A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Fluence (2010)

Fluence 1,5 dCi TechnoFeel 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Olcsón jót

Szöveges ítélet

Céges autóként került hozzám, a cégnél van új kora óta, a legprecízebb, legelővigyázatosabb kollégánál volt előttem. Gyakorlatilag soha semmi baja nem volt, csak kötelező szervízre hordtuk. Illetve, a vezetőülés bőr széle 30-35ezer km környékén kiszakadt. Gariba nem voltak hajlandóak cserélni a márkaszervizben, egy darabig egyezkedtek velük a cégtől, aztán annyiban hagyták. Miután hozzám került, továbbra is csak kötelező szervizen volt az autó 3 kivétellel. Nagyjából fél éve volt nálam, amikor egy szép novemberi reggelen nem indult el, “Engine Failure Hazard” felirat kíséretében. Kihívtam az assistance-t eltrailerezték a márkaszervízbe, lemerült az akkumulátor, kicserélték 26ezerért. Ez egy kicsit nonszensz, a ’96 os Audim ki tudta írni, hogy Low Voltage. Visszatérve a lemerüléshez, mivel csak kulcskártya volt hozzá, elektromos zárral, így nem akart bezárni, amikor meg bezárt valamilyen ajtót, a többi nyitva maradt. Az ajtó élében egy fekete műanyaglemezben található fekete műanyag csavar tekergetésével-piszkálásával be lehet zárni egyesével, vaksötétben elég nagy kihívás.
Nem sokkal később összetörtem az elejét, egy beláthatatlan kereszteződésből dugtam ki az orrát, hogy belássak, kb 3 km/h-val kaptam el oldalról az ott közlekedőt, ez a művelet 650ezer HUF költséget eredményezett, minden szirszar apró elemet külön kell megvenni hozzá, és a minimum ár 30ezer forint/elem, elég húzós, szerencsére Cascóval ment.
Kb fél évvel később kigyulladt a Check engine, “Anti pollution” hibaüzenetek, azonnal letámasztottam a cégnél, vigyék szervizbe. Persze a szervizben 2 hét várólista van, így addig egy kolléga hajtotta (én nyaralni voltam eközben), ami nem tett túl jót. Eljutott a szervizbe, Intercooler cső eltört, mert megütöttem alulról, jött a diagnózis, amit kizártnak tartok, mert voltam én is az autó alatt, az alsó műanyagburkolat érintetlensége, és állapota bizony gyári volt, kizártnak tartom, hogy megütöttem volna. (Szerintem az orr összetöréssel van ez inkább kapcsolatban, de mivel ez a szerviz javította, nyilván nem vallják be, hogy nem nézték át alaposan.) 1 hét várakozás alkatrészre, addig menjek vele nyugodtan mondták. Hát ez hiba volt, a cső falsot szívott, a motor meg annyi kormot küldött így hátra, hogy eltömődött a részecskeszűrő, és az autó megállt alattam a 40 fokban, gyerekkel a hátsó ülésen. Elvontattuk szervizbe, ott ment a matek, kipucolták valahogy, és a cég úgy döntött eladja.
Az autóról magáról:
Rettenetes kilátni belőle. Hatalmas a holttér az A oszlop miatt. Egy normál méretű ember gyakorlatilag a B oszlop mellett ül, így oldalra is nagy a holttér. A hátsó ablakon lehet az eget kémlelni, és kész, olyan magas a feneke, plusz a C oszlop (így hívják egyáltalán?) nagyon vastag, így parkolásnál csak a tolatóradarra lehet hagyatkozni, ami hajlamos megviccelni az embert. Néha 2 méterről is bejelez, hogy már nekiment valaminek, pedig csak egy fűszál lóg ott, néha meg 5 centiről a “még-van-4méter” hangot adja, az ember szépen leparkol, kiszáll fogja a fejét, hogy ezt megigazítja, mert elég kretén módon állt be.
Az ablaktörlő lapátokat nem lehet felállítani, mert a motorháztető rálóg, ablaktisztítás csak fél kézzel.
