A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Laguna (1993-2001)

Laguna 1.8 RN Benzin 

Az ítélet értékelése
4,1(7 db)

20 éves francia és a megbízhatóság nem összeférhetetlen

Szöveges ítélet

Az autót több mint két éve vásároltam szükségből, munkába járáshoz. A család noszogatására vettem 5 ajtós autót, mert fiatal srácként elég lett volna egy 3 ajtós Suzuki vagy Clio. De hallgattam Édesapámra és azt kell, hogy mondjam nem bántam meg. A családban ez lett a 4. francia (renault) autó és megbízhatóság szempontjából eddig egyikkel sem volt nagy gond a kopó alkatrészeken kívül.
Az autó előéletéről annyit tudtam, hogy egy öreg úré volt, aki elhalálozott és a családja beadta kereskedésbe. 18 évesen, 156000 km-el a háta mögött teljesen rozsdamentes kasznival én lettem az autó 3. tulajdonosa. Vezetett szervízkönyve volt 120000 km-ig, és ha nem hazudtak télen-használaton kívül, felbakolva és letakarva állt az autó.
A vételár 300 000 ft + papírok. Azóta az autóra elég sokat költöttem – az árához képest- szinte mind kopó alkatrészek voltak, amelyeket lentebb majd fel is sorolok.
Első generációs Laguna. Nagyon kényelmes, tágas és az 1.8-as szívó benzines nagyon jól mozgatja a kb. 1300 kg-os kasznit megtankolt állapotban. A nyomaték elég ahhoz, hogy 5.-ben sem kell visszaváltani az előzésekhez. A lengéscsillapítók, cseréje után pedig kanyartartása igazán jó lett, egy-egy élesebb kanyarnál sem kell lassítani. Mivel alap verzióról beszélünk így kevés olyan extra található benne, ami elromolhatna. A clima hiánya miatt nyáron eléggé meleg, de kibírható. Hővédő fóliával ellensúlyozható a dolog.
A két év alatt kb 50000 km-t tekertem bele és egyszer sem hagyott ott az úton, télen is tökéletesen indul. Igaz, köszönhető annak is, hogy időben költök rá, és nem várom meg a probléma felbukkanását, vagy ha már megvan, akkor mihamarabb orvoslom. Egy használt autó fenntartására „életben tartására” igen is költeni kell, ha azzal rendszeresen és nyugodtan szeretnének közlekedni.
Vehettem volna II. generációs Lagunát is -vagy inkább újabb és drágább autót- de úgy voltam vele, hogy minimum annyi pénzem maradjon az autóvásárlás után amennyibe a vásárlás teljes költsége került és így biztos nem fog semmi váratlanul érni. (ezt másnak is csak ajánlani tudom)
Az autóról még annyit, hogy 20 év után sem zörögnek a belső elemek, a kárpit aránylag rendben van – igaz egy tisztítás rályuk férne már- , a szélzaj elfogadható miután kapott egy újabb gumi kóder garnitúrát és a motorzaj sem zavaró még autópályán sem, szóval számomra a formályával együtt is teljesen vállalható az autó. Bárki aki velem utazott meg volt elégedve a kényelemmel és a hátsó lábtérrel is – igaz az ülőlapok picit lehetnének magasabban, mert a fejtér még engedné. Az csomagtartó telepakolhatatlan, lehajtott ülésekkel együtt pedig két kerékpár is simán szállítható.
Fontosnak tartom megemlíteni, hogy csak olyan ember szerelte a két év alatt, aki ért is hozzá, tudja, hogy milyen minőségű alkatrészek érdemes beletenni.

Gumikat csak használtat vettem rá, most kell majd újabb nyári garnitúrát venni, de ha az ember körültekintő nem nagyon lehet baja velük.
Átszámolva az autó árát már ráköltöttem, sőt 500 000ft de ebben benne van már a biztosítás is.
A listában voltak olyan költségek, amiket törés miatt kellett cserélni (állattal való ütközés), -ilyen volt a hűtő, sárvédőív, - viszont ezeket leszámítva lehet látni, hogy minden alkatrésznél időszakos cserékről beszélhetünk, sajnos a magyar utak is hozzájárultak...

Hibalista

- 2013.12.11 Olajcsere, pollenszűrő, levegőszűrő, gyertyák 20 000ft 156 154km - 2014.03.05 teljes vezérlés, 40 000ft 162 700km - 2014.04.18 hátsó lengéscsilapítók (monroe) 30 000ft 167 200km - 2014.06.20 első lengcsillapító rugók+jobb oldali toronyszilent, hosszbordás szíj+feszítő görgő, bal stabilizátor pálca (kutyacsont) - 60 000ft 170 500km - - 2014.07.09 olajcsere, hőgomba 15 000ft 171 154km - 2015.01.23 Olajcsere, pollenszűrő, bal gömbfejtámasz, fűtőradiátor (valeo), fagyálló 45 000ft 185 000km - - 2015.02.28 első lengéscs.(sachs),hátsó központi zár nyitó, jobb első sárvédő (műanyag belső ív), 41 000ft188 150km - - 2015.03.19 középső és hátsó kipufogó dob + hűtő 47 000ft - 2015.05.18 szervo olaj (utántöltés) 3150ft - 2015.10.28 Olajcsere, pollen és levegő szűrő, víz pumpa, benzinszűrő, első fékbetét és tárcsa 78 000ft 199 750km - - 2016.01.04 Víz pumpa garanciális csere, fagyálló, váltótartó gumibak 10 000ft 202 045km - 2016.02.03 bal toronyszilent, gyertyák 20 000ft 206500km

Ide hordtam szervizbe

Nyíregyháza, Renault szakszervíz (ismerős)

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Sárospatak, opel szerviz (ismerős)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1995
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 156000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? renault clio Következő autója? Renault Laguna
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Laguna 1993

További ítéletek (160 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)