Amire kellett, megfelelt
Szöveges ítélet
Egy vagy két évre kellett autó, nem tudtam pontosan, meddig tart majd a külföldi szerződésem. A regisztrációs adó miatt eleve nem akartam hazahozni. Olcsó autót kerestem, ami azért nem esik szét alattam. Tulajdonképpen mindkettő bevált, az autó meghálálta a bizalmat, a szerelőig mindig elért, és csak ott adta meg magát teljesen.
A motorjának egészséges hangja volt, a kasztni nem volt szép, de semmi rozsda nem volt rajta, és a festés kopottságból látszott, hogy a karosszéria sehol nem tört. A féltengelyek jónak tűntek - egészen addig, amíg el nem indultunk első hosszabb utunkra - addig nem próbáltam ki a tartós 120-130-at (tapasztalat: próbaút során lehetőleg 20-30 perc autópályázás). Kicserélték, este mehettünk tovább.
A hűtővíz lassacskán folyt el - hűtőcsere. A vízhőfokmutatót nem kell mindig komolyan venni, tipushiba, hogy kicsit többet mutat. Hiába emelkedett gyakran száz fok fölé a mutató, nyáron, hegyekben, megpakolva sem volt gond a melegedéssel. (Egyébként az autószerelő műszerrel meg tudja mérni a víz hőmérsékletét).
A váltó hibája "terepezésből" adódott, egy kiálló kő törhette el azt a kis alkatrészt a váltórudazatban, amit cserélni kellett.
Hogy ne csak a hibákról essen szó, használható, kényelmes autó, nagy csomagtérrel, viszonylag alacsony fogyasztással (bár sosem hajtottam nagyon).
Hibalista
- Hűtőcsere: 100 €
- féltengelyek cseréje: 300 €
- szénkefe: 60€
- váltóban alkatrészcsere: 60€
- vízcsövek: 60 €
- akkumulátor
- klimaventillátor, fűtés - nem lettek megjavítva
Ide hordtam szervizbe
szakszervíz, külföld, magánszervizek
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 180000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |