A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Clio Campus (2001-2013)

Clio Campus 1.2 

Az ítélet értékelése
2,8(13 db)

Majdnem "Laguna-árú" Clio

Szöveges ítélet

Röviden, azoknak akik nem megvenni akarják:
Az árához képest megfelelő ellenszolgáltatást ad. Megbízható, olcsón fenntartható és kényelmes – ez az én véleményem róla. Tényszerűen, csak a kiemelt dolgok lettek cserélve a szerviz tevékenységeken kívül. A motor több kompromisszumot igényel, de használható, élhető vele a gép.(2013.05.01.)
2015.05.31. Lent nagy betűvel van szedve a cím, az elszámolással kapcsolatban! Annak ajánlom, aki tisztába szeretne kerülni a törvény körüli igazsággal!(Szubjektív megjegyzések zárójelben! Nem tudok, nem véleményt nyilvánítani!!)

Akik a részletekre is kíváncsiak, azoknak:
Belső tér:
Mit írjak fapad, de másként nem lenne 2 milla az ára. Műanyagok mindenhol, de nem zörögnek, amíg nem mész át egy vasúti-, vagy villamos átjárón. Akkor igen, de utána elnémul. Jól össze van szerelve. Hátul nincs kapaszkodó, elöl egy van. A vezető oldali napellenzőbe nincs tükör. VÉGRE EGY FÉRFINAK KITALÁLT AUTÓ! A kárpitok tartósak nem koszolódnak és a szivacsok is formatartók. Az első ajtó zsebek óriásiak 1,5 literes palack befér, igaz fektetve, de felette még van hely!! Kesztyűzseb nagy és hűthető(légkondit kell hozzá kérni!:-)) Erről jut eszembe, a hátsó utasok felé külön kis fúvókák nyúlnak hátra, hogy azon keresztül juttassák el a meleg/hideg levegőt a lábakhoz (egy felnőtt kisautó megoldása!) Kézi belső tükör állítás, és nincs ülésmagasság állítás. Ezek a tények engem nem zavartak, mert csak én vezetem a kocsit! Ami picit hátrány, az egyben dönthető hátsó ülés. Hátsó pad nagyon 2 személyre van szabva, de 3 vékonyabb elférhet ott. Én rövidtávra 3 nagyobb darabot is vittem, elfértek, igaz meg se próbáltuk bekötni őket! A hátsó fejtámlák betolhatóak az ülésbe, ezt imádom, mert kilátok hátra!

Motor:
1149 cm3 és 59 LE. Döbbenetesen más vezetni, mint olvasni ezeket az értékeket. Már nem fontos nekem, hogy én legyek az első a piros lámpánál, de okoztam meglepetéseket, persze már üzemmelegen!! A légkondi elektromos kuplungos, így ha mélyebbre nyomom a gázpedált, akkor lekapcsol. Nagyon tartós, de nagy dolgokat ne várjunk tőle, akkor mindig meglep!
2012.12.02. Igaz, városon kívül nem pozitív értelemben! 90-100 felett már nagyon észnél kell lenni!!
2013.05.01. Itt írom le, elég meredek volt. A benzinkúton otthagytam a bankkártyámat. Természetesen a munkahelyemről indulás vissza. Akkor teszteltem 150 km-s sebességet 5.-ben. Leadták a kútnál, de a telefonszám 6 jegyű volt, amit megadtak a megtalálónak, így a mai napig nem tudtam megköszönni az illetőnek! Ezúton is köszönöm! Visszafelé, ugyanúgy siettem. BMW 320i 2000 körüli évjárat, megy 100-t kényelmesen, én rátapadok, hogy gyorsan meg tudjam előzni, de jönnek szembe. Erre ő elkezd gyorsítani, először nem is tűnt fel, hogy 120 körül megyünk, csak mikor kigyorsítottam, mivel nem jöttek szembe, ugyanis 135-nél elfogyott a 3. és csak a kocsi mellet voltam. 4.-ben pedig már nem olyan vehemens! Szemből persze érkeznek. Na jó, feladom, lassítok. Erre ő is! Nem szoktam kapkodni vezetés közben, de most a hajam égnek emelkedett, mert a szemben lévők már annyira közel voltak, hogy nem tudtam volna visszagyorsítani, így én még jobban lassítottam, és visszamentem mögé. Szóval 100 fölött NAGYON meggondoltan!

Karosszéria:
Komoly autó kinézete van és az is. 5 ajtós kivitel, kevésbé zavar a C oszlop, mert szinte nincs. Magas építésű, nincs leterhelve az eleje, így földúton vagy rossz utakon is lehet vele közlekedni. Könnyű beülni, tágasra nyílnak az ajtók, jó a reteszelésük, és finoman csukódnak, bár minden utasom úgy csapkodja, mint a budi ajtót. Mikor morgok, meglepődnek, hogy kisebb erővel lehet csukni, mint bármilyen más autót. Nincs nagy súlya az ajtónak, és pléh hangja sincs! 50 literes a tank, na ezért "hosszútáv futó"! Csomagtartó nem óriási, de 2 ember holmija befér, még akkor is, ha egyikük hölgy! Igaz több sem!:-)

Élmény:
Az én 175 cm magasságommal jól el tudok helyezkedni a fapadosan is állítható kormányt, fordulatszámmérőt és vízhőmérőt is adó autóban. Később vettem észre, hogy emelkedőn jobb kanyarba takar a belső visszapillantó-tükör, és gyakran ér a hajam a tetőkárpithoz, ha kicsit feláll. Nálam magasabbak, már nem tudnak tökéletesen elhelyezkedni, mert hátrább kell dönteni az ülést, mint az ideális érték. Én nem vettem észre, hogy alacsony lenne a támla, (valahol olvastam ezt a hibát). Mögöttem viszont egy 185 cm srác békésen aludt. Nem olyan kicsi, ez a kocsi! Kormány szervótlan(hála istennek, szomszéd 4 év alatt 2 akksit tett tönkre, mert nem hosszútávra használta és télen nem figyelte leállításkor, mennyire merítette az elektromos szervó az akksit+1 hét állás:-)), így 1 teljes fordulat, hogy beforduljak egy utcasarkon, nem baj, mert nem vagyok kövér! Igaz is, a gumi gyártók keményen fizetnek az autógyártóknak, hogy hülyeségek kerüljenek a használati utasításba. 1,8 bár az első kerékbe, Szkander bég meg kiköpi a tüdejét!! 2,2 tökéletes, nem nehéz, de nem is ráz útközben! (2013.05.01. 2,3 felett viszont olyan, mintha az összes szilentblokk elszakadt volna, az első futóműben. Ilyenkor be kell állítani a nyomást!)Igaz, kopni se kopik!! A könyök támasz az ajtóban alacsony, így kényelmesebb az ablakon támaszkodni, és az ideális magasságban is van!
Kuplung huzalos, de erőszükséglete kicsi.
Nekem még élményt jelentet, hogy egy H-Astrás srác döbbent arca, mikor a kocsim ablaktörlője megállás után magától váltott lassabbra, ezenfelül a központi zárat lehet állítani, hogy menet közben is bezárjon. (Még egyszer a kocsi a legalapabb kivitel, 2 extra:légkondi és metálfény) Na még egy kis plusz, ha kinyitom az autót, akkor 1 perc múlva visszazárja, ha nem nyitnak semmit. Akkor is bezáródnak 1 perc múlva az ajtók, ha csak a csomagteret nyitják ki!(Jönnek mindjárt a német autó fan-ok, „hülyék ezek a franciák!”)

Vezessük:
Döbbenetes, mikor egy X5 BMW követtem és minden kanyarnál, majd letoltam az útról, az hihetetlen volt. Az egyenesre érvényes jogsiját használta az ürge, én pedig mindig az íveset viszem magammal. Kanyar menete egy álom, az első tengely nincs leterhelve, így kb. 90-100-ig semlegesen fordul, kicsit húzósabb kanyarban, egy pici orrtolás megjön, ilyen tempónál(gumiban 2,2!!). Eleinte nem csikorogtak a gumik, de 10e km után már igen, igaz akkor már bátrabban mentem a kanyarok felé. Ezek az értékek max. 2 fővel a fedélzeten! (Előző autóm egy Mitsubishi Colt, ami közel sport kocsinak tekinthető, de az első tengelyen túl nagy súly volt, emiatt hamar kezdett a fara sodródni, egy 10 km/ó kevesebbel mertem belemenni a kanyarokba.) Egy probléma adódik, ha gyors kanyarba megyünk az pedig az úthiba!! Nos a felfüggesztés nem támogatja ezt, így komoly lengés vagy elpattogás is lehet a következménye! Ez az úthiba nagyságától függ. Egyszer egy 206HDI követett, egyenesben utolért, de minden kanyarban lemaradt ez tartott 5 km-ig utána beértünk lakott-területre és megelőzött az egyenesben, mert én betartottam a sebességhatárt!
A motorról még nem szóltam, de nem véletlenül, ehhez az autóhoz ez a leggyengébb motor, pedig nem is rossz. 8 szelep miatt alul is elég nyomatékos, amihez a rövid váltó tökéletesen fest alá. 1500-tól képes húzni, de alatta sem gyenge. 2000-től érezhetően, 2500-tól erősen megindul a kocsi. Ha öregurasan vezetünk 2300-nál válthatunk, 1800-tól jól viszi a gép a nehéz kasztnit(980kg). Emelkedőn a 2000-2500 tartományban nyomatékos és nem hangos a gép, illetve a fogyasztása se sok! Max 2 utassal döbbenetes menetteljesítmények érhetők el. Terhelten már előre látóbbaknak kell lennünk, akkor a fent leírt fordulatszámok eltolódnak +500 fordulattal. Aki betartja a fent leírtakat és nem forgatja 5.-ben 3000 fölé a fordulatot (100km/ó) az nem fogja megérteni miért keresnek ennél jobb autót egyesek. Igen, 3000 fordulattól fölerősödik a motor zaja. A motorháztetőn semmilyen zajcsillapító nincs, de az ülések(padlókárpit) alatt van. 120 km/ó-ig nem zavaróan hangosodik fel, de 130-nál már nem igazán lehet csendben beszélgetni, lassítsunk vissza 120-ra a beszélgetéshez, így fogyasztásunk sem fog az egekbe szökni.(2013.05.01. http://www.adac.de/infotestrat/tests/eco-test/detail.aspx?IDMess=2839, ha valaki nem hinne nekem!) A végsebesség csak 4. futható, 5.-ben 150 fölé nem tud menni, csak lejtőn!:-)
Fogyasztásom: 4,8-8 l/100km. Az első hosszútávokon nyáron vegyesben, a második rövidtávokon télen csak város.
Mivel én nagyon keveset fogyasztok a kocsival, így télen beindítom a légkondit+fűtés, hogy a motor ne "fázzon". A légkondi kívül felmelegszik és ez a meleg a menetszél hatására a motort nem hűti le, így pár decit meg tudok takarítani télen is.
2012.12.02.
Amit az előbb leírtam az nem igaz, ezért bocs!! Az igazság az, hogy a hűtőventilátor indul be, amikor bekapcsolom a klimát(az hűti a klíma hűtőt is), ezzel a kis meleg ami, a hűtőben van ráfújódik a motorra, és ezzel a szívócsőbe is. Így meleg(ebb) levegő kerül a motorba, így az jobb hatásfokkal működik (ez szubjektív érzés, de a kútnál is mértem 1-2 dl különbséget!)
2013.05.01.
Megkövetem a bírálókat, lehet, hogy ez csak „látszólagos” fogyasztás csökkenés. Az viszont tény, hogy télen/hűvösebb időben is indítsuk be a légkondit, hogy az alkatrészek kapjanak kenést, és ne száradjanak ki. 5,5(6, most már 7, 8) éve senki nem nyúlt hozzá, a pollenszűrő cserén kívül, és minden rendben van vele!
2015.09.27.
Júniusban kicsit megtréfált(am magam!). Később cseréltem a pollenszűrőt, így mikor nyaralni mentünk, csak 2 fokozatban volt hűvös fuvalat. Kicsit aggódtam. Miután júliusban lecseréltem a teljesen eltömődött pollenszűrőt, augusztusi kirándulásnál felszabadultan lélegeztem, mikor újra kis fokozaton is hűvös áramlott a kocsiban!
Természetesen a fenti használat mellett.

Hosszú távon (Bp-Miskolc-Bp) márciusban kb.20 fokban téli gumikkal 5 l átlag, igaz 100 fölött nem mentem vele.
Másik hiba amit olvastam, az a gyorsan kopó első fékbetétek, most lesz 55500(58700-2012.12.02., 61500-2013.05.01., 64600-2013.09.27.) km a kocsiban és az eredeti fékbetét és tárcsa garnitúra szolgál benne. Igaz, a Mitsubishi Coltomba 80 ekm után kellett ezeket cserélni, és ott is panaszkodtak a gyors kopásra!!
(Folytatás a 2014.09.27. megjegyzésnél!!)
2012.12.02.
Ez az autó munkaeszköznek lett véve, hogy olcsón vigyen be a munkahelyemre. Ezt a feladatát maradéktalanul teljesítette, persze nem sportkocsi, de ettől függetlenül imádom! Ez érzelmi kérdés nálam, ami jól működik, ahhoz ragaszkodok, egy idő múlva. Hozzá is ragaszkodok, mert napi szinten egymásra voltunk utalva, és mindig helytállt. Minden kocsimhoz ragaszkodtam, bár nem volt sok.(Barkas, R11, Colt)Mindegyik jól szolgált nálam, és nem motorikusan mentek tönkre, mert arra nem lehet sajnálni a pénzt!
Imádom a kedvest, most lesz 5 éves, a szervízre kíváncsi leszek, utána is írok még. Lent olvasható!

Nem tudom miért lesz a vég értékelés 8,5 ha a szervízen kívül minden 10-es, talán valaki elmagyarázhatná, hogyan jön ki ez az érték, és lehet, hogy a francia autók nem lesznek a sereghajtók!!(ez megoldódott, bár válasz nélkül!)

Miért márkaszervízbe??
Most voltam az 5 éves szervízen a kocsival, és sajnos nem azt vártam, amit kaptam.
A kérdés sokakban felmerül, és komoly vita tárgya, próbálok tényszerű választ adni erre a kérdésre 4 év márkaszervízben szerzett tapasztalat után.
Az 5 éves szervíz Renault-nál a vezérlés teljes cseréjét jelenti. Ehhez nekem még hozzájött egy lengőkar és egy szimmering csere. Mivel most nem akartam szenvedni, ezért az egyéb éves szervizes dolgokat is tőlük rendeltem meg, mivel tavaly vettem egy rossz levegőszűrőt, gondoltam idén nem lépek ilyen problémába cseréljék ők.
Bejelentkeztem, kaptam egy előzetes árat, ami nem volt kevés, de arra gondoltam megéri.
A javítás és a karbantartás során végig ott lehettem a kocsi mellett, max. egy üveg választott el.
A történtek röviden:
A részegységeket végig nyomaték kulccsal húzták meg. A szerelő láthatóan értette a dolgát, tudta hova nyúljon, és ott mi a dolga. Sietség nélkül dolgozott. Olaj leengedéssel és szűrő cserével kezdett, majd kicserélte a szimmeringet, a lengőkart – mindkettő a bal oldalon volt. Váltóolajat leengedték, majd visszatöltötték. Gyertyát cserélt, majd levegőszűrőt és ezt követte a vezérlés és a vízszivattyú csere.
A tények:
Munka közben nem használt semmilyen segédanyagot, mely a kötőelemek összerohadását akadályozta volna – bár fel akarták számolni az ilyen anyagokat a számlában.(Aki szerelt már gyertyát az tudhatja mennyire fontos lenne ez az anyag. A gyári beszerelésű gyertyán nyakig volt kenve ez az anyag.(4 év múlva, meg vért fog izzadni, akinek ki kell szerelni a gyertyát!)) A levegőszűrő nem volt megfelelő a légszűrőházba, kicsit meglepett, de elvitték hátra, azt gondoltam visszarakták a régit, ahogy tavaly tettem én is. Nos BELEFARAGTÁK(!!) a szűrőt a szűrőházba, mivel a RENAULT dobozból kivett darabnak rossz volt a mérete! (SZAKSZERVÍZ!!!- 2013.05.01. 2x esett le a levegőszűrőház teteje, azóta! 2014.09.27. Tavaly év végi szerviz óta nem esett le egyszer sem, de akinek hasonló évjáratú a gépe 175 vagy 176 mm-nél ne vegyen magasabb légszűrőt!) Ezután a motor, egy elég billegős bakon egyensúlyozott, miközben cserélték a vezérmű-, és ékszíjakat. Ez sem lenne probléma, ha nem a klímacsövön lógott volna a motor, bizonyos esetekben.(Óránként 8000 FT-ért!) Ezután jön a legszebb, náluk a desztvíz a hűtőbe, a csapból folyik és 4 literes öblítős flakonba hozzák! Majd ha tönkremegy/eltömődik a hűtő, a kedves vevő, vesz másikat. Ennek a tetejére jön a hűtőfolyadék, így -37°C a fagyáspontja. (4L víz+2,5l -70°C-s fagyálló, pontosan, nem??) Természetesen a max-ra töltötték fel a hűtőfolyadékot, de 120km után a min. alatt van a szint, és nem adtak fagyállót, hogy esetleg töltsek utána. A 3 literből, amit kiszámláztak nem maradt!(2,5 liter ment bele!)
A végén a számla, kiderült, hogy 2 ékszíj kell a kocsihoz, bár ők eggyel számoltak az ajánlatban, az alvázszám ott szerepelt náluk, de ez nem probléma mindenki hibázik, de ez a 3000 Ft-os tétel 7000 Ft-tal növelte a végösszeget. Ezt módosították miután rákérdeztem.
Még egy apró kiegészítés, mindenben az előre kikalkulált időt fizettem, ez kb.5,2 óra minden megvolt 4 óra alatt. Mivel kaptam egy telefont, ezért megkértem, hogy amint végeztek, hadd vigyem el a kocsit, Így el is mentem 4 órával később. Tavaly nem értettem miért áll a kocsi 1 órát a szervízcsarnokban „egyedül”. Ketyegett az idő, ott is gyorsabbak voltak. Aki nem áll a kocsi mellett az nem is tudhatja!

Minden magyarországi forgalmazó sír, hogy a kedves vevők csak a garancia időn belül viszik a kocsit szakszervízbe. Amit fent leírtam, megtörtént, én nem kívánok döntőbíró lenni ebben a kérdésben, de Nyugat-Európához képest, nagy eltérés mutatkozik ezzel kapcsolatban.
Megértem a barátomat, aki elviszi a kocsiját egy volt szakszervizes szerelőhöz, aki mellet ott áll, amíg csinálja a kocsiját, ugyanazt kapja, negyed annyiért.
Olajcserékre kitűnőek, de elgondolkodok, ha többre lesz szükségem!
2012.12.02.
Az 5 éves szervízben leírtak tényszerűek, annyit módosítottam, hogy zárójelbe raktam a megjegyzéseimet, ha azokat nem olvassátok, akkor befolyásmentesen lehet dönteni a szervízről.
Annyi történt még, hogy felhívtak a Renault Hungáriától és megkérdezték, mennyire vagyok elégedett? A fent leírtakat elmondtam, higgadt, nyugodt stílusban, a hölgy olyan ideges lett a végére, hogy megsajnáltam, nem ő tehet róla, mégis a szivére vette. A tényeken nem változtat, de remélem a jövő jobb lesz tőle.

2013.05.01.
ABS Átok??
Kb 5 alkalommal indult be a kocsimban az ABS. Ebből 3 alkalommal az útszéli megálláskor, amikor nem igazán számít, csak a sár miatt beindult, bár minek. 1 alkalom az első hóban, bikából megfékeztem persze, hogy csúszott, de nem számított. Nos az 5. alkalmat nem kívánom senkinek. Hajnal, néhol lefagyott aszfalt. Indulok munkába, jobbkezes utcákon keresztül. 20-nál nem megyek gyorsabban, az út picit lejt, persze a keresztutca előtt, ahol kanyarodni kell, nekem balra. Illetve, kanyarodnék, pici fék, ja ABS indul, fék semmi, csorgok a jobbkezes utcába. Rápumpálok, mindig semmi. 3. alkalommal már picit lassul. Félig vagyok bent a kereszteződésben. Igen, mocskos szerencsém, hogy arról nem jött senki, mert a fékutam végét az az autó jelentette volna. Kell az ABS, de deres hajnalokon, ne álmosan induljunk neki a világnak!!
Mielőtt valaki rossz fékezéssel vádolna, a pumpálás azután történt miután a fékpedál „lekoppant” a padlóra. Akkor talán már illik!

2014.09.27.

Az idei évben sem unatkoztunk. Tavasszal elmentem a Szarvasűzőkre, haverok rávettek, hogy most én menjek kocsival. Lefelé 3 személy 100 km/ó sebesség, nagyon jó parkoló hely Eger közepén(a szálláshoz járt!:-)). Másnap meg a csapatot kisértem Szilvásváradig. Eléggé elhúzódott az idő, így egy kicsit meg kellett nyomni a gázpedált. 3 kocsival voltunk, és a hegyen keresztül átmentünk Lillafüredre. Nos, a kocsi remekül bírta a nyúzást, 110-ig tartotta a lépést, gyorsabban meg nem tudtunk menni, mert kanyar akadt bőven. A másik 2 autó céges volt(Skoda Octavia TDI, VW Golf TSI), de tartani tudtam velük a lépést, nem volt sosem, hogy „a francnak csigáztál elém”. Hazafelé pedig autópályán elcsorogtam 90-nel. Na a végén lett 100 is, mert egy kicsit untam magam!:-) A fogyasztás átlaga: 5,6l/100km, teljesen elfogadható a hegyi rali miatt!
Ezenkívül 2 alkalommal mentünk nagyobb túrára. Mindkétszer 5 l alatt volt az átlag fogyasztás! Akkor nem kellett sietnem.

Az első féktárcsa le lett cserélve: élt 7 évet ezalatt megtett 73250 km-t! A pontosság kedvéért hozzáteszem, hogy nem amiatt lett lecserélve, mert kopott volt, hanem hullámos volt, és az egyik mélyebb barázda már 18 mm alá kopott(17 mm a határ!). A fékbetétek kb. félig voltak kopva, de kompletten lett cserélve, mert így illik, új tárcsához, új betétek! (Aki pedig nem teszi, mert úgy olcsóbb, annak javaslom a pár sorral lentebbi dízel Clio-s srácról írt véleményemet érezze magára érvényesnek!)
Még egy megjegyzés ide kívánkozik! Ez a futás teljesítmény nem jöhetett volna össze, ha nem előrelátóan vezetnék. Ez azt jelenti, hogy nem nyomom a kereszteződésig, vagy piros lámpáig a gázpedált, hanem métereket gurulok addig, és megpróbálok nem megállni a kereszteződésekben. Így sikerül 6 l alatt járni városban nyáron!!
De ebből a szemszögből látom a sok ideges, őrülten és veszélyesen előző kocsisokat, akik a következő sarokig sietnek, és teszik kockára saját és mások életét!
Ezért, kérlek, ha egy szürke Clio-t látsz, ne akard azonnal megelőzni, hátha Te is kevesebbet tankolsz, és kevesebb fékbetétet, -tárcsát cserélsz a kocsidon, ha mögötte haladsz. Hidd el nem kell hibrid autó vagy dízel, hogy 6 l alatt járj a városban. Csak előrelátás, és helyismeret kérdése! Ne akarj az utazási időn faragni, ha későn indultál el, akkor nyugodj bele, hogy későn érsz oda, még mindig jobb, mintha sosem érkeznél vagy érkeznek meg mások oda, ahova elindultak!

Van egy-két érdekes kopás az autóban, arról készítek képet és felrakom majd ide!

Olvastam a Totalcar-on a dízel Clio-s srác esetét a kocsijával. Az egy vicc, ha beszélgetett a szerelőkkel, akkor miért nem érdeklődött tőlük? Ők mondták nekem is, hogy a Clio hátsó fék befagyás szériahiba! Igen, így egy picit is fagyosabb időben, el is felejtem a kéziféket! A nedvesség nem tud kijutni a dobból, így a fékpofa fagyos időben odafagy a dobhoz, és amikor elindulsz, akkor leszakítja a lemezéről, és befeszíti a kereket. Ezt követően tréler, vagy helyszíni szerelés! Végéig eljutva bennem az a kép alakult ki a srácról, hogy nem figyel oda semmire, de gyönyörű excel táblákat tud készíteni, így az életben sokra viheti, de a kocsijai mindig „fostalicskák” lesznek!

2012.október.
Akkor írjunk a szopórollerről, ezzel a kocsival kapcsolatban, Mert ugye a Renault nem lehet „jó”. Nekem is van, csak nem a kocsi okozza.
Nemrég intéztem egy hitelt, és soroltam milyen hiteleim vannak.
Gépjárműhitel...
Ügyintéző hölgy: Igen, látom, 2026-ig.
Meddig?
2026-ig. - Ugyanaz a szám, tehát nem félrehallás/értés.
Megnézhetem?
Igen. - Ott szerepelt ez a dátum peckesen, szégyentelenül.
(2014.09.27. Azóta 2027-ig tart!)
Elmeséltem a munkahelyemen, könnyesre röhögték magukat. Én pedig azt számolgattam, ha megkapom a törzskönyvet, akkor intézhetem az old-timer vizsgát is. 20 évestől lehet(azóta utána olvastam 25 évtől lehet, ilyen vizsgát kérni és intézni), és ez az idő nem fog rövidülni, mert a svájci frank nem közeledik a 141Ft-os értékhez. Ha így folytatjuk, akkor lehet előbb lesz old-timer, mint az enyém!:-(
Induláskor 84 hónapra vettem fel a hitelt, ami 1,6 millió volt, most 4,5 év(2013.09.27. 5 év után is itt tartunk!) után már csak 2,2 millió „maradt”.
Csak, azért írom le, hogy aki végig olvassa, az nevessen egy jót, és tanulja meg, hogy devizában nem veszünk fel hitelt!
2014.09.27.
Elkezdtem gyűjteni a doksikat, hogy belevágjak egy deviza perbe, de nem lett meg minden papír, így le kellett mondanom az ügyvédet. A jó az volt, hogy elmondta, hogy a devizahitel törvény módosítás miatt, úgysem tudott volna érdemben foglalkozni az üggyel, de így ez nem került 15000 Ft-omba!:-)

2015.09.27.
Megvolt a szerviz, és a vizsga is. Semmi extra átment. Cseréltem a váltó olajat, és üzenem Jules-nek, hogy 8 évente nem rossz kicserélni, mert olyan, mintha felújított váltó került volna bele! A hátsó fékmungahenger picit „náthásodott”, ezért az is csrélve lett. ENNYI! Tovább gördülünk a „lemenő nap felé...”
ELSZÁMOLÁSI TÖRVÉNY
2015.05.31.

Megkaptam az elszámolást, hát nekivágtam, hogy ne „csak” 400 ezer forintot adjon a bank, ha már csontig marja a húsom, a hitelem ügyében.
Igen, 7 év után még fizessek 2,2 milliót az 1,6 millió felvett hitelért. Közben fizettem, elmaradásaim - 5 nap felett – nem voltak. Igaz, előre látóan áttértem fix havidíjas konstrukcióra, mert nem bírtam volna a normál részleteket!
Leírom a rövid 4 hetes autodidakta törvény tanulásom eredményét, hátha lesznek olyanok, akik megtakarítanak ügyvédi költséget, és egyéb felesleges pénz kidobást az elszámolási törvény kapcsán. Nincs jogász végzettségem, de nem vagyok elveszett ember, legutóbb 6 éve sikerült rendbe raknom a szénámat a Telenorral egyedül, mikor kitalálta, hogy 60 E Ft adjak neki a „semmire”.(Oké, feljelentettem a GVH-nál és a NMHH-nál, ezután hirtelen kaptam egy levelet, hogy semmilyen tartozásom sincs! Azért a GVH-tól kapott egy csinos pénzbüntetést.:-))

Törvények, amik átolvasása, tudása elengedhetetlen:

2014/XXXVIII. Törvény
2014/XL. tv.
2014/LXXVII. Tv.
2013/CCXXXVII. tv.(alapfogalmak miatt)

Rendeletek:(egyéb esetek miatt)
41/1997. Kormány rendelet(THM leírása)
18/2009. MNB rendelet(ún. csekk rendelet, aki csekken fizetett, annak segít!)

Internetes oldal:
CHF LIBOR

(Tegnap szembesültem, hogy ha képviselőink áramot vezetnének állam helyett, én nagyon jól jártam/járnék.
Hogy miért? Itt írom le a két törvény részletet, az okáról, utána írom a magam helyzetéhez igazodó magyarázatot.) Tisztán látás kedvéért, én egy gépjárműre felvett devizaalapú hiteles vagyok, aki 2008. közepén vettem fel a hitelt.

2014/XL.tv. 39§. kimondja:
39. § Ha a 2014. évi XXXVIII. törvény 16. §-a alapján felfüggesztett eljárásban a szerződés
érvénytelenségének vagy részleges érvénytelenségének megállapítása iránti keresetet érvényesítenek, a keresetlevelet idézés kibocsátása nélkül el kell utasítani - vagy ha a keresetlevél idézés kibocsátása nélküli elutasításának már nincs helye - az eljárást meg kell szüntetni, ha a fél a keresetében (viszontkeresetében) az eljárás folytatásáról szóló tájékoztatás és a hiánypótlásra szóló felhívás kézbesítésétől számított 30 napon belül a 37. § (1) bekezdésben részletezett feltételeknek megfelelő módon nem kéri az érvénytelen szerződés érvénytelensége vagy részleges érvénytelensége jogkövetkezményének alkalmazását. Nincs helye az eljárás megszüntetésének, ha a fél a szerződés
érvénytelenségének vagy részleges érvénytelenségének megállapítása iránti kereseti kérelme mellett az eljárásban más kereseti kérelmet is előterjesztett; ebben az esetben úgy kell tekinteni, hogy a fél a megállapítás iránti kereseti kérelmet nem tartja fenn.

Ezzel kimondták, hogy a felfüggesztett perekben nem lehet a szerződés érvénytelenségét elérni!

2014/LXXVII.tv. 2§(1) bekezdésének ea pontja:
ea. ha az eredeti induló kamat referencia-kamatlábhoz kötött, akkor a szerződés első törlesztőrészletének esedékességekor érvényes kamatfelár, vagy ha a pénzügyi intézmény a szerződés előre meghatározott időszakára kamatfelár-kedvezményt adott, akkor a kedvezményes időszak lejártát követően elsőként a szerződés részévé vált kamatfelár,

2014/XL.tv. 4§ (3) bekezdés:
(3) Az elszámolást a szerződésben meghatározott, illetve a (2) bekezdés szerinti kedvezményes
időszak lejártát követően a szerződés részévé vált kamat, költség és díj mértékének alapulvételével
kell elvégezni.

Azért lett 2, mert az első magyarázat a valós törvényben meghatározott fogalomra.

Magyarul ez azt jelenti, hogy én a referencia kamatom felett a svájci alapkamatot is beleszámolták a kamatomba. Ezzel nincs is baj, csak ez az érték 3% körül volt 2008. augusztusában, és 0,5% volt 2008. novemberében! Mivel a Kúria mindkét irányú kamatmódosítást(érthetően, nem csak az emelést, hanem a csökkentést is!) kizárta, így én 6,5 éve extra 3 % kamatot fizetek a hitelem után! Ezt már az elszámolási törvény szerint!!
A gond ott van, hogy minden hitelfelvevő aki, 2005-től felvette a hitelét ráfizet 2008. novemberétől, mert ilyen alacsony kamat előtte nem volt! 2006 elejétől emelkedett 2-2,5% közé, és 2008-ban 1-2 hónapnyi hullámzás után beállt 0,6%-ra, majd 2009-ben tovább csökkent 0,2 %-ra.
De én ezt nem érzem, mert a Kúria kizárta, hogy ezt alkalmazzák!
Tehát az én esetemben a bank „nagylelkűen” elszámol 400 E Ft-ot, de közben ennél többet tesz zsebre!
(Közben a média harsogja, hogy megmentik a devizakölcsönnel rendelkezőket!!!
Kit? Engem???? Hogyan???)

Ha esetleg rosszul számoltam, akkor segítsetek!

Mai nappal átírtam(2015.05.31.), hogy nem éri meg a pénzét az autóm, de itt hozzáteszem, csak és kizárólag a hitele miatt, ami nem az ő hibája!!

