Nem nagy élmény, de teszi a dolgát
Szöveges ítélet
Írországban élek és dolgozom, a jobb kormányos furgont a cég vette nekem munkához való használatra. Az autót újonnan vettem át a kereskedésben. Először kellemes meglepetés volt vezetni. Nagyon személyautós jellege van benne ülve, mégis remekül kilátni belőle előre és oldalra, mint egy teherautóból. Ha nincsen teli pakolva a szerszámaimmal a raktér, akkor elég szépen mozgatja az 1,6-os HDI motor. Megpakolva már annyira nem fickós, főleg nem emelkedőkön, de ha nem túl vad tempót diktál a forgalom, akkor képes tartani a lépést. A tükrei parádésan jól ki vannak találva, szinte mindent látok bennük az autó körül. A világítása az eddigi legjobb világítás amit tapasztaltam autóban. Viszont nem értem, hogy miért kellett 1,5 napellenzőnyi helyet védetlenül hagyni középen. Az esetek 90%-ban ott süt az arcomba a nap és csak süt és süt, de nem tudok védekezni. 2007-ben a Peugeot már több olyan személy autót is gyártott, melyek ablaktörlője középről törölt két oldalra kifelé. Nem értem, hogy egy autó, aminek ekkora szélvédője van, miért nem így van megoldva. Úgy lett megoldva, hogy az utas előtt, csak a szélvédő fele van megtisztítva általa. Ostoba megoldásnak tartom. Azon már csak nevetek, hogy kézifék a vezető ülés és az ajtó között van. Szokni kellett, de évek alatt megszoktam. Még viccesebb, hogy a motortér fedelet az utas ülés alól tudom nyitni. Ez utóbbi feltételezem az autó jobb kormányos mivolta miatt van, de akkor is vicces.
Ahhoz a tartáshoz képest, amit a munkahelyem rám kényszerít, az autó a Peugeot hírnevéhez képest meglepően megbízható. A cégnél lévő egyik 2010-es kiadású Fiat Scudo már rég kidőlt sorból, a másik 2009-es Fiat Scudo most dől ki. Ezek a fiatok -amik szinte egy az egyben ugyan azok, mint a Peugeot- szinte több időt töltenek a szervizben, mint munkában. Bár ez nem feltétlen a Fiat hibája. A Peugeot mégis nagyságrendekkel jobban állja a sarat. Teherautóhoz képest nem mondanám sem kényelmetlennek, sem hangosnak. De csak is teherautóhoz képest. (Egy Volvo a privát, családi autó, ahhoz tudom csak hasonlítani és ahhoz képest, nagyon teherautót idéző.)
Összességében hozza azt, amit egy furgontól elvárható. Jól vezethető, megfelelő az úttartása, együtt tud élni a forgalommal. Remekül pakolható, elegendő rögzítő kampó van benne, 3oldalról hozzáférhető a raktér. Lehetne sokkal jobb is, de elég jónak tartom.
Hibalista
- Volt gond a kormány szervóval, a kuplunggal, a belső keringető ventilátorral, és a váltóval.
Ide hordtam szervizbe
Írországban hordtam Peugeot szervizbe, amit cégem jelölt ki számomra. Mindig koszosan kaptam vissza, talán meg is csináltak rajta mindent, ami a munkalapon szerepelt, különösebb probléma nem volt az autóval ez idő tájt.
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
A munkahelyem talált egy olcsóbb szervizt így most már ide kell hordanom. Ez egy írországi Kia, Citroen szerviz. Itt is mindig koszosan kapom vissza a furgont, de itt mindig valami új van elromolva rajta szervizelés után. Nem nagy hibákról van szó, de elég bosszantóak. Viszont mivel nem nagy a hiba, a munkahelyem szerint nem éri meg, hogy kiessen a kocsi a munkából a következő szervizelés előtt. Most éppen a váltókart kell teljes erőből mozgatnom, ha még hideg a motor.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 156000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.0/10) |