Renault 11 TSE Electronic - vonalzóval rajzolt álom
Szöveges ítélet
Sokunk gyermekkori álma egy beszélő autó. A Renault 1983-ban piacra dobta a '80-as évek minden csipogó, világító, digitális kütyüjével teletömött Renault 11 Electronic-ot.
A műszerfal egy folyadékkristályos kijelző, ami a sebességet, a fordulatszámot, olajszint, hőm., olajnyomás értékeket mutatja, valamint a tankban lévő üzemanyag mennyiségét, a megtett utat, és az ezalatt eltelt időt, a még megtehető kilómétereket, átlagsebességet, és átlagfogyasztást mér. Sajnos ez utóbbi funkciók némelyike már nem működik tökéletesen. Az Electronic típusokba beépítettek egy beszédszintetizátort, ami különböző figyelmeztetéseket hanggal közli a vezetőnek, az enyém német nyelven. Ajtók ha nyitva maradnak, kézifék be van- e húzva, világítás ellenőrzést, és a motor hőmérsékletére, a hűtő-és ablakmoso folyadékra, valamint az olajszintre és az olajnyomásra figyel, és baj esetén figyelmeztet.
Korához képest (´85) az autó nagyon jó állapotban van, a motorháztető kapott egy új fényezést, kavicsfelverődés miatt, a hűtőmaszkon a króm díszcsíkokat újraragasztottam, a műanyag részeket rendszeresen lekenem lökhárítófestékkel, idén nyáron pedig a már kicsit fényüket vesztett ablakkeretek kaptak fényes fekete festést.
Motorikusan a 72 LE egy kényelmes városi autózást tesz lehetővé, de nem kell szégyenkeznie országúton sem. A fogyasztása 7,5-8 L 100 km-en városban, városon kívül még kevesebb.
Szerintem első autónak tökéletes, még sosem hagyott cserben az út szélén, egyszer kellett csak hazavontatni, mert az olajszűrő eldugult, és a kocsi mondta, hogy nincs olajnyomás, a motort azonnal állítsam le.
Ő lenne az:
https://youtu.be/OeyiBXaAD_s
https://youtu.be/iu6cpJVruAo
--2008 UPDATE-----------------
Sikerült szereznem egy gyári, kormányról vezérelhető, 6 hangszórós Philips HiFi-t, plusz első elektromos ablakemelőket, és központi zárat. Szóval már majdnem TXE felszereltség :D
--2020 UPDATE-----------------
Az elmúlt időben a GTL felszereltséget sikerült TSE-vé faragni. Kapott első ködfényszórókat, ehhez passzoló lökhárítót, gyári könnyűfém felniket, elektromos első ablakokat, és infrás központi zárat.
Hibalista
- Gyújtáselosztó fedél szorult cserére, a fütőradiátor szivárgása miatt a kocsi kibelezése és a radiátor cseréje - 10 000 Ft - Első lökésgátlók cseréje - 2008 UPDATE---- - fényszórók cseréje, a jobb első tompított bevakulása miatt, - Féltengelyek ki lettek cserélve, kerékcsapágyak elől, hátul. - 2020 UPDATE--- - Az elműlt 12 évben: Hűtáradiátor, vízpumpa, generátor felújítás, hűtő csere, karbi tisztítások, küszöbcsere mindkét oldalon. Kuplungbovden, amit érdemes tartalékban tartani a csomagtartóban. :)
Ide hordtam szervizbe
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1985 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 180000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | műanyag dömper :D | Következő autója? | tuti Renault lesz. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |