P924, társ lehet egy életre
Szöveges ítélet
Mivel is kezdjem...
Azok kedvéért akik ezt elolvassák, akik olyanok mint én, csak egy jó tanácsom van, ehhez a kocsihoz 2 dolog kell pénz és szerencse.
2013 tavaszán jött az ötlet meglepem magamat valamivel a 30. szülinapomra, és hamár lúd akkor legyen gyerek-felnőttkori álmom egy PORSCHE.
A 911 aminek szintén nagy rajongoja vagyok kicsit drágának bizonyult :), a 924 viszont tökéletesen ötvözi amit szeretek, '70 évekbeli, sportautó, Porsche és nem utolsó sorban még megfizethető és szervizelhető.
Junius elején kinéztem egyet alkudtam egy kövéret és elhoztam a gépet.
Hazafelé aztán jöttek a hibák, mint minden letámasztott régi autónál, de cserben sosem hagyott.
Otthon aztán elkezdtem megcsinálni a gépet, megforditott sorrendben először a fékeket raktam rendbe, tárcsa-betét csere, munkahenger felújítás, csapágyak cseréje, a felfüggesztés apró gondjainak elhárítása, minden alkatrész kioperál feújít, lefestve visszarak.
Ezt követte a lakatolás, mindent szépen beállítottunk, kijavítottam az apróbb hibákat, cseréltem egy sárvédőt.
Menet közben motort is elkezdtem vizsgálni, sajnos a vezérműtengely már szögletesre kopott egy rosszul beállított szepelhézag miatt, nosza cseréljük is ki gyorsan, ekkor jött a gond a motor alja is bajos lett csapágyak bemondták az unalmasat, köszönhetően az évekig ki nem cserélt olajnak és a hozzánemértő karban nem tartásnak. Sajnos ez a szerencsén is múlik, de javítható.
Természetesen mikor jön elő? Persze, hogy a fényezőtől hazafelé tartva az M0 közepén , sebaj megáll előgyújtás visszábbvesz- így kevésbé kopog- indul tovább -persze így meg nem megy- emelkedő Porsche kinlódik, további emelkedő, öreglánynak egyre hervadtabb a hangja, nembaj vissza 3-ba, ugye ez még jóöreg 4 sebességes batár fajta, csak küzd, csak küzd nem hagyja magát a Deutsch technicse, emelkedő tetejére érve kicsit erőrekapva indulunk lefelé, így már megütjük a szédítő 55km/h-t is, aztán előjön bennem az S100 skoda filing amikor a régi hetesen az érdi emelkedőn ott pihentek a gépek mert nem bírták a hajszát, de ez a sportautók királynője, hey, még 2 kilóóóóméter jajj de hosszú ez, piroslámpánál már 2000 felett van csak olajnyomás, sőt inkább már sehol, szörnyű érzés ez 3 kanyarra a céltól.
Aztán még egy vékony gáz az utolsó szakasz vége ismét lejtő, az öreglánynak mindene zihál de nem adja fel Éljen Ferdinand Porsche és a Volkswagen AG gyermeke hazaért a garázsba, kibírta így még javítható a motor is..
Meg is javítottuk, szerencsére -mert ugye mondtam, ehhez a géphez kell az is nem is kevés- kaptam egy másik motort amibe minimális felújítási munkát kell befektetni és szaladhat, ezért a blokk ebből lett megcsinálva új csapágy új gyűrűk, a teteje hengerfej a sajátom maradt hamár előtte rendbe lett téve.
A véleményem hasonló az előttem szólókhoz, leirhatatlan élményt jelent ilyen autót vezetni. Érezni rajta, hogy jól megkonstruált útra tervezett gép, a negative hatások amik az embert érik nem a kocsi konstrukciós hibája, pusztán az idő múlásának jelei nyomot hagynak rajta, a nemtörődömség ée a kókánymunka, az a bizonyos karban nem tartás és a hozzá nem értő kezek munkái – tudod amikor találsz egy piros vezetéket aminek se eleje se vég, azok az egyszer ideiglenesen majd jólesz amig nem csináljuk meg rendesen stílusu kirellézések és társaik- na ezek azok a dolgok amik negativumok egy ilyen kocsiban.
Mindenkit csak bátorítani tudok, ha nekilát legyen türelmes, még akkor is amikor a rángógörcs és a benzinnel való leöntés jut az eszébe, később a kocsi hamár megfelelő,és mindene helyre van rakva, kamatostul meghálálja………
N
Hibalista
- Lényegében mindent fel kellett ujitani: - fényezés 250e - fék 40e - uj gumik 60e - motor 150e - apróságok 60e - stb. stb. a lista végeláthatatlan
Ide hordtam szervizbe
Saját magam és az ismerősök
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
undefined
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1979 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 100000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 1500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |