Futóművön még erőssen kellene fejleszteni
Szöveges ítélet
Sok választási lehetőségünk nem volt hogy melyik márka mellett döntsünk, mert a piacon jelenleg csak ez az egy olyan autó (+ berlingo) ami ilyen nagy és egyszerűen variálható csomagtartóval rendelkezik.
Motor: a hangja brummogósan traktoros, csendesnek még véletlenül sem mondanám (szokás kérdése), fogyasztása átlag nekünk 6.5 l/100km kíméletesen hajtva, egyébként a 90le HDI képest meglepően kellemesen megy. -10 foknál sem kellett izzítani. A gyár által megadott átlagfogyasztást 5.7 litert tolva, vagy lejtőn lefele talán össze el lehet hozni.
Váltó: mi nem tapasztaltuk azt a problémát amit sokan, miszerint pontatlanul kapcsolható. A mienk meglepően pontosan kapcsolható, igaz lehetne a váltó útja 1/3-dal rövidebb. Akkor tuti lenne.
Futómű: a gondok itt kezdődnek. Útfelfagyáson vagy csatorna fedélen való áthaladáson a kocsi farát érezhetően, zavaróan megdobja. 60km/h furcsa érzés, 100km/h izgalmas, 130km/h életveszélyes, tuti a gatyába csinálás. 2009-ben gyártott, de akár korábbi gépkocsi nem viselkedhet így. Mivel a miénk (Outdoor)egy erősített, megemelt felfüggesztésű ezért a többiek által írt puha, kellemes, lágy futóművet elfelejtettük. 200-250kg terheléstől kezd ellágyulni. Autópályán, országúton kanyarokba viszont tökéletes. Nem dől, a széles gumiknak köszönhetően nagyon jól tapad az úton. Az első lengéscsillapítók kezdettől fogva kopognak, ígéretet kaptunk a szerviztől, hogy gariba lesz cserélve. (majd ha franciák kifejlesztenek egy ujjat) A téli gumit szinte megköveteli a kocsi. Oldalszélre rendkívül érzékeny, folyamatosan korrigálni kell, egyenesen képtelenség vele menni.
Fékek: nagyon jók, kellően harapnak. Az ABS viszont túlságosan hamar beavatkozik száraz úton.
Kormánymű: a Honda után kicsit sokat kell tekergetni, s egy kicsit még lehetett volna könnyíteni rajta, de egyébként nem rossz.
Karosszéria: rendkívül jól lehet pakolni, nagyon egyszerűen hajthatók le a hátsó ülések. Az első ülések ülőlapja nekem túl rövidek, legalább 6-7 cm kellene hosszabbnak lennie. Oldaltartásuk nagy nulla!!! A könyöklő csak ott van, használni lehetetlen, rövid és keskeny. A rádió, cd vezérlő, hát ritkán lehet látni ilyen idióta megoldást. Viszont a rádió nagyon kellemesen szól. A zörgés mentes csend... álom. Sima úton csend van, de a legapróbb úthibára szinfónikusok rázendítenek. Valami mindig zörög benne. Nagyon praktikus megoldás, hogy a csomagtartóban beépített elem lámpa van. A hátsó utasoknak ki tudja miért nem jutott utastér világítás. Az első ülések közötti tároló hatalmas, nagyon sok minden belefér. Ja, csak ép a pl. kulcsodat fél óráig fogod keresni benne. Okosabb megoldás lett volna ha részekre tagolják a belsejét, s nem csak egy nagy lyuk tátong. És mivel a könyöklőt használni lehetetlen ezt a dobozt lehetett volna magasabbra készíteni, szolgálhatna könyöklő gyanánt. pl. Honda Civic( ötletemet levédetettem, jó pénzért eladom a franciáknak) Nagyon praktikus a hátsó ajtóba beépített lehúzható sötétítő.
Kulcs: vicc az, hogy 1 azaz 1db gyári kulcsot kaptunk hozzá + szervízkulcs. A bicskás megoldást okos volt lekoppintani. A nyitógomb mivel kilóg, állandóan kinyílik a zsebemben.
Összességében ha az apró hibákat (kivéve a futómű viselkedése) nem vesszük figyelembe akkor ez egy rendkívül praktikus, nagy teherbírású családi autó. Eddig, folyt. köv.
8700 km. 2010.03.04 síri csend a garis lengéscsillapító cseréről.
9100 km. 2010.03.16. síri csend lett az utastérben, megoldódott a kopogás. Kiderült, hogy nem a lengéscsillapítók kopognak, hanem a rugókat tartó tányérba nem ült benne a rugó úgy ahogy kellett volna. Gariba cserélte (új fejlesztésű rugó tartó tányér) a szerviz, + tisztán lemosva kaptam vissza a kocsit. Nagyon korrektek, csak ajánlani tudom mindenkinek őket. DUNA AUTÓ.
10.000km tapasztalataim.
Futóművel még mindig nem tudtam megbarátkozni. Hihetetlen ahogy dobálja magát útfelfagyáson, rázós úton való áthaladáskor. Téli gumival mintha annyira nem, de nyári gumival nagyobb sebességnél félelmetes.
Fogyasztását egy tankra vetítve átlag sikerült 5,8l/100km-re levinni, fedélzeti 5.5l mutatott, általában 3-4dl csal.
Az első ülések oldaltartásának lenullázását egyesek zokon vették :), de ezt most is fenntartom. Szinte semmi az oldaltartásuk. Az ülőlap rövid, lábamat még véletlenül sem tartja. Végig levegőben van a bal lábam, teljesen mindegy hogy milyen magasan van az ülés. Megoldás: ülőlap dőlés szögének szabályozása. Ha lenne benne! Miden egyes beüléskor roppan az ülés ülőlapja + hátlap. Sajnos manapság az autó tervezéshez elengedhetetlen a max 170 cm-es magasság. ( 180cm vagyok ) Balatont még bevállalnám, de messzebb, hát azon erősen elgondolkozom.
A beépített lehúzható sötétítő okos megoldás, csak egy kicsit kellett volna még foglalkozni vele a tervasztalon. Lehúzva hibátlan, felengedve viccesen zörög.
Okos megoldás, hogy esőben tolatáskor automatikusan bekapcsol a hátsó ablaktörlő.
Fékkel csak annyi a problémám, megállásnál lüktet, nincsenek a tárcsák kellően megedzve. Ja 2010 írunk.
A fűtése jó, klíma hatásos.
Hibája eddig, olyan ami kitartott volna addig amíg beérek a szervizbe (futómű zörgés, kopogás kivételével) nem volt.
15.000 km.: futómű viselkedése változatlan, megszokni lehetetlen. Síri csend kezd megszűnni, megint jönnek a kopogó hangok. Röhej.
A tetőn található oldalanként egy-egy lyuk a tetősín közepén, gondolom a tetőcsomagtartónak. Mivel ez nincs gyárilag ledugózva, s a festékréteg kellően vastag benne :( ezért elkezdett bebarnulni, rohadni. Röhej.
Motortérben a motorháztetőn található hangszigetelő borítás hullik szét. Röhej.
Klíma használatánál a szélvédő kívülről (35 fokban is) párásodik. Érdekes.
Vezetni az üléshelyzet miatt fárasztó. Nap végén úgy szállok ki belőle mint aki lenyomott 1.000 km.
20.000 Km. Kötelező szerviz.
Amit egy kicsit furcsáltam, hogy két hivatalos Peugeot márkaszerviz -összegre- ennyire eltérő árajánlatot adjon. Olcsóbbat választottuk, "Vác" szerencsére. Az hogy valaki többet kér az legkevésbé sem arányos a tudásával.
Vácon érdekes mód hallottak a szélvédő külső párásodásáról, s mi több tudták is a megoldást. (Pollenszűrő csere) A futómű ropogásának okát is tudják. Az ablakemelő hibáját is orvosolták (egy kis kenés). Ropogásra még annyit, hogy Pesten ahoz hogy a hiba okára rájöjjenek (mert csak reggel elinduláskor, pár km-ig csinálja) hagyjam ott a kocsit. Csere kocsi -mert a garis még- nem jár. Kérdés mi jár garancia letelte után. Napi 10.000 Ft-ért vihetek egyet.
Vácon érdekesmód ha ott hagyom a kocsit arra az időre adnak egy másikat ingyen.
Kocsiról annyit: nem sok minden változott a régebben leírtak óta.
-futómű- változatlanul kopogó lengéscsillapítók + ropogás,
-ülések kényelmetlenek
40.000 km.
Legutolsó bejelentkezésem óta történt egy s más.
A lengéscsillapítók húszon egy-két ezer km-nél már elviselhetetlenül kopogtak. Mivel jócskán garis nekiveselkedtem. Így utólag, szó szerint kell érteni.
Elképesztő mennyiségű, s a vége felé stílusú leveleim voltak a PEUGEOT Hungáriával mire nagy kegyesen kicserélték a csillapítókat. A munkadíjat azért bevasalták tőlem. S láss csodát megszűnt a kopogás (egy időre, erről később). Szerintük a csillapítókra a garancia nem 2 év vagy 80--100ezer km, hanem csak 20.000km. Ez persze sehol sincs leírva a gari füzetbe (ezt is nekem kellett bizonygatnom). Teljesen hülyének akarják nézni az embert. Már ott tartottam, hogy egy kibaszott nagy pert verek a nyakukba, a média bevonásával. Szánalmasak.
Úgy 31.000km környékén újra kezdett kopogni. Márkaszervizt bőszen elkerülve egy rokon kezelésbe vette, s láss csodát mi kopogott?? Na, Na, a futómű stabilizátor rúdját a dicső márkaszerviz szerelői annyira jól meghúzták a sok szét-össze szereléskor, hogy a menetet úgy emberesen ledarálták róla. Csere, persze csak gyárit lehetett hozzá venni. Azóta csend, képletesen.
Most 40.000km-nél sebesség váltásnál egyenlőre ritkán de roppanást lehet hallani. Újabb zsebbenyúlás lesz a vége. Ablak újra kezd párásodni kívülről,(pollenszűrő csere) ez tuti hogy így van kitalálva. Mennyit agyalhattak ezen hogy ezt kivitelezni tudják. Még nem találkoztam egyetlen olyan kocsival sem aminek kívülről párásodjon az ablaka.
Fékek: lassú haladáskor lüktet. Lassan csere. Senkinek sem ajánlom hogy gyárit rakjon bele. A tuti: BREMBO tárcsa, TEXTAR betét garantált a 100.000km csak városi használatnál.
Hátsó oldalsó ablakok 3 ponton vannak rögzítve, sikerült valahogy elhagynom az egyiket. Pár hét alatt sikerült rendelniük. 3-4 nyugalmasabb hónap után valami zörög hátul. Ok, hátsó oldalsó ablak kitámasztójának csavara úgy gondolta elege lett belőlem s útra kelt. Még időben elkaptam a grabancát. Szerviz stílusa a megoldásra, hát az no coment.
Fogyasztás vegyes használatnál 6 liter.
Klíma még mindig nagyon hatásos.
Fojt. köv.
Hibalista
- Átvételtől kopognak az első lengéscsillapítók. - 2010. 03. 04 a vezető oldali ablakemelő megkergült. Ha teljesen leengedem akkor fel csak a 2/3 megy vissza, s rögtön lemegy 1/3 magasságba. Teljesen csak a kapcsoló apró nyomogatásával hajlandó felmenni. - Mire bevittem a szervizbe megjavult, ahogy illik. - - 18.000 km: lépésben haladáskor, egyenes sima úton ropogó hangok a jobb első futómű felől. Az ablakemelő változatlanul szórakozik, rendszeresen megakad. (mire beérek a szervizbe megjavul) Marhára kezdem unni. Szélvédő kívülről párásodik. Szerviz reakció: ilyen nincs, ez lehetetlen, (sugárzó, értelmes nézés mellett). De azért szorgalmasan törlöm az ablakot 35 fokban, száraz időben. A motortér belső burkolatának széthullására legjobb válasz "rágcsáló" aminek persze nyoma sincs. Csak ne tudja szerencsétlen a garancia igényét érvényesíteni. Olyan poros a motortér, hogy csóri egérkének kicsi praclijának nyoma csak úgy visítana, ha oda tévedt volna. Motormosás kérdésemre a válaszuk: ÁÁÁÁ azt nem szabad. Mi lesz az elektronikával. Honda (előd) motorterét akkor mostam gőzborotvával amikor épp kedvem tartotta. Van még mit tanulni az agyonszidott japánoktól. Nem ártana beiratkozni egy autó készítő tanfolyamra az európai gyártóknak Japánban. - - Huszon egy pár ezer km-nél nagy nehezen kicserélték az általuk is ismert, tudott gyári hibás lengéscsillapítókat. (elsők) - 40.000 km: váltásnál, egyenlőre még nem mindig, de tompa fémes roppanás hallatszik. Kuplung kinyomásánál kopp, kiengedésénél kopp. Szerviznél persze síri csend. Még hogy egy kocsinak nincs lelki világa.
Ide hordtam szervizbe
Váci Peugeot nagyon korrektek. (tudás is társult a munkájukhoz, nem csak némán néznek maguk elé, s lobogtatják a számláikat a nagy semmittevés után, hanem korrektül (összegben + időben) orvosolják a problémát Ajánlani tudom őket.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Autóváros szerviz.
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 7 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | civic | Következő autója? | Jó lenne ha 10 évig ezzel a kérdéssel nem kellene foglalkoznom. |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |