A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 407 (2004)

407 407 SW 2.0 Sportline 

Az ítélet értékelése
4,0(3 db)

Életem megnyomorítója

Szöveges ítélet

7 évre tett padlóra ez a szörnyeteg, életem legrosszabb döntése volt (pedig volt egypár rossz döntésem már). Száradt volna le a kezem, amikor megvettem anno. És itt be is fejezhetném a történetet, de terápiás jelleggel inkább kiírom magamból a keserűségemet.
Előzetesen annyit, hogy gépészmérnök vagyok, azaz nem teljesen laikus...
A Peugeot 407 SW egy gyönyörű autó. És kényelmes is. Ezzel az összes jó tulajdonságát fel is soroltam. Sajnos ezt a két tulajdonságát használja fel arra, hogy becsapjon.
Nekem is megtetszett és itt hibáztam.
A meghibásodások rovatban leírtam azokat, amik eszembe jutottak, persze annyi mindent cseréltem rajta, hogy biztosan kifelejtettem valamit.
Ahogy most visszanézek, az üzemanyagon felül havonta átlagban 50 ezres ment el szervizre. Persze volt olyan hónap, amikor semmi, de aztán meg hoppá pár százezres a másik hónapban.
Ahogy a címben írtam, megnyomorított és 7 évig erre az autóra kerestem. Számos élménytől, nyaralástól estem el miatta, mert éppen meghibásodott rajta valami és öltem bele a pénzemet.
Férfi létemre még a könnyem is kijött párszor.
Miért nem adtam el? Jó kérdés. A fő ok, hogy sajnos lízingeltem és többel tartoztam rá, mint amennyit kaptam volna érte. Összességében egyébként a 3,4 millióért vásárolt autóra (ebből 2,7 volt a lízing) 6,5 milliót fizettem vissza, de ezzel vannak így páran, nem is panaszként mondom...
Amikor végre idén tavasszal lejárt és magkaptam a törzskönyvet, úgy voltam vele, hogy ha elgurul még egy darabig, akkor nem cserélem le. Legalább már ismerem. És legalább már tudom, hogy miket cseréltem ki rajta...
Hibás gondolkodás, mert simán elromlik újra az is, amit egyszer már kicseréltél, mert a hozzá kapható alkatrészek is szutykok és a konstrukció úgy szar, ahogy van. Példák?
Hajmeresztő megoldás, hogy a guminyomás-jeladó egybe van építve a szeleppel, így amikor a szelepet eltörik a gumisnál, vehetsz jeladót is 25 ezresért betanítással együtt. Nem fogsz majd a 4-5. alkalommal is, de azután meg a defektem mindig kinyírják a gumikat, mire észreveszed azokat.
A gumik kopnak és ez normális, de hogy egy gumi 40000 HUF, az nem normális. A hátsó kerék akkor is kagylósra kopik, ha a lengéscsillapítód amúgy rendben van, mert fordul a hátsó kerék is a kanyarban (ettől stabil a kocsi), de sajnos mindig ugyanakkor.
Az autórádió is nagy átverés. Nem érintőképernyős eszközön címet megadni, eleve élmény, de az adatbázis lemezen van, ami az útközbeni rázkódástól megkarcolódik és nem működik. Gyáriban horror az ára ennek is. Ráadásul Veszprém például egy fél körgyűrű és nem több a térképen. És természetesen nem tud magyarul, így bemondja, hogy "Váki át" a Váci útnál, de a kedvencem a "Zabadzazsduát" a Szabad sajtó útnál... Így nem is baj, ha elromlik és az ember egy normális rádióra cseréli ki. Ehhez természetesen a fő kijelzőt ki kell cserélni kisebbre, amit nem szívesen csinálnak meg szervizben (nekem 60 ezresért megcsinálták), majd utána lehet betenni egy 1 DIN-es rádiót a gyári helyére.
Brutális baromság a nyitható hátsó üveg, mert emiatt a hátsó ablaktörlő folyamatosan rossz. Ugyanis egy érdekes megoldással csatlakozik az ablaktörlő-motorhoz, mindig szétugrik.
Az anyósülés amióta megvan, kattog. Nem tudtam rájönni, mitől. Őrületbe kerget mert akkor csinálja, amikor nem ül rajta senki.
Az autó folyamatosan sipol valamiért, mert valami mindig rossz rajta.
Elvesztem a részletekben. A lényeg az, hogy az autó folyamatos szívás és SOHA nincs olyan másodperc, hogy minden működjön rajta. Én a 7 évben márkaszervizekbe hordtam, ahol ugyebár dupla áron csinálnak mindent, mint egy egyszerűbb autószerelőnél, de úgy voltam vele, hogy majd meghálálja a gondoskodást. Hát nem hálálta meg.
Az utolsó csepp az volt a pohárban, hogy a tetőablak elrepedt. Mégpedig egy akkora kőtől, amit észre sem vettem, azaz nem lehetett nagy. Nyitom ki a napellenzőt az egyik este és akkor látom, hogy végig van repedve az üveg felette. Megkérdeztem: a gyári új a csere munkadíjával 400 ezres lenne. Ha be merek tenni bontottat, akkor azt kapok 40 ezresért, meg a munkadíj és vagy jó lesz, vagy nem. Vagy elreped újra (esetleg szerelés közben), vagy nem.
Itt döntöttem úgy, hogy túladok rajta.
Az összesen 5,5 millióba kerülő, folyamatosan szervizelt autóért adtak 500 ezrest beszámítva, de nem érdekel. Menjen. Ingyen is odaadnám.
Az biztos, hogy ilyen szar kocsim többet nem lesz.
És az is biztos, hogy Peugeot-m sem.

Hibalista

- Az orrától hátrafelé haladva: - Xenon fényszórók (kétszer, az első alkalommal komplett csere 54000, a második alkalommal csak az izzó 18000); - Klíma hűtő 42000 (elrepedt, csak cserélhető); - Kerékcsapágy 4 alkalommal, alkalmanként 43000; - Alsó felfüggesztés csapágy 3 alkalommal (tűgörgős, a víztől berozsdált) alkalmanként 38000; - Alsó motorborítás elrepedt, műanyaghegesztővel 20000-ért javítva; - Keréknyomás jeladó 6 alkalommal, darabja 25000 (!!!), a szeleppel egybeépítve, törik a szelep lehet cserélni komplett; - Féktárcsa első 45000, hátsó 40000. Kétszer cseréltem; - Gumik 4 téli, 6 nyári (17-es kerékátmérő, horror ár), darabja 40000 felett. A kerékösszetartás az elébb leírt csapágy miatt elmászik, mire észreveszed, a guminak annyi. A keréknyomás jeladót egy idő után nem cserélgeted, így defektnél mire észreveszed a guminak annyi; - Mototjavítás 514517 HUF. A vezérműtengelyből kitört egy darab, bekeveredett a vezérlésbe és szétvert mindent; - Kettős tömegű lendkerék és kulung javítás 240000; - Turbócső 7500; - Klímafeltöltés 20000; - Ablaktörlő lapát egy szett 20000 (csak a gyári jó rá); - Autórádió és központi kijelző 1000000 (egymillió). A kijelzőn csak a Peugeot jel jelent meg, nem ment tovább. A kijelző 350000, majd ha a rádió is rossz, akkor további 560000, azaz együtt egyilla. Nem javíttattam meg; - Átalakítás kis kijelzősre 60000, így az autó paraméterei kis kijelzőn állíthatóak, majd egy akármilyen rádió beletehető a gyári helyére; - Könyöklő fedél zár 80000, mert csak a komplett bőr fedéllel cserélhető. Nem csináltattam meg, fémépítőből farbrikáltam rá egy zárat; - Tetőablak repedés 400000 (egy kis követ kapott, elreped). Nem csináltattam meg, eladtam inkábba kocsit (ez volt az utolsó csepp a pohárban); - Csomagtartó világítás 10000 ( kapcsolót kellett javítani, 3 hónapig volt jó, azóta is rossz.); - Hátsó ablaktörlő szerkezet javítása 36000 (többször szétszedve, olajozva, de csak a komplett csere segített; - Tolatóradar szem hiba 22000; - Komplett tolatóradar komjúter (a radarszem tönkretette az egészet) 50000; - ABS jeladó 40000;

Ide hordtam szervizbe

Peugeot szervíz Budapest, Dózsa György út (többször csúnyán becsaptak, amire csak később jöttem rá);Peugeot szerviz Vác (megkérdezés és árajánlat nélkül megjavították az autót 514517 forintért és kész tények elé állítottak);

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Peugeot szerviz Siófok (korrektek, soha semmi negatívum nem volt);

Értékelése: 10

Fenntartási költség (1) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 226000
Megbízhatóság (1) Vezetett km 150000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 5.5 l
Előző autója? 206 Következő autója? Vaneo
Ennyire szerette (1) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (2.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 407 2004 (2005 - 2008)

További ítéletek (67 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)