Gyermekkorom szép emléke
Szöveges ítélet
Ezt az autót édesapám választotta, mert még egész régen ´80 táján egy közel-keleti ismerősének ilyenje volt, és bizony ő megfogadta, hogy neki is lesz egyszer egy ilyenje. Lett. 2.5 évig használtuk, a közel keleten éltünk akkoriban, én gyerek voltam, de emlékszem mindenre. A szalonban álltak a szép új Peugeot-k, 309, 405, 505. Ilyen sorrendben néztük meg őket. A 405 előtt álltunk az eladóval, aki nem tudta kinyitni a motorháztetőt. Egyszerűen nem ment neki. Bentről kireteszelte, de a motortető alatt már nem találta a kallantyút. Ekkor édesanyám odaengedett a kocsi elejéhez (6 éves voltam akkoriban), és én kinyitottam az ´öregek´nek. Talán nem véletlenül lettem autógépészmérnök. Bármennyire is modern volt a 405 1990 elején, gépészmérnök édesapám 5 perc alatt talált rajta egy olyan alkatrészt a kormány tájékán, ami műanyag lévén indokot adott a nagyobb, szebb, kényelmesebb 505 megtekintésére. (csak megjegyzem, ismerőseink a 405öst vették, majd fél év után a jelzett alkatrész hibája miatt mentek szervizbe, mert eltört az a műanyag valami. Elnézést hogy nem tudom pontosan milyen alkatrész volt az, de talán akkori zsenge korom felment) Beleültünk, kipróbáltuk, és egyből megvettük. Míg a papírokat töltögették szüleim, mások is bejöttek a szalonba beleülni az autóba. Sose felejtem el, édesapám rájuk szólt, hogy ne csapkodják a kocsija ajtaját... :-)))))
Az egész egy álom volt. Gyönyörű vajszínű fényezése volt, belül sötétszürke plüsskárpit, légkondicionáló (ami KÖTELEZŐ felszerelés azon a klímán bizonyos köbcenti felett!!!-nem vicc, tényleg kötelező), automata váltó... 6 évesen amikor apukám azt mondta, hogy automata autónk lesz, nem tudtam elképzelni milyen is az. Ültem a bérelt Lancia Y10 Fire ben és azon gondolkoztam, vajon akkor egyesből kettesbe és tovább is magától megy a váltókar, nem kell rángatni... :-)))
Nagyon szerettük, és érdekes módon akárkivel találkoztam eddig akinek volt 505 je az nagyon szerette. Szerintem ez volt az utolsó igazán elegáns Peugeot, az ezutáni kockaformájúak inkább a modernkedő citroenhez illettek volna. Nekünk gyárilag volt egy kis 3 centis fényezett spoiler is az autón, enélkül sokkal csúnyább volt. Persze sokat nem kellett leszoritania, mert azt hiszem a leggyorsabb amit mentünk vele az 160-170 volt, és azt is csak egyszer. Az utazótempója olyan 120 volt de azt igen kényelmesen tartotta. A rugózása meseszerű volt, és ez még azok közé az autók közé tartozott, amelyek nem hazudtak magukról sportosságot, miközben ráztak, de a kanyarban kisodródtak, álnok nyomatékpúpok (sic!) okán 2300 és 2700 között gyorsak majd elalszanak, mint egy mai alulkormányzott, aránytalan, első tengelyén a tömegének 65%át hordozó randa békaszájú 407es hdipdtdci.
Imádtam, igazi klasszikus volt, még azelőtt, hogy a franciák is betagozódtak volna az egyenautók közé.
Természetesen kellett szervizelni, de aki ujonnan vett egy ilyet, annak nem annyira jelentett gondot az ottani órabérek kifizetése.
Gyermekkorom szép emléke.
Utána fordjaink voltak, 5 darab, 3 sierra, 2 scorpio. Sokkal megbízhatóbbak voltak, jobb autók egyértelműen. Majd váltott a család bmwre, nekem 528i-m van, édesapámnak 740i. Nem összehasonlíthatók a PUG-gal :-))))) És mégis:
A Peugeot 505 emlékünkben örökké élni fog.
Hibalista
- Ha jól emlékszem havonta kellett szelephézagot állítani rajta, és bizony a 2.5 év végére megjelent egy pici rozsdafolt is a hátsó sárvédőn.
Ide hordtam szervizbe
Márkaszervíz, de ha jól emékszem nem volt velük rossz tapasztalatunk, korrektek voltak. Kapjanak 7est, ugyse tudja senki kikről van szó. :-)
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 14 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.5/10) |