Porsche 924 - Ő az igazi
Szöveges ítélet
Édesapám vette az autót 1995-ben, majd Ő ruházta rám 2003-ban. Óra szerint most 94873 km van az autóban. Ennyit tettünk bele összesen mióta nálunk van. Sajnos, pontos km-et nem tudok. Először írtam ide egy hasraütött számot (a számok terén amúgy sem vagyok jó), aztán fatertől érdeklődtem, ő hány km-re emlékszik? Azt mondta, hogy meg volt akadva a km-óra, tehát még saccolni sem lehet azt, hogy valójában mennyi lehet a kocsiban. Én 2003 nyarától használom, kb 25-30000 km-t mentem vele. Most már keveset használom, csak hétvégén van előhozva, de ha tehetem minden hétvégén elviszem egy karikára. Egy-egy olajcsere (1év) között kb 5-6000km-et megy az autó. 31 évesen sem lusta. Jó vele tempósan is menni, de jó csak gurulni is. Igazi kikapcsolódás.
Régen faternak ez volt a mindenes autó is, lehajtott hátsó „ülésekkel” jó pár darab gumiabroncs, meg minden egyéb bele fért. Normál állapotban is bele fér egy napi bevásárlás mennyisége, és a csomagtartó tartalma szépen elrejthető a kihúzható rolóval, valamint a csomagtartóban rejtett rekeszek is vannak, egy kisebb szatyor, vagy izzókészlet stb. jól elhelyezhető. Elől nagyon kényelmes, hátul csak gyermeknek elviselhető, mert rettentően szűk. Én (179 cm) csak akkor mászok hátra, ha takarítom, de nem tudom magamra az ülést visszahajtani. Sajna a magyar utakat nem nagyon kedveli, nem ilyen körülményekre lett tervezve. Azért elviselhető. Menetteljesítményét tekintve, még ma is megállja a helyét a forgalomban. 130-150 között kb. úgy viselkedik mint egy átlag autó 90-100-nál. Se szélzaj, se különösebb motorzaj, és innen még padlózva remekül gyorsul, ki lehet vele menni ilyen sebességgel a világból. A fogyasztása 140-nél (4000 rpm) kb.10 liter. Nyaralásnál mértünk vele 8,5-öt.Több autóval ment a csapat, max. 90-100 km/h. Automata a gép, a vége 210 km/h körül, de így már régen nem hajtom, nagy ritkán (tényleg ritkán) 180-190.
Még annyit, hogy próbálom minden részét eredeti állapotban megtartani és ápolgatni. Imádom, gyönyörű autó és igazán meghálja a törődést és a belefektetett munkát. Mert hát munka az volt/van vele.
Hosszú lenne leírni a nálunk töltött 14 évet. De azért megemlítek „mérföldköveket”.
- Kezdésnek szétszakadt még ’96-ban a harditárcsa. Aztán váltó felújítás, csak másodszorra sikerült.
- Aztán volt fényezés, vissza az eredeti állapotára.
- Sok-sok olaj és szűrő csere. (:
- Két éve átégett a hengerfejtömítés és mivel már nagyon füstölt is, így belevágtam a nagygenerálba. Motor ki, 3. túlméretre fúrattam (csak ilyen méretű dugót kaptam), kapott új csapágyakat is, gyári méretet, mivel a főtengely kitudja hány km után is gyári méreten volt. Aztán össze. Jó darabig elbabráltunk, míg jó lett. De még nem volt tökéletes, megmértem és a 4. henger kompressziója csak 8 bar-volt. A 13,5 helyett. Hengerfej megint le, szelepfészek marás, szelep becsiszolás. És ekkor lett jó, újra.
- Még megemlítem a k-jetronik befecskendező rendszert, ami rendkívül érzékenyek a befecskendező szelepjeire, és egyáltalán nem viseli el a fals levegőt.
Valamint az elektromosság kábelezése, amit az előző gazda jól össze kókányolt, mint általában. De meg lehet vele birkózni.
Mióta fel lett újítva a motor, végre úgy megy, mint újkorában, vagy nem sokkal utána. (: Mivel viszonylag sokat és főleg rendszeresen ültem benne, nem vettem észre, hogy kezd elgyöngülni. De mikor készen lett éreztem hogy valami megváltozott. (:
Amúgy mindig akad rajta valami apróság, amivel el lehet bütykölni. De ez már így a természetes.
Sosem válok meg tőle. Az egész családot érzelmi szálak fűzik hozzá. Remélhetőleg én is a fiamnak fogom adni. Vagy inkább megtartom magamnak, és ezzel fogok 80 évesen csajozni.
Üdv.
Hibalista
- Motorblokk fúrás - 15000 Ft
- Hengerfej "felújítás" - szelepfészek marás - 20000 Ft
- Dugattyú + gyűrű + csapszeg – 28000 Ft/db (Kolbenschmidt )
- Hajtókarcsapágy – 6000 Ft/db – 24000 Ft
- Nyugvó csapágysor- 21000 Ft
- Hengerfej tömítés – 17137 Ft (Victor Reinz)
- Szelepszár szimering - 300 Ft/ db – 2400 Ft
- 4 db Bosch Porlasztó csúcs - 52000Ft
- Főfékmunkahenger Ate - 24000 Ft
- Szőrők, szíjak megvannak kb 3000ft-ból.
- Olaj 15w50 (5l) - kb. 4-5000 Ft.
- Fényváltó relé - (belül tök VW, de persze nem olyan a foglalat) - pontosan nem emlékszem de viszonylag drága volt 5-6000 ft környéke.
- Index relé - hasonló helyzet mint az előzővel
- Eltört az index kapcsoló karja - magam rugtam le (véletlenül) és magam is cseréltem, a kar ára elhanyagolható, viszont cseréje igazi kínszenvedés volt
- Kipufogó rendszer(nem gyári,de azzal azonos) - Bosal - 120000 Ft
-
- Biztos volt még sok minden, de csak kb. 2 éve írom le a költségeket, a többit emlékezetből kell előbányászni. (:
Ide hordtam szervizbe
Amit tudok magam csinálok.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1977 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |