképet meg sikerült legalulra elpakolni, a megállás utáni indulásnál a TomTom rákérdezett, hogy akkor a Kelet Európai vagy a teljes Európai térképeket szeretném használni, mert úgy érzékeli, hogy nem vagyok rajta a térképen. Ekkor már természetesen megtalálta a koordinátákat a kis PDA is és nemsokra rá az E52-es is. Hát kicsit bosszantott a helyzet és még csúnyákat is gondoltam bizonyos emberekre/gépekre. Azóta nem is kellett térképet váltogatni sem más eszközt bevetni.

A külseje és a megjelenése szerintem teljesen jó. Mindenki dicsérte eddig. Kívülröl és belülröl is. Dinamikus és nem túl szögletes vonalak jól állnak neki. Mondjuk a sötétszürkét még egyszer nem vennék, mert nekem túl sötét. Különösen estefelé vagy borongós idöben közel áll a feketéhez, ami nekem nem tetszik. A dizájn miatt egy fontos dolog is el lett rontva. Ez pedig az ablaktörlö. Az hagyján, hogy a két oldal nem egyforma, de még rendesen pucolni sem lehet öket, mert nem lehet felemelni különösen a vezetö elötti oldalon. Ez most télen gáz, amikor ráfagy valami, mert nagyon nehéz onnan lerobbantani a ráfagyott dolgokat, ami nagyon rosszá teszi a koszos ablak törlésének hatékonyságát. Erre még a nagyon alulra spriccelö ablakmosó tesz rá egy lapáttal, amit nem tudom, hogy lehet kiigazítani. Az is egy buta dolog, hogy az ablakmosás indulásának pillanatában elkezdi mozgatni az ablaktörlöt, amikor més föleg télen még el se kezdett a víz spriccelni. Ez különösen hátul gáz, mert így az ablak alsó harmada/fele sosem kap vizet így csak keni a koszt! Még szerencse, hogy a két oldali tükör tökéletesen elég ilyenkor.

A felfüggesztése a GT kivitel miatt nem a legkényelmesebb pláne a bobmák földjével vetekedö Budapesti útviszonyok mellett, de 18" kerekektöl az ember alapból se várjon el babakocsi szintü ringatózást. Ez van. Ezt leszámítva nem tapasztaltam, hogy elpattogna viszont jó úton szinte tapad a kanyarba és nem döl a kaszni egy tempósabb kanyarban sem. A négykerék kormányzást azért szokni kellett, de örülök, hogy tudja.

A motor nagyszerüen teszi a dolgát. Hamar bemelegszik és 4-5 perc után már adja a meleget még sok fokban is. Nagyon csendes és alig pörög. 90-is 2000 alatt van a fordulatszám, de még 130-nál is 3000 alatt van hatodikban. Ilyenkor megelégszik 8-9 literrel. Jellemzöen nyáron 9 literböl jövök ki sok vidéki túrával, míg most télen föleg városban azért 12 felett van az átlagfogyasztás. De hát ezt tudtam és nem is panaszkodom miatta. A kulcs nélküli indítás miatt nem kell félni attól, hogy hosszabb megállás után ráindítózok a motorra, mert annyira néma belülröl, ami igaz az amúgy se hangos Avensissel összehasonlítva nagyobb sebésségeknél is. A turbót kellett még szokni, mert ilyen autóm még nem volt, de hát ez a jövö most. Aztán pár év múlva lehet, hogy más lesz. Remélem hosszú ideig jól fog müködni, igyekszem a huzatásokra és a leállásra odafigyelni. A gyorsulása 3000 felett összehasonlíthatatlan en elözö 1.8-as motorú autómmal szemben. Hiába vagyunk megpakolva és vagyunk esetenként négyen-öten is a kocsiban és hiába a másfél tonnás önsúly, mégis tud tolni és emelkedön/kanyarban esetleg meglepni másik autót. Hiába mégiscsak 200+ ló van benne. Ilyenkor mondjuk ne nézze az ember a pillanatnyi fogyasztást, mert rosszul lesz. Egyszer sikerült egy kb. 300 km-es távot 7.3-as átlaggal teljesíteni három fövel. Ez szintem az abszolút minimum ennél a motornál normálisan használva nem öregurasan és nem sportosan. Németeknél 160-nál sem fogyasztott többett az átlagnál (8-9 l körül mutatott pillanatnyi fogyasztást).
A sebességváltója szerintem kemény és néha nem veszi a rükvercet. Ilyenkor kicsit egyes, majd jöhet a hátramenet. :-(. Néha hajlamos vagyok a félreváltásra, valahogy még nem érzem a hat fokozatot úgy mint az elözöben az ötöt, akkor hagy bög vagy fulladozik. Az egyes mindenesetre csak elindulásra kell, mert nagyon hamar elfogy, már araszoláshoz is elég a kettes. 50-nél már négyes kell neki 80 felett pedig mehet a hatos. Elözéskor 100 alatt érdemes ötösbe vagy akár négyesbe is visszarakni és szinte kilö.

Mindent összevetve jó kis autó, aminek van egy-két idegesítö pontja, de alapvetöen egyben van és használható és megy is ha kell.

Update 1 :

Időközben elmúlt egy éves a kocsi, de még mindig teszi a dolgát. :-)
A másoknál is jelzett lassú haladásnál óvatos fékezéskor elöjövö éles súrlódó hang nekem is előjött a féktárcsáknál, de nincs gond a fékhatással.
Volt már egy éves szervízen is, de semmi különös nem volt szerencsére.
Az útóbbi pár hétben megint elkezdett fémes hangot hallatni elölről az autó gázadáskor vagy sebességváltáskor, mint egy éve. Elvittem újra a Baumgartnerhez, de sajnos esett az eső és nem lehetett hallani sajnos. A váltó még mindig kemény és nehéz nekem, amit nem igazán tudok megszokni és továbbra is meg-megakad váltáskor. :-(
Időközben kijött a facelift-es Laguna is, de ahogy néztem az árlistát levették a 2.0T-s motort a kínálatról csak a sima 2 literes 140 pacis alap felszeretséggel lehet benzinest megvásárolni, így következő autó biztos nem lesz Laguna.
A beépített TomoTom navigációnak van egy idegesítő tulajdonsága. Esetenként motorindításnál reset-eli magát így kb. 3-4 percbe telik, amíg megjelenik és használni lehet a térképet. A rádió azért elkezd szólni szerencsére.
A Bluetooth-os kihangosító is produkál hasonló dolgokat, de menet közben :-(. Időnként megszakad a kapcsolat a telefonnal majd újraépül. Ez akár beszéd közben is előfordul! Ilyenkor kb. 20 mp-es a kihagyás. Az a legjobb, hogy a másik oldal ebből semmit sem vesz észre. Nem tudom, hogy a telefon vagy a kihangosító miatt történik-e. Az előző kocsinál ilyen problémám egyátalán nem volt.

Update 2 :

23300 km-nél bal féltengelycsere

Update 3 :
Most lesz két éves és megy a szokásos szervízve, de nincs vele semmi baj. Ami bosszantó, hogy téli/nyárigumi cserekor egy mezei gumishoz vittem, mert mivel felnin van mindkét szett, azt hittem elég le és felszerelni "oszt kész". De nem, mert a keréknyomásmérö megszivatott, mert mivel egyenként van összelőve az érzékelő a gumiban és a központi vevő az autóban, ezért az első hátra/hátsó előre csere után megcserélve is mutatja az autón a nyomásokat, mai miatt folyamatosan esetenként piros kijelzőn és csilingelö hanggal tuadj, hogy veszélyesen lapos az egyik első kerék, ami valójában a hátsó. Elvittem utána az egyik Renault szervízbe, ahol 3/4 órát és kb. 8-10e Ft-ot mondtak az újraprogramozásra. Hát nem kértem. Ahol vettem, ott kb. 8e Ft-ért lecserélték és újraprogramozták. Úgyhogy most az éves szervízen megcsináltatom, remélhetőleg jóval olcsóbban.
Tavasszal még téligumival mentünk Szombathelyre hármasban a család és odafelé siettem, ami 9,5-es fogyasztással párosult visszafelé böven betartottam minden táblát és még az autópályán sem mentem 130-al így 7,5 literes fogyasztás jött ki ugyanazon az úton. Autóályáig még csak 6.6-os átlagot jelzett.
Asszony pajtás is kapott egy autót, mert végre letette a jogsit és ne ezen gyakoroljon, ahhoz még túl értékes és erős, amit elneveztünk Csodacsigának, mert alapvetöen még nagyon lassan vezet és sokszor le is fullad vele, úgyhogy csoda ha lefulladás nélkül eljut valahova jelenleg. Ezek után a Laguna is át lett nevezve Villáncsigának.

Update 4:
Így 2019 elején továbbra is jó egészségnek örvend a kocsi. Már közel 77e km van benne lassan 9 évesen. Nincs túlhajtva továbbra sem az biztos. A beépített Tom-Tom térképeket azóta is pár évente frissítem, így külföldön és itthon is képben van az új vagy megváltozott utakkal.
Tavaly nyáron a badacsonyi családi nyaraláskor egy zsákutca végén volt az apartman nagyon meredek hegyoldalon. A vége az apartman kicsi kertje volt. Kipakolás után vettem észre, hogy kö kerülhetett a gumi barázdái közé. No az egy csavar volt. Hozzányúltam, egyböl el kezdett sziszegni. Visszatekertem, de egy-két óra múlva inkább ránéztem és már szemmel látható volt a lapossága. Jobbnak láttam legurulni vele a szélesebb lejjebb lévö mellékútra. Reggelre teljesen leengedett a kereke és trélert kellett hívni, mert a defektjavító úgyse ért volna sokat. Szerencsére javítható volt és így 25e Ft-ból meg lehetett úszni a tréler+gumijavítás együttesét. Ha ez durvább lett volna a lyuk, akkor gumikat is kell vásárolni olyan 55e Ft/db áron, és akkor 4-et veszek és nem kettöt. Idén kap új nyári gumikat, mert október tájékán újból bejelzett a guminyomásmérö, hogy ugyanaz a kerék kicsit laposabb. Így Csehországba inkább lecseréltettem elöbb egy kicsit a téli gumikra és nem kockáztattam. Ezt megelözte az is, hogy pár nappal korábban bejelzett a kézifék vezérlö elektronika is. Akkor a gumicserével együtt meg tudták patkolni a márkaszervízben, azzal a megkötéssel, hogy ha legközelebb elromlik, akkor cserélni kell munkaköltséggel közel 200e Ft-ért. Egy hétig bírt jól müködni. Azóta leálláskor berakom sebességbe a kocsit. Azért tavasszal cserélni fogom, mert nem baj, ha van kézifék. Azért ekkor gondolkodik el az ember, hogy a régi kézi megoldás sokkal egyszerübb és olcsóbban fentartható volt. Ennek egy elönye van: automatikusan behúz, ha leáll a motor. Én úgy vagyok vele, ha valaki nem húzza be a manuálisat, akkor az legyen az ö baja.
Ezeket leszámítva továbbra is kényelmes és törésmentes. Van persze karc rajta több helyen illetve egyszer megpróbáltam 4 éves korában beállni a garázsba felnyitott hátsó ajtóval, ami vége az lett, hogy kicsit lehúztam a festéket az ajtóról a rendszámtábla mellett. Kijavítani nem javítottam, mert az újrafestés annyiba kerülne, mint amennyivel talán kevesebbet ér miatta a kocsi. Így legalább majd egy esetleges eladáskor végig lehet mérni, hogy nem volt sehol se újrafújva és megtörve.

Hibalista

- Gyárilag az egyik féltengely egyik rögzítöcsavarja nem volt eléggé meghúzva, ezért gyorsításkor vagy sebességváltáskor megreccsent egy kicsit a kocsi eleje. (kb 3500 Km) - 15 hónapos korában bal féltengelycsere garanciában, miután újra elöjött az elöbb említett fémes zaj. (kb. 18000 km) - 74 000 km-nél elromlott a kézifék vezérlö elektronika.

Ide hordtam szervizbe

Autóváros Bp. III. Zay u. Ide vittem elöször vissza, amikor tapasztaltam a féltengelyes hibát, de ott megnyugtattak, hogy a kuplung az, aminek be kell kopnia. Ekkor kb 4.500 km volt benne.--Kerékcserére továbbra is az Autóvárosba viszem, mert ott tudják a 18"-os kereket is centírozni és az utóbbi pár évben újra oda viszem éves szervízre.

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Renault Baumgartner Köbánya Ide vittem másodszor, amikor is Németország/Olaszországi út után sem akart megszünni a recsegés. Itt már telefonon keresztül is mondták, hogy nem természetes és pár órás munka után vihettem haza, hogy nem volt eléggé meghúzva az egyik csavar.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2010
Kényelem (10) Használati időtartam 9 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 76500
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Avensis Liftback 1.8 Sol Tech Következő autója? Még nem tudom
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Laguna 2007 (2007 - 2007)

További ítéletek (71 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)