Ne félj töle, a leg jobb barátod lesz
Szöveges ítélet
Életem elsö amerikai kocsija volt, sok év dieselezés után vettem, nekem az autó egyben hobbim is (imádom az autókat), nagyon sok kocsim volt ugy hogy elég kritikus vagyok. Az a fura helyzet állt elö hogy igazán rosszat nem tudok irni róla. Soha ott nem hagyott, ha az egy tonnás lakokocsimat kellett huzni, szinte meg sem kottyant neki.Gyönyörü formatervezésü egyterü (hozzátartozik az igazsághoz hogy az egyetlen olyan autó amit a nasa tervezett), olyan mintha egy más világba lépnék. Csodálatos vezetési élményt nyujt , hihetetlen mozgékony a sulyához képest, viszont a fogyasztása meghazudtolja a méreteit. Ha megtanulod vezetni, illetve jól kezelni a váltójáta akkor 11-15 Liter között elfurikázik vegyes használatban (persze ez csak a 3.8-ra igaz, a kissebb motorok többet esznek-2.3,-3.1,). Az enyém keveröfejes gázzal megy, 13.5-körül fogyaszt, ez 7.5 liter benzinnek felel meg. Hatalmas nyomatéku (310 nm), nem tul forgós motor. Rendkivül lágy rugózásu (nem olyan mint a voyager), inkább egy sétahajózáshoz hasonlitanám, nagyon könnyen vezethetö, csak az orrméretét kell megszokni. Remek családi autó, mikor kirándulunk vele, a gyerekek is jobban nyugton vannak, mert abszolult jól kilátnak belőle. Egy vw Passat pdtdi gyordulását tudja, a középkategóriás kocsik 170-ig nem ellenfelek. Aláztam már meg vele 406-os Peugeotot 12%-os emelkedőn, és ez nem kis dolog ha arra gondolunk hogy majd 2. tonnárol van szó. Talán a javittatása egy kicsit macerás, de nekem ilyen problémám (33 000 Km), amit mentem vele 2.5 év alatt, nem nagyon volt. Ez a tipus amerikában is felsö kategoriához tartozott a maga korában, nem ugy mint a chrysler voyager, ami inkább alsó-közép.Vételnél (álltalában az amerikai kocsiknál mind) leginkább a váltóját kell megnézni hogy jól kapcsol-e fel,-ill vissza. Voyageresek bocs, (nekem is vannak amerikai automániás ismeröseim) nem a chrysler rossz, csak hasonlitanom kell valamihez. Aki amerikai autot akar venni , mindenkit csak rábeszélni tudok, jó alapfelszereltségü megbizható autók. Ha ilyet veszel, mindenképp vigyél magaddal valakit akinek már volt,-vagy van. Nekem csodálatos élményt nyujt, és ha lehetne vadonat újban kapni, sose vennék mást. Ha hosszú távra tervezed, érdemes egy alkatrész autót venni hozzá, már 50-100 ezer Ft,-ért kapsz egyet, és 10 évre megoldottad az alkatrészellátását. Bár lehet hogy nem lesz szükséged rá.
Hibalista
- öninditó szénkefe(10 000Ft volt a javitás), elektromos ablakemelö kapcsoló (5 000Ft volt a bontott), ajtókilincs (javitható volt házilag)
Ide hordtam szervizbe
nem jellemzö
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 138000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 33000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | Toledo Diesel | Következő autója? | amerikai egyterü(ha lesz rá mód) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |