Ha olyan jó lenne, amilyen szép...
Szöveges ítélet
206-osból ültem át, annál csak egy fokkal jobbak a tapasztalataim, de csak amennyire a vérlázító után a elkeserítő jobb lehet.
A megjelenés egyszerűen gyönyörű, fekete metál külső, alufelnik, beige belső, (mű)fa betétekkel. A gyári "hifi" elég gagyi.
Jól megy a 2l-es motorral, bár a 206-os után kicsit többre számítottam, de hát a nehezebb kasztnit nem húzza úgy, még a nagyobb motor sem. Futómű erős közepes, a hátulja erősen koppan a káprázatos budpesti kátyúkon, jobban is ráz hátul. A kanyarokat viszont egész szépen hozza. A gyári 198 km/h csak nagyon nehezen jön ki belőle. A fék a 206-ban sokkal jobb volt.
A kezelőszervek mindegyike rendelkezik egy kb. harmad- vag fél másodperces reakcióidővel, ez különösen a dudánál zavaró, ha pl. csak rá akarok vakkantani egy zöldben alvó kollégára.
Napfénytető nyikorog nyitáskor-csukáskor, az ajtóból kimossa az eső a kenést. Az ékszíj hideg motor mellett nyikorogva megy. A kezelőszervek némelyike elég gagyi műanyag.
A szervizhálózat egy nagy kalap sz.... Szemét, hazudozós, lehúzós, paliravevős banda.
Első megrendülés: computer képernyőjén "ANTIPOLLUTION FAULT" megjenés, erőtlen motor és némi rángatás kíséretében, mindezt az 1 éves gari utolsó előtti hetében! Szerviz szerint hidrotőke, kb. 200eFt-os potom költség. Majdnem belekötöttek, hogy a gari már lejárt, de aztán mégsem mentek bele.
Következő eset: indexkapcsoló elromlott, ez ugye szériahiba. Centrál szerint ez nekem 70 000 Ft lesz, mert lejárt a gari, ehhez váltig ragaszkodtak, minden anyázásom ellenére. Na, erre bnőm megtámadta őket: "Jó napot kívánok, dr. X.Y., a Z.W. cég jogi képviselője vagyok, és szeretném felhívni a figyelmüket arra, hogy a gyári hibás alkatrész cseréje kötelező önökre nézve még a garancia lejárta után is." .... Túlvégen hallgatás, pusmogás, tanakodás, majd kijelentés, miszerint mégis el lehet ingyen intézni a dolgot.... És tényleg. Hm..... Legközelebb dr. előtagot fogok használni bemutatkozáskor, meg jogi paragrafusokkal fogok dobálózni.... Szemét lenyúlós banda.
Három év után oldalról belénkjöttek, első-hátsó ajtó meg küszöb látta kárát, meg egy picit megnyomta a középső oszlopot. Szervizbe bevittem, lepapíroztuk, otthagytam. Egész jól és gyorsan megcsinálták, bár az összeg nem tudom, mitől lett több, mint 600eFt, de hát a biztosítókat sem kell sajnálni. A fényezés azóta nem igazán hozza a gyári fényt, és miután ezt megreklamáltam "állítólag" lepolírozták újra, de szerintem hozzá sem nyúltak. De nem is ez a lényeg. Venném át a kocsit, ülnék bele, hát mit látok? Ki van égetve cigivel az első ülés, plusz egy bónusz Rúzsa Magdi CD tok figyel a kocsiban!!!! Mutatom a szakinak, modnom ilyet még berúgva sem hallgatok, amúgy meg nem dohányzom.... Persze sűrű elnézést kért (az ugye ingyen van), de persze nem lehet tudni ki volt. Na persze, az ISO logo meg csak dekoráció... Az ülés lapját kicserélték, de nem tudom, hogy mi lett volna, ha a dohányos szerelő - szerencsémre - nem felejti benne az ülésvédő zacskót, amin egyértelműen látszott, hogy az is kiégett.... Nézte is a szaki erősen, hogy lyukas-e, de azt nézhette is. Nagy balhét is csaptam volna, ha kitalálja, hogy én égettem ki.
Egyszer kiment az egyik tompított fény. Mivel a szervízkönyv alapján nem sikerült megejteni a cserét, ezért felhívtam a Fábiánt (én botor), hogy ugyan segítsenek kicserélni már legalább telefonon. Persze szerintük be kellene mennem, 1-2000 Ft-ért majd a kolléga kicseréli. Mondom persze, ennyiért még inkább szívok vele egy kicsit. Aztán mégis bementem, mert nem akartam szétbarmolni valamit. Bent aszongya a felvevő ősz faszi flegmán, hogy adjam oda a jogsit, meg a kulcsot. Modnom mielőtt komplett motorgenerált varrnának rám, küldjenek ki egy szerelőt. Nagy nehezen kihoztak valakit, kb. másfél perc alatt kiszedte. Miközben bementünk az alkatrészeshez, mivel nem volt jó a készletben az enyém, a szerelő odasúgta, hogy egy ilyen izzó általában 5-600 Ft, itt le fognak húzni. Izzót megvettük, kifizettem, kb. 1500 Ft. Az eladó hozzáteszi: azért azt ugye tudom, hogy itt most jól jártam, mert egy benzinkútnál például ennél sokkal drágábban kapnám. Modtom, én aztán tudom, milyen jól jártam.
Legalább ne néznék az embert ennyire nyilvánvalóan hülyének..... A Centrál egy hátsó ablaktörlő kart akart rámsózni 3600-ért, mikor nekem csak egy gumilapát kellett volna. Meg is vettem egy sarki autósboltban kb. 300-ért egy dupla garnitúrát, és két éve még az elsőt sem kellett kicserélni.
Az egyik visszahívás után elkezdett benzinszag terjengeni a kocsiban. Centrálhoz bevittem, nézték, szagolgatták de nem találtak semmit. Vártam egy kicsit, hogy erősödjön a szag(meggyógyulni magától csak nem fog), visszavittem, szerelő beült mellém, akkor sem találtak semmit. Ekkor vettem egy poroltót a kocsiba. Az egyik ismerősöm szervizébe bevittem, srácok szétkapták, kb. fél óra alatt meg volt a bűnös. Centrálba visszavittem, a kaniszerszelepet kicserélték (kb. 23 000 Ft), azóta jó. Ennyit az ún. "szakszervíz" hozzáértéséről. Amúgy nem hiszem el, hogy ez nem egy gyengéje a kocsinak.
Egyébként meg volt rajta vagy négy (!) visszahívás, mindenfélét ellenőriztek meg állítottak rajta, egyszer még egy 307 HDI 1.6-os cserét is kaptam egy napra, az modjuk nem is volt rossz kis kocsi. De nagyon szégyellhették magukat, mert még egy extra - amúgy persze egy nesze semmi fogd meg jól - ajánlattal is próbálták valahogy élét venni a dolognak, de hát akkor már muzsikálhattak.
Hibalista
- hidrotőke
- indexkapcsoló
- kaniszterszelep
- gyári cd
-
Ide hordtam szervizbe
Centrál
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Fábián
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 42000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 206 1.4 | Következő autója? | Bármi, csak ne francia (meg olasz) |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.2/10) |