A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » 5 (1984-1996)

5 1,1 FIVE (SZUPER 5) 

Az ítélet értékelése
2,4(9 db)

Elnyűhetetlen roncshalmaz

Szöveges ítélet

Csak annak ajánlom , hogy ilyen autót vegyen akinek teljesen mindegy, hogy mennyit költ rá, mert ám ez egy pénznyelő automata, pénzkiadó nincs rajta.

Első autónak vettem, frissen jogsiztam, aztán kellett valamin gyakorolni, tanulni, de nem akartam keletit venni, sem nem voltak millióim. Sokáig keresgéltem de ráuntam, aztán valahogy megtetszett ez a forma, akkor már csak R5-öket kerestem, százból egy ami nem volt széthajtva és nézett is ki valahogy (akkor), a tulaj egészségügyi problémák miatt kellett megváljon tőle (levágták a lábát). Elsőre nagyon szokatlan volt megtanulni a szivató használatát, de csak megtanultam.

Alig mentem vele 1 hónapot kezdődtek a problémák. Egy szép fagyos novemberi délután, minusz 10 fokban felforrt a hűtő vizem, kb. miután mentem vagy 3-4 kilométert, kocamester faszán megcsinálta, termosztát+hűtőventilátor csere, potom egy 20-as, de bontottból. Szóltak hogy búg az egyik csapágyam, majd ki kellene cserélni, oké következő hónapban kicseréltük egy 10-es. Aztán az indítómotor adta meg magát, kocamester kiszed, villamoshoz elvisz, az megcsinálja, visszarak, kész működik, potom 15. Két hét eltelik indítómotor nyekk, kocamester kijön, <garanciába>, elvontat, indító kiszed, izé-hozé eltört benne a csapágy, 10-es kidob. Fél év eltelik, vezetőülés kettétört, fene nagy súlyom alatt (70kg). Kocamester hegeszt, 5ropi; 2 nap eltelik reccs. Ekkor elvittem haveromhoz egy üveg borért faszán megheggentettük. Kocamesterrel találkozok valahol, szól hogy búg a csapágyam, ki kellene cserélni, én mondom magamban lóf*szt a s*gg*dbe; irány egy normális szerviz, ahol másfél-kétszeres áron ugyan de megcsinálták faszán. Fél év eltelik, furcsa hangok jönnek alulról, meg mintha büdös lenne, alváz alatt szétrohadt a kipufogó összekötő cső, a dobnak semmi baja. De ha már ugyis cserélem cseréljem azt is, oké, 38 mátyás király; konkrét kipufogó szervízben. Aztán téli időszakban tipushiba beragad a fékautomata az első kerekeknél, könnyű észlelni a hibát, padlógázzal nem megy 70-nél többet. Szervízben szörnyülködtek, ebbe az autóba így be se mertek volna ülni nemhogy még el is indulni vele; féktárcsa 2-3 mm-re lekopva, épp be nem hajolt (eredetileg 10mm). Féktárcsa, fékbetét csere, féknyereg olajozás, 25 ropi. Aztán telt az idő, már-már azt hittem vége a felújításnak; rángat az autó, nem veszi a sebességet, döglik, fullad meg; az olajat is engedte amúgy. Hiba oka olajfolyás az főtengely szimering, ahhoz ugyis szét kell szedni és akkor megnézik a váltót is, váltónak semmi baja, de olajat azt kicserélték benne. Kérdezem jó az autó, megy? Hát hogyne nincs ennek semmi baja, csak otthagytam 75 makit. Mentem 100 métert nyekk, na visszatoltam a szervizbe, egy óra fültő vakarászás után, akkor nem kap benzint, hoppá, eltömődött a benzinszűrő, ami össz-vissz 200 forintba került volna bármelyik benzinkútnál. Persze a 75 ezret azt elnyelték, ők nem tehetnek róla.

Ekkor már nem volt mit javítani rajta, minden szinte új volt rajta, be lett állítva, gyertyák, légszűrő, olaj, kicserélve, gyújtás beállítva, fél évig semmi gond nem volt. Csak csodálkozni lehetett hogy miért nem eszik 5 liternél többet, jól megpakolva, tartós hegymenetben, 4-en ültünk benne, és ami a csövön kifér, és egy 68 km-es út alatt (Nagyvárad-Érmihályfalva) visszérve nem tudom az egész 5literes kanna benzint beletölteni a tankba, ez hogy lehetséges. ILYEN NINCS, EZ CSODA.

