Francia: nem rossz, de szeszélyes
Szöveges ítélet
Egy Suzuki után akartam egy kicsit komolyabb kocsira váltani.
Előtte pár évvel egy első generációs Renault Megane volt a családi autónk, amivel 130.000 km alatt semmi gond nem volt, és nagyon szerettem is, ezért a Renault felé hajlottam. Az egyik kereskedésben állt benn ez az ezüstszínű kis Clio. Külföldről behozott, de ebben az volt az előny, hogy olyan ilyen felszereltséggel MO-n horror lett volna az új ára! Mindenképp az 1.4-es motort akartam, a 98 LE pont ideális ehhez a mérethez! Na ennyit az előzményekről!
Szóval a kocsit nagyon imádtam, annak ellenére, hogy néha úgy éreztem cserbenhagy, de mindig kiderült, hogy csak "szeszélyes"! Már megvételkor tudtam, hogy a gyujtótrafó a gyenge potja a kocsinak. A szakszervizben ugyanolyan szemetet (Sagem) akartak belerakatni velem, darabját 20.000 Ft (hengerenként 1 =80.000 Ft), ami újból csak 30-40.000 Km-re jó! Egyik Renault-os szerelő javaslatára 8.000 Ft/db árú 4 db BERU gyújtótrafó került bele, az örök darab, tökéletes vele!
A másik bosszantó, és ilyesztő dolog az volt, mikor az ABS hibajelzője kivillant! Szakszervíz persze azonnal jött, hogy komplett ABS hidroaggregát kell 400.000 Ft-ért. Inkább otthon aláfeküdtem, hogy megnézzem a vezetéket nem-e ott van a gond. És kiderült, hogy az egyik csatlakozó nem sokkal a jobb első kerék mögött van, ami felhordta a sarat, ezért kontkathiba volt. Csatlakozót szét, kontaktspray-el befújni, azóta sincs gondja!
Hasonló volt a motordiagnosztikával, annak is csak pillangószelep-tisztítás kellett!
Szóval alapjában véve meghálálja a gondoskodást a kocsi, és nem kell mindig mindent azonnal engedni hogy cseréljenek, sokszor van csak kontakthibája!
Viszont a gyári 30.000 km-es szervizintervallum nagyon sok, én 15.000 km-enként cseréltem az olajat, és még 100.000 km-nél sem fogyott egy deci sem az 5W30-as olajból!
A kocsi gyengéje alapból szerinte a futómű, ami a 14-es kerekekkel rémálom kanyarokba. viszont nekem 15-ös alufelnik voltak, igaz hogy kicsit keményebb volt, de így már nagyon stabil volt a kocsi, a fogyasztást pedig nem éreztem hogy nagyon megdobta volna!
Belsőre nagyon jó! Kiváló oldaltartású sport-ülések, áttekinthető, barátságos műszerfal, sok extra. Csak a világos plüsskárpit nagyon érzékeny volt minden koszra, de megtanultam vigyázni rá!
A fogyasztása nagyon jó volt nekem, bár én figyeltem rá, hogy hidegen nem gyilkoltam. Meleg motornál kívánja is a pörgetést, 4000 felett őrült jó hangja volt, és nagyon bírta vinni a kis kasznit a közel 100 paci! A max amit mentünk vele óra szerint 198 km/h, úgyhogy az valóságban olyan 185 km/h körül van!
Legmeglepőbb fogyasztás: 650 km, 70 %ban autópálya 150-160-al, közúton gyakori előzgetések, 2 személlyel, csomagokkal: 5,6 liter (a fedélzeti számítógép is ennyit írt ki, nagyon pontos)!
Persze ezek a hibák néha bosszantóak voltak, de a kocsi nagyon szerethető, és ha nem jött volna egy nagyon jó vétel dízel, nem cseréltem volna le!
Hibalista
- gyújtótrafó 2x
- ABS-visszajelző világított
- motordiagnosztika-hibajelzése
- 2 db stabilizátor-szilent
Ide hordtam szervizbe
Nagyrész magam szervizeltem, de a nagyobb munkákat (vezérműszíjcsere) egyik ismerős autószerelő csinálta! Illetve néha a hibatároló kiolvasását is!
Szakszervizben 2x voltam, de mindkét esetben csak le akartak húzni! Vagy szerelők sem értenek hozzá!
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 52000 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 47000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Swift 1.3 | Következő autója? | Ford Focus |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |