A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Laguna (2001-2007)

Laguna 1.9 dci 

Az ítélet értékelése
3,9(7 db)

Le Camembert. Egy kis penész, de nagyon finom!

Szöveges ítélet

Tíz és fél éves az autóm és 117 500 kilométer van benne. Ez nem sok egy közép kategóriás autótól, de hasonló a magyar magánhasználók átlagértékéhez. Ráadásul, mindennapi használatban van már a kezdetek óta, csak az átlagos napi kilométer nem haladja meg a harmincat sem. Ahogy végiggondoltam a vidéki és külföldi útjaimat, kiderült, hogy kevesebb mint 35 000 km-t töltöttem a Budapest táblán kívül. Nekem még az M0 is vidéki útnak számít, olyan ritkán megyek rajta. Így nem érdemes csodálkozni, hogy a harmadik fékbetétek vannak már elől, bár hátul még jó a második garnitúra. A három akkumulátor is mond valamit, de a legutóbbi EXXIDE már négy éve bírja. Megnyertek a következőre! Nyikorog a vezetőoldali ajtó "határoló" szerkezete. Meghúzva a csavarjait és megzsírozva valamivel jobb lett, de már nem az eredeti finom szerkezet. Zörgések továbbra sem jellemzőek. A vezető ajtó ablakmozgató mechanikája néha megzörren az ajtóban (szerintem az, mert a műanyag borítás szilárd mindenhol) Egyelőre csak a műszerfal felső légbefúvója felől hallok zörgést rendszeresebben, azt is csak mostanában. A vezetőülés elromlott fűtőszála, a gerinctámasz, a vezetőoldali ablak akadozása (szerencsére, azért fel lehetett húzni) mellett, csak egy valódi hiba történt az én megítélésem szerint. Az előbbiek semmilyen közlekedési funkcióban nem akadályoztak. A többi javítást, kopó alkatrészek szükséges és normális cseréjének értékelem. Nos, az az egy, az első baloldali rugó törése a futóműben. Visszaemlékezve, halottam egy furcsa hangot, ami maga a törés lehetett, de érezni nem éreztem semmi szokatlant, Két nap múlva, a garázsból kiállás közben a kifelé csavarodó rúgó felszakította a téli gumim oldalát. Természetesen javíthatatlan a sérülés, igaz már kilenc telet látott a szett, így ez elfogadható kiadás volt. Továbbközlekedni nem lehetett a javításig. Szerencse, hogy a zárt garázsomban játszódott le a végkifejlet. Tehát ez az a hiba, az első, ami megállította az autót. A szerelőim is csodálkoztak rajta, mert ilyen hiba egyáltalán nem jellemző a Lagunán, főleg ennyi kilométerrel. Szerintem is, vagy egy nagyobb ütés, amiből bizony volt mostanában is, vagy valami rejtett anyaghiba lehet az oka.
Lehet hogy furcsa, de eddig is elégedett voltam a kocsival, azonban egyre inkább szeretem. Ennek oka az is, hogy annyian előítéletesek a francia márkákkal szemben. Mivel alaptalannak érzem a túlzó bírálatokat, egyértelmű, hogy a szidott fél oldalára álok.
A legmókásabb, hogy elterjedt vélemény, az esetleges hibák miatt drága a fenntartásuk, vagy vásárlási ár kedvezményét később fizetjük meg. Pénzügyileg ez kétséges. Az autóm eddig elfogyasztott majdnem hárommillió forintnyi üzemanyagot (420 forintos áron számolva), kétmillió felett van a CASCO, és még a kötelező is eléri a 400 ezret. Nem beszélek parkolásról, autópálya díjról, súlyadóról, stb. Ez bármilyen autónál így lenne. A karbantartásra, munkadíjastul, gumistul, mindenestül, fizettem valami 600 000 forintot. Más márkáknál is hasonló szám szerepelne itt. Sok? Ha igen, gondolom nem új autóban gondolkodik a válaszadó.
Fogyasztás: Budapesten a legrosszabb elérte a 9 litert. A legjobb hozta a papírformát 7.2 literrel. Autópályán a 130+ átlaga 5.8-6.2 között van, teljes terheléssel. Csak országúton nem közlekedek, de a mindenkori legalacsonyabb érték 5.2 liter volt 100 km/h feletti átlaggal. 2013 áprilisi tankolásom 758 kilométerre 6,9 literre adódott, miközben a fed.comp. 7,5 litert mutatott. Kicsurgásig töltöttem. Ehhez, az alapvetően megszokott 5-6 kilométeres szakaszokból álló útjaimhoz képest, mindössze 2x 30-35 km M0-ra volt szükség, nyugodt tempóban.
FRISSÍTÉS, 117 500 km:
Még egy olajcsere és szűrök cseréje. Pontosítás gyanánt, eddig négy első izzó csere. Érdekes módon 3 baloldalt egy jobboldalt. Egy hátsó és egy középső féklámpa izzó csere (nem LED-es). A vezető oldali ajtó mikrókapcsolója rendetlenkedik. Nem mindég old ki a központi zár, mivel úgy használom, hogy elindulás után azonnal reteszeljen, gyújtás elvételnél pedig oldjon kívülről. Ez elsősorban a csomagtartó nyitásánál kívánhatja meg a felesleges kártyakeresgélést. Ennyi. Néha eljátszok a gondolattal, hogy lecserélem, de hamar elvetem. Sem erkölcsileg nem avult el, sem mechanikailag nem használódott el még annyira, hogy ez értelmes gondolat legyen a részemről. Használtan ilyen autó olyan, mint a fehér holló. Egyébként is újban gondolkoznák. A hajtásláncok hatékonysága még nem fejlődött akkorát, hogy ennek az autónak rossz legyen a fogyasztása. Egyébként sem vennék dízelt, kifejezetten a nagyobb légszennyezés okán. Máskülönben elégedett lennék a motorral. Legmarkánsabb élményem, hogy az autó kormányzása élettelibe, mint sok mai modellnek, amit kipróbáltam. Igen, a Mondeo és még néhány modell jobb volt a maga korában, de azóta eltűntek a szimplán hidraulikus szervokormányok. Így kiderült, hogy bizony ez az autó is elég jó volt ebből a szempontból. Ennek ellenére ami késik nem múlik, és előbb-utóbb egy automata (valószínűleg hybrid benzines) lesz az utódja.

