A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Clio (2013)

Clio RS Trophy 220 EDC 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Fekete méregzsák

Szöveges ítélet

Akkor most, hogy már nincs a családban a drága hát eljött az ideje, hogy leírjam milyen volt.

A vásárlás az elég érdekesen kezdődött. Második autót kerestünk a nejnek, legyen automata, benzines ne túl nagy. Aztán azon kezdtem morfondírozni, hogy minek a két autó, mert kisváros meg egy helyen is dolgozunk stb. És jött a megvilágosodás: legyen Clio - mert anyának nagyon tetszik és legyen méregzsák mert akkor apa is szeretni fogja. Előző autó elad, keret bővít tádám: legyen akkor az RS. Természetesen totalcar fellapoz. Elkomorul. Szidják az automatát mint a bokrot. Nocsak ez így nem lesz jó. Besétálok a szalonba, hogy leszervezzek egy tesztvezetést lássuk milyen is az a duplakuplungos. Nap felragyog: elérhető a Trophy. Plusz 20 lovacska, de ami lényeges a mindenhol szidott EDC-t újraprogramozták, gyorsabb, ügyesebb, szopik baszik gombot varr. Utána olvas mindenféle külföldi teszteknek és csupa pozitívumot hall, lát, érez. Na mit csinál az autóbuzi? Beleugrik, megrendeli. Jó lesz az. Cup futómű? Smafu kibírjuk. 18as kerék 40es gumival? Semmiség. Gyerek még pici fogtömése nincs, nem lesz baj. Az valami csoda, hogy az ember a saját józanságát milyen könnyedén tudja sarokba állítani és ráripakodni, hogy ottmaradsz.

Megjött a négy keréken guruló kisördög. November volt, tehát rögtön lehetett gondolkodni a gumikon. Ebben a méretben normális gyártónál nincs téligumi (205 40 R18) szóval kapott egy számmal kissebb papucsot és rá téligumit. A Michel Pilot Super Sportok meg várták az első nyári bevetést a sötét, hűvös raktárban.

Az első pár hónap amolyan ismerkedős volt. Még csak randizgattunk. Bejáratás, közös kocsmázás de semmi perverzió mert mi lesz ha mégsem hagyja? Lassan gyűltek a kilométerek és néha már a tavasz első napsugarai láttán egy-egy száraz aszfaltcsíkon leszaladt az ember keze az RS gombra, hogy azért nézzük meg hogy kiabál a szépem, ha benyúlok a szoknya alá. És perce viháncol a lelkem.

Nosza, jött a nyár fel rá szép gyári kerekek azokkal a csoda gumikkal. Mintha kicserélték volna. A kis primadonna a csicsás cipőkben érzi igazán jól magát. Mondjuk illik hagyni, hogy indulás előtt megsétálja magát egy kicsit hogy bemelegedjen, mert ha nem még a végén beesik a sáncba mint a részeg strucc.

Természetesen rugózási komfortról nem beszélhetünk jelen esetben. A kedves francia mérnökbácsik mindent megtettek, hogy csodálatos romániai útjaink minden érvágását érezni lehessen. Cserébe jó utón sínautóként viselkedik, a Michelin gumik határa az én bátorságomon túl volt így pontosat ezügyben nem mondhatok, de az elég jó mint jelző szerintem megállja a helyét.

A 220 turbós lóerő jelentem mind megvan, esznek is rendesen. A kormányt cibálják de főleg rossz minőségű utakon. Az étvágyuk az természetesen lábfüggő viszont a bestia tesz arról, hogy a 37es lábú kis feleségem is úgy tiporja a gázt padlóig mintha 45ös bakancs lenne rajta. Kéri. Folyamatosan. Egyszerűen nem lehet vele lassan menni. Olyankor nyeklik nyaklik bukdácsol mint fröccsös délután Tibi atya a Humbák művekből hazafelé. Az étvágy az regiszterek szerint 6,5től terjed felfele a 20 csodalimitig. Természetesen többnyire a nagyobb számok jellemzőek, de az autó nem is a spórolásra van kihegyezve. A nagy átlag olyan 12 liter környéke, persze sokat volt városban is használva - mondjuk nekem ott se fogyasztott sokkal többet.

Az automata váltó nem egy PDK és nem is egy DSG de együtt lehet élni vele. Igazából együtt lehet élni vele és így hogy RACE módban hagyja ledadogni és nem a delphi-i jósda módjára, mert ő úgy gondolja odébbdobja kanyarközepéna fokozatot, jól lehet vele csapatni is és ki voltam vele békülve. A rajtautomatika szerintem parasztvakítás egyszer kipróbáltuk tudta a katalógus adat 6,6 vagy 6,7-et és annyi.

Az RS monitor hasznos már csak azért is mert látsz egy csomó mindent ami akár fontos is lehet ha érdekel, hogy sokáig működjön a technika: olajhőfok, váltóolaj stb. Az gyorsulásmérő az megint csak amolyan legyen mint feldobni az instára kategóriájú információ. A belső szerveid majd úgyis éreztetik ha jó nagyot kanyarodtál valamint a jobb egyben ülő utas jobb vállátől a mellkason át a csipő irányába tartó piros csík jelzi, hogy a fékeket nem hiába istenítették. Az első 100 kilométeren nagyon sokszor sikerült majdnem egészen intimkapcsolatba kerülni a kormánnyal mert a fék harapós mint a tenyésztett pitbull. És mondjuk energiája is jó sok van neki, nemkönnyen fárad el.

A beltér mint olyan az sok szót nem érdemel. Kisautós. Egy mezei Clioba bedobták a sportüléseket - jelen esetben én bőr nélkül kértem - és annyi. Az ülséek frankók, jól tartanak csak az ülőlap elég rövid. Ennek köszönhetően az én kényelmes ülésbeállításom mögé már csak gyerek tudott normálisan beülni.

Csomagtartó elég. Legalábbis nekünk. Egy nagy koffer meg egy kicsi meg a gyerek kis tologatósa simán befért, nekünk egyéb nem kellett.

A fenntartásról röviden annyit, hogy a gyári olaj és szűrőcsere periódus 10.000 km ami csupa jóérzéssel tölti el az embert mert nem lenne szívem 20 ezer kilométert menni egy olajjal. A költsége nem vészes mindenestől kb 40000 Ftba fáj egyszeri látogatás Renaultéknál. Az antidepresszáns költségét nem számolom bele azt majd leverem a szervízvezetőn egyszer ha elborul az agyam. De ez nem az autó hibája hanem a szervezetlen hanyag stb stb - be lehet bármilyen negatív jelzőt helyettesíteni tetszőlegesen - embereké. Több szót ők nem is érdemelnek. A gumik rohadt drágák kb 60.000 darabja és ugye négyen vannak, tapadnak ergó kopnak.

Összegzésként talán a legfontosabb, hogy ez egy olcsó autóba bújtatott kis szörnyeteg. Minden amitől RS az isteni (motor, futómű) az összes többit megtalálod egy mezei Clioban és azt a minőséget is képviseli. Kompromisszumot kell kötni. A csinos nő is ha az ágyban is jó akkor elnézzük neki, hogy nem ő főzi a legjobb bajai halászlét. Vagy nem?

Egyetlen autónak kicsi, hosszú útra fárasztó vele menni így hát elváltunk. Megsirattuk kollektíven, de néha tudni kell racionális döntéseket hozni. Ami viszont biztos, hogyha majd rámszakad Mészáros Lölő vagyona biztosan beszerzek még egy ilyen méregzsákot. Mert vigyorogva autózni jó.

Ha valaki kérdezne, csevegne, szidna vagy bármi: almos.simo@yahoo.com

Hibalista

- Központi rendszer érintőképernyő.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2015
Kényelem (5) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 44000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? Astra 2.0 Turbo Következő autója? E350d
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Clio 2013 (2012)

További ítéletek (18 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)