A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Laguna (2001-2007)

Laguna 1.6 16v 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szerelmese leszel, ha veszel egyet - hibái lehetnek, de kárpótól

Szöveges ítélet

400k-ért vettem. Ennyiért általában lerobbantabb példányokat lehet kapni a piacon, ez is az volt, de ennyi pénzem volt első autóra.
Kis fogyasztású, városban használatos benzint szerettem volna, ami hosszú utakra is jó. Erre pont alkalmas volt.

Mivel 1.6 volt, és 1.5 tonnát vitt a motor plusz minket, ezért kicsit tényleg erőtlennek lehet mondani azt a kis motort. Két jellemző erőtlensége volt. Az egyik, hogy nem nagyon tudott felfelé magas fokozatban gyorsulni, a másik, hogy az előzés sem volt könnyű vele. A titok annyi volt, hogy mivel a Renault benzinmotor szeret pörögni, egyszerűen vissza kellett kapcsolni (akár kettőt is). Na akkor megcibálta az autót rendesen a motor. :)

Első autót néztem magamnak, de úgy vásároltam, hogy nem akarok franciát venni. De rábeszéltek, hogy nézzek meg egyet. És végül mégis franciám lett, mert amikor megláttam, az autó egyszerűen káprázatos volt. Szép alakja van élőben, és rohadt kényelmes ülések, gyakorlatilag fotelek. Olyan magas felszereltségűek ezek az autók, hogy ennyiért mintha egy 2015-ös modellt dobnának oda az embernek ingyen. Szóval magas a komfort érzet. És beleszerettem az autóba az első perctől kezdve. Úgy vettem meg, hogy semmi ismeretem nem volt az autóról.

Később megtudtam, hogy az 1.6, 1.8 motortípusok a legmegbízhatóbbak. Alig vannak olyan alkatrészei, amik tönkremennének (1.6 16v-be még okoskerék sincs). Találtam is szerelőt, aki kimondottan csak Laguna-kal foglalkozik. Vannak elektronikai, mikrokapcsolós hibái, amik szerelést igényelnek ennyi idő (20 év) után, de ezeket általában otthon, a tulajdonos is ki tudja cserélni egy kis utánajárás után (fórumokban, csoportokban segítenek, és vannak YouTube videók).

Annyi bajuk lehet ezeknek (1.6, 1.8) a benzinmotoroknak, hogy:
Egyszer csak kidobja az "elektronikai hiba" lámpát a műszerfalon. Aztán máskor az ESP villan fel. Aztán egyszer csak ez a kettő együtt, majd társul hozzá a "SERV" lámpa is. Aztán vagy azt csinálja, hogy 3000 fordulaton ugrál a motor és nem reagál a gázra, vagy azt csinálja, hogy rálépsz a gázra, de nem csökken vissza a fordulat. Néha meg megy normálisan.
Utánajártam egy rosszabb szerelőnél, fojtószelepház cserét mondott. Vettünk nem gyári, Ridex fojtószelepet (lagunaprofesszor szerint nem szabad nem gyári alkatrészt venni, ez egy hiba volt), kicseréltük, és 100 km után újra jelentkezett a hiba. Elvittem a lagunaprofesszorhoz, aki 5 dolgot mondott esetleges hibának:
1. tömítések cseréje szükséges a fojtószelepháztól kezdve.
2. tényleg elromlott a fojtószelepház
3. A fojtószelepház és a ECU közti kommunikáció valahol hibás, vagyis a kábeleket kell helyre rakni.
4. Az ECU meghülyült, ezért új (vagy bontott) kell.
5. A gázpedál csere megoldja.
Úgyhogy elkezdtük. Visszaraktuk a korábbi, gyári fojtószelepházat (a Ridexet kivettük), de úgy, hogy kapott egy új tömítést. A lényeg, hogy a Ridex nem szorult bele a foglalatba, míg az új tömítéssel alig lehetett visszatolni az gyári fojtószelepházat, így jól szorult, magyarán nem tud bejutni a levegő a motorba, csak a fojtószelepházon keresztül. A fojtószelep feltanításra került és azóta kitűnően működik.

Az autóba, ha alacsonyabb felszereltségű, szinte bármit be lehet tenni utólag, hogy magasabb felszereltségű legyen, mert az autó gyárilag elő van készítve, a komfort egyéség és az ECU tudja a legmagasabb felszereltséget, általában be is van kábelezve az autóba, csak alkatrész kell hozzá. Nekem nem volt benne tempomat vásárláskor. Így rakattam bele a lagunaprofesszorral (23k volt + 18k bontott alkatrészekkel), ami annyi volt, hogy az ECU-ra kellett kötni az alkatrészeket. De lehetett volna még beletenni: esőérzékelőt, automatikus fényszóró kapcsolót, szabadkéz ajtónyitót, ülésfűtést stb. De tudtam belerakni bluetooth is a gyári rádióba, így nem kellett kicserélni minden vacakra, elrondítva a gyári kinézetet.

Éshát... Azért mégis csak 5 csillagos NCAP teszt. 112km/h-val beleszáguldoztak egy falba egy teszten és az egész utaskabin épp maradt. (Más kérdés, hogy leszakad az összes szerved, de legalább a kabin mindenképpen egyben marad.)

Sajnos rozsdásodik egy nagyon picit, mert csak 2002-től mártották bele a Renaultokat olyan folyadékba, ami megvédi az autókat a rozsdásodástól.

Annyira megszerettem a francia autókat, hogy most csak abban gondolkozom. A Laguna II-t eladtam, mert idősnek tartom (biztosítások sem szeretik annyira) és csak egy évig akartam ilyen régi autót, de nagyon megszerettem és sajnáltam eladni. Minden esetre úgy adtam el, hogy biztosítottam hozzá az új tulajnak alkatrészeket, amire szükség lehet a következő 5-10 évben (még egy további klíma állító motor, ami a 2001 április előtt gyártott modelleknél ritkaság, mert akkor volt egy klíma típus csere a gyárban; AC pumpa, világítás kapcsoló, ECU, gázpedál stb.). Vettem helyette egy 8 éves Laguna III-at, ezúttal dízelt 2.0 dCi Bose Editiont. Elképesztően jók ezek a Renault Laguna-k. Sajnálom, hogy megszűnt a gyártása.

Szeretném itt felhívni mindenki figyelmét, hogy Laguna 2-ből SEMMI ESETRE SE vegyen 2.0 IDE motoros autót. Az IDE típust 1 évig gyártották csak, illetve kettőstömegű nem vásárolható már hozzá sehonnan. Elég problémás motor.

Hibalista

- Miközben én használtam ezek mentek meg: - Katalizátor (70k, egyszer betoltam az autót mert nem indult, sztem ott követtem el a hibát, mert utána csörögni kezdett, mert leolvadt és szétesett a gyári katalizátor), hátsó hídszilent (30k), fojtószelepház tömítés (5k), aksi (nem cseréltem ki csak töltöttem), baloldali ablakemelő (típus hiba, hogy néha eltörik, 10k) - Hibák, amik megvoltak, amikor vettem: - - Féktárcsán túllógott a fékbetét ezért új fékbetétet vettem. (20k) - - A kétzónás klímán nem működött a jobb oldali állító motor. Én cseréltem (4k). - - Elakadásjelző olyan helyen van, hogy minden beleesik, csöppen. Ezért gyakorta kell cserélni (én 3x cseréltem 1 év alatt, 4k-mba került) - - Index nem kapcsolt vissza, mert elkopott a kapcsolója (10k-ért vettem utángyártottat, ami rosszabb volt: csak balról kapcsolt vissza, a fényszóró meg beragadt és mindenkinek kiégettem a szemét. Ezért szereztem ingyen egy bontottból egy kapcsolót és kicseréltem arra, jól működik.) - - Gyújtógyertya csere (szigorúan Champion márkára, azt szereti az autó, meg a gyári alkatrészeket, 10k) - - Nem volt világítás a csomagtartóban (5k, zárszerkezet csere bontottra) - - Nem volt világítás a kesztyűtartóban (4k, kapcsoló csere) - - Kártyaolvasó hiba + kártyák javítása (hosszan kellett nyomni a start-stop-ot, bekapcsolva maradt a világítás, 25k) - - Kormány rádióvezérlő hangerőállítója elkopott (1k, bontott csere általam). - - Hátsó fékek fognak menet közben is, dugattyú felújítás/újrafúrás (15k) - - Bal tükör elektromos kinyitásánál túlnyílik néha (egyszerűen kéz odatartással nem szabad engedni, hogy tovább menjen). - - TPMS ki volt kapcsolva a rendszerben. - - Üzemanyagszintjelző csak az indítókártya berakásánál jelezte, hogy mennyi benzin van benne, majd visszafeküdt. Az érzékelő volt hibás a tankban, ami az AC pumpába van építve, ezért AC pumpát vettem használtat ~5k-ért.

Ide hordtam szervizbe

Baumgartner - karosszéria munka (koccanás volt, nekem jöttek, kiváló munka, 380k, biztosító állta).(Laguna III-ra váltás után odavittem egyszer a Laguna 3-at, és soha többet nem megyek oda vissza.)

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

Lagunaprofesszor, ismertebb nevén Songo. Laguna fórumokban, Laguna FB csoportokban megtalálható.Aranykezű, mindenhez is ért, ami Laguna, erre specializálta magát.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2001
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 211520
Megbízhatóság (10) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Laguna III
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Laguna 2001 (2005 - 2007)

További ítéletek (276 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)