Egy újabb Francia de nem az utolsó!
Szöveges ítélet
Az előző autóm szintén Laguna volt.
Mivel a családban már megfordult pár Renault és megbízható - hozzáértő szerelőnk van akihez jómagam már 4. éve hordom az autóimat, kézenfekvő volt, hogy az egyszerűség kedvéért és mert szeretem a márkát, a következő is Laguna lesz.
Szerettem volna 3-as Lagunát venni, de nem volt rá elég pénzem és a fentartása is drágább lett volna.
Mivel a munkahelyem fizeti az útiköltséget, maradtam a benzines autónál, így nem volt probléma az évi 30 ezres futásteljesítmény.
Osztrák autó volt, a "kereskedő" aki behozta egy kereskedés telephelyén vásárolta meg, kb fél évet állt mielőtt hozzám került. Természetesen nem a kereskedő nevén volt az autó, így megvétel előtt próbakörre sem tudtam vele menni, csak szemrevételezés volt.
Alvázszám alapján a km-t le tudtam kérdezni ami valós volt. Állapotát tekintve törve nem volt, de nem hibátlan mint ahogyan szinte egyik használt autó sem.
Kifejezetten 1.8-as benzines autót kerestem a 2.0 IDE-t messziről kerültem a szerelőm nem is vállalta volna, ha olyat veszek
Kombira nem volt szükségem és nekem a forma így 5 ajtós verzióban tetszik igazán.
Rozsdásodásra nem igen hajlamos, de a hátsó kerékjárati ívek felső részénél nem árt néha kivenni a műanyagot és az ott lerakódott "koszt" kitakarítani.
A cserélt alkatrészek listája teljes, van amit lehetett volna előbb, de hát nem szakadt rám a bank....
Gyári lengéscsillapítók voltak még az autó alatt, így nem volt kérdés, h cserések.
Sajnos a klíma orrán száján eresztett aztán pedig a kompresszor adta meg magát....ezek tudatában érthető, hogy Ausztriában már nem érte meg vele foglalkozni.
Amiből a gyári alkatrész ajánlott abból az került bele: okoskerék, vezérlés, hátsó szilent, lambdaszonda, a többi alkatrész pedig vegyes, de jó minőségű!
Az alkatrészeket kedvezménnyel kapom és a munkadíj sem csillagászati ezért nem mondanám drágának az autó fenntartását a levezetett kilóméterek arányában, mert ha leveszem azokat a dolgokat amiket tudtam, h cserélni kell akkor kopó alkatrészeken kívül mást nem kellett cserélni.
Az ültető rugókat is próba képpen tettük alá, kíváncsi voltam milyen lesz vele az autó, kanyarban és út tartásban sokkal jobb, de városban - kátyús úton nem a legkomfortosabb.
225/50/R17-es téli gumik vannak alatta, ültetve sem ér bele sehová, a gyári (225/45/R17) értéktől ez egy picivel ballonosabb de határértéken "belül" van. Az autó súlyához képest (1350kg- kb) szerintem már feleslegesen széles és a nyomvályúk nagyon megvezetik így a következő már 205/55/R17 lesz.
A szívó 1.8 szerintem elég az autóba, 6000-ig jó pörgetni, előzéshez kellemesen húz.
Az ESP nagyon jól teszi a dolgát, téleny sokszor "segített", tempomattal egy kényelmes utazóautó 4 személynek, plusz csomagok.
Rendszeresen használom a közösségi autózást (OSZKÁR) és eddig bárki ült benne kivétel nélkül kényelmesnek és elég tágasnak találta.
Elektronikai hibára eddig nem volt példa, remélem így is marad. Egy gyári + utángyártott kulcsom van hozzá, egyiken a nyomógombot kellett ujraforrasztani mert "elfáradt" de megfelelően teszik a dolgukat.
Negatívumok:
Nekem kicsit nehéz a szervó, ablaktörlőt nem lehet felhajtani, (télen sem fagy), a belső tér műanyagjai rossz úton hallatják magukat, nehéz 5. ajtó, a gumírozott műanyagok könnyen sérülnek,
Pozitívumok:
Tágas és kényelmes, 8 légzsák, 5csillagos törésteszt, könnyen kezelhető tempomat + esp, esőérzékelős ablaktörlő ami 90%-ban tökéletesen teszi a dolgát, halk futómű (esős úton kifejezetten), kényelmes és jól pakolható könyöklő + kézreálló kézifék,
Hibalista
- 2016.10.12 Olajcsere, pollen,levegő, gyertya, 35000ft-201500km - 2016.11.14 Teljes vezérlés, okoskerék, vízpumpa,hűtőfolyadék, hosszbordás szíj 115000ft-205000km - 2017.03.09 Olajcsere, pollen,levegő, lambdaszonda, futómű szilent 60000ft-216684km - 2017.03.27 Jobb hátsó fékmunkahenger(bontott)+betét 18000ft-219056km - 2017.04.27 Bal első kerékjárati burkolat (bontott)4200ft-221200km - 2017.05.02 Hátsó lengéscsillapító 18000ft-221712km - 2017.06.27 Első gumik cseréje, használt 15000ft - 2017.08.15 Ültető rugók 25000ft - 2017.08.23 Olaj, hátsó futómű szilent (gyári), klíma feltöltés és javítás,bölcsőtartó szilentek, ültetőrugók cseréje 130000ft-229000km - - 2017.09.05 Akkumulátor csere 17500ft-230000km - 2017.09.02 Kárpittisztítás 10000ft - 2017.10.10 Jobb első égő H7 1270ft - 2017.10.16 Autó+első lámpák polírozása 10000ft-234000km - 2017.10.21 Váltószoknya + kézifékszoknya (méretpontos valódi bőr) 5000ft - 2017.11.01 Téli gumi + csere 26500ft - 2017.11.08 Bal első kerékcsapágy (FAG) + első fékbetétek 40000ft - 2017.11.15 Kipufogó bilincs 780ft - 2017.11.21 Ablaktörlő lapát 2500ft - 2017.12.09 CD emulátor 15000ft - 2017.12.21 Bal hátsó kerékcsapágy (FAG) 27000ft 241000km
Ide hordtam szervizbe
Nyíregyháza - Renault szakszervíz.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 198000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 42000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Renault Laguna 1 1.8 16v | Következő autója? | Renault |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |