A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 306 (1993-2000)

306 2,0 XSI 8V 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

XSI/S16 - Vegyes érzelmek

Szöveges ítélet

Nem így terveztem, mikor előző autómat eladtam, csak épp´ az új autóra szánt keret gyorsan apadt, előre nem látható okok kapcsán. A végére megmaradt összegből kellett olyan autót találnom, ami tetszik, felszerelt, 4 személyes, 4 méter környéki, és ferdehátú.
3 Civic után nem a leglogikusabb egy 306os. Főleg nem egy "sport"os változat. De nem ez volt az első francia autóm, és egy Cliot leszámítva nem volt negatív tapasztalatom. Azt gondoltam, hogy az ára és a fiatal tulaj alapján lesznek gondok. Voltak is - futómű, elektronika, vezetékek, "csinosítások" etc. A lista hosszú volt, de a végére értem - nem volt olcsó, de így "árába" került a kocsi, viszont lényegében új lett szinte mindene.
A kocsi szép. A kocsi majdnem kényelmes is, csak furi a vezető póz. Ezt nem sikerült eddig maradéktalanul megszoknom, pedig a 3. ülésgarnitúra van bent. Picit ferdén ülök. Elől-hátul elég a hely, a csomagtartó sem pici.
2.0 8V - 12x LE. Nyomatékos, de inkább alsó és középtartományban. Felül nem sokat ad, 5700 fölé már kár forgatni. A teljesítményéhez képest sokat eszik, 8.5 - 9.8 és ez nem csak lábfüggő. Persze nem új fejlesztésű a motor - és akkoriban még nem ilyen benzinárakkal szembesültek a tervezők. A motor járása nekem nem tetszik, kicsit kulturálatlan hangja van - nem éppen halk, kissé ingadozó, kissé "fémes". Nincs vele gond - ilyen.
Megbízhatóság tekintetében rosszabbra számítottam. Ügye voltak a kiindulási gondok, amiket az előző tulajok okoztak nagymértékű oda nem figyelésükkel. Ezeket most nem sorolnám ide. Rendbetétele óta egyetlen olyan hiba jött elő, ami az autó aznapi használatát gátolta, ez pedig a trafósor. Nem volt olcsó a csere (kocsiknál mi az?), de megvolt aznap. Ezt leszámítva bosszantó KH problémákkal szembesültem leginkább, és majd´ mind a híres ajtóátvezető kábelköteggel volt összefüggésben.
A beázás egy előző karambolos sérülés helytelen javításából fakadt - de megoldva.
A fényszórók ereje nem túl meggyőző - de ez a legtöbb autóról elmondható, amim eddig volt. Menet közben a motor viszonylag hangos. A futómű egész feszes, nagyon jól irányítható a kocsi - élvezetes. A gond itt az, hogy kissé kemény az utazás - nem éppen "franciás".
A beltere csendes, a műanyagok nem zörögnek, bár néha egy-egy frekin megszólal ez+az. Egyedül a csomagtérajtó nyikorog, de ez is egy korábbi utoléréses baleset következménye.
A kocsi legkevésbé szerethető része a váltó. Darabos, pontatlan, hangosan jelzi, hogy sebességbe került.
A címet kb ezekért kapta. Alapvetően jobb, mint gondoltam. Szerethető a kocsi. Vannak gondjai, kisebbek, nagyobbak, de szerethető. Sokat eszik és cserébe keveset ad (teljesítményben). Sportosan néz ki, de nem igazán az. Nem kifinomult, de tele van extrákkal. Olcsó megvenni, drágák az alkatrészek (bár ezekből normál esetben nem kell sok), és rosszul tartja az árát - ebből adódóan lelakják őket. Lehet taposni, de sajnos csak ésszel - közben meg is kell adni neki azt, amire vágyik. Ennek elmulasztása komoly anyagi következményekkel járhat.

###########################################

Téli update.
Kapott egy 2.0 16V motort. Amit hiányoltam teljesítményben, most meglett.
Persze csak a kipuff "visszabutítását" követően.
De a minuszok meghoztak 1-2 "új" problémát: fűtésem most nincs, alapjárat kereszteződéseknél "vadászik", mire beáll - 1x 2x le is fulladtam már :(
Valószínű léptetőmotor....

###########################################

Újabb év telt el, és a gép még mindig alattam van.
Behalt egy hűtőventi, ki lett cserélve.
Az S16 moci fogyasztása 10.4 literes átlagot mutat, városi felhasználás mellett.
A kocsi továbbra is megbízható. Néha előjön ez-az, de még mindig nem hagyott ott sehol sem...
Szerintem A LEGMEGBÍZHATÓBB francia, és kész.

###########################################

Még mindig nálam van.
Már sikerült 8 liter alatti fogyasztást is produkálni - városi körülmények között, bár nyár lévén kevesebb az autós.
Kiment egy bizti, ezért a hűtőventi csak jó sokára állt le a motor leállását követően.
A bolygóművet elővigyázatosságból kicseréltük.
A főtengely hosszbordásszíj tárcsájában elhalt a gumi, ezért meg-megcsúszott, néha kicsit hangosan.
Dekni tömítésénél gyöngyözik az olaj.
Kb. ennyi.

###########################################

A növekvő (és végeláthatatlan) üzemanyagár parkolópálylára tetette velem szeretett kis Pugom. Januárban koccantam is vele sajnos, volt egy kis lakatos munka vele - de erről a közútfentartók tehetnek, nem a PSA. Volt egy 10cm-es vízcső amit cserélni kellett, mert átrepedt.
40e km-t tettem bele úgy, hogy soha sehol sem hagyott ott.
A kocc után is járkáltam vele.
A műszerfal purcant ki picit, de azt villanyszerelőő barátom megoldotta (a fele nem kapott áramot).
Hiába van már meg az utód, egyenlőre nincs szívem eladni. Most is két hét állás után kellett használnom, beszálltam, beindítottam és zokszó nélkül tette a dolgát. Hihetetlen, hogy sokan félnek ezektől a jószágoktól.
Pedig nem kéne.
Kell egy SZERELŐ, aki az elmúlt gazdák és szerelők hanyagságát, trehányságát kijavítja (ez persze nem lesz felttétlen filléres) és az autó onnantól csak megy és megy.
De persze a sok buta vegyen csak mást - a kult autók sosem népautók :)

###########################################

Az autó még mindig nem állt meg alattam.
Most lett egy kis folyás a váltónál, de orvosolva lesz - megvan a donor váltó.
Más? Nincs. Megy, fűt, hűt, gyorsul, lassul, kanyarodik...
Az utóbbi 1 évben csak fékbetét + gyertya + olaj + szűrő + benzin kellett neki. Ja meg egy helyzetjelző izzó. Jut is eszembe, 4 év alatt eddig csak a fényszóróizzókat kellett cserélnem párszor... minden más még az, amivel vettem.
Na meg 1x - 2x egy mosás is kellett :-D
Tényleg rettenetes ez a francia hanyagság, amivel összetákolták. LOL.

Hibalista

- Bal és jobb ablakemelő - KH - Központi zár - KH - Trafó - ez tényleg - Duda - KH - Külső hőmérő - KH - Hűtő - gyöngyözött - Motortartó bak "bölcső" átlyukadt - Beázás a csomagtartóban

Ide hordtam szervizbe

Francia Autók Szervize, Gödöllő

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

306 Klub szerelőcsapata (Kapi, Robi), Budaörs

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1997
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 102000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 46000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Civic Következő autója? Xsara Coupe 1.6 16V
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 306 1993 (1993 - 2001)

További ítéletek (167 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)