Országúti bálna
Szöveges ítélet
Tudatosan lett véve a típus,mivel már korábban is volt Peugeot a családban és nagyon bevált. 2005-ben egy online hirdetésen találtunk rá erre a példányra. Eleinte aggasztónak tűnt a karosszériához képest kicsi motor,de hamar kiderült,hogy az a 90 le is elég jól viszi az autót( jobban megy mint a korabeli 1,6-os Passat vagy Volvo S40).Az autót jórészt országúton használjuk,ahol kb. 6.5-7 litert fogyaszt. Jódarabig hiba nélkül üzemelt a gép,majd 2012 nyarán elkezdett rángatni.Hamar kiderült,hogy elektronikai probléma áll fent. Két szerelő nem tudta megmondani mi baja van,majd a harmadik szerelő átbogarászta az egész elektronikát mire kiderült,hogy a vezérlés egyik alkaatrésze mondta fel a szolgálatot.Szerencsére viszonylag olcsón,12 000 Ft-ból megúsztuk. A másik hiba a szervószivattyú volt, amit Nyíregyházán sikerült beszerezni egy francia autókra szakosodott bontóból és kb. másfél óra volt kicserélni. 8 év alatt össz-vissz ennyi hiba volt,ami szerintem azért elég jó,az út szélén pedig még soha nem hagyott. Kényelmileg is kiváló, talán a legkényelmesebb autó amiben valaha ültem(igen,ültem már német autóban). A volán mögött minden optimálisan kézre esik,így a vezetés hosszú távon sem fárasztó. A közhiedelemmel ellentétben az alkatrészárak sem jelentősen drágábbak,mint más autókhoz. Egyenlőre nem tervezem eladni,de ha egyszer mégis,biztos,hogy a következő is Peugeot lesz.
Hibalista
- -szervószivattyú 6000Ft (bontottan) - -vezérlőegység(illetve azon belül egy alkatrész) 12 000Ft
Ide hordtam szervizbe
Magamnak szerelem
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 140000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 120000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 405 1,9 GRD | Következő autója? | 508? |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |