A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » 5 (1984-1996)

5 1.4 TSE 72LE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Rönike, a kis imádni való fürge

Szöveges ítélet

Lévén, hogy viszonylag új szerzemény, nem fogok tudni rengeteg információt megosztani, de mivel tényleg csak hobbiautó, és nem nagyon fognak bele gyűlni a kilóméterek, ezért gondoltam írok egyet.

A történet 2016 nyarán kezdődött. Szóval vannak kb félévente becsípődéseim, ilyenkor rákívánok bizonyos típusú autókra, a szögletes young/oldtimerek régóta tetszettek. Kigondoltam, hogy nekem kell egy kis szögletes csettegő, lehetőleg nagyon pici. Amolyan kis régi őszinte darab. Elkezdtem nézegetni ‘94 előtti autókat, aztán szűkült a kör, végül maradt a citroen ax,nissan micra, peugeot 205, renault 5. Napokig bújtam a Youtoube-ot, külföldi fórumokat, népítéletet, szerettem volna megtudni melyik lehet a legjobb választás, de végül az derült ki, hogy igazából mindegyik jó. A Micra kicsit gyengébb, de elmondások alapján nagyon megbízható, kicsit keveseltem a 4 sebességet meg az 50Le-t, de ha találtam volna belőle nagyon szépet, lehet h azt választom. Az AX is szimpatikus volt a maga módján, de valahogy kicsit hiányzott belőle a boogie. Ízlés kérdése. A peugeot egy örök klasszikus, a GTI-k már aranyárban mennek, nem nagyon van 6000 EUR alatt, szóval nem is jöhetett szóba. Mindenképpen benzineset akartam, nem bántam volna ha azért legalább egy 60 Le jut a kis 700-800 kilós kasztniba. Hébe hóba volt egy-két szebb darab, de valahogy a belső terük nem tetszett, igazi sportosabb GT ugyan volt egy (kagylós ülés, tetőablak, 75 Le), de nagyon rozsdás volt, nem akartam lakatoltatással/festéssel foglalkozni. És akkor egy pénteki napon, este, amikor a szokásos köreimet róttam a használtautó.hu-n, felugrott a listában egy renault 5-ös. 84-es évjárat (haha, ez idősebb, mint én ), képek alapján viszonylag szép fényezés, rozsda nem volt látható, szép megkímélt bézs belső, öt sebesség, és emberfeletti 72 lóerő  Kikiáltási ára 149 ezer magyar pénz. Akkorra már hetek óta nézegettem a kínálatot, és tudtam, hogy ez egy nagyon jó deal, másnap reggel indultam is érte Budapestről Tatabányára. Előtte még megpróbáltam utánanézni, hogy milyen is ez az 1,4-es motor, ugyanis évjáratban ez még épp az első generációs renault 5-ök vége, és a supercinque-ek eleje, reméltem hogy már esetleg injektoros, de egy francia fórumon találtam egy használati útmutatót, amiből az derült ki h ez bizony dupla weber karburátoros, KÉZI szivatós. Mindegy, gondoltam apáink meg anyáink is elboldogultak ilyesmivel, csak menni fog nekem is. Gyorsan kigoogliztam, hogyan is kell használni a kézi szivatót és másnap már mentem is megnézni.

Itt nem akarom bő lére ereszteni, egy 32 éves autóhoz képest nagyon szép volt, szépen járt a motor, elektromos ablakok működtek, rozsda sehol, jó volt beleülni, kagylós bézs belső, egy más korszak érzése derengett fel benne, rögtön tudtam, hogy akarom, ennél jobbat sosem fogok találni, főleg nem ennyiért. Mentünk egy kört, de nagyon nem éreztem még az autót, nem tűnt túl fickósnak, de nem zavart, akkorra már nagyon akartam. Csak úgy az érzés kedvéért még lealkudtam kemény 9 ezer forintot a vételárból, mondom a hazaút legalább kijön belőle. Aznap nem tudtam elhozni, mert csak egyedül mentem és két autót nem tudok biztonsággal hazavezetni. Szóval pár nappal később levonatoztam érte. Gondolkodtam, hogy milyen úton jöjjek hazafelé, először az M1 tűnt kézenfekvőnek, de aztán eszembe jutott, hogy az 1-es út jobb lenne, több kanyar, lassítás, gyorsítás, talán jobban meg tudom ismerni közben az autót, az autópályán úgyis csak a külső sávban kullognék valami kamion mögött. Így is lett, és mire Budaörsre értem, már imádtam az autót. Nagyon kényelmes volt, kedves billegéssel nyelte el az útegyenetlenségeket,a 100-as utazó gond nélkül ment neki, ötödikben 2400-at forgott a motor, mondom ez majdnem olyan mint egy diesel. A váltó nagyon finoman járt, pedálok is könnyűek, kuplung jól fogott, egyszóval nagyon kellemes volt vezetni, mire hazaértem tiszta szerelem volt. Egy bicikli áráért kaptam egy kisautót, amit még jó is vezetni 

Szóval nagy volt az öröm, és azóta is az. Augusztus óta van meg, azóta kb 1000 kilómétert mehettem vele. Pontosan nem tudom megmondani, mert a kilóméterszámláló 999070-et mutatott mikor megvettem. A kereskedő azt mondta, hogy az valójában 99.907,0 km, ugyanis az utolsó tárcsa a 100 métereket számlálja, de mivel rosszul lett eddig rögzítve a rendszerben, ezért kénytelenek vagyunk 999ezret írni a szerződésbe.. Mondom tök mindegy, nem nagyon zavart. Viszont ahogy róttam a kilómétereket, feltűnt, hogy az az utolsó tárcsa vagy nem működik jól, vagy bizony nem 100 métereket számlál, hanem kilómétereket. És bizony kilóméter volt az. Juhhé, mondom van egy autóm, ami majdnem egymillió kilómétert ment, milyen vicces lesz majd lefényképezni mielőtt átfordul 999.999-nél. De aztán kb 70 kilóméterrel a bűvös 1millió kilóméter előtt tér-idő ugrást hajtott végre a számláló, és most 009660-at mutat. Szóval egy szó mint száz, fogalmam sincs, hogy mennyi kilóméter lehet benne, meg se tudom tippelni, gondolom egy ilyen autónál nem is érdekel senkit. Ezért írtam 300 ezret, szerintem az reális lehet egy 32 éves kisautónál.

Rönike lett a neve időközben. Nagyon szeretem. A szivatót érdekes módon még nyári melegben is kérte induláskor, elsőre sose indult be, a legnagyobb melegben is kétszer kellet indítózni (ha az adott napon az volt az első indulás. Ha megálltam és újraindítottam, akkor ment gond nélkül elsőre). Most így hogy bejöttek a hidegek, sajnos elég sokáig rajta kell hagynom a szivatót, van, hogy 15-20 percig is, különben érzem, hogy kezd egy kicsit dadogni. Általában négy/öt/hatodik indítózásra indul be, nem tudom, hogy ez normális-e, általában mondjuk egy hetet áll 2 indítás között, és sajnos csillaggarázsban. Majd tavasszal megnézetem valami szakival, bár el kell mondani, hogy már nem nagyon találni olyan szerelőt, aki még értene a karburátorhoz/szivatóhoz, ha tudtok valaki jót Budapest környékén írjátok meg légyszi a bregbeny@yahoo.com-ra. Akikkel beszéltem már mind azt mondták, hogy nem ismerik/nem szívesen foglalkoznak ilyesmivel. Hát igen,ilyenkor érzem azt, hogy nem biztos, hogy teljesen készen állok a veteránozásra, ugyanakkor soha nem okozott különösebb gondot, mindig beindult, és mindig mindenhova el tudtam menni, max egy kicsit több benzint kortyolt.

Menetteljesítmények: kb 750 kilóra jut 72 LE (legalábbis ennyi volt újkorában, nem tudom mennyi maradhatott belőle mostanra), ezzel elég kis fürge. Ha már jó meleg a motor, akkor nagyon szépen indul lámpától, sajnos tekintélye nulla, ezért mindenki tolná le, előzné meg. De pont ezért is szeretem, mert súly lóerő arányban nagyon partyban van az erősebb, de sokkal nehezebb autókkal. Igazi kis “sleeper”. Kívülről 13-as lépőkön guruló virsligumis kis konzervdoboz, de aztán meg lép. Ha olyan kedvemben vagyok éppen, akkor szeretem meglepni őket. Amúgy kifejezetten előzékeny sofőr vagyok, de a fölényeskedést nem szívlelem, ezért ha ilyet látok/érzek, akkor elgurul a gyógyszer. Az ellenfelek főként puttonyos céges dízelek, akik nyélgázon mennek lámpától lámpáig, más kisautók (fabia, polo, corsa stb) akik megörülnek, hogy végre találtak valakit, akit elverhetnek. A kicsiknek általában semmi esélyük, azok 60-80 lóerős autók, 950 és 1050 kiló közötti súllyal, általában hamar el is fogadják, hogy ez nem az az alkalom… Néha ha tehetem, akkor kicsit kihúzatom, hármasban simán megvan a 130, és akkor még nem forog bele a pirosba. Ez a kergetőzéseknél is jól jön, mert elég ha hármasig felpakolom, utána már csak várok hogy elmaradozzanak mellőlem  Egyszer megnéztem azt is, hogy “hol a vége”, 150 volt óra szerint, ott végett vetett a mókának a légellenállás, meg talán a motorerő is. Viszont megfogadtam, hogy többet nem csinálok vele ilyet, nem hiszem, hogy jót tesz egy ilyen kis öreg autónak. Szóval nyílván nem egy versenyautó, de nagyon kis fürge és a motorja is szeret forogni. Mellette van egy másik autóm, egy alfa 147 jtd, az kb 145 le, de biztos vagyok benne, hogy lámpától a kis röni verné az első 40-50 méteren. A váltó áttételezése nagyon jó, városban is és országútra is, négyesben 70-nél olyan 2500 körül forog, autópályára nem igazán ajánlom, 110 küröl már nagy a szélzaj. Természetesen lehet vele ott is közlekedni, de a kellemestől messze van 

A kormányt is nagyon könnyű tekerni, nem tudom, hogy csak a kis kerekek miatt, vagy ez amolyan régikori szervó. Alló helyzetben mondjuk nehéz tekerni, de ha már gurul az autó, akkor pille könnyű kanyarodni. A kagylós ülések jól tartanak oldalirányban, hosszabb távon azért hiányzik a gerinctámasz, szóval nem egy utazóautó, minden irányba tökéletes a kilátás, magasan ülsz és hatalmasak az ablakok.
A csomagtartó meglepően nagy és nagyon jól pakolható,ezekről mémek is vannak, hogy mi mindent be lehet pakolni egy ilyen autóba lehajtott üléssel, ami pl a négyajtós limuzinok szűken nyíló csomagtartó résén keresztül esélytelen. Szóval rendben van a praktikum is. Eddig a legtöbb, amit cipelnie kellett az kb 300 kilónyi ember plus 60 kiló tescós bevásárlás. Ott azért már nem volt olyan virgonc, de gond nélkül hazamentünk.

Mint mondtam,a tekintélyed nulla, ha egy ilyen autóban ülsz, vagy szálsz ki belőle. Azt is észrevettem, hogy a benzinkúton nagy eséllyel nem köszönnek a kutasok. Kereshetsz négyszer annyit mint ők, ha egy ilyen autóból szálsz ki, még a köszönésedet sem fogadják. Aztán lehet, hogy semmi köze az autóhoz.
Összefoglalásként: Nincs még szervíztapasztalatom, de max a régi technológiából adódó dolgokhoz lehet problémásabb szerelőt találni (karbi, szivató)de aki tud otthon bügykölni, annak nem hiszem hogy gond lesz. A kopó alkatrészeket sztem mindenki ki tudja cserlni. Az autó imádni való, kényelmes a szar pesti utakon, minden finoman jár és kézre áll, kellően fürge. Majd szerkesztem még ezt a bejegyzést a későbbiekben, most egyelőre ennyi. Vegyetek Renault 5-öst 

Hibalista

- Egyik hátsó gumi szelepet cserélni kellett - 1000 FT - Futómű elállítódott, az majd be kell állíttatni

Ide hordtam szervizbe

egyelőre még nem járt szerelőnél

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1984
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 300000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 147 Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault 5 1984

További ítéletek (83 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)