A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » 5 (1984-1996)

5 1,7 GTE 

Az ítélet értékelése
3,2(13 db)

Zsebrakéta

Szöveges ítélet

2 mazda 323f-em volt előtte, az egyik 1.6 16v, a másik 1.8 16v. Mindkettővel meg voltam elégedve, de sajnos az egyiktől baleset, a másiktól korrózió miatt váltam meg. A szempont a következő kocsira nézve: kis méret, olcsó fenntartási költségek. Nézegettem Corsákat, Tigrákat, aztán végül belebotlottam a neten a friss hirdetésbe, GTE eladó. Nem pont az olcsón fenntartható kategória, de a szerelem sosem racionalitás... Azonnal lecsaptam rá. 4-5 évig garázsban állt, majd egy renault-s körökben ismert srác mentette meg. A kocsi teljesen gyári állapotú, még a gyári GTE matricázás is megtalálható körben, ez ritkaság számba megy.
A kocsiról. Francia autó lévén engem a 2 év alatt sosem hagyott ott. A hibalistán szereplő tetemes alkatrészmennyiség megtette a dolgát:) Bár nem vagyok autószerelő, inkább a lelkesedés hajtott. Sok dolgot tanultam az autók szereléséről amíg nálam volt, életemben nem képzeltem volna, h magamtól le fogok szedni egy önindítót, vagy váltótartó bakot fogok egyedül cserélni, de végül sikerült. Jó volt nézni, ahogy a sok belefektetett energiával egyre jobban állt össze az autó.
Legnagyobb küzdelmem középpontjában a vízhűtés állt. Nagyon sok volt a lerakódás a hűtőrendszerében. Barna, rozsdás, iszapos trutyi. Mint utóbb megtudtam, a gyári Renault fagyállót ha nem cseréljük le idejében, akkor halmazállapot változáson megy át (milyen szép szinonímája a híg ürüléknek). Gyenge próbálkozásként körülbelül 5x átmostam autósboltban kapható hűtőtakarító lötyivel, kevés sikerrel. Utólag könnyen okos az ember, de ha az autó vételének a napján kicseréltem volna a vízhűtőt, sok fölösleges körtől megkíméltem volna magam...
Utángyártott vs gyári alkatrészek:
Egy barátom mondotta régen:

"Gyárit tegyél bele, vagy alkoss vmi k*rva nagyot, h megérje sz*pni vele."

Az utángyártott alkatrészek minőségének megismerése után ódákat tudnék zengeni e mondás alátámasztására:) A gyári alkarészek ára magasabb, ám sok esetben olcsóbban jövünk ki vele, mintha megvennénk az utángyártottat. Pl.: termosztát, utángyártott 2-3e Ft, beszart, megfőztem vele a motort... Legalább 3x cseréltem a termosztátot, mire meguntam, és vettem egy gyári valeot. Több bajom utána nem volt vele!
A motorja egy csoda. A termosztát elhalálozását fehér gőzfelhővel jelezte a motor, félreálltam, miután kihűlt a gép, kiszereltem a termosztátot, és hazamentem... Nem nagyon hatotta meg, tette a dolgát. Kulturált, egyenletesen jár, könnyen indul, iszonyat nyomatékos, fordulatszámmérő skálázása alapján dízelnek mondanám(5500 rpm-nél kezdődik a piros zóna).
Ezt a motort szerelték az R19, R21, R9, R11, sőt, még volvokba(340, 360, 440, 460, 480) is. Fater 340-es volvojában is ilyen van, csak az nem befecskendezős, hanem karbis.
Futóműve egy álom, de nem a magyar utakon. Nagyon jól kezelhető a pályán, de városban ha átmész egy pénzérmén, megmondod hogy fej vagy írás. Nagyobb sebességű kanyarvételnél könnyen elemelkedik a belső íven lévő hátsó kerék, mindezt gyári futóművel. Borítani nem lehet, inkább csúszik, de jól kontrollálhatóan, mindig az orrát tolja.
Fékei jók, elöl-hátul tárcsafék, gyárilag hűtött tárcsákkal. Nem tudom mennyire melegszik, pályán nem voltam vele, közúton meg nem sikerült megszüntetni a fékhatást:)
Gyári kagyló ülések találhatók benne, francia autóhoz mérten kényelmes is. Még nagymuter is megdicsérte, h 2-3 órás út után sem fáj a dereka, szerintem ez nagy szó!
Fogyasztása volt az egyik ok, ami miatt megváltam tőle. Városban 9-10L, országúton 7L, nem mai konstrukció, betudható ennek. Az esetek 95%-ban városban használtam.
Kuplungja szörnyen kemény volt, a bowden csere(utángyártott) is csak ideig-óráig segített a dolgon, persze ha gyárit tettem volna bele, megoldódott volna ez a gond is(ez csak az én hipotézisem, lehet a szerkezet sem volt tökéletes már).
Villamos problémáim is voltak, ez francia autó, nem hazudtolta meg a márkát:) Egy-két villamos csatlakozó oxidálódott el, ezek cseréjén után nem akadt több elektromos gondom.
Azt gondolom, a sok karbantartásnak köszönhetően megbízható kis autó volt.
Imádtam. Olyan volt ez a kocsi, mint egy nő. Ha nem dédelgeted, megcsal, cserbenhagy, hisztizik. Simogatni kell, megadni ami neki jár, cserébe ritka élményekkel leszel gazdagabb. Bár sablon, de ezeknek az öreg dögöknek lelkük van, a gazdájukhoz nőnek, szinte eggyé lehet válni az autóval.
A gt turbo-k legendásan gyorsak, sok versenyt nyertek velük. A mai autósok lenézik(igaz ez azokra, akik nem ismerik), vonalvezetése alapján bekategorizálják, "...öreg szar!...", mondják. Az ilyen beképzelt hondásokat, suzukisokat, bömbiseket, opelosokat a legnagyobb élmény lenyomni. Beállsz a lámpához, átnézel, alig látsz rá a vezetőre, olyan alacsony a kis GTE. Ő lenéz rád, szó szerint, te elmosolyodsz. Ő még nem tudja, amit te már oly sokszor átéltél. A lámpa pirosról zöldre vált, a pokol elszabadul, csikorgó kerekek, elmosódó árnyak. Leggyakrabban már az első váltásnál lemaradnak, de vannak kitartó ellenfelek, velük élmény igazán a verseny. Következő lámpánál vigyor az arcon, lassan megérkezik a legyőzött, letekeri az ablakot, és a szokásos kérdés:

-"Hali, Gt Turbo?"
-"Nem, mondom mosolyogva:

"Ez csak egy GTE"

Hibalista

- Sok minden. Főleg kopó alkatrészek: bowdenek, szilentek, vízhűtő, termosztát 5x, hőgombák, váltótartó bak, szelepfedéltömítés, akksi, szénkefe, gyertyák, vezérlés, főfékmunkahenger, kipufogó(közép, hátsó), váltóolaj és ami még nem jut eszembe...

Ide hordtam szervizbe

Barátom, Feri.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1989
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 127000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 13000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? 323F Következő autója? 320i-325i
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault 5 1984

További ítéletek (83 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)