Hibalista

- Kuplung szerkezet meghibásodása. Működött, csak hosszabb állás alatt átengedte az olajat a munkahenger egyik oldalából a másikba. Javítása garanciában, azaz ingyenesen történt. Visszahívás is volt rá, két hónapon belül. - Akkumulátor csere, három éves korában, saját kezűleg. 26 000 Ft. - Egy hátsó és egy első izzó. - Szélvédő csere, egy felpattanó kő miatt. Önrész: 13 000 Ft. - Az vezetőülés deréktámaszbovden javítása és az ülésfűtés elégett fűtőszálának cseréje 30 000 Ft. (92 000 km) - Megvannak a zörgések az ajtók felől! Kilincsnél a kulcs-nélküli nyitás érzékelőjének ablakát kellet némi géllel rögzíteni. Most olyan csend van, hogy vágni lehet. Ehhez hozzájárultak még a következő dolgok. - Szilentblokk csere. - Fékbetétek elől-hátul. - Vezérműszíj, ékszíj csere. - Vízpumpa. - Hűtőfolyadék, olaj, olajszürő. - Mindez, összesen 160 000 Ft. (65 000 km) - Ha jól emlékszem, alsó gömbfej cseréje a jobboldalon (ez nem a kormányösszekötő). Szénásszekér hangok fémesre hangszerelve, 75e km-nél, 20 000 Ft. A vezetőoldali ablak emelőszerkezetének felújítása, mivel meg-megakadt a bovden miatt. Javítás kb. 77e kilométernél 18 000 Ft. Nyári gumi szett csere 126e Ft. - Még egy akkumulátor, 25e Ft. EXXIDE - Olajcsere és ami hozzá tartozik, még kétszer, 77-90 000 kilométernél. A kettő együttes költsége 80 000 Forint, de csak azért mert még egy kormányösszekötő gömbfej érett meg a cserére, a második olajcsere 90 ezres értékénél. - 93 800 kilométernél eltört a bal első rugó a futóműben. Mindkét első cseréje 45 000 Forint. Plusz első fékbetétek cseréje: 20 000 Ft. - Téli gumi szett: 95 000 Forint. Egy javíthatatlanul sérült acélfelni cseréje: 18 000 Ft. Volt még eddig két alu felni görgőztetés is (225/45 R17): 10 000 Forint. -

Ide hordtam szervizbe

Renault Baumgartner Csepel Igazából semmi bajom velük, csak nem olcsók, mint általában a márkaszervizek.

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Ismerősök által üzemeltetett, független (valójában, elsősorban Renault) szerviz.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 9 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 117500
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Nem tudom.
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Laguna 2001 (2005 - 2007)

További ítéletek (276 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)