2016.05.01.

2016. április 20.-ával enyém lett az autó.
Itt nem részletezem a sok telefonos beszélgetést(vitát, anyázást, értetlenkedést, félreértést) és az elszámolási törvény kapcsán a hivatal és a bank hozzáállását(hülyének nézést, lenézést és sértődést mikor nem tartják be a törvényben nekik kiszabott határidőket).
Tény, hogy a bank kicsit utána számolhatott a dolgainak, majd kiajánlott egy lezárási összeget, mely tartalmazott késedelmi kamatot, és nem tartalmazott engedményt az elszámolási törvénnyel kapcsolatban, de tartalmazta a jogsértően beszedett, majd törvényesített kamatfelárat.
Ezért kifizettem, enyém!
Zárójelben megjegyzem, hogy a hitelemre (1,635 millió) beszedett kb. 4,1 millió nem kevés, de ez tartalmazza a 900 ezer forint elengedést is különböző jogcímeken. Ez az összeg, ha forint hitelt veszek fel 2,5 millió lett volna. Kérdezem én, hol a ráfizetés a banknál?

Több barátom is „Laguna-árú” Clio-ként emlegette az autómat. Legyünk realisták, 2008-ban kb. 3 milliót felvéve lehetett 4,1 milliót kalkulálni a hitel végére. Nos, 3 millióért nem lehetett kapni Lagunát(1 éves korig számoljunk!), tehát a név érvénytelen, megtévesztő és hazug!:-)
Elfogadom a „Megane-árú” vagy „Luxus-árú” Clio megnevezést, mert ez többé-kevésbé igaz a gép árára.
Ez a szappanopera is végett ért közel 8 év után, bár az utolsó 3 év hozott kicsit tűzet bele!
Az autóval természetesen tovább haladunk a „lemenő nap felé...”
2016.10.09.
Igen, 9 év és pár nap után elértük a képen látható kilométer számot. Mellette kicsit módosítottam a pontszámokat, mert a Xantia picit más megvilágításba helyezte a gépet!
Ettől függetlenül "perverzül imádom!"

2017.07.08.
Nos, idén beállt megint ingázni, így a kilométerek szaladtak bele, és éppen most jubiláltunk! Ezzel elbúcsúztunk az 5 jegyű számoktól és mostantól a 6 jegy az uralkodó! A gép nincs 10 éves, és 2 hét múlva lesz nálam 9 éve, így megelőlegezem a kilométer számot kerek értékre!:-) Most lesz a 10 éves szerviz, az árat megírom, de most nem márkaszervíz fogja csinálni!

Hibalista

- Hátsó ajtó központi zár müködtető "motor" - garanciális csere - Fényváltó kapcsoló - bajusz kapcsoló csere, sk. +5000 Ft alkatrész - Jobb hátsó lámpába belerohadt a helyzetjelző izzó - új hátsólámpa izzótartó (bura nélkül), sk. +3000 Ft alkatrész, ez meg zárlatos, de még nem csináltam meg, de lesz nyár!:-), volt 1 szabad órám!8D) - Bal első lengőkar teljes - csere(5 éves szervízkor) - Bal oldali váltó-féltengely szimmering - csere(5 éves szervízkor) - 2 db gömbfej(csere 6 éves szervízkor) - Féktárcsák és betétek cseréje(7 éves szervízkor) - Hátsó fékmunkahenger(még nem durrant el, de eresztett, 8 éves szervízkor)

Ide hordtam szervizbe

Renault Fót:Olcsók és kedvesek. Mindig lemossák a kocsit kivül-belül.Igaz, mindig a kocsi mellett állok, amíg szerelik.:-)2012.12.02.Érdekességként, ha ők adják az olajat, akkor, ha ferdén állok, mindig alacsony lesz a szintem(belső szintjelző egy egységgel kevesebbet mutat!), ha én viszem, akkor nem. Valószinű, hogy vagy 5 dl hiányzik, amit bele kell tenni, ha én viszem az olajat. Most vettem észre, mert megint ők töltötték fel, mint legelső évben, és akkor is volt ilyen problémám.

Értékelése: 4

Másik szerelő értékelése

Az Index Fórumból ismertem meg, és meg vagyok elégedve vele. Január óta nyekergő, recsegő kormány és a több éve problémás fékem is tökéletes lett!(2014.szervíz: A fék még mindig az eredeti, csak tisztítani kellett)Jövőre is hozzá fogom vinni!(2015. szervíz: Ő cserélte a féket, tökéletes lett!) Mindig megbízható!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2007
Kényelem (9) Használati időtartam 9 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 927
Megbízhatóság (10) Vezetett km 100000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Colt 1.3 GLX Következő autója? (Xantia Break)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Clio Campus 2001 (2004)

További ítéletek (316 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)