A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Clio Campus (2001-2013)

Clio Campus 1.4 16V 

Az ítélet értékelése
4,7(6 db)

Francia: nem rossz, de szeszélyes

Szöveges ítélet

Egy Suzuki után akartam egy kicsit komolyabb kocsira váltani.
Előtte pár évvel egy első generációs Renault Megane volt a családi autónk, amivel 130.000 km alatt semmi gond nem volt, és nagyon szerettem is, ezért a Renault felé hajlottam. Az egyik kereskedésben állt benn ez az ezüstszínű kis Clio. Külföldről behozott, de ebben az volt az előny, hogy olyan ilyen felszereltséggel MO-n horror lett volna az új ára! Mindenképp az 1.4-es motort akartam, a 98 LE pont ideális ehhez a mérethez! Na ennyit az előzményekről!

Szóval a kocsit nagyon imádtam, annak ellenére, hogy néha úgy éreztem cserbenhagy, de mindig kiderült, hogy csak "szeszélyes"! Már megvételkor tudtam, hogy a gyujtótrafó a gyenge potja a kocsinak. A szakszervizben ugyanolyan szemetet (Sagem) akartak belerakatni velem, darabját 20.000 Ft (hengerenként 1 =80.000 Ft), ami újból csak 30-40.000 Km-re jó! Egyik Renault-os szerelő javaslatára 8.000 Ft/db árú 4 db BERU gyújtótrafó került bele, az örök darab, tökéletes vele!
A másik bosszantó, és ilyesztő dolog az volt, mikor az ABS hibajelzője kivillant! Szakszervíz persze azonnal jött, hogy komplett ABS hidroaggregát kell 400.000 Ft-ért. Inkább otthon aláfeküdtem, hogy megnézzem a vezetéket nem-e ott van a gond. És kiderült, hogy az egyik csatlakozó nem sokkal a jobb első kerék mögött van, ami felhordta a sarat, ezért kontkathiba volt. Csatlakozót szét, kontaktspray-el befújni, azóta sincs gondja!
Hasonló volt a motordiagnosztikával, annak is csak pillangószelep-tisztítás kellett!
Szóval alapjában véve meghálálja a gondoskodást a kocsi, és nem kell mindig mindent azonnal engedni hogy cseréljenek, sokszor van csak kontakthibája!
Viszont a gyári 30.000 km-es szervizintervallum nagyon sok, én 15.000 km-enként cseréltem az olajat, és még 100.000 km-nél sem fogyott egy deci sem az 5W30-as olajból!

A kocsi gyengéje alapból szerinte a futómű, ami a 14-es kerekekkel rémálom kanyarokba. viszont nekem 15-ös alufelnik voltak, igaz hogy kicsit keményebb volt, de így már nagyon stabil volt a kocsi, a fogyasztást pedig nem éreztem hogy nagyon megdobta volna!

Belsőre nagyon jó! Kiváló oldaltartású sport-ülések, áttekinthető, barátságos műszerfal, sok extra. Csak a világos plüsskárpit nagyon érzékeny volt minden koszra, de megtanultam vigyázni rá!

A fogyasztása nagyon jó volt nekem, bár én figyeltem rá, hogy hidegen nem gyilkoltam. Meleg motornál kívánja is a pörgetést, 4000 felett őrült jó hangja volt, és nagyon bírta vinni a kis kasznit a közel 100 paci! A max amit mentünk vele óra szerint 198 km/h, úgyhogy az valóságban olyan 185 km/h körül van!
Legmeglepőbb fogyasztás: 650 km, 70 %ban autópálya 150-160-al, közúton gyakori előzgetések, 2 személlyel, csomagokkal: 5,6 liter (a fedélzeti számítógép is ennyit írt ki, nagyon pontos)!

Persze ezek a hibák néha bosszantóak voltak, de a kocsi nagyon szerethető, és ha nem jött volna egy nagyon jó vétel dízel, nem cseréltem volna le!

Hibalista

- gyújtótrafó 2x
- ABS-visszajelző világított
- motordiagnosztika-hibajelzése
- 2 db stabilizátor-szilent

Ide hordtam szervizbe

Nagyrész magam szervizeltem, de a nagyobb munkákat (vezérműszíjcsere) egyik ismerős autószerelő csinálta! Illetve néha a hibatároló kiolvasását is!
Szakszervizben 2x voltam, de mindkét esetben csak le akartak húzni! Vagy szerelők sem értenek hozzá!

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2002
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 52000
Megbízhatóság (4) Vezetett km 47000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Swift 1.3 Következő autója? Ford Focus
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Clio Campus 2001 (2004)

További ítéletek (316 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)