A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 309 (1985-1993)

309 GTI16 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Élményautó, mikor milyen...

Szöveges ítélet

Nos. Ez lenne ugyebár a 309-es széria csúcsmodellje, a kis számban gyártott GTI16, 1.9 16V DOHC motorral, ez a bizonyos "Mi" motor. Ebbe a darabba egy 147 Le-s katalizátoros változat jutott. Ezenkívül a szokásos GTI extrák, mint például:
- nagy napfénytető (ez feltétel volt a kereséskor, a 205-nél nagyon megszoktam)
- el. ablak elöl, bowdenes távirányítható hátsó ablakok
- "négyködlámpás" lökhárító (ebből 2 kiegészítő fényszóró), belső állítású fényszórók (bár ez már nem működik, fel kellene tölteni a "hidraulikát")
- félbőr ülések, állítható deréktámasszal, a vezetőoldalinak még az oldaltartása is tekergethető
- hatórás műszeregység, fordulatszámmérő-olajnyomás-olajhőmérséklet a szokásosak mellett
- 15" Speedline kerekek
- kormányszervó
- hátul is tárcsafékek
- stb, stb

Menetteljesítmény? Hát nem rossz :-) Az Mi jellegzetessége, hogy 4000-től indul meg, és 6000-ig húz nagyon. Alatta se gyenge, de itt az igazi. Fékpados teljesítménymérésnél az autó teljesítménye 10%-on belül volt a gyárihoz képest, 13 év után is - csak azért nem mondok pontos adatot, mert a keréken mért teljesítmény nem számolható vissza egzaktul. Valamivel nehezebb a 205-nél, úgyhogy összevethető az ottani gyengébb 1.9-ekkel, talán még az erősebbekkel is, de bizonyításra még nem került sor.

A belső terére nincs panaszom, nagyon kulturált, nem foszladozik. Előző gazdája vigyázott rá, bár ő maga nem foglalkozott vele sokat, inkább szervizbe vitte mindig. A csomagtartó annyival nagyobb a 205-nél, hogy az igencsak észrevehető, pedig nem gondolná az ember. Szélesebb is az autó, jobban pakolható, hátra is jobban beférnek. GTI, tehát az úthibák érezhetőek, cserébe igen pozitív kanyarvételi tulajdonságokat mutat fel. Hosszabb távon is kényelmes, a váltó azért nem túl hosszú, de legalább könnyen az ideális fordulat közelébe lehet kerülni :-) Mindenhol jó, városban és autópályán is, de az igazi eleme a kanyargósabb országút.

Mint a hibalistából is látszik, azért kell vele foglalkozni. Ez még nem is lenne akkora gond, az ember nem várja el egy tizenéves sport-modelltől, hogy szalonautó megbízhatósága legyen, csak hát eléggé megnehezíti a szervizelést a gusztustalan módon telepakolt motortér. Mindig irigykedve tekintek például a dízeles kollégák pucér önindítójára - az enyémre óvó szeretettel borul a négyágú szívócsonk, oldalról a generátor és a légmennyiségmérő, alulról pedig egyéb alkatrészek garmadája biztosítja zavartalan nyugalmát. A kormányszervó egyik csöve tesz egy hosszabb kanyart, hogy tudjon hűlni a folyadék - de ez már csak az autó alatt fért el. Az időnként itt is lepattogó váltórúd helyett a jó darabot úgy tudtam feltenni, hogy egy méteres vascső másik végét kellett ütni - közelebb ugyanis nem volt hely a kalapácsnak. És még sorolhatnám... Persze nem kell, hogy ez az embert érdekelje, de a szerelők is elfelhősült tekintettel szokták fogadni a "hááát, ez a tizenhatszelepes" bejelentést (telefonban ez hosszabb szünetként érzékelhető). Elektronikai rendszere talán követhető lenne, de természetesen némileg más kapcsolási rajza van, mint a 8v változatoknak (persze beszerezhetetlen). A futómű és az egyéb részek szerencsére kb. ugyanazok.

Majd két évig egész jól megvoltunk egymással, de sajnos az utóbbi időben kissé elhidegültem tőle. Ennek oka egy három hétig vadászott túldúsítási hiba (ez meglett, a befecskendező számítógép romlott el), majd pedig az utána szintén hosszú ideig kergetett, végül szerelő által megtalált rángatás-relékattogtatás, aminek javítása után kiderült, hogy hengerfejes... Most épp össze van rakva, elvileg jó. Ha rendesen viselkedik, akkor marad még egy darabig, végül is sok minden adott legalább még egyszer ennyi nagyjából gondtalan autókázáshoz, de ha tovább szívat, akkor megválunk egymástól. Folyt. köv.

Hibalista

- lengőkarszilentek-gömbfejek... beszerezhető, kicserélhető, csak kellemetlenség, ilyen utakon időről-időre előjön
- kipufogórendszer, megette az idő, katalizátort motorhibák miatt még 1x kellett vadászni
- önindító, cseredarab olcsó, mert szinte minden XU motorosé jó, csak a csere macerás
- fűtőradiátor, ugyanez
- kipufogócsonk elrepedt, egy műremek a 4 egyenlő hosszúra hajlított cső, csak épp újonnan 300 000 lenne, szerencsére meg tudták hegeszteni
- vízcső, sajnos GTI16 specifikus, csak újonnan volt, 26 000
- ECU, csere: 2+4 csavar, 10 000 használtan
- elektronikai kontakthibák, kábelszakadások
- hengerfejtömítés

Ide hordtam szervizbe

Voltam több helyen is, a 205-tel már kitanultam az erre a szériára ráállt helyeket. Sajnos a típus ritkasága miatt még így is adódnak néha gondok, de a legtöbb feladat simán megoldható. Részletek: www.peugeot205klub.hu, a szolgáltatók/szervizek résznél.

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 1992
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 162000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? 205 GTI Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 309 1985

További ítéletek (48 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)