A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 307 (2000-2010)

307 SW, 1,6 HDi 110LE Symbole 

Az ítélet értékelése
4,3(4 db)

Odahaza jól érzi magát! szerk. 2019. 06. 18.

Szöveges ítélet

Kedves Ítélet-olvasók!

Elhatároztam, hogy naplózom autóm életét, viselt dolgait. Az autó használata kb. átlagos, hosszabb etapokon használom, néha jól megpakolva. Így az esetleg előforduló események kb. normál használat mellett állnak elő. Mindenki okulására.

---------------

2019. 06. 18. 267000 km

Rengeteg idő eltelt a legutóbbi bejegyzés óta. A járgány továbbra is nálam van, és meglepően hibamentes azóta is. Kellett cserélni gázolaj nyomás szenzort (ez mondjuk kellemetlen otthagyós móka volt, hála a barátoknak hazajutottunk a autópályáról), cseréltük a ventilátor fokozatainak kapcsolóját, és majd fel kell újítani a hátsó fékeket, kézifékkel együtt. Közben vagányságból kapott mérföldes órát (megvan a régi is eladás esetére), így most pályán kellemes 80-at mutat az óra és a tempomat is, és mérföldben számlálódnak a kilométerek. A motorba Jenő időközben belenézett, és az ég világon semmit nem talált, minden tökéletes, alig kopik, úgyhogy legalább mostmár tudjuk. Viszont ha már ott jártunk, a klíma bordás szíjat átalakítottuk sztreccs-szíjasról rugós feszítősre, amitől végre megszűnt az a nedves párás időben előjövő idióta csikorgó hang, és egy generátor szabadonfutó csapágyat is cseréltünk ezzel együtt, így most béke van arrafelé is (évek óta). A kettőstömegű még mindig eredeti és hangtalan benne, a 2. kuplungszett is bírja jól, a klíma hűtőt pár éve cseréltem új kínaira, a gáz még azóta is benne van, és úgy alapvetően a járgánynak mindene működik stabilan, kivéve a rádió pár gombját (majd kezdek vele valamit egyszer). Tavasszal újra gond nélkül megjárta Párizst, a gyári bőrkormány kicsit csúnya már, de az ülések, és egyéb kezelő szervek hibátlanok. A vezetőülés sem kopik tovább, ki érti ezt.. :D
Megy, kényelmes, kölyökkel erdei alvást is csináltunk benne, abszolút sikertörténet a kapcsolatunk. Minél tovább maradjon is így! :)

---------------

2014. 01. 18. 178000 km

A járgány most 7,5 éves. A motorikus hibám azóta is megvan, de az autó megy, nem eszik, úgyhogy még várok vele valameddig.

Amúgy az autó némileg öregszik, a tavalyi tél, és a pesti utak végül csak-csak megteszik a magukét. Felfedeztem, hogy a jobb első lengéscsillapító egy nagyon picit engedi az olajat. Lassan kell majd hátsó fékbetéteket cserélnem - még az eredeti van fent... Néhány zörgés is megjelent a kasztniban, és tavasszal a harmadik garnitúra nyári gumit is megkezdjük. A csomagtér ajtó alsó peremét a tavalyi sós hólé nemes egyszerűséggel kikezdte, pattog le róla a festék (nem, nem verődik oda, nem ér hozzá semmihez. Nem fizikai behatás miatt van ez). Ezenkívül egyéb helyeken is van pár rozsdapötty, ráadásul teljesen ép festés alól jön elő. És mint olyan sok 307-esen, nálam is meghalt a hűtő ventillátor 1-es fokozata (ami a klíma bekapcsolásakor kapcsol be). Így most klímázás esetén a nulla, és a kettes fokozat között kapcsolgat a rendszer, és mi tagadás, ez elég idegesítő, amikor dugóban araszolok nyáron.

Ezeket leszámítva az autó pöpec, és egy igazi éhezőművész. A téli átlagom eddig 4,5 l/100 km, és felerészben Pesten járok vele... Újra mondom: soha, de soha rosszabbat! :)


---------------

2012. 11. 29. 157608 km

Nos, az autó korosodik. 150.000-nél egyik pillanatról a másikra eldobta a kuplungját. A szerkezet kiszerelve teljesen hibátlannak látszott, valamiért mégsem emelt ki többé. Az új szerkezet viszont jobb, mint amit eredetileg tettek bele, megszűnt az 1500-1800 között vibráció, az indulásnál néha jelentkező kasztni-rázás is. A szerelő szerint a kettős tömegű lendkerék közel gyári állapotú (eredeti), így vissza is lett téve.

Újabban sajnos motorikus gond gyötör, egyelőre még nem jártam utána. Némi kompresszió vesztés van az egyik hengerben. Ha megjavították, megírom, mi volt a baja (igen bizarr hibajelenség-halmazról van szó, befecskendezési korrekciós érték kiakadva a kérdéses hengernél, és nagyon enyhe ketyegő motorhang melegen).

A dokumentálás kedvéért írom le, hogy az első rendszám elvesztése és a kényszerű külföldi út közelsége miatt az eredeti KHE-s rendszámot MGC-re cseréltem.

Egyébként nincs vele gond, és még mindig élmény vezetni. :)

----------


2011. 01. 16. 119003 km

Újabb egy év eltelt, azóta mentem 33000 km-t. Megvolt a másik két nyári gumi cseréje (jövőre, először, téligumit is cserélünk).
Júniusban 100.000-es szerviz, a cserélt bal hátsó csapágy megadta magát, csere garanciában, első fékbetétek cseréje, hátsó lengéscsillapító porvédő kb nyolcadszor hulla lá, visszaragasztva, egyébként semmi komolyabb.
Augusztusban olajcsere, plusz némi lájtos motorvezérlés tuning, az új szoftver kb 130 lovat és 300 Nm-t mozgósít (110/240 helyett). Nagyon szeretem az új "lelkivilágát", és bár alig használom a plusz erőt, a jellege miatt is örülök neki, hiszen most még sokkal egyenletesebben adja az erejét, mint eddig, részterhelésen is. Az azóta eltelt 10-12000 km-ben minden oké vele, kuplung, váltó, egyebek eddig jól bírják a kiképzést. Az eredeti kéttömegű lendkerék hangtalan. A fogyasztás esett bő fél litert! Az elmúlt 10000 átlaga 5.0 lett, és ebben a rakat téli hidegindítás is bennevan! 90-nél konkrétan 3.6-ot eszik, most ősszel 61 literből mentem vele 1260 km-t is!

Decemberben 120.000.-es szerviz, vezérléscsere NEM volt, erre a motorra 240.000-et ad meg a gyártó (180-at fokozott igénybevételre). Minden szerviz jajveszékelt emiatt, van, ahol reflexből 100.000-nél cserélik, és néztek nagyokat, mikor a service box-ból kikerestettem velük az adatot... Remélem, hogy nem repül szét alattunk, és nem bizonyul túlzott kockázatvállalásnak... Egyébként eseménytelen szerviz volt, mindent rendben találtak. Jaa, volt két kiégett hátsó helyzetjelzőm, meg egy kiégett rendszámtábla-lámpám...

Elöl eredeti tárcsa, új betét, hátul eredeti tárcsa+betét van, és eredeti futóműalkatrészekkel futunk. Lengéscsillapítás, fékhatás mérve, rendben. Továbbra is főként pályán közlekedünk, az autó még most is kb újszerűnek néz ki belülről, leszámítva a vezetőülés kárpit bal oldalát (ahogy kiszállok, áthúzom magam rajta, kicsit bolyhosodni kezdett).
Nappali menetfény-projekt folyamatban van, a modul a reflektort fogja fél teljesítményen meghajtani (lásd pl. wv polo). Már csak a beszerelés van hátra. EU és magyar jogi szempontból is legális automatikus kapcsolás és működés, mindezt szerelés, gányolás, plusz lámpatestek nélkül.

Nagy, tágas, világos, kényelmes autó, mostmár erős is! (Tök uncsi, hogy mindig ezt írom, de:) Soha rosszabb kocsim ne legyen !!!

---------

2010. 01. 13. 86700 km

Egy év telt el és 24000 km. Az autó eddig rendben van, volt olaj- és mindenféle szűrőcsere 73.000-nél, megvolt a 80.000-es, szintén olajcserés szerviz is, cseréltem (egyelőre csak két) nyári gumit (az új gumikkal nem rázza a kormányt!), most tavasszal cserélem a másik kettőt is. Volt a nyáron egy kezdődő bal hátsó csapágy berágódás, jobb a békesség alapon hamar megkapta a "műtétet", így most ez is rendben. Fékbetét csere még mindig nem esedékes, talán még 10000-et megy elöl, hátul még sokkal többet. Most a télen kapott egy szoftverfrissítést is.
Tavaly télen elromlott a tompított magasságállítása, aztán a netről kiderült, hogy ennek oka (teljesen logikus módon, naná) a kiégett hamutartó lámpácska is lehet. Valóban ki volt égve, ki is cseréltem és most megint megy a magasságállítás, gratulálok, francia mérnökök! Talán mintha a csomagtartó ajtó teleszkópjai gyengélkednének kicsit, de lehet, csak a hideg hozta elő, nyáron, melegben még "megjavul". Meglátjuk jövőre. Ja, kaptam egy gyári bőrkormányt is, ez lényegesen jobb fogású, mint az eredeti volt, megbőrözve... A kormány elfordításakor hallani valami apró kis pattanó zajt, ennek majd utánajárok, biztos valami öregszik odabent. Az a csikorgó zaj a motor felől az alsó motortakaró rögzítéséből jön, fém patent tartja a fémhez a cuccot, az csikorog, ha úthibán megyünk át. Zsírzással megszüntetve.

Meg kell mondanom, hogy alapjában véve nagyon elégedett vagyok az autóval. Vannak olyan tulajdonságai, amelyek nem tetszenek, amik zavarnak (például hogy a B oszlop teteje ropog. Maga a kasztni ropog, nem lehet vele mit csinálni, vasig lebontottam, akkor is ropogott.), de ezek konstrukciós dolgok, gondolom, mindegyik példány ilyen. Viszont az autó rendben van, megy, jól is megy, mindene működik, a belseje a vezetőülést leszámítva újszerű, a vezetőülés bal oldalán a szövet mintha egy picit kezdene bolyhosodni, de ezt leszámítva tényleg tipp-topp (tisztán is van tartva). Soha egy hibaüzenet, soha egy köhintés, csak megy és megy. Ahogy azt kell. Sose legyen rosszabb autóm!

---------------

2009. 02. 16. 62120 km

Ismét eltelt egy fél év és 15e km. Azóta belekerült a xenon, és hát ég és föld a különbség. Beállítva, vakításmentes.
Megvolt a 60.000-es szerviz is, Magyarországon, a számla 31.000 Ft + olajak, szűrők ára, összesen kb 55.000 Ft. A szerviz során orvosoltak pár apró problémát, többek között az egy évvel azelőtt cserélt, de mostanra újra elromló féklámpakapcsolót is. Kerestettem a szervizekkel az utastéri zörejek forrását, egy kivételével mindet megszüntették (három volt összesen), most kb. csönd van. Azt az egyet majd levadászom. :)
Az elmúlt 15e km alatt kiújult az indítózáskor, leállításkor, elinduláskor, úthibákon áthajtáskor hallható csikorgás. Állítólag nem a lendkerék, nem is a motorbak, amit egyszer emiatt cseréltek, hanem a nagynyomású üa. cső motortérbéli rögzítése, ott kipattant a műanyag tokból, visszatették, megzsírozták. A csikorgás megszűnt. A tempomat megint el-elszállogatott, féklámpa kapcsoló csere, OK.

Nagy általánosságban elmondhatom, hogy ahány szerelő látja, mind azt mondja, régen látott ennyire egyben lévő autót. Az eredeti fékpofák elöl 40%, hátul 60%-osak, a tárcsa egyenletesen kopik, a Pirelli nyári gumiban 50e km van 4 mm-es profilmélységnél (csak kicentírozni nem sikerül őket, kormányrázás 120-tól). A kéttömegű lendkeréknek állítólag melegen már van egy egész kicsi hangja, de ha ilyen ütemben romlik el, állítólag 200e km fölött lesz, mire cserélni kell. Nyárigumit ősszel, szezon után kap újat, a fékek meg talán elmennek még húszezret. A szerviz szerint az autó megy, mint a golyó (szerintem is), olajat nem fogyaszt (félidőkben, 10e km-enként kap olaj- és szűrőcserét), fogyasztása 5,5 az elmúlt 10e km alatt. Mindent egybevéve azt kell mondanom, hogy a zörgéseket leszámítva és a garanciális gyermekbetegségeket kinőve megbízható és stabil, kényelmes és jól használható kocsim van. Soha rosszabbat! Remélem, még így szolgál egy jó darabig.

---------------

2008. 07.09. 45120 km

AZ elmúlt hat hónap eseményei: egy kicsúszásos baleset (ütközés 20 km/h-val, eredmény képen dokumentálva alább), melynek során lebontásra került a kocsi eleje. Szerencsére csak műanyagok, illetve az egyik gumi meghalt, meg egy ködlámpa. Beljebb semmi baja nem lett. Minden cserélve, casco-ra. Megjegyzem, a franciák is cigánykodnak a szervizelésnél, csak talán nagylelkűbbek, mint a hazaiak...

Előtte a negyvenezres szerviz is megvolt, ára a duplája volt a hazainak. :( Aztán odakint is, meg idehaza is elvittem átvizsgálásra a garancia lejárása előtt. Ennek keretében kaptam új szoftvert (amitől úgy tűnik, vagy fél litert lejjebb ment a fogyasztás, számolva, mérve), új féklámpa kapcsolót a pedál alá (néha láttam, hogy nem ég vagy villog a féklámpám, valami hibát is eltárolt a komputer, meg a tempomatot is meghülyítette (hibaüzenettel kapcsolt ki, ha ráfékeztem...) Cserélték, azóta rendben van. Másodszor is kicserélték az ablakemelőt, nem a gomb volt rossz (én arra gyanakodtam), hanem a második szett is hibás volt. Most van benne egy harmadik, azóta valóban jó. Más hibát nem fedeztek föl, vagy nem tudták-akartam javítani :D (Valami pattog a B-oszlopban, ők nem találták meg, mi lehet, állítólag az ajtó zárja csinálja, szerintem viszont föntebbről hallatszik... Meg ráz a kuplung egy bizonyos fajta csúsztatásnál, és ez elég illúzió romboló, de állítólag ez sem garanciális (kezdettől fogva csinálja). Elkezdett - egyelőre csak - picit kopogni a lendkerék is, ha tényleg az... Két helyen meghallgattattam, azt mondták rá, ez így a normál működési hangja, veszély még 3x ennyi km-nél sem lesz. Állítólag ez már valami újabb, ez már bírja jóval tovább. Elég szépen átnézték a többi szokásos rákfenét is, de a kipufogó nem rohad, futómű is rendben van, indexkar hibátlan, az autónak még soha sem volt Antipollution fault-ja vagy más egyéb hibaüzenete, szóval mindene működik rendesen, remélem, még sokáig így is marad.

Nemsokára kap egy új légszűrőt (szerintem sok a 60.000-es gyári előírású csereperiódus), meg xenon lámpákat előre, ledes féklámpákat hátra. Kéne valami jóféle nappali menetfény, meg csomagtér megvilágítás is állandó táppal, mert ez a gyári lekapcsolgatós szisztéma megőrjít. A Pirelli P7-ek profilmélysége jelenleg 5-6 mm, 35000 km alatt.

Remélem, nem hagytam ki semmit. A télen, vagy a 60.000 szerviz után jelentkezem.

---------------

2008. 01. 17. 36640 km

Hát igen, voltunk otthon, az elmúlt egy hónapban beleszaladt 7000 km. Otthon a végére akartam járni a többrendbeli nyikorgásoknak, zajoknak. Ebből végül két külön szervizben a következő menet állt össze:

Az egyik nyikorgás forrása a klímakompresszor csapágya volt (hideg, párás időben, hidegen indítva hallottam, kb egy-két percig), így a kompresszort az ékszíjjal és a feszítő görgővel együtt kicserélték. Kicserélték mindkét oldalon az ablakemelőket, mert felhúzáskor pár centi után visszafordultak. Maga a memória egység is benne van a motorral egy házban, emiatt a teljesen jó motorokat is ki kellett cserélni. Nos, az újak a harmadik alkalommal ugyanúgy visszafordultak, mint az előbbiek. Király. Végül, mivel Franciaország déli részén nincs fagy, eddig nem derült ki, hogy a kézifék bowden vezető csöve a szigetelés ellenére telemegy vízzel és befagy, ami rögzíti a behúzott kéziféket. Kicserélték, de az igazi persze az lenne, ha a csőben nem lenne egy u alakú rész, valamint ha a cső szája felfelé állna. Akkor nem annyira folyna bele a víz...

A másik etapban pedig lett egy jobb első kerék csapágy csere, valamint egy másik csikorgás orvoslására egy jobb felső motortartó bak csere.

Maga a járgány még mindig nagyon bejön. Most épp egy kisméretű zongorafélét hoztunk el vele gond nélkül (no meg a szokásos fél autónyi cuccot, szóval ezzel együtt sem gond a pakolás), vezetni jó, ülni benne kényelmes, és hajtós tempóval sem evett 6,5-nél többet. Olajat az elmúlt 7000 km alatt szinte nem kért (1 mm hiányzik a pálcán). És hát az utazás jó dolog benne. Remélem, semmi komoly nem vár rám a két éves garanciális kor után...

---------------

2007. december 14. 29760 km

Ismét eltelt egy tizes. Az autót tisztán érdemes tartani, francia zenész kolléga dícsérete legalábbis erről megggyőzött, mikor a múltkor a 15 hónapos autóról megkérdezte, mikor hoztam el a szalonból... :)) Azóta még ketten megkérdezték, hogy tök új-e... Ezzel szemben párom alatt a szőnyeg bal oldala kezd felgyűrődni, az állandó egyirányú erőhatások miatt (naná hogy csak kiszálláskor tipor az ember lánya egyet a szőnyegre - balra. Hát fel is pöndörödik a bal fele).
Ezenkívül a nyáron kapott egy bőrkormányt, ami nagyon jó, kicsit vastagabb is lett, és kevésbé csúszik a kezemben. No és fóliát is, mert (noha lejjebb azt írom, az üvegek hővédőek, valójában nem azok, egyik sem) nagyon utáltam már a nap perzselését. Így előre és a két első oldalablakra került hővédő fólia, sajnos éppen nem szabályosan. De magunk között legyen szólva, éjjel is jól látni tőle, pl a saját fényszóróm ereje nem sokkal látszik kevesebbnek, ezzel szemben elég jól tompítja a szembejövőket, még a teli reflektor is elviselhető lett... És jó anyag, sok hőt kint tart, örülök neki, hogy feltetettem. Egyszer majd (ha a megszorítások abbamaradnak) meglesz a többi ablak is.

Szombaton megyünk időszakos átvizsgálásra külföldi szervizbe, oda ahol a kötelezőt csinálták júniusban. Kb harmonikusnak mondható az együttműködésünk, azt az apró bakit leszámítva, hogy rosszul tették be az olajszűrő tömítését, emiatt egy liter olajam elfolyt (csak késve láttam meg, hogy csöpög, hála a motor alatti takaró műanyagnak, amin szépen megáll a cucc...), na nem baj, tömítés csere, azóta oké.

Járgány mostanában egyre többet eszik, már 6 körüli az átlag, igaz, tél van és szinte csak város. Na, most majd hazafelé meg vissza lesz elég hosszútávú menet.

Apróbb dolgok bosszantanak kicsit. Egyik, hogy egy ideje elkezdett pattogni valami bal hátul a tető irányából, a karosszéria csavarodásával összefüggésben (járdára fel-le, úthibák, ilyesmi). Remélem, elmúlik. A másik pedig, hogy valami fémes nyikkanást hallani minden terhelésváltáskor a motor jobb feléről. Szombaton majd megmutatom nekik. Harmadjára, végtére pedig a váltóról két dolog. Mindannyian tudjuk, pözsóékat nem a váltóik miatt szeretjük, de újabban nem komálja az egyest és néha a négyes is megszorul, mielőtt bevenné. Valahogy sosem nagyon gáz, de mindig más erővel lehet a helyükre tenni a fokozatokat.

De ezeket az apróbb dolgokat leszámítva a járgány nagyon jó. Én megint vennék (ha megint csak ekkora hitelt vállalnánk be :)))

folyt köv., jah, motorerő az kéne: érik a helyzet valami szolidabb tuningra.

---------------

2007. 06. 11. 19800 km

Mostanában a környéken járunk vele kisebb nagyobb kirándulásokra, de főleg városban araszoltam el vele az utóbbi 2000 km-t. A fogyasztás nem vészes, 5.5 és 6 között tartható, pedig dugó aztán jócskán van.

Az autót húsvét körül három héten át nem használtam, be sem indítottam. Ebbe belehalt az akksi (nyilván nem tartották karban abban a nyolc hónapban, amíg a gyártás után a szalonban volt az autó), de annyira, hogy az assistance jött ki (kihívtam őket, mivel mélygarázsból nem tudtam kiállni vele, és mivel gőzöm sem volt, hogy ez a baja... Hiába, no, tapasztalatlan vagyok, első autóm...)



A korábbi bejegyzéseim elvesztek a legutóbbi szerkesztéskor... Grat, TOTALCAR!!!

Hibalista

- Garanciális: Üzemanyag-jeladó, futómű kicsit rendetlenkedett, oka a hibás gyártású gumik (cserekor kiderült), akku rossz tárolás miatt. Motortartó bak csere, jobb első kerékcsapágy csere, klímakompresszor csere (a csapágya miatt), feszítőgörgő és ékszíj csere, ablakemelők cseréje (működött, de visszafordult, jelentem, az új is visszafordul... azóta még egyszer csere, a legújabb JÓ!), kézifék befagyás - bowden csere, féklámpa kapcsoló csere (tempomatot hülyítette meg), egy szoftverfrissítés - - Nem garanciális: újabb féklámpa kapcsoló csere, karosszéria belső burkolatainak hangtalanítása (zörgések), bal hátsó kerékcsapágy csere kétszer, 150.000-nél kuplungcsere. Hűtőventi 1-es fokozat elszállt - cserélve, azóta hibátlan.

Ide hordtam szervizbe

Jenő és haverjai. Abszolút legjobbak. -----------Frédi-Béni, Üllő, Óbuda. Jó banda volt régebben, de az utóbbi időben lustulnak, felületesek, hibáznak. Nagy kár!

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

SIAL Toulouse États-Unis, Peugeot márkaszervíz. Kedvesek, rendesek, kéretlenül pótolták a törött olaj-nívópálcát. Majd a nyiszogásra aszonták, nem nyiszog. Mintha otthon lennénk. Pedig Frédiék szerint tényleg nyiszog... SIAL Toulouse Rocade Ouest, Peugeot márkaszervíz. A baleset után harmadjára tudták megfelelően lefényezni a műanyag pótlást - viszont maguktól adtak csereautót, az enyémet meg teletankolták jövedéki adó mentesen.

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2005
Kényelem (9) Használati időtartam 13 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 267000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója? Valami brutál erejű dízel-hibrid, vagy hidrogénes kombi
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 307 2000 (2000)

További ítéletek (460 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)