A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 607 (2000-2009)

607 2.0 HDi 16v 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ilyet vettél? Te nem vagy normális!

Szöveges ítélet

Egy diesel Citroen Saxoval jártam miután meguntam, hogy a roncs öreg Lancia Kappámat lépten-nyomon szerelni kell. Jó volt a Saxo de nagyon hiányzott a Lancia kényelme, tetszett, hogy keveset eszik így valami diesel nagyautó után néztem. Renault Laguna 2.0dci vagy 407 esetleg 607 2.0 Hdi érdekelt. Mivel a családban volt már egy 307 2.0 Hdi ami használtan 10 évesen került hozzánk és gond nélkül ment pár év alatt még 100.000km-t úgy döntöttem, hogy Peugeot kell. Találtam is egy alkalmi vételt a kínálat alján volt a kocsi. Tudtam, ha a kínálat aljáról választok, akkor annak valami komoly baja van, ráadásul ennél öregebbet sőt facelift előttieket is lehet kapni ennél drágábban, szóval nagyon nem voltam bizakodó, pláne, hogy a kereskedő saját maga elkezdett alkudni az autóra. Elmentem kettő alkalommal a kereskedőhöz, kipróbáltam mind a két alkalommal, egyszer okádta a forró levegőt egyszer pedig nem akart fűteni, műszaki már csak 8 hónapnyi van rajta, a bal külső tükör valamiért nem akart befordulni elektromosan, kézi vezérléssel sem lehetett semmit se kezdeni vele mert az ajtón lévő vezérlőn csak egy csonk volt, a "bumbi" hiányzott róla... Gumik egyenletesen koptak, hűtő tartályban nem bugyborékolt a víz, olaj nem volt a légszűrőházban sem a vastag levegőcsőben (igen, megkértem a kereskedőt, hogy kapjuk már szét egy picit). Egyébként kellemesen húzott, tudtam, hogy nem egy "nagyon menős" autó a 136 lóerejével és a közel 17 mázsájával... nem érdekelt egy cseppet sem, nekem autó kellett, nem valami izmos, német betegágy. A bizalmam megvolt hozzá így is és megvettem. Azt mondtam, hogy az elektronikai dolgokkal majd kezdünk valamit, mindenre van megoldás úgyis. Egyébként is számítottam arra, hogy fél millát is beleboríthatok, ha valami komoly baj előjön. Szóval nem igazán érdekeltek az apró dolgok.

Aznap amikor átvettem a kocsit a kereskedőtől meglepetésemre szolgált, hogy volt fűtés az autóban, aminek a hőfokát tudtam állítani, a tükör kinyílt és visszacsukódott nyitásra-zárásra, rendeltetésszerűen. A bal első ajtó zsebében pedig megtaláltam a "bumbit" amivel a tükör kihajtást behajtást vagy tükörlap pozicionálást lehet elvégezni, visszaragasztottam. :D Ezekkel azóta se volt gond. Az autóval szinte egyáltalán nem járok városban, csak városba érkezés és indulás van, elmagyaráztam itthon, hogy ez nem az a kocsi, amivel a Lidl-ig elmegyünk és visszajövünk (erre van egy 1.4 szívóbenzin) mert fájni fog anyagilag az ilyen használat, és egyszerűen nem is erre való egy FAP-os diesel, és ezt sokaknak nem sikerül megérteni.

A kocsival dolgozni járok napi minimum 2x60km, tempomat 90-nel vagy alatta egy picivel, ha nagy a forgalom akkor meg 100-zal. 2000-nél elváltom, 1500 alatt nem üzemeltetem, amikor megvettem már volt egy kis hangja a kettőstömegűnek, azóta már 60.000-nél többet mentem vele, semmi változás vele. Papásan vezetve télen 5,5 literrel el lehet járni, nyáron ilyen használatban 4,5 - 4,8 litert kér. Ha autópálya van, az tempomattal 147km/h-t jelent, amihez tartozik némi pesti vagy szegedi autózás is, soha nem értem még el így sem a 6 litert, legyen tél vagy nyár teljesen mindegy. Eleinte féltem a fogyasztástól, de ugyanabban a használatban 1,5 literrel kér többet mint egy diesel Saxo :D. És ez vicces, mert a két kocsi teljesen más szolgáltatást nyújt.

