Örök társ
Szöveges ítélet
Több hasonló korú Ford Fiesta, VW Polo kipróbálása után döntöttem a Pözsi mellett. Árban nagyjából harmadával volt olcsóbb, mint az előbbi kettő és beleülve éreztem azt, hogy ebben az autóban van élet.
A vezérléscserével és olajcserékkel megkezdődött a közös életünk, szegényke jó fél éve parkolt már egy márkakereskedés udvarán, beszámított autóként, de kimentettem.
A vonalvezetése klasszikus, letisztult, szemből és hátulról sincsenek olyan elemek, amik kíméletlenek a szemnek. China blue gyöngyház kék fényezés, amin eleinte volt néhány megszakítás, ezeket apránként eltüntettem.
A lényeg, hogy nagyon szeretem, a 98 lóerő éppen elég dinamikusan viszi ezt a kis bódét, ami egyébként tökéletes 4 ember számára akár hosszabb utakra is. Megjárta már Lefkadát, Szlovéniát, Ausztriát, Zakopanét többször minden gond nélkül. Az ülésfűtés megfizethetetlen, a kellemesen felmelegedett plüss huzat ötcsillagos érzetet ad, parádés! Kicsit zörög a kesztyűtartó mögött, de hát na :)
Erre a 306-osra valóban igaz, hogy csak hűtővíz, olaj és benzin legyen benne és le sem lehet lőni. 15ezrenként cserélem az olajat, ez alatt kb. 1 mm-t esik a szint. Alacsonyabb fordulatszámnál is van benne erő, de azért 120 fölött már jó hangos, a szigeteléssel nem bajlódtak sokat. Imádom.
Kényelmes, hogy fillérbaszó üzemmódban akár 950 km-t is elgurul egy tankkal. Szinte mindegy, hogy mennyit megyek éppen városban vagy országúton/pályán, a fogyasztás nyáron fixen 5,6 l, télen 6,4. Kattanástól kattanásig mérve, OMV táppal. Érdemes volt a hátsó hídra rászánni a málnát, mert azóta már az ötszöröse térült meg, mintha más típust használnék. Nekem pedig nem mindegy. Meglehetősen maradi a felfogásom, de nem cserélném le ezt az autót a mostani viszonyok között, amikor tele van a piac dízelekkel és kicsi feltöltött motorokkal. Amíg szívóbenzinessel lehet nyomulni, én maradok ennél az autónál, amit még így 2017 végén is szívből ajánlok mindenkinek!
Hibalista
- Komplett hátsó híd csere Kakasdon - 110 000 Ft - Utastér ventillátor csere - 30 000 Ft - - Ezeken felül akkumulátort tettem bele még újat 16 500 Ft-ért
Ide hordtam szervizbe
Kolozsvári Autószerviz Dunaharaszti
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Bosnyák István Mezőtúr
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 93500 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 52000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