Aztán jöttek a további gondok, amiről nem is az autó tehetett, nem tehet arról hogy olyan kicsi és egy I-deiglenes F-orgalmi A-kadály, azaz egy IFA észre ne vegyen a forgalomban, hogy ott vagyok mellette, és csak azért is lezúzza a teljes bal oldalt. Valami félelmetes érzés volt, egy Dávid és Góliát harc, csak most Dávidnak nem volt parittyája. Semmi gond, túléltük, biztosító nagy nehezen, mielőtt rájuk borítottam volna az asztalt fizetett. Kapott új ajtót, sárvédőlemezt, üveget, új festést potom 240ezer. A munkadíj több volt, mint az alkatrész.

Aztán ilyen-olyan apróbb koccanások villanyoszlop vs. hátsó löksi, apró repedés, üvegszálas az egész, véd az rendesen, műgyantával szakszervizben 5000 forintért megragasztották, és le is fújták.

Aztán volt egy nagy szivatás, megszivatott a szivató, nyári nagy melegben szépen ment az autó, aztán egyik pillanatról a másikra leállt, újra elindult, újra leállt, hol előjött, hol egy hónapig semmi baja, 3-4 hónap mulva jöttem rá, eltört a szivató behúzó kallantyúja, valamennyi mindig rajtamaradt.

Aztán még volt egy nagy balesetem vele, szemből szabálytalanul előztek, én meg inkább padkára mentem majd fának rohantam; bezzeg a rendőr mit mondott, a hülyéje:" nem kell félrehúzódni, olyan már a mesékbe sincs, bele kell menni, és kész " , meg az apádnak a f*száját. Ekkor úgy állt a dolog hogy többet nem lesz autó belőle, nem vállalták sehol, de még mindig nem voltam jobb helyzetben, fél év után csak elvállalta egy szegről végről ismerős. Megoldás: orra leflexelve, vettünk egy bontott R5-öt, annak is szintén orra lecsap, áthegeszt, motor visszarak, lefest, összerak, villamos hálózat csere, 200 ezerért, miért is ne. De még gurul, nem ázok, nem fázok, fuvarozni pont jó. Már korántsem volt ugyanaz az érzés, mintha meghalt volna benne valami, meghalt a lelke.

Azóta nyomom neki rendesen, ami a csövön kifér, már semmi nem érdekel, nem óvom, nem féltem, ütöm vágom, már mikor kidülled a szeme még adjad neki. Még egyszer úgyse menne át műszakin, de nem is költenék rá egy fillért se, hiába zörög, nyiszorog, lötyög, nem érdekel, gurul az anélkül is. Aztán tavaly nyáron megadta magát az ablakgép is mindkét oldalon, házilag javíthatatlan, bontott 3 ajtós szinte nincs, újonnan 48+áfa per darab, meg a kis nagy f*szomat, most seprűnyéllel ki van támasztva, nyáron esélytelen nem megsülni benne. Mindegy ebben az évben megy bontóba.

Összefoglalásképpen nagyon is szerettem vezetni, szerettem gyorsulni vele, mert azt tudott, nem hosszú távon, de piros lámpánál mikor átváltott kilőtt mint a golyó, egyedül a kompresszoros mercivel nem vette fel a versenyt; szégyelhette magát a sok calibra, meg a többi. Szerettem pörgetni, mert akkor kezdett húzni, és szinte repítette magát, szerettem csikolni a talpát. Szerettem bevásárolni menni vele, mikor a többi autóba két szatyorral fullig volt a csomagtartó, az enyém telerakhattam egy egész bevásárló kocsival, amellett hogy benne voltak a kötelező cuccok, meg a túlélő felszerelés, mindenféle szerszám, ha esetleg valahol megadná magát, mégis legyen halvány esélyem a kijavításra. Komfortérzet az viszont nulla, télen legalább jó a fűtés, nyár az katasztrófa.

Hibalista

- Termosztát, vele együtt hűtő ventilátor is leégett, gyújtás elosztó, vákuumdob, főtengely szimering, indítómotor(háromszor is), vezetékek, kapcsolók, hátsó ablaktörlő, fék automata, féltengely, csapágyak, ablakemelő, szivató, karburátor, üzemanyag szűrő, ülések, gumi szilent, szinte minden

Ide hordtam szervizbe

koca mesterekhez vittem előbb, de láttam mit elkínlódnak vele, és a munkájuk gyümölcse is egy nagy sz*r

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

második szerelő én magam voltam, már amit megtudtam oldani, amennyit ellestem a szervizekben, amit mégse azt csak elvittem szakszervízbe

Értékelése: 3

Képek az autómról

Fenntartási költség (1) Évjárat 1989
Kényelem (1) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 100000
Megbízhatóság (1) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? opel, vw, suzuki
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (2.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault 5 1984

További ítéletek (83 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)