Ezeket a fogyasztási adatokat el sem hiszik a 607 tulajok. Nyilván meg kell tanulni vezetni az autót, nem kell padlóig taposni valamint érdemes hosszan kigurítani ha a forgalom engedi. Illetve egy idióta sztereotípia él a fejekben: ha nagy kocsid van, akkor azt tiporni kell, azzal nem lehet lassan menni, a 607 csoportban a facebookon, olvastam már olyat, hogy Lupo 3L-t kell venni ha a fogyasztás a fontos, mert ha 607-esnél a fogyasztást számolod az nem a Te autód...
BAROMSÁG ez egy fenntartható, szerethető, normális autó, olyan hibákkal, amik a műanyag és gumi alkatrészek öregedésre vezethetők vissza. Számszerűsítve: 63.000km alatt ilyen alkatrészre kb. ~100.000Ft ment el, a többi az olyan, hogy egy Corollában vagy Civic-ben is cserés a jó magyar utaknak hála, vagy egyszerű kopó alkatrész.

10.000km-enként cserélem benne az olajat, olajszűrőt, évente a levegőszűrőt és az üzemanyagszűrőt, azt gondolom minden gondoskodást megkap, amire szüksége lehet. Egyszerűen jó vétel volt a gép, hiába alkudott magától a nepper, 2 év és 63.000km távlatából merem állítani, hogy nem b*sztak át vele, egyszerűen csak eladhatatlan mert félnek tőle.

Sok meccsen vagyok túl okos emberekkel:
"lesz még ott baj, mert kattog benne a kettőstömegű"
igen, valóban majd cserélni kell olyan 220-250 körül már kicserélik.
- "Meg ott a turbó is..."
Azt kb 100-ért felújítják de lehet olcsóbban is, bontva sincs sok mert ez kisnyomású, nem döglődös fajta, egyszerűen nincs is igény bontottra.
- "De ott van még a magasnyomású szivattyú is..."
50-ért feljavítják ha kell, de nem szokott gond lenni vele!
- "Akkor a porlasztócsúcsokat kell majd cserélni annak meg 80 darabja ~500.000Ft lesz a csere"
Ez szintén olyan alkatrész, amivel nem szokott gond lenni de ha mégis, akkor tisztítható vagy felújítható olcsóbban.
Cserébe mit is tud ez a diesel? Ha a 2.2-es benzineshez viszonyítom, ami 9-10 litert eszik de úgy számolom, hogy alattam 8,5 literrel is beérné, akkor 60.000km alatt már 650.000 Ft-ot spóroltam meg az üzemanyagon! Érdemes egy picit számolgatni, ugyanakkor tuti biztos, hogy előbb felsorolt hibalehetőségek nem egyszerre és azonnal fognak előjönni.

A kedvencem pedig az volt, amikor a félművelt autószakik elmagyarázták, hogy nem vagyok normális, a nyugodt életem most ért véget, mert sikerült felülnöm a szopórollerre és ingem gatyám rá fog menni. Nos kedves franciáktól félő sznobok, köszönöm, hogy ilyen jó kocsihoz juthattam olcsón!

Hibalista

- 1 db motortartóbak, 1 db kormányösszekötő egy szett hátsó fékbetét. Targoncások javították a Willeroy-nál vásárhelyen. 50.000 Ft-volt mindennel együtt. Egy másik alkalommal szórta az olajat, vezérlést kellett megbontani a javításhoz, 1 db vezérműtengelyszimering és 1db főtengelyszimering. Szereléssel együtt 50.000Ft - 1db hibakód, aminek a lényege az volt, hogy csökken a FAP folyadék szintje, kb. félig volt, a hibakódot törölték a C-Mobilnál, 8000Ft, és pár 10.000km múlva várható egy feltöltés az majd olyan 25.000Ft lesz. - - 1db ablakemelő szerkezet, általában 80.000-ért vagy felette kaptam ajánlatokat alkaltrészre + szerelés, végül a targoncások 70.000 + 3000 munkadíjért megjavították, természetesen új szerkezetet kaptam.

Ide hordtam szervizbe

Willeroy & Boch telephelyén található targoncaszerviz. Gyorsak, megbízhatók, azonban amíg ott állt az udvaron a kocsim egy nyest vagy valami ilyen féreg megdézsmálta a motorháztető szigetelésemet. A másik ami rohadtul nem tetszett, hogy a motorburkolatot helyén tartó egyik gumicsöcsöt elhagyták róla ~ 2500Ft/db valamint az egyik motortéri burkolat speckó csavarját úgyszintén elhagyták... nem tudom mennyi lehet, de valami mocskosul bosszant, hogy nem eredeti állapotában, hiányosan kapom vissza az autóm, ha ez egy 400.000-res Suzuki lenne akkor is bosszantana de így pláne, hogy ez akkor egy 8 éves számomra drága autó volt, amire vigyázni akarok még sokáig.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

C-Mobil, SzegedEgyelőre hibakódtörlés volt. 8000Ft-ot fizettem érte, ezelőtt 5 évvel a fos Lanciám hibakódtörléséért ugyanennyit kértek egy Fiat szervizben.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 241000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 63000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Citroen Saxo 1.5d Flip II Következő autója? Valami francia
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 607 2000 (2000)

További ítéletek (49 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)