Kellemes csalódás egy "kellemetlen" gyártótól
Szöveges ítélet
2010 szeptemberében vettük. Elsőre nagyon megtetszett, gyönyörű állapotban volt (egy apró meghúzást a bal oldalán, amit nem érdemes javíttatni). Szerintem a vásárolt kilométer valós volt, vezetett szervízkönyv (120.000-es pecsét benne) és EREDETI Michelin gumik (DOT szám 3001) voltak rajta, azokkal nem hiszem, hogy ennél többet mehetett. Első tulajtól, bár kereskedőn keresztül. Érdekesség az, hogy láttuk, a kb. 1 héttel azelőtti adásvételit, amelyben a kereskedő 650.000-ért számította be egy új Toyotáért, mi pedig 850.000 HUF-ért vettük... Jó kis árrés 1 hét alatt! :D Ettől függetlenül (meg 1-2 apró hibától: bal első ködlámpa tartója törött, majd csere, középkonzol órája állandóan elállítódott. Kiszerelve, tápcsatlakozások újracinezve, azóta jó) egyenlőre nagyon meg vagyok elégedve vele, ezen kiadásokat sztem mindenki belekalkulálhatja egy 9 éves autó vételénél, aki nyugodtan akar vele autózni. Fogyasztása 6.4 (legjobb) és 8.2 (legrosszabb) között van, de a 8.2 fogalmam sincsen miért jött elő, 1X volt, azóta sem ment vegyes használattal 7 fölé. Kíváncsiságból teletankoltam 98-as benzinnel, érezhető volt a különbség, fél évente meg fogom tenni. Egy tankkal 700-800 km-et megyek el,bár az üzemanyag-visszajelzője nem pontos, amikor világít a tankolás-figyelmeztető, megyek még vagy 50 km-t, akkor is csak olyan 50 litert tudok tankolni rá (60 literes a tankja). Nem egy idegbeteg a maga 75 lóerejével, de nekem nem száguldozni kell az autó, hanem, hogy biztonságosan és megbízhatóan elvigyen A-ból B pontba. A felszereltségre egyáltalán nincsen panaszom (4 lufi, klíma, szervó, villanyablak, ülésfűtés, kp-zár, riasztó, ABS), a Peugeot ügyelt a komfortra... Egy kicsit félve vettem meg, sok rosszat hallottam a francia autókról, de összességében meg vagyok vele elégedve. Ha valaki kifog egy gondosan szervizelt példányt (sztem ritka...), 'neadj Isten még magánszemélytől is veszi (nagyon rossz tapasztalataim vannak a kereskedőkkel, előtte nagyon sok autót néztünk meg, egytől-egyig mindenki át akart vágni, vagy legjobb esetben csak bunkó volt), én ajánlani tudom. Mi nem vettük olcsón (a többi 306-hoz képest), de megérte az árát, idén megyünk vele vsz. Olaszországba, minden további nélkül el merek vele indulni, szerintem ez a lényeg.
Update (2013.09.29.):
Immáron 2 éve került bele egy LPG-szett, olyan 8 literrel járok el vele vegyes használatban. A felsorolásban olvasható, hogy azért kellett költeni rá azóta, és sajnos nem is olcsó hozzá az alkatrész, de ezzel tisztában kell lenni: egy használta autóra költeni kell, hogy ne hulljon szét.
A 3 év alatt belement 50.000 km, tehát már kiismertem eléggé. Nem mondom, hogy megbántam a vételét, de már nem 306-ost vennék, inkább valami nagyobbat. Megjártuk vele Erdélyt és Horvátországot, nem hagyott ott sehol. (Egyedül az AC-pumpa hibánál nem ment el lábon, de szerencsére a szerelőtől 2 km-re volt.)
Egy viszont biztos: a 3 éves előző céges autóm (Ford Focus) és a zsír új (Skoda Octavia) sem olyan kényelmes, mint a Pug, pedig van különbség a kategóriák között!
Hibalista
- Megvétel után olajcsere (Castrol 10w40) + szűrők cseréje + gyertyacsere: 30.000 HUF - Nem sokkal ezután hengerfejtömítés, vezérműszíj-szett, vízpumpa, szelepfedél tömítés (munkadíjjal együtt) 90.000 HUF - Bal kézifékkötél csere 7000 HUF - Hátsó lengőkar szilentek 15000 HUF - Féktárcsa + betét csere 38000 HUF - Csomagtartó gázrugók 5000 HUF - Riasztó beázás 8500 HUF - Hűtőventilátor használtan (nem lehetett kapni újat, csak kompletten 55 ezerért) 13000 HUF + 12000 HUF a csere - AC pumpa csere 19000 HUF - És persze 10.000 km-ként olaj (Castrol 10W40) és szűrők cseréje.
Ide hordtam szervizbe
PJP szervíz XX. kerület.Vegyes érzelmek, ugyanis úgy érzem, hogy - mint laikust - lehúztak, mint a sz*ros gatyát, bár korrektül cseréltek mindent (amit nem kellett volna, azt is...). A 90.000 Forintos "nagyszervíz" után még mindig enyhén csöpög az olaj, de ide már nem viszem vissza.
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Kis maszek szerelő Óbuda, Bojtár utca.A PJP-nél a bal kézifékkötél cserénél 7.000 Forint + munkadíjat mondtak, ami több mint 20.000 Forint lett volna. Ez a szerelő előttem felhívta a nagykert, megrendelte 3.500-ért az alkatrészt és 3.500 Forint munkadíjért ki is cserélte. Az 1/3 ár engem meggyőzött. Egyetlen apró hibája, hogy nehéz hozzá bejutni, 1-2 hét, mire kaptam időpontot, ezért csak 9 pont...Szerelő 3.Vidéki szerelő, aki "mellékesként" otthon szereli az ismerősök autóját. Olcsó, megbízható, meg vagyok vele elégedve, 10 pont.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 128814 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 5 | Következő autója? | Még marad a 3. gyerek érkezéséig... :D |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.2/10) |