A csomagtartó ajtó 2 vasdarabon nyílik, ami azt eredményezi, hogy, ha telipakolod az egyébként elég nagy csomagtartót, nem tudod lecsukni. Kicsi a nyílás is, mindent buktatni, meg forgatni kell, ami nagyobb egy laptoptáskánál, vagy iskolatáskánál. És bónusznak a két vasnak a rugója/merevítője is elvesz még a csomagtartóból, csak nem látható helyen van. Ha szintbe kell pakolni akkor bizony ami legbelülre meg, azt meg kell emelni, és aládugdosni a többit. Amúgy kis gyakorlással rá lehet jönni a praktikus pakolásra, mentünk vele öten nyaralni 1 hétre, gyerekággyal, babakocsival, játékokkal, kajával és 4 felnőtt 1 heti cuccával csak a csomagtartót használva.
Az utastér tágas, bár hátul a 2 személy + gyerekülés hosszútávon kényelmetlen, ez igaz 3 felnőttre is, mert a középső hely az gyakorlatilag dísznek van. Én lötyögtem a vezető ülésben, de elég vékony vagyok ezt betudom ennek. Szerintem lábtér elégséges volt saját magam mögött – fekszek az autóban, és hátul is ülök – de a 182 centimmel képtelen voltam úgy hátul ülni, hogy ne érjen a fejem a tetőbe. A könyöklő elég kretén helyen van a két első ülés között, majdnem teljesen hátratol üléssel, épp az első 5 centire tudtam csak rátenni a könyököm, a többi 20 még az ülés mögött volt. A másik probléma az utastérrel a hátsó ajtók alakja, és mérete. Lehetetlen betenni egy gyereket a hordozóba, vagy a gyerekülésbe mert olyan kicsi a nyílás, hogy pörgetni kell a gyereket mire bemegy, ha meg már előre néz a gyerekülés, nem nyílik ki 65 foknál nagyobbra az ajtó, így lehetetlen hozzáférni az ülése elejéhez.
A felszereltségben benne volt az automata digitklíma, kulcs nélküli nyitás-indítás, digitális óracsoport, Bluetooth rádió stb. Gyakorlatilag minden hibátlanul működött, a rádió-kihangosító viszont nem tud 2 telefont egyszerre kezelni, még csatlakoztatás szinten sem. Egyszerre csak eggyel hajlandó kapcsolódni. Gombok, kezelőszervek szerintem mind jó helyen vannak, bár a rádiót csak a kormányról lehetett kezelni mert a tekerhető nyomható hangerő/power gomb mindig ki be kapcsolgatást, vagy üzemmód váltást eredményezett. Az USB aljzatba, ha pendrivet dugtam, nem lehetett a billenő fedelet visszacsukni, ami belelógott így az egyetlen pohártartóba, használhatatlanná téve azt.
Váltója jó, bár kicsit rövidek a fokozatok, városban ha nem elég a dugóban araszolgatás, haladás közben is lehet orrba-szájba váltogatni. 45-nél már sír az autó computere, hogy váltsak 4-ikbe.
Közlekedni elég kényelmes, jó a rugózása, és az úttartása. Viszonylag magas, így nyugodtabban lehetett padkához parkolni, meg fekvőrendőrön vagy gány úton közlekedni. A fordulóköre viszont vetekszik egy platós IFA-kéval, ha nincs 2x2 sáv nem lehet Y nélkül megfordulni vele. Lakótelepen pedig kifejezetten kihívás volt ki-be parkolni, ha ráálltak. A motor viszonylag csendes, dízelhez képest, az utastérben csak 2500 fölött lehetett hallani. A computer nagyjából fél literrel többet mutat átlagfogyasztásra, mint ami a hagyományos osztás szorzás literszámogatással kijön.
Összességében én nagyon szerettem, bár apróságok voltak, amik zavaróak vagy nem praktikusak. Nem tudom, hogy ha használtan veszi valaki mennyire problémás, de 128000km alatt gyakorlatilag a törésen kívül hibamentes. Tágas, élhető autó, de nem városba való. Újkori árához képest pedig egészen kiváló autó.

Hibalista

- Intercooler cső eltört. - Részecskeszűrő eltömődött. - Ülés kiszakadt.

Ide hordtam szervizbe

Renault Kelet-PestPontosak, alaposak, szépen dolgoznak, hosszú a várólista.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2013
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 83000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 45000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? C'eed Következő autója? Clio
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Fluence 2010 (2010)

További ítéletek (30 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)