A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 406 (1995-2004)

406 2.0 16V Supreme 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Hű társam...nyugodj békében! :(

Szöveges ítélet

8 éve mikor autót kerestem nem került látókörbe a Peugeot. Néztem az istenített német márkákat meg a japánokat, de azon túl, hogy drágák még csúnyák is voltak (legalább is nekem nem tetszettek). Aztán kaptam egy tippet: Peugeot 406. Rékerestem és szerelem volt első látásra. Tudtam, hogy ez kell nekem. Viszonylag olcsó, jól felszerelt és tetszik.

Sikerült is egy szép példányt találi 153.000 km-el, frissen cserélt kuplungal.
Benzines párti vagyok és mivel olvastam a témában a 2.0, 136 lóerős verzióra utaztam (1.8 gyenge, de cserébe ugyanannyit fogyaszt és nem is olyan megbízható...állítólag).

A fogyasztástól eleinte tarottam, de nem vészes. Vegyes használatban nyáron beéri 8,3 literrel (klímával). Télen 8,5 litert kér 100 km utazásért. A fedélzeti kompjúter teljesen megbízható (teszteltem).

Az autó csendes, kényelmes, megbízható.
Futóműve stabil és a sportos vezetés sincs ellenére, ahogy a motornak sem. Ha pörögni kell pörög, ha alacsonyabb fordulaton kell cirkálni akkor se erőtlen. 1000-től 6000-ig használható. Előzni bátran mertem vele, mert volt benne elegendő tartalék.

Autópályán is jól érzi magát. Komfortosan lehet vele utazni.
A motor ilyenkor eléggé pörög (140 km/h-nál 4500 r/min) és lehetne csendesebb is, de abszolút nem zavaró egyik sem.
A fékek teszik a dolgukat, soha nem volt vele problémám (szerpentinen sportos tempónál sem). Se a teljesítményével, se sehogy. Fogott amikor kellett, úgy ahogy kellett oszt' kész. Féktárcsát én nem cseréltem 111.000 km alatt. De már nem sok volt hátra belőle.

Mikor egy fiatalabb Ford Focus 1.6 TDCi-be beleültem (céges autó) nem értettem milyen nyomatékról beszélnek a dízelesek, meg úgy általában mi ez az autó? A Peugeot-m köröket vert rá minden tekintetben (tudom, körte vs. alma, de akkor is). Azt nem szerettem, a 406-om imádtam. Sok közös kalandunk volt és soha de soha nem hagyott cserben. Nem hogy az út szélén nem hagyott, de még csak kényelmetlenséget se okozott. Soha.

A francia elektronikát szokás szidni, de nekem a légzsákcsatlakozón kívül semmi említésre méltó elektromos hibám nem volt. Ja de. A hűtőventilátor folyamatosan ment akkor is ha levettem a gyújtást. Mint kiderült beégett a reléje. Eleinte az első halogének gyakran kiégtek, de a második kiégett hiper szuper 200%-os garnitúra után xenon-t építettem bele ("Philips fejjel"). Onnantól azzal se volt gond. Vagyis de: 65.000 km és 5 év után kiégett mind kettő pár hónapon belül. 9000 Ft volt darabja. Azt mondom annyit megértek. Az extrákkal (ülés fűtés, eső szenzor, elektromos ablakok, fűthető tükör stb.) soha nem volt különösebb bajom. Na jó. Az egyik tükörlapban elszállt a fűtőszál (3000 Ft volt bontóba).

Igazából semmi kirívó hibával nem találkoztam. A klímára párszor rá kellett tölteni amúgy soha semmi baja nem volt. Mindig hűtött és működött. A futómű szépen lassan elkopott, de jobbára csak a stabilizátor pálcák és szilentek, amikből pár ezerért minőségit lehet venni és cserélni sem egy agyműtét. A lengéscsillapítók mind gyáriak voltak 18 évesen és 265.000 km után...és az idei műszakin is tökéltesen megfeleltek.

Kopó alkatrészeket ezeken is cserélni kell azért :)
Olajat a gyár által előírtat használtam (TOTAL Quartz 7000/9000) és 10.000 km-ként cseréltem. Olajfogyasztás kb. 0,1 dl/1.000 km volt. Kompresszió mérés is volt. Nem mondom, hogy gyári értékek jöttek, de teljesen rendben volt mind a 4 henger (260.000 km-nél).

A fentieken felül cseréltem váltó olajat, gumikat, akkumulátort, fékbetéteket, mindenféle szűrőt (olaj, benzin, pollen, levegő) meg minden ilyesmit.

A beltéren különösebben nem látszott meg a használat, pedig azért egy lakásfelújítást is megcsináltunk együtt (munkás ruhába be, kőműves fuvarozás, tüzép oda-vissza, oltott mész, járlólap...tudják hogy megye ez). A kárpitokon nem látszott a kosz és a műszerfal is mint az új. Nem ám, hogy szétrepedezik, csüszög-nyüszög minden meg lemállik a gumi hatású bevonat...nem-nem.
Az ajtó kárpitokon a szövet viszont levált a panelekről (mind a 4-ről) és a vezető oldalon a könyöklőn kiült azért a kosz. Ez így együtt nem nem volt szép látvány, de simán orvosolható mindkettő.

Mivel egy szép, kövér excell táblázatba gyűjtöttem mindent ami karbantartási költségként felmerült (műszaki vizsgákat is beleértve), így elmondhatom, hogy kb. 696.969 Ft-ot költöttem az autóra amióta nálam van :)

Ebből ami NEM a szokásos kopó-fogyó alkatrész volt: 205.697 Ft-ba került.
A km-re vetített, összes karbantartási költség kereken 6,28 tized Magyar forint 8 év és 111.000 km után.

Majd végül jött egy állat, barom a Renault Master-jével, aki úgy gondolta, hogy teljesen normális ha 130-al az ideális íven a szembe sába áttérve veszi be az amúgy beláthatatlan kanyart. Mert ő "sietett". Pechünkre pont mi jöttünk szembe. Kis híján frontálisan ütköztünk. Szerencsére még volt annyi lélekjelenlétem, hogy a szalagkorlát és a Master közti szűk 1,5 métert maximálisan kihasználtam. Így "csak" az autó bal elejét (futóművestől) és a bal oldalát szakította le. Beleértve a vezetőoldali ajtót is mellőlem.
Aki látta a roncsot azt mondta tegyük össze kezünket. Összeteszem, bár közbe könnybe lábad a szemem, mert ilyen jó autóm lehet nem lesz többet :(
Nagyon szerettem.

Természetesen totálkáros lett, de még tett egy utolsó szivességet: megmentette 3 ember életét...soha rosszabb autója ne legyen senkinek!

Viszlát odaát Cicám! :(

Hibalista

- hátsó stabilizátor gumik - 206 500 km - 2 200 Ft - oldalvillogók (2db) - 206 500 km - 4 000 Ft - bal oldali fűthető tükörlap - 206 500 km - 3 000 Ft - 2db első stabilizátor összekötő - 227 001 km - 9 310 Ft - 2db alsó trapéz csukló - 227 002 km - 6 840 Ft - 1-1db bal-jobb szélső összekötő - 227 000 km - 7 600 Ft - 2db hátsó stabilizátor összekötő - 227 004 km - 12 060 Ft - kézifék kötél csere jobb-bal - 233 060 km - 5 000 Ft - kipufogó közép-, végdob (WALKER) és cső csere - 233 060 km - 40 000 Ft - olajnyomásmérő gomba csere - 237 613 km - 1 800 Ft - bal hátsó lengőkar+excenteres tengely - 238 860 km - 8 000 Ft - bal féltengely gumiharang csere külső-belső - 238 860 km - 5 000 Ft - főtengely szimering 2db - első nem jó méret, másik lett OK - 242 000 km - 4 154 Ft - fojtószelep ház bontott (törött csőcsatlakozó) - 248 000 km - 10 000 Ft - tankszellőztető szelep (törött csőcsatlakozó) - 248 000 km - 2 000 Ft - generátor felújítás - 250 454 km - 5500 Ft - generátor szíjtárcsa (mert eltörtem) - 250 454 km - 2 300 Ft - bal első stabilizátor kar Flennor - 252 183 km - 2 100 Ft - olajbeöntő kupak (mert elhagytam) - 260 000 km - 2 400 Ft - jobb első-alsó támasztó gömbfej csere (Lemfölder) - 263 367 km - 3 708 Ft - bal első féltengely gumiharang csere (Gomet) - 263 377 - 2 697 Ft - jobb első stabilizátor pálca (Monroe) - 263 770 km - 3 028 Ft - - A fentieken túl 0 Ft-os javítások: - klíma tisztítás - klíma feltöltés (8 év alatt kb. 4x) - légzsák csatlakozók tisztítása ülések alatt (airbag hiba) - végő megoldás a forrasztás - - Amit tudtam magam javítottam, szerelőnek munkadíjat szerintem összesen kb. 50.000 Ft-ot fizettem a 8 év alatt.

Ide hordtam szervizbe

A szerelőkkel kapcsolatban az a tapasztalatom, hogy a többség tippelő és cserélő művész. Odaviszed első tipp a lambda szonda lesz, mert azt írja ki a kompjúúúter. Aztán ha 30 ezerért kicserélte és mégse jó, akkor lesz egy másik tippje. Számomra az ideális autószerelő kiméri a hibát és azt mondja: figyelj, ez a baj, mert ennek az értéknek X-nek kellene lennie, de ez Y. Biztosan van ilyen és minden tiszteletem az övék! Én most kapásból nem tudok ilyet.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1999
Kényelem (8) Használati időtartam 8 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 153000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 111000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Clio 1.2 Következő autója? S60
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 406 1995 (1999 - 2004)

További ítéletek (